Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ)”

Η διευθύντρια του σχολείου κ. Κουτσελίνη Μαρία και η εκπαιδευτικός της Α’ τάξης κ. Λιάκου Γεωργία παρουσίασαν το θέμα “Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ)” στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Αρχικά, η κ. Λιάκου Γεωργία παρέθεσε την θεωρητική τεκμηρίωση, τα δομικά στοιχεία και τα βασικά συστατικά της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς και στρατηγικές/διδακτικά μέσα για την υλοποίησή της.

διαφοροποιημένη

Στη συνέχεια, η κ. Κουτσελίνη Μαρία παρουσίασε ένα παράδειγμα εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές/τριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης δημοτικού στο γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας.

Κουτσελίνη

το πρώτο σκαλί

5 βήματα

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Μελισσούλα μελισσάκι” (Γνωριμία με το BeeBot)

Κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου-Μαΐου υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Μελισσούλα μελισσάκι” (Γνωριμία με το Beebot) της Θεματικής Ενότητας “Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία”. Στο πλαίσιο αυτού του Προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι ακόλουθες:

Κατασκευή δικών μας ρομπότ

Κατασκευή

Δημιουργία ρομπότ στον υπολογιστή

ρομ1

ρομ2

ρομ3

ρομ4

ρομ5

Ανάγνωση του βιβλίου “Εγώ και το ρομπότ μου” (Συγγραφέας: Μάνος Κοντολέων)

βιβλίο

Γνωριμία με το BeeBot και τη λειτουργία των κουμπιών του

Λειτουργία

Εικαστική απόδοση του BeeBot

Eikastika

Προγραμματισμός του BeeBot για την εκτέλεση απλών/περίπλοκων διαδρομών σε πίστα

beebot

beebot3

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες και επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον!

Δράση “Ηλιακή Ακτινοβολία-Προστασία”

Την Τρίτη 28/05/2024 επισκέφτηκαν το σχολείο μας ο κ. Πατρής Κωνσταντίνος, ιατρός γενικής ιατρικής και η κ. Κοτοπούλη Γεωργία, νοσηλεύτρια του Κέντρου Υγείας Αργαλαστής για την υλοποίηση της δράσης «Ηλιακή Ακτινοβολία-Προστασία».

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού της Α΄ τάξης κ. Λιάκου Γεωργίας και συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Α΄ & Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και οι μαθητές/τριες του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο και της συνεργασίας με τη δασκάλα της Β΄ τάξης κ. Παπουτσή Γιώτα και με την νηπιαγωγό κ. Μπίσια Μαρία.

Μέσω της αφήγησης του παραμυθιού «Η κουκουβάγια που αγαπούσε τον ήλιο» και της όμορφης παρουσίασης των επισκεπτών επιστημόνων, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την ηλιακή ακτινοβολία, τη χρησιμότητα του ήλιου, αλλά και τις επικίνδυνες επιπτώσεις του. Τέλος, έγινε αναφορά σε μέτρα τα οποία μπορούμε να λάβουμε όλοι μας για να προστατευτούμε από τον ήλιο.

1

2

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Πατρή Κωνσταντίνο και την κ. Κοτοπούλη Γεωργία για την άμεση ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας και τους ευχόμαστε καλό καλοκαίρι!

Βιωματικό εργαστήριο «Εγώ και οι άλλοι-Συνυπάρχουμε αρμονικά»

Την Παρασκευή 24/05/2024 επισκέφτηκαν το σχολείο μας η κ. Μπακατσέλου Μαίρη, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια και η κ. Πετροπούλου Γιούλη, κοινωνιολόγος-ψυχοθεραπεύτρια από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Μαγνησίας «Πρόταση Ζωής» για την υλοποίηση του βιωματικού εργαστηρίου «Εγώ και οι άλλοι-Συνυπάρχουμε αρμονικά».

Το βιωματικό αυτό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού της Α΄ τάξης κ. Λιάκου Γεωργίας και συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Α΄ & Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και οι μαθητές/τριες του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου. Στόχος αυτού του εργαστηρίου ήταν η αποδοχή του εαυτού και του άλλου. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο και της συνεργασίας με τη δασκάλα της Β΄ τάξης κ. Παπουτσή Γιώτα και την νηπιαγωγό κ. Μπίσια Μαρία.

arxiki

Μέσω της αφήγησης μιας ιστορίας με πρωταγωνιστή έναν γλάρο, οι μαθητές/τριες «ταξίδεψαν» και φαντάστηκαν ποικίλες εικόνες τις οποίες στη συνέχεια απέδωσαν εικαστικά εργαζόμενοι σε ομάδες. Στο τέλος, η κάθε ομάδα παρουσίασε τη ζωγραφιά της στην ολομέλεια.

zvgrafiki

nipiagogio

a taxi

b taxi

 

 

 

 

 

 

 

 

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Μπακατσέλου Μαίρη και την κ. Πετροπούλου Γιούλη για την ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας!

Δράση “Περιβάλλον και Υγεία”

Τη Δευτέρα 22/4/2024 υλοποιήθηκε η δράση “Περιβάλλον και Υγεία” σε συνεργασία με την κ. Χονδρογιάννη Νεοκλεία και την κ. Κοτοπούλη Γεωργία, διατροφολόγο και νοσηλεύτρια αντίστοιχα του Κέντρου Υγείας Αργαλαστής.

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού της Α’ τάξης κ. Λιάκου Γεωργίας με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών της Α΄& Β’ τάξης στο πλαίσιο της συνεργασίας με την υπεύθυνη δασκάλα της Β’ τάξης κ. Παπουτσή Γιώτας.

Στόχος αυτής της δράσης ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν την τροφή, το περιβάλλον και την υγεία. Μέσω μιας όμορφης παρουσίασης με πρωταγωνιστή τον Μηλαράκη, οι μαθητές/τριες έκαναν μια σύντομη αναδρομή στα πολύ παλιά χρόνια γνωρίζοντας τρόπους συντήρησης των τροφών κι έφτασαν ως τις μέρες μας όπου πωλούνται πολλά συσκευασμένα προϊόντα με συντηρητικά και πρόσθετες ουσίες που επιβαρύνουν την υγεία μας.

1 1

2 1

Κατά τη διάρκεια της δράσης έλαβε χώρα εποικοδομητική συζήτηση, ενώ, στο τέλος, επισημάνθηκε ότι όλα τα τρόφιμα τα τρώμε στην εποχή τους.

3 1

Οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων συμμετείχαν ενεργά και χάρηκαν με την υλοποίηση αυτής της δράσης.

4 1

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Νεοκλεία Χονδρογιάννη και την κ. Γεωργία Κοτοπούλη για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας και για την όμορφη παρουσίασή τους!

Οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης αλληλογραφούν…

Η αλληλογραφία ανάμεσα σε τάξεις σχολείων είναι μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα που στοχεύει στην ελεύθερη έκφραση των μαθητών/τριών, στην ανταλλαγή πληροφοριών και στην επικοινωνία με μαθητές/τριες από άλλα μέρη της Ελλάδας. Μέσω αυτής παράγονται αυθεντικά κείμενα, καλλιεργείται ο γραπτός λόγος και κινητοποιείται το ενδιαφέρον των παιδιών διότι εμπλέκονται ενεργά στη διαδικασία μάθησης.

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Ένα γράμμα για την Ιωάννα» της Γλώσσας Α’ Δημοτικού, οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης του σχολείου έγραψαν ομαδικά ένα γράμμα και το έστειλαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους/στις μαθητές/τριες της Α’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ασωπού-Φοινικίου Νομού Λακωνίας. Με μεγάλη χαρά λάβαμε το απαντητικό τους γράμμα!

ΝεοχώριΦοινίκι

Ευχαριστούμε πολύ την υπεύθυνη δασκάλα της Α’ τάξης του Δημοτικού  Σχολείου Ασωπού-Φοινικίου κ. Κολλιάκου Θεοφανή για τη συνεργασία και ευελπιστούμε να συνεχιστεί αυτή η όμορφη επικοινωνία μεταξύ των δύο τάξεων και στο μέλλον!

“Του σκοινιού τα μανταλάκια”

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2η Απριλίου) υλοποιήθηκαν δράσεις με τους/τις μαθητές/τριες της Α΄ τάξης. Μία από αυτές περιλάμβανε την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Του σκοινιού τα μανταλάκια” (Συγγραφέας: Αντώνης Παπαθεοδούλου, Εικονογράφος: Πέτρος Μπουλούμπασης, Εκδόσεις Πατάκη).

1

Ακολούθησε συζήτηση και πραγματοποίηση μιας δραστηριότητας. Οι μαθητές/τριες έγραψαν σε πολύχρωμες κάρτες τι κάνουν οι καλοί φίλοι (π.χ. βοηθάνε ο ένας τον άλλον, πάνε βόλτα). Οι κάρτες αυτές κρεμάστηκαν με μανταλάκια σε ένα σχοινί απλωμένο μέσα στην αίθουσα.

2

3

4

Φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες!

Στο κείμενο «Ο θείος Παύλος» του Βιβλίου της Γλώσσας Α΄ Δημοτικού γίνεται η ενσυνείδητη επεξεργασία του συνδυασμού αυ. Μία από τις λέξεις αναφοράς είναι η λέξη «ταυτότητα». Με αφορμή αυτή τη λέξη, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας ταυτότητες.

Αρχικά, εκτυπώσαμε το πρότυπο ταυτότητας που βρήκαμε στην ιστοσελίδα https://www.teachingtherapy.com/2018/10/blog-post_99.html

Στη συνέχεια, τα παιδιά έγραψαν τα στοιχεία τους και κόλλησαν τις φωτογραφίες τους στο αντίστοιχο πλαίσιο. Τέλος, κόψαμε περιμετρικά τις ταυτότητες και τις πλαστικοποιήσαμε.

Ιδού το αποτέλεσμα!

IMG 20240404 115859

IMG 20240405 082405

Όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν γιατί πλέον είχαν τις δικές τους ταυτότητες!

Εργαστήριο με θέμα “Τα φίδια του Πηλίου”

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2η Απριλίου) και την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4η Απριλίου), διοργανώθηκε εργαστήριο για τους/τις μαθητές/τριες της Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξης από τον δάσκαλο της Γ΄ τάξης κ. Περδίκη Δημήτριο (υπεύθυνο της δανειστικής σχολικής βιβλιοθήκης) με θέμα “Τα φίδια του Πηλίου”.

Συγκεκριμένα, έγινε αφήγηση ελληνικού παραμυθιού με ήρωα ένα φίδι, γνωριμία, μέσω παρουσίασης, με τα 14 φίδια του Πηλίου, εστίαση στα 4 φίδια που συναντάμε  συχνά και ζωγραφική φιδιών.

Ανακοίνωσηπαραμύθι1παραμύθι

 

 

τα 4 φίδιαπαρουσίασηαφίσα 1

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Τα δικαιώματα των παιδιών”

Κατά το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Τα δικαιώματα των παιδιών” της Θεματικής Ενότητας “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”. Στο πλαίσιο αυτού του Προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι ακόλουθες:

Διάκριση αναγκών – επιθυμιών

Διάκριση αναγκών επιθυμιών

Σαλπάροντας προς μια νέα χώρα

Σαλπάροντας

Μαθαίνοντας τα δικαιώματα του παιδιού

Τα δικαιώματα

Παρακολούθηση της ιστορίας “The Box”

https://www.youtube.com/watch?v=KwCtWfwYlkw

Διασφάλιση ή Παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών;

Διασφ. ή Παραβ

Online παιχνίδια για τα δικαιώματα των παιδιών

https://learningapps.org/view15298752

Καθ’ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες και επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον!