Let’s do it Greece…

Πώς θα σου φαινόταν αν σου λέγαμε ότι μια παρέα νέων παιδιών έχουμε όνειρο να ενώσουμε όλη την Ελλάδα για έναν κοινό περιβαλλοντικό σκοπό;

Τρελό; Κι όμως αληθινό!

Let’s do it Greece, η Μεγαλύτερη Ταυτόχρονη Εθελοντική Δράση της Χώρας!

Κάθε χρόνο, υπάρχει μια μέρα που απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα, βγαίνουμε έξω, φροντίζουμε το περιβάλλον μας και δείχνουμε ότι με μια απλή θετική κίνηση μπορούμε, εμείς οι ίδιοι, να γίνουμε η αλλαγή που περιμένουμε

Τη Κυριακή 14 Απριλίου 2024 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην εθελοντική δράση καλλωπισμού του Δημοτικού Σχολείου της Κάσου. Έτσι, παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς πήραν τις βούρτσες τους και ξεκίνησαν δουλειά. To αποτέλεσμα που βγήκε ήταν πολύ όμορφο!!8f432f25 f924 4a0c aa4d b8c9ad497d2794b74823 e5ab 42ce b328 cf122d1b220690ef0664 5acf 4026 a758 29b4919c60191028bf6c 5bf5 46b5 9cd9 4ca431754dfe07e9f95e 939c 4940 a6b2 79398c0e6863ec87b589 86bc 4903 af7f ad788e877e2b 8ac545dd 52da 43bc 8853 cc30e60c5552 39e91ce5 997c 4c22 bbb3 ea39022acafe dd62e703 2eb6 4f86 9e40 112b5526a42a

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ”

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για τα “Ζώα υπό εξαφάνιση” υλοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την κυρία Κωνσταντίνα Ριζοπούλου, με την υποστήριξη του ιδρύματος Ι.Φ. Κωστοπούλου. Το πρόγραμμα ήταν διαδραστικό και σχετιζόταν με τα ζώα της θάλασσας και τα ζώα των πάγων. Τα παιδιά συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες, πειράματα και δράσεις, όπου κατάφεραν να γνωρίσουν καλύτερα αυτά τα ζώα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες.

8d13e373 f72f 462e 8d46 cfbd52441156 6d717a17 0712 45bf 8aec f1fd046a632f17b2bfc3 62eb 4b5c 838f f2a5f2121a3b e842f15b 4d1c 4151 8c57 e5b9fc130f1b d3390968 032f 4fb1 8efc aa21f5151461 70c831e5 db21 459e bce8 ff5ef7d0e601 225x300 10743f861 031c 4c42 a877 8fe85a81257b 24b93e78 4e35 45c8 8ab9 1e374cf2bd96 28d3a1ef 3f57 45b4 9eb8 75a1c55b5ceb c14f3b39 8cab 411a b1ac 13511a319d37 db8354ee 98aa 4ec8 a346 a39878b5988c dd791e21 532c 4cef b9c0 8531a2ac2d1f 8c47dfdb 8160 4356 8527 9af1b0ce35c6 3272b7f8 43c7 45b6 9fb7 609ed94698d4 264b7d3f 7a62 4e01 a0d0 0e638ad5921b e471e9ea 689a 48e7 b266 d3ee36298c15 225x300 1a2a9ad73 c042 4091 bc37 8c9ff0b7fb3b 225x300 1 71be2867 575d 43c8 8e21 6bcc5023efd4 54866c10 9f99 4110 862e fc9c0f09de97

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΡΥ ΚΑΣΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από 01 έως 20 Μαρτίου 2024.

 Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν, μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, δηλαδή μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα για το σχολικό έτος 2024-25, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία   μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής μπορεί να υποβάλλει ο ίδιος ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
    ·Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου  και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
    Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους,  τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να επιλέξει την Πρωινή Ζώνη αλλά να έρχεται δύο μέρες την εβδομάδα αντί για πέντε.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ/ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 (σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου) και στις 17.30 (για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου). Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.



Λήψη αρχείου

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΠΙΓΚΟΥ

Σήμερα, είχαμε την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με παιδιά που βρίσκονται πολύ μακριά από εμάς και πιο συγκεκριμένα με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου του Πάπιγκου. Μέσα από τον υπολογιστή καταφέραμε να γνωριστούμε με αυτά τα παιδιά, να ανταλλάξουμε απόψεις και να έρθουμε σε επαφή με άλλα μέρη της Ελλάδας. Επίσης, μέσω της πλατφόρμας καταφέραμε να δείξουμε και εικόνες από το σχολείο μας και το νησί μας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν για αυτή την δράση και δώσαμε υπόσχεση για να υπάρξει επανάληψη αυτής.

 

d1db1eb5 eff2 408a 94a4 0849a3875f27 f4ccfa23 01ae 42f9 9fd5 d4420f61ec1b c3410b62 edc3 412b 8fc5 312701037170

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο μας!!

 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Αγαπητοί γονείς,
για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών.
Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί. Σας παρακαλούμε ιδιαίτερα να προσέχετε τα βιβλία που έχουν κάποια παραθυράκια και ανοιγοκλείνουν, καθώς επίσης στα βιβλία που στο τέλος έχουν κάποιες εργασίες για τα παιδιά, να μη σημειώνουν τίποτα.
Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.
Τέλος μαζί με το βιβλίο που έχει επιλέξει κάθε παιδί μόνο του, σας δίνουμε κι ένα έντυπο, το οποίο πρέπει να συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση. Επίσης, ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί. Έτσι μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί ασχολήθηκε και κατά πόσο κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.
Ελπίζουμε ότι σ’ αυτή μας την προσπάθεια θα σας έχουμε βοηθούς. Σας παρακαλούμε να επιστρέφετε κάθε Δευτέρα τα βιβλία, στην ίδια κατάσταση στην οποία τα πήρατε, και μέσα στο φάκελο που έχει το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη μας ομαλά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

563825b1 fa5b 4b91 a5e3 cd5cf4f69d2343465119 a6a3 4937 90c6 9e1f46133d5755088c38 219d 456d a556 5e8f7073b777edde9ae9 c110 41c4 805a 8c6ef12ddf4be34cea37 78a2 4f7e ae45 bf6082daf9bead1af29d 8dcd 49b0 8dd8 09940011a3f96539e92c 26d0 4f21 88ec 7ea341962b4e728a5a0f b0a9 44ba 9880 971121ff4ffaf81d0ded 9bf3 4d48 9e1e e46005381922

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Τελείωσε κι αυτή η χρονιά! Με δυσκολίες και πρωτόγνωρες καταστάσεις αλλά και με όμορφες αναμνήσεις. Καλή Πρόοδο σε όλα τα παιδιά και με τις καλύτερες ευχές για του χρόνου !!!

Καλή αρχή στο νέο τους ξεκίνημα στο Δημοτικό για τα νήπια μας!!

Φωτογραφία από την καλοκαιρινή γιορτή λήξης μας με θέμα ” Καθαρή παραλία”

 

IMG 20220630 010516

pro

IMG 20220614 082438

 

Οι φάκελοι με τις εργασίες των παιδιών όλης της χρονιάς, μαζί με τις τελευταίες όμορφες καλοκαιρινές χειροτεχνίες τους!

IMG 20220630 005210

IMG 20220614 112741

 

Ένα αναμνηστικό βίντεο με διάφορες φωτογραφίες της σχολικής χρονιάς.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την συνεργασία, την αγάπη σας, την εμπιστοσύνη σας, την εκτίμηση που μας δείξατε ο καθένας με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.

8

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!

 

 

 

 

ΘΑΛΑΣΣΑ SOS – ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗ

Για να γνωρίσουμε πρώτα κάποια ζώα της θάλασσας

Γνωρίζοντας τα ζώα της θάλασσας | ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

Αφήγηση παραμυθιού »Μια θάλασσα πλαστικά»

Το βιβλίο αυτό είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιληφθούμε το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής και να καλλιεργήσουμε μια πιο φιλική προς τον πλανήτη φιλοσοφία.

Ζωγραφίζουν  πως φαντάζονται την θάλασσα όταν είναι καθαρή και βρώμικη

6 1 9

Δημιουργούν μια αφίσα για την καθαρή θάλασσα και μια για την βρώμικη θάλασσα

1

2 1

Φτιάξαμε καλάμια με μαγνητάκι και ψαράκια, σαγιονάρες και μπουκάλια με ένα συνδετήρα πάνω για να μπορέσουν  να τα “ψαρέψουν”

5

Στη συνέχεια έπρεπε να ψαρέψουν πρώτα όλα τα σκουπίδια από τον βυθό της θάλασσας και μετά να ψαρέψουν τα ψαράκια που έφτιαξαν. 4 1Η θάλασσα κινδυνεύει και είναι απαραίτητο να γίνουν ενέργειες για την προστασία της.

Αφίσες και TV-spots του Γλάρου της HELMEPA

Από το 1983, το μήνυμα “Όχι Σκουπίδια, Όχι Πλαστικά σε Θάλασσες και Ακτές” διαδίδεται με αφίσες του Γλάρου, ο οποίος  μέσα από τηλεοπτικά spot κινουμένων σχεδίων λέει σε όσους ζούμε στην Ελλάδα
Σεβαστείτε τις Ακτές και τις Θάλασσές που σας Προσφέρουν τη Χαρά κάθε Καλοκαίρι.

Πάμε παραλία και… να θυμάστε: «Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!» - www.kidsgo.com.cy | KidsGo TeensGo ParentsGo

 

2018 2

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος είναι παγκόσμια ημέρα η οποία εορτάζεται στις 5 Ιουνίου κάθε έτος. Ο εορτασμός αυτής της ημέρας καθιερώθηκε προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες όλου του κόσμου για την προστασία και τη σωτηρία του πλανήτη μας, ο οποίος χρόνο με το χρόνο απειλείται από ποικίλους  κινδύνους. Είναι ανάγκη να ευαισθητοποιούνται τα παιδιά  για το θέμα αυτό από μικρή ηλικία.

Στο βίντεο αυτό, που θα δούμε , παρακολουθούμε την παράλληλη ιστορία 2 φανταστικών κόσμων. Από τη μία ο κόσμος των μεγάλων (που με τις πράξεις του καταστρέφει το περιβάλλον)   και από την άλλη ο κόσμος των μικρών(που με τις πράξεις τους προστατεύουν το περιβάλλον), που αναπτύσσονται παράλληλα

δείτε ακόμα ένα μικρό βίντεο που μας περιγράφει πως  καταστρέφουμε τον πλανήτη μας!!!

Μετά την παρακολούθηση των παραπάνω βίντεο καταγράφουμε τους προβληματισμούς (για ποιες μορφές επιβάρυνσης του περιβάλλοντος μας περιέγραφε  το βίντεο, ποιες λύσεις πρότεινε, τι θα προτείνατε εσείς,  εσείς στο σπίτι κάνετε κάτι από αυτά…).

Ονομάζουμε τις βασικότερες μορφές μόλυνσης ή ρύπανσης του περιβάλλοντος, όπως προκύπτουν από τα βίντεο.

Παρατηρούμε και περιγράφουμε τι βλέπουμε  στις παρακάτω εικόνες.

ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 

(που οφείλονται στον άνθρωπο)

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΔΑΦΩΝ

ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ

ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΞΥΛΕΙΑ

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ – ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ

ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗ

       

Μαθαίνουμε πόσα πολλά χρόνια χρειάζονται τα διάφορα σκουπίδια για να διαλυθούν.

Δεν κάνουμε κακό στο περιβάλλον μας μόνο με αυτά που είδαμε , αλλά και με άλλα πράγματα όπως:

ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΣΠΑΤΑΛΗ ΝΕΡΟΥ


                

Πώς μπορούμε να κάνουμε οικονομία στο νερό και να βοηθήσουμε όσο μπορούμε κι εμείς;

ΣΠΑΤΑΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

         

Πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια και να βοηθήσουμε όσο μπορούμε κι εμείς;

( Εκπαιδευτικό Υλικό από την Ανθή Ζήση)

Ακούστε αυτό το τραγουδάκι που μας  περιγράφει  πως μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη μας!

Να παρατηρήσουμε και να περιγράψουμε τις παρακάτω εικόνες και να σκεφτούμε μια ιστορία με αυτές;

Πώς είναι η γη; Είναι χαρούμενη; Τι της συμβαίνει; Τι έπαθε και γιατί έχει θερμόμετρο; Τι βλέπει στην φωτογραφία και τι να σκέφτεται άραγε; Γιατί κλαίει και πώς σας φαίνεται; Τα παιδιά τι της κάνουν; Ποιες είναι οι ανάγκες της; Τι χρειάζεται από εμάς;

      

Ένα ωραίο τραγουδάκι για το περιβάλλον

ΑΧ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ (Παγκόσμια Ημέρα περιβάλλοντος – 5 Ιουνίου – τραγούδι ευαισθητοποίησης)

Να βάλουμε την κάθε εικόνα στη σωστή ομάδα;

Τι κάνει καλό και τι κακό στο περιβάλλον μας;

Βρες τα γράμματα κάθε λέξης!

Ώρα να παίξουμε, ταίριαξε τα ζευγάρια!

Ήρθε και η σειρά για τα παζλ μας

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Τον Πέρι ή όπως τον φωνάζουν κι αλλιώς Περιβάλλον τον ξέρετε; Δείτε στο παρακάτω βίντεο τι θέλει να μας πει …

Ο Πέρι έχει μια καλή φίλη την Άννα την Ανακύκλωση για να την γνωρίσουμε!

 

 

 

 

Αυτό το σήμα το έχετε ξαναδεί; Ξέρετε τι συμβολίζει;

 

768x724

Αυτό είναι το σύμβολο της ανακύκλωσης 

Έτσι βγαίνει και η λέξη
ΑΝΑ-ΚΥΚΛΩΣΗ

Αποτελείται από 3 βέλη και σημαίνει:
ΕΛΑΤΤΩΝΩ – ΞΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ

 

Παρατηρούμε ότι το σύμβολο της ανακύκλωσης έχει πράσινο  χρώμα (για το πράσινο της φύσης, του περιβάλλοντος) και σχήμα κυκλικό (για τον κύκλο που κάνουν τα υλικά).

Είναι σαν ένας κύκλος που δεν έχει ούτε αρχή, ούτε τέλος. Ανακύκλωση είναι τα σκουπίδια που , ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί και μοιάζουν άχρηστα, μπορούν έπειτα από ειδική επεξεργασία να γίνουν πάλι χρήσιμα υλικά και τα οποία μπορούμε έπειτα να τα  χρησιμοποιήσουμε ξανά.
Με την ανακύκλωση έχουμε λιγότερα σκουπίδια, άρα και λιγότερες χωματερές. Αυτό σημαίνει καθαρότερος αέρας, θάλασσες, ακτές, ποτάμια και λίμνες, καθώς επίσης και λιγότερα δάση κατεστραμμένα.  Δείτε πόσα σκουπίδια πετάμε !!!

Για να μειωθεί ο όγκος των σκουπιδιών και για να προστατεύσουμε το περιβάλλον μας πρέπει να ανακυκλώνουμε ΟΛΟΙ – ΠΑΝΤΟΥ – ΠΑΝΤΑ.

7

6

Τι όμως ανακυκλώνουμε; Μπορούμε όλα τα πράγματα να τα δώσουμε για ανακύκλωση και πού τα πηγαίνουμε;

Ο επιθεωρητής Μπλέκας θα μας λύσει όλες τις απορίες μας στο παρακάτω βίντεο!

Για να δώσουμε δουλειά στον επιθεωρητή κύριο Μπλέκα πρέπει από το σπίτι να μαζεύουμε σε μια ξεχωριστή  σακούλα τα σκουπίδια που ανακυκλώνονται για να τα πετάξουμε στον  μπλε κάδο της ανακύκλωσης.

Ποια σκουπίδια όμως μπαίνουν στον μπλε κάδο; Θυμάστε τι μας είπε ο η φίλη μας η Άννα και ο επιθεωρητής Μπλέκας; Για να τα δούμε όλα στους παρακάτω πίνακες.

Πίνακες της Ζήση Ανθή για την ανακύκλωση – Ποια προϊόντα ανακυκλώνονται

Συζητήσαμε , παρατηρήσαμε τις εικόνες και μάθαμε για τα  αντικείμενα που ανακυκλώνονται

 

Προσέχουμε να μην πετάξουμε μέσα στον μπλε κάδο ανακύκλωσης βρώμικα ή λερωμένα χαρτιά, σπασμένα γυαλιά, κομματάκια χαρτί (από καραμέλες),  κουτιά από πίτσα και άλλα τρόφιμα      (γιατί είναι γεμάτα από λάδια και λίπη και δεν ανακυκλώνονται).

  • Δεν πετάμε ποτέ κοινά σκουπίδια στους κάδους ανακύκλωσης

Στη συνέχεια διαχωρίσαμε και τοποθετήσαμε τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια/συσκευασίες, που έχουμε στο μαγαζάκι μας , στις τρεις κατηγορίες: ΠΛΑΣΤΙΚΟ – ΓΥΑΛΙ – ΧΑΡΤΙ

Φτιάξανε μολυβοθηκες με ρολά χαρτί υγείας

IMG 20220602 083230

Η αφίσα μας για την ανακύκλωση

IMG 20220603 110425

 

 

Θέλετε να δείτε που πηγαίνουν μετά τα σκουπίδια  του μπλε κάδου ανακύκλωσης και πως γίνεται η επεξεργασία τους. Στο παρακάτω βίντεο που θα δούμε μας περιγράφει όλη την διαδικασία.

Τι γίνεται όμως με τις μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές που έχουμε όλοι στο σπίτι μας και χαλάνε;

Κάτι πρέπει να γίνει για να μειωθεί αυτός ο όγκος των σκουπιδιών…

Πού πρέπει να τις πετάξουμε για να μην ρυπαίνεται το περιβάλλον από ουσίες που περιέχουν οι συσκευές;

Δείτε μια φανταστική ιστορία για την πραγματική αξία της ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Ανακύκλωση συσκευών – Δεν είναι Παραμύθι 1

Μη πετάτε τις άδειες μπαταρίες . Υπάρχει ειδικός κάδος περισυλλογής για τις άχρηστες μπαταρίες όλων των ειδών . Έτσι βάζετε και εσείς λιθαράκι για την προστασία του περιβάλλοντος.

Έπειτα διαβάσαμε ένα από τα πιο ξεχωριστά οικολογικά παραμύθια και από τα ελάχιστα που βάζουν σε μια “παραμυθική” λογική τα ζητήματα της ανακύκλωσης, κομποστοποίησης και την σημαντική επαφή με το περιβάλλον

Ένα καταπληκτικό τραγούδι για την Ανακύκλωση που θα λατρέψετε!

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

κι άλλο ένα επίσης για τον μπλε κάδο για να χορέψουμε!!!!

Βρείτε την ομάδα που ανήκει κάθε αντικείμενο.

Να παίξουμε με τα γράμματα;

Μπορείς να μετρήσεις σε κάθε εικόνα πόσα είναι τα πράγματα  και να την ενώσεις με την κάρτα που έχει αυτό τον αριθμό;

Παιχνίδι μνήμης με τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα, βρες το ζευγάρι του!

Μέτρησε τα βιβλία σε κάθε κάρτα και μετά σύρε την κάθε κάρτα στη σειρά που της ταιριάζει από το 1 έως το 10.

Μπορείτε να βρείτε τι εικόνα έχει αυτό το παζλ;

Τελικά πολλά από αυτά μπορούμε να τα ξαναχρησιμοποιήσουμε, δεν είναι άχρηστα!!!

Είναι ωραία να δίνεις μια δεύτερη ευκαιρία σε πράγματα που νόμιζες πως είναι άχρηστα!!!

Για την ανακύκλωση μάθαμε πολλά  και  το πιο σημαντικό …….. 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!

Η λύση είναι μια ,

στα σκουπίδια οικονομία!!