Κέντρα Π.Ε

ΚΠΕ Ακράτας Αχαϊας,
ΚΠΕ Καστοριάς
ΚΠΕ Κλειτορίας Αχαϊας,
ΚΠΕ Κόνιτσας Ιωαννίνων,
ΚΠΕ Μουζακίου Καρδίτσας,
ΚΠΕ Σουφλίου Έβρου,
ΚΠΕ Λιθακιάς Ζακύνθου,
ΚΠΕ Μακρυνίτσας Μαγνησία,
ΚΠΕ Θέρμου Αιτωλοακαρνανίας,
ΚΠΕ Κάτω Πορόϊων Σερρών,
Κ.Π.Ε. Κάτω Πορόϊων Σερρών,
Κ.Π.Ε. Ελευθερίου – Κορδελιού,
Κ.Π.Ε. Καλαμάτας,
Κ.Π.Ε. Υπάτης – Στυλίδας
Στους δικτυακούς τόπους των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) μπορείτε να πληροφορηθείτε για τις δραστηριότητες και τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούνται σε αυτά. Υπάρχει πλούσιο υλικό περιβαλλοντικού περιεχομένου του Ελλαδικού χώρου.

Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα είναι δέκα οκτώ (18). Αναφέρονται μόνο τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που διαθέτουν Ηλεκτρονική Διεύθυνση.

Μη Κυβερνητικές Οικολογικές – Περιβαλλοντικές Οργανώσεις
(ΜΚΟ – ΠΟ)
Βάση δεδομένων του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) με αναζήτηση ανά περιφέρεια / νομό ή κατά θεματικό άξονα δράσης Οργανώσεων για Περιβαλλοντικά – Οικολογικά θέματα.
ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ Περιέχει δραστηριότητες για την προστασία της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος. Αφορά κυρίως στον Ελλαδικό χώρο
Eco-Portal Μηχανή εύρεσης πληροφοριών για περιβαλλοντικά θέματα
ΕcoNet. Δίκτυο Περιβαλλοντικών θεμάτων
Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία Οδηγίες για παρατήρηση-φροντίδα πουλιών, πλούσιο φωτογραφικό υλικό, βιβλιοθήκη, σελίδες για παιδιά
GLOBE Πρόγραμμα περιβαλλοντικής έρευνας, στο οποίο συμμετέχουν και σχολεία από την Ελλάδα
Greenpeace Περιέχει σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα/ ζητήματα
Κέντρο Ανανεώσιμων πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) Υλικό σχετικό με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κλιματολογικά δεδομένα και χάρτες δυναμικού του Ελλαδικού χώρου.
ΠΟΣΕΙΔΩΝ Περιέχει μετεωρολογικούς χάρτες πρόγνωσης καιρικών φαινομένων, πρόγνωση καιρικών φαινομένων, καταγραφή σε πραγματικό χρόνο μετεωρολογικών, ωκεανογραφικών και περιβαλλοντικών δεδομένων
WWF Περιέχει τις δραστηριότητες της μη κυβερνητικής οργάνωσης και σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα/ ζητήματα

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Βασικές Αρχές και Στόχοι Π.Ε

Βασικές αρχές

  • Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία
  • Προσανατολισμός στη μελέτη πρόληψης ή επίλυσης περιβαλλοντικών θεμάτων ή προβλημάτων
  • Διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος/προβλήματος
  • Άμεση δράση σε τοπικό επίπεδο με στόχο μακροχρόνια αποτελέσματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο
  • Ανάδειξη συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και δημιουργίας νέων προτύπων, στάσεων και συμπεριφορών ατόμων, ομάδων και κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον
  • Ίσες ευκαιρίες για την οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων που απαιτούνται για την προστασία του Περιβάλλοντος
  • Έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών/ριών με συζήτηση-αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική και δημιουργική επεξεργασία και δράση
  • Εστίαση της προσοχής στην αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος
Στόχοι

Γνωστικοί (οικοδόμηση εννοιών, κατανόηση σχέσεων/ αλληλεπιδράσεων / συνεπειών ανθρώπου -περιβάλλοντος, περιβαλλοντικών προβλημάτων, μέτρων προστασίας κτλ.)
Επιστημονικοί (εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία/έρευνα, κριτική και δημιουργική προσέγγιση θεμάτων, ανάπτυξη επιστημονικής νοοτροπίας κτλ.)
Συμμετοχικοί (εργασία σε ομάδες, ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας, σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις, στον τρόπο ζωής, στη δημιουργική δράση κτλ.)
Κοινωνικοί (σύνδεση της σχολικής με την καθημερινή ζωή, καλλιέργεια υπευθυνότητας, ικανότητα λήψης αποφάσεων και δημιουργικής παρέμβασης κτλ.)
Αισθητικοί (δημιουργία στενής σχέσης με τη φύση με τη μεσολάβηση όλων των αισθήσεων κτλ.)
Αυτομορφωτικοί (χρήση βιβλιοθήκης, τύπου, νέων τεχνολογιών, internet κτλ.)
Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Κριτήρια Αξιολόγησης Σχεδιασμού Προγραμμάτων

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Κριτήρια αξιολόγησης Προγραμμάτων

   Κατά την υλοποίηση ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η αξιολόγηση θεωρείται αναγκαία, διότι μέσω αυτής αφενός εκτιμάται η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πρακτικής και αφετέρου επιδιώκεται η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Οι άξονες και τα κριτήρια αξιολόγησης προκύπτουν από τους στόχους που αρχικά τέθηκαν και από το βαθμό επίτευξής τους. Οι άξονες αξιολόγησης μπορεί να είναι η ανάπτυξη ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, η ποιότητα της εργασίας και η παρουσίαση του προγράμματος. Αντίστοιχα τα κριτήρια μπορεί να είναι:
1. Ο βαθμός επίτευξης των στόχων (π.χ. η οικοδόμηση γνώσεων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η διαμόρφωση κώδικα αξιών, στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών απέναντι στον εαυτό τους, την ομάδα, το περιβάλλον)
2. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε
3. Η πρωτοτυπία αντιμετώπισης του θέματος
4. Η διαθεματική προσέγγιση
5. Το πλήθος, η ετερογένεια και η ποιότητα των πηγών που επιλέχθηκαν
6. Η ικανότητα οργάνωσης και επεξεργασίας δεδομένων, πληροφοριών και στοιχείων που συγκεντρώθηκαν
7. Η εξαγωγή/ τεκμηρίωση των συμπερασμάτων που προέκυψαν από τα στοιχεία, τις μετρήσεις και τα διαγράμματα
8. Ο βαθμός αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών
9. Η σύνθεση της εργασίας
10. Ο βαθμός δυσκολίας του θέματος και, τέλος, όποια άλλα κριτήρια θεωρεί ο εκπαιδευτικός απαραίτητα.

Κατηγορίες: Γενικά | 1 σχόλιο