Δημιουργώ και καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία.
Πρόγραμμα ανάπτυξης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας / Δρ. Σοφίας Νικολιδάκη ΕΔΙΠ
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς. Το περιεχόμενο του προγράμματος στηρίζεται σε τρείς κυρίως άξονες :
- Αυτοσεβασμός: Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την αξία τους ως άτομα μοναδικά, πολύτιμα, ικανά που αξίζουν και είναι σημαντικά στη ζωή.
- Σεβασμός προς τους άλλους: Τα παιδιά μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται την ύπαρξη του άλλου ως άτομο εξίσου πολύτιμο και ότι οι άνθρωποι είναι μεταξύ τους ίδιοι και διαφορετικοί
- Σεβασμός προς το περιβάλλον: Τα παιδιά μαθαίνουν ότι ο πλανήτης γη με όλα τα έμβια και άβια όντα του αξίζει σεβασμό.
Στοχευόμενες δεξιότητες
- Δημιουργικότητα (Creativity), Επικοινωνία (Communication), Κριτική σκέψη (Criticalthinking), Συνεργασία (Collaboration)
- Aυτομέριμνα, Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες
- Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας – επικοινωνίας και συνεργασίας Προσαρμοστικότητα, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα
- Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Μελέτη περιπτώσεων (case studies)
1ο Εργαστήριο
Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την αξία τους ως άτομα μοναδικά, πολύτιμα, ικανά που αξίζουν και είναι σημαντικά
Σας παρουσιάζουμε τον εαυτό μας σε πορτραίτο
Τα χέρια μου και τι μπορούν να κάνουν: Καταγράφουμε σε ένα χαρτί τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας. Στη συνέχεια φτιάχνουμε μια ομαδική κορνίζα με τα αποτυπώματα από τις παλάμες των παιδιών και μέσα προσθέτουμε όσα είπαν τα παιδιά.
Γνωριμία με τα συναισθήματα .
Ζωγραφίζουμε πράγματα που μας κάνουν χαρούμενους, λυπημένους και πράγματα που μας θυμώνουν ή μας φοβίζουν.
Δράσεις STEM
Παιχνίδι ρομποτικής με το bee bot. Τεχνολογία STEM
Ζωγραφίζουμε εικόνες με συναισθήματα ή αξιοποιούμε τις εικόνες που μας κάνουν χαρούμενους λυπημένους, φοβισμένους,θυμωμένους και παίζουμε με το μελισσάκι. Τα παιδιά προγραμματίζουν τις διαδρομές για να φτάσει ο μικρός πρίγκιπας- ρομποτάκι, στο συναίσθημα που κάθε φορά μας δείχνει το ζάρι και αναπαριστούν τη διαδρομή με βελάκια.
2ο Εργαστήριο
Μαζί με το μικρό Πρίγκηπα ανακαλύπτουμαι ποιες είναι οι σωστές συμπεριφορές για να δείξουμε το σεβασμό μας στους άλλους.
Οι κανόνες της τάξης μας. Κάνουμε συζήτηση με τα παιδιά για το πόσο χρήσιμοι είναι οι κανόνες στην τάξη μας και κάθε παιδί προτείνει και ζωγραφίζει τον δικό του κανόνα.
Συνεργατική αφίσα του Τμήματος 7 με το Νηπιαγωγείο Φολέγανδρου για τον κώδικα σωστής συμπεριφοράς στο σχολείο.
3ο Εργαστήριο
Ίδιοι και διαφορετικοί. Διαβάζουμε την Ιστορία του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα για να προσεγγίσουμε με τα παιδιά τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός. Ο Έλμερ μας μαθαίνει τη σημασία της διαφορετικότητας.
Οι μοναδικοί κουμπαράδες μας για την ημέρα της Αποταμίευσης
Είμαστε μοναδικοί!!! Η αφίσα μας για τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα.
Το συννεφάκι του μοναδικού εαυτού μας. Κόψαμε τα συννεφάκια και κάθε παιδί μας ανέφερε μερικά από τα δικά του χαρακτηριστικά, όνειρα , τις προτιμήσεις τους
4ο Εργαστήριο
Συνεργασία -Αλληλοβοήθεια: Διαβάζουμε το παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ και συζητάμε με τα παιδιά για τον εγωισμό για τη συμπεριφορά των εγωιστών, τις επιπτώσεις αυτής της συμπεριφοράς και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις απόψεις μας.
Ασκήσεις εμπιστοσύνης: Οδηγούμε έναν τυφλό. Με αφορμή το σεβασμό σε άτομα με ειδικές ανάγκες βάζουμε τα παιδιά να προσπαθήσουν να προχωρήσουν έχοντας τελείως κλειστά τα μάτια τους.
STEM Ο Εγωιστής Γίγαντας
Συνεργασία 6ου και 7ου τμήματος
Το καλάθι της Αγάπης. Συγκέντρωση τροφίμων ή αντικειμένων πρώτης ανάγκης σε περιπτώσεις που χρειάζεται να βοηθήσουμε κάποιες συγκεκριμένες ομάδες στην περιοχή μας που μπορεί να πλήττονται (π.χ. άστεγοι, σεισμοπαθείς κ.λπ.)
STEM Ο Εγωιστής Γίγαντας. Οδηγούμε το Bee bot στις εικόνες του παραμυθιού και αφηγούμαστε κάθε φορά την σκηνή που απεικονίζεται εκεί.
5ο Εργαστήριο
Σεβασμός προς τους άλλους και διάλογος. Συζητάμε για τη σημασία της λέξης ΔΙΑΛΟΓΟΣ . Βλέπουμε ταινίες χωρίς λόγια και σκεφτόμαστε λόγια που θα μπορούσαμε να τους βάλουμε. Ζωγραφίζουμε τις εικόνες και γράφουμε τον πιθανό διάλογο που γίνεται στην ταινία.
Κανόνες διαλόγου: αποφασίζουμε τους κανόνες διαλόγου όταν είμαστε στην παρεούλα και συζητάμε για διάφορα θέματα. Τα παιδιά μετά από τη συζήτηση εικονογραφούν τους κανόνες της παρεούλας.
Δραστηριότητα STEM Τεχνολογία. Δημιουργία φύλλου εργασίας με τη λέξη ΔΙΑΛΟΓΟΣ. Οδηγούμε τον Μικρό Πρίγκιπα με το beebot να ανακαλύψει τα γράμματα της λέξης ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
6ο Εργαστήριο
Σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα άβια και τα έμβια όντα
Τα παιδιά μαθαίνουν ότι ο πλανήτης γη με όλα τα έμβια και άβια όντα αξίζει τον σεβασμό μας, φροντίδα και μείωση εγωιστικών συμπεριφορών ώστε να εξακολουθήσει να είναι βιώσιμος.
Βάζουμε τις εικόνες στη σωστή στήλη για να δείξουμε ποιες πράξεις είναι σωστές για το περιβάλλον και ποιες όχι-Φύλλα εργασίας
Σεβόμαστε το περιβάλλον γι αυτό ανακυκλώνουμε τα ρολά κουζίνας και τα χρησιμοποιούμε σαν σφραγίδες με τις οποίες φτιάχνουμε κύκλους
Σεβασμός στο Περιβάλλον- Ανακύκλωση χαρτιού.Το σχολείο μας συμμετέχει στο Σχολικό Πρωτάθλημα «Πάμε Ανακύκλωση» του Δήμου Ιωαννιτών.
Στους πλανήτες δεξιοτήτων παρέα με τον μικρό Πρίγκιπα-STEM #SkillsLabs
Τη φετινή σχολική χρονιά 2021-2022 στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων συμμετέχουμε στο Ευρωπαϊκό eTwinning έργο με τίτλο:
«Στους πλανήτες των δεξιοτήτων παρέα με τον Μικρό Πρίγκιπα»
Στο έργο συμμετέχουν: Τρία Νηπιαγωγεία από την Αρτέμιδα, ένα από τη Κύπρο, από τα Ιωάννινα, το νηπιαγωγείο Φολέγανδρου και ένα Νηπιαγωγείο από την Πάτρα.
Περιγραφή του έργου
Ο μικρός Πρίγκιπας φτάνει στα σχολεία των εταίρων του έργου από το γαλαξία. Ο καινούργιος μας φίλος συνάντησε τον πλανήτη των εγωιστών ανθρώπων που δεν σέβονται τον πλανήτη που ζούμε, ούτε τους ανθρώπους γύρω τους που είναι διαφορετικοί. Μετά επισκέφτηκε τον πλανήτη που δεν είχε νερό γιατί οι άνθρωποι το σπαταλούν και δεν μπορούσε να ποτίσει το αγαπημένο του κόκκινο τριαντάφυλλο. Στο ταξίδι του ο μικρός Πρίγκιπας, μας διηγείται τις εμπειρίες του από την επίσκεψή του και σε άλλους πλανήτες, όπου υπάρχουν άνθρωποι που βασανίζουν τα ζώα και δεν τα αγαπούν, άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και κινδυνεύουν, οι ίδιοι και άλλοι, όταν περπατούν στο δρόμο ή βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο ή οδηγούν ποδήλατο. Ο μικρός Πρίγκιπας απογοητεύτηκε πολύ από την συμπεριφορά των ανθρώπων και ζητάει τη βοήθεια των παιδιών για να τον βοηθήσουν να βρει μια λύση ώστε να αλλάξει η συμπεριφορά τους και να ζήσουν όλοι μαζί αρμονικά και αγαπημένοι.
Στόχοι
Η εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα Δεξιότητες 21+ έχει ως στόχο οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες δουλεύοντας πάνω σε ένα πρόβλημα/πρόκληση, το διερευνούν και καλούνται να βρουν μία λύση σε αυτό μέσω μιας διαδικασίας υποβολής ερωτήσεων, έρευνας, ανάλυσης, εφαρμογής πληροφοριών και αξιοποίησης των δημιουργικών τους δεξιοτήτων.
Οι μαθητές/τριες να υιοθετήσουν σωστές οδικές συμπεριφορές, να καλλιεργήσουν δεξιότητες αυτομέριμνας, οδικής ασφάλειας και δεξιότητες αυτοπροστασίας, να αποκτήσουν θετική στάση σε θέματα αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, να έρθουν σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία, STEM και εκπαιδευτική ρομποτική, μέσα από το κύκλο του νερού και την υδροδυναμική.
Η ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, ώστε να προωθήσουμε την συνεργατική μάθηση, να καλλιεργήσουμε ψηφιακές δεξιότητες, να ενδυναμώσουμε την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου με τις βασικές αρχές προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης μέσα από τη μέθοδο STEM. Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να διατυπώνουν ερωτήσεις και απαντήσεις μέσω πειραματισμού και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.
Οκτώβριος–Νοέμβριος
Γνωριμία με το Μικρό Πρίγκιπα, γνωριμία μεταξύ των σχολείων εταίρων, συμμετοχή στην εβδομάδα του κώδικα.
Ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη της αλαζονείας και του εγωισμού
Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα-Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα
Τίτλος: «Πρόγραμμα ανάπτυξης αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας για παιδιά προσχολικής ηλικίας»
Δεκέμβριος–Ιανουάριος
Ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη που δεν είχε νερό
Υποθεματική: STEM / STEAM-Ρομποτική Τίτλος: «STE(A)M και εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από το κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική»
Φεβρουάριος–Μάρτιος
Ο μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη που βασάνιζαν και δεν αγαπούσαν τα ζώα
Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση Τίτλος: «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς (ΔΙΚΤΥΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ)»
Απρίλιος– Μάιος
Ο μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη των παραβάσεων της οδικής κυκλοφορίας
Υποθεματική: Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη-Οδική Ασφάλεια Τίτλος: «Οδική Ασφάλεια»
Δράσεις ανατροφοδότησης και διάχυσης στις τοπικές κοινωνίες.
Αξιολόγηση από παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς
Γνωριμία με το eTwinning
Γνωριμία με το χάρτη του έργου. Ενώνουμε το σχολείο μας με τα άλλα σχολεία που θα συνεργαστούμε.
Ταξιδεύουμε από την Ελλάδα στην Κύπρο περνώντας μέσα από έναν λαβύρινθο.
Ο Μικρός Πρίγκιπας μας στέλνει μήνυμα
Συνθέτουμε το λουλούδι του Μικρού Πρίγκιπα με τις πόλεις των σχολείων που συνεργάζονται.
Η συμμετοχή μας στο λογότυπο του έργου σε συνεργασία με το 3ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ
[scratch ]
Ζώο
Τα Ζώα είναι πολυκύτταροι, ευκαρυωτικοί οργανισμοί που αποτελούν το βασίλειο των Ζώων (Animalia) ή Μεταζώων (Metazoa). Ο σωματότυπός τους σταθεροποιείται όταν αναπτύσσονται, αν και ορισμένα υποβάλλονται σε μια διαδικασία μεταμόρφωσης αργότερα στη ζωή τους. Τα περισσότερα ζώα μπορούν να κινηθούν εκουσίως και ανεξάρτητα. Όλα τα ζώα πρέπει να καταναλώνουν άλλους οργανισμούς ή τα προϊόντα τους για τροφή (βλέπε ετερότροφος).
Οι πιο γνωστές συνομοταξίες ζώων εμφανίστηκαν στα απολιθώματα ως θαλάσσια είδη κατά τη διάρκεια της Κάμβριας έκρηξης, περίπου 542 εκατομμύρια χρόνια πριν. Τα ζώα διαιρούνται σε διάφορες υπο-ομάδες, που περιλαμβάνουν τα πτηνά, τα θηλαστικά, τα αμφίβια, τα ερπετά, τα ψάρια και τα έντομα.
Καλημέρα κόσμε!
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!