Ημέρα Σταδιοδρομίας για την Ασφαλή και Υπεύθυνη Χρήση του Διαδικτύου

18 Απριλίου 2011 Παναγιώτα Π. Οικονομάκου

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής μια εβδομάδα πριν την πραγματοποίηση της Ημερίδας χορηγήθηκε από την καθηγήτρια του σχολείου κ. Φανή Μπιζέρα ερωτηματολόγιο στους/στις μαθητές/τριες της Γ’ τάξης με σκοπό τη διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου τους.  Η έρευνα κατέδειξε ότι οι μαθητές/τριες του δείγματος αφιερώνουν ένα πολύ μεγάλο μέρος του ελεύθερου τους χρόνου εκτός από το σχολικό και το εξωσχολικό διάβασμα, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, τις εξωσχολικές δραστηριότητες (χορό, αθλητισμό, μαθήματα ξένων γλωσσών, κ.α.), στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και στην πλοήγηση στο Διαδίκτυο.   

Η Ημέρα Σταδιοδρομίας είχε τίτλο: “Διερευνώ το Διαδίκτυο με Υπευθυνότητα και Ασφάλεια”, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13-4-11 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου με τους/τις παρακάτω εισηγητές/τριες και τους αντίστοιχους τίτλους εισηγήσεων:

  • α. Γεώργιος Κορμάς, Ιατρός, Εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Επιστημονικός Συνεργάτης της Γραμμής Βοήθειας ‘’υποΣΤΗΡΙΖΩ’’ που εντάσσεται στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών: “Χρήση και Κατάχρηση του Διαδικτύου: Συμπεριφορές Εφήβων”,
  • β.  Ευανθία Χατζηλιάση, Δικηγόρος, Ελέγκτρια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: “Προσωπικά Δεδομένα και Διαδίκτυο»,
  • γ.  Γεωργία Παναγοπούλου, Υπεύθυνη Πληροφορικής, Ελέγκτρια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: “Προσωπικά Δεδομένα και Διαδίκτυο»,
  • δ. Στέλιος Πρέκας, Μηχανικός Πληροφορικής, Στέλεχος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: “Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου από τους/τις Μαθητές/τριες» και
  • ε. Μάριος Γιαννουδάκος, Μηχανικός Πληροφορικής, Στέλεχος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: “Υπηρεσίες που παρέχονται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προς τους/τις Mαθητές/τριες». 

Οι προσκεκλημένοι/ες μίλησαν στα παιδιά για τις δυνατότητες μάθησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας που παρέχουν οι σύγχρονες διαδραστικές τεχνολογίες, αλλά και για τους κινδύνους που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση τους.Προβάλλοντας και σχολιάζοντας βίντεο, τα βοήθησαν να κατανοήσουν τρόπους για την υπεύθυνη και ασφαλή αναζήτηση εικονικών κόσμων που σέβονται τα προσωπικά τους δεδομένα και τα ευαισθητοποίησαν για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την υγεία, την ιδιωτική ζωή και την υπόληψή τους. Ανακοίνωσαν στους μαθητές/τριες τα αποτελέσματα ερευνών για τη χρήση και την κατάχρηση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και τους/τις διευκόλυναν ν’ αναγνωρίσουν συμπτώματα πιθανής εξάρτησης. Τους/τις βοήθησαν να αντιληφθούν έννοιες όπως

  • το pharming (παραπλάνηση του/της χρήστη με αποτέλεσμα να πιστεύει ότι βρίσκεται σε ένα γνήσιο δικτυακό τόπο, ενώ στην πραγματικότητα έχει οδηγηθεί σε ένα ψεύτικο),
  • το phishing (παραπλάνηση του χρήστη με σκοπό να καταγράψει προσωπικά του δεδομένα σε μια πλαστή φόρμα),
  • τα cybertrails (τα ηλεκτρονικά ίχνη που αφήνει κάθε χρήστης του Διαδικτύου, τα οποία βοηθούν τις διωκτικές αρχές στην εξιχνίαση παραβατικών και εγκληματικών συμπεριφορών),
  • το grooming (η προσποίηση από παιδόφιλο ότι είναι έφηβος, με σκοπό την προσέγγιση νεαρών ατόμων),
  • την παρενόχληση στον κυβερνοχώρο (παρενόχληση που πραγματοποιείται κυρίως μεταξύ εφήβων μέσω του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και άλλων διαδραστικών τεχνολογιών)

και τους πρότειναν μέτρα προστασίας.  Τους/τις ενημέρωσαν για τους φορείς στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν με τους γονείς τους για να καταγγείλουν προβλήματα που ίσως αντιμετωπίσουν στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις.  Τους/τις ευαισθητοποίησαν για τις συνέπειες που έχουν οι αναρτήσεις προσωπικών δεδομένων στους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης μακροπρόθεσμα στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Τέλος, τους/τις ενημέρωσαν για τις υπηρεσίες που τους/τις παρέχει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, όπως

  • το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
  • το ηλεκτρονικό περιοδικό,
  • οι σχολικές ιστοσελίδες
  • τα ιστολόγια,
  • οι υπηρεσίες video και
  • η ηλεκτρονική τάξη

που ενισχύουν την ελεύθερη έκφραση, τη συνεργασία και την επικοινωνία, προσφέρουν έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση, προάγουν τη μαθησιακή διαδικασία και διευκολύνουν τη μετάβαση από τη μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη. 

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Ιλίου κ. Γεώργιος Βούλγαρης, ο οποίος συμμετείχε στη συζήτηση για την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών.  

Για την Ημέρα Σταδιοδρομίας και για αντίστοιχο εργαστήριο που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας, το ΓΡΑ.ΣΕΠ 4ου Γυμνασίου Ιλίου ανακηρύχθηκε από τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (saferinternet.gr) “Πρεσβευτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου”.   

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  . .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση