fraplytas's blog

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

η δύναμη της θέλησης-100 μέτρα (2016)

Δεκ 201920

Μία αληθινή ιστορία : ένας νεαρός άντρας με σκλήρυνση κατά πλάκας αποφασίζει να συμμετάσχει σε έναν αγώνα τρίαθλου-ironman: πρέπει να κολυμπήσει 3,8 χλμ., να ποδηλατήσει 180 χλμ. και να τρέξει μαραθώνιο.Η δύναμη της θέλησης ,ύμνος στην οικογένεια…αξίζει να την δείτε.                                                                                           Τρέιλερ                                                                                                                                Πληροφορίες για το τρίαθλο (βίντεο)

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο η δύναμη της θέλησης-100 μέτρα (2016)    

Εννοιολογικοί Χάρτες – Εκπαιδευτική αξιοποίηση

Δεκ 201916

Εκπαιδευτική Αξιοποίηση

Οι Γουλή, Γόγουλου & Γρηγοριάδου (2006)  παραθέτουν κάποιες από τις πολλές πιθανές χρήσεις των εννοιολογικών χαρτών στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως:

  • κατασκευή ενός χάρτη αποκλειστικά από τους μαθητές
  • διόρθωση ενός δοσμένου χάρτη, κάνοντας τις απαιτούμενες τροποποιήσεις και διαγραφές στις έννοιες που απεικονίζονται και στις σχέσεις μεταξύ τους.
  • επέκταση ενός δομημένου χάρτη εννοιών, προσθέτοντας νέες έννοιες και συνδετικές λέξεις
  • συμπλήρωση ενός δοσμένου ημισυμπληρωμένου χάρτη με έννοιες και συνδέσμους.
  • οποιοσδήποτε συνδυασμός από τα πιο πάνω.

Για τον Εκπαιδευτικό οι Εννοιολογικοί χάρτες αποτελούν:

Μέσο οργάνωσης και παρουσίασης του μαθήματος στην τάξη Ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώσει το υλικό των μαθημάτων και να παρουσιάσει σύνθετες επιστημονικές έννοιες με περισσότερη αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία, χρησιμοποιώντας εννοιολογικούς χάρτες.

Μερικές πιθανές χρήσεις:

  • να δίνεται στους μαθητές ολοκληρωμένος χάρτης και να αναλύεται από τον εκπαιδευτικό
  • οι έννοιες να τοποθετούνται ή να εμφανίζονται σταδιακά ανάλογα με το επίπεδο ιεραρχίας τους και να συνδέονται μεταξύ τους με κατάλληλες συνδετικές λέξεις ή φράσεις δημιουργώντας έτσι σχετικές προτάσεις. Σε αυτό το στάδιο θα μπορούσαν να εμπλουτιστούν ηλεκτρονικά  με εικόνες, υπερσυνδέσμους, κ.ά. καθώς η οπτικοποίηση και η εικονική αναπαράσταση της πληροφορίας διευκολύνει την μάθηση καλλιεργώντας την αντίληψη, την παρατήρηση, τη μνήμη και την φαντασία (Ράπτης & Ράπτη, 2001)
  • να δίνεται ένας ολοκληρωμένος εννοιολογικός χάρτης στο τέλος ως σύνοψη του μαθήματος

Διαγνωστικό εργαλείο για την ανίχνευση και αναπαράσταση των πρότερων γνώσεων. Η ερευνητική ομάδα του Joseph Novak στο Cornel διαπίστωσε ότι ένα σημαντικό πλεονέκτημα της εννοιολογικής χαρτογράφησης είναι η δυνατότητα ανίχνευσης παρανοήσεων. Μέσα από τους εννοιολογικούς χάρτες που σχεδιάζουν οι μαθητές ο εκπαιδευτικός μπορεί να διακρίνει τις ερμηνείες ή τις παρερμηνείες που εμποδίζουν την αναδόμηση των πρότερων γνώσεων και «καθιστούν την εκπαίδευση ατελέσφορη» και να προσαρμόσει τις διδακτικές τακτικές του για να διευκολύνει την απόκτηση της νέας γνώσης.

Εργαλείο αξιολόγησης της μάθησης και της εξέλιξης της γνωστικής αλλαγής, μετά τη διδακτική παρέμβαση. Η χρήση τους ως κριτήριο αξιολόγησης των μαθητών είναι ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της χρήσης Εννοιολογικής Χαρτογράφησης κατά την μαθησιακή διαδικασία, καθώς αποτελούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά εργαλεία αξιολόγησης της μάθησης και βοηθούν στον έλεγχο και την επίγνωση της όλης διαδικασίας (Φορτούνη, Τ., Κοµµατάς, Ν., Αλεξανδράτος, Γ., Ράπτη, Α. ,2006) Οι εκπαιδευτικοί παρακολουθώντας τους εννοιολογικούς χάρτες των παιδιών μπορούν να εντοπίσουν τις αδυναμίες και ελλείψεις τους, καθώς και να προσαρμόσουν τα μαθήματα τους κατάλληλα. Οι Εννοιολογικοί Χάρτες ως βοήθημα αξιολόγησης για τον εκπαιδευτικό μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ποικίλους τρόπους όπως:

  • να δίνεται στους μαθητές ένας ελλιπής χάρτης εννοιών και να τους ζητείται να συμπληρώσουν τα κενά
  • να τους δίνεται ένας κατάλογος εννοιών και να πρέπει να δημιουργήσουν τον Εννοιολογικό Χάρτη.
  • μέσα από ένα κείμενο το οποίο περιέχει έννοιες να δημιουργήσουν τον δικό τους Χάρτη
  • να δίνεται ο Χάρτης Εννοιών από τον εκπαιδευτικό και να ζητείται από τους μαθητές να  «μεταφράσουν» το κείμενο ή μέσα από έναν κατάλογο από έννοιες να γίνει επιλογή αυτών που είναι χρήσιμες.

Για τον μαθητή οι Εννοιολογικοί χάρτες:

Προσανατολίζουν την προσοχή του μαθητή κατά τη διάρκεια της παράδοσης στα κύρια σημεία και στη σύνδεσή τους με τις λεπτομέρειες (Novak,2002) με αποτέλεσμα να μαθαίνουν καλύτερα.

Αξιοποιούνται στις  σημειώσεις  από  την  παράδοση  και  από  το  βιβλίο, ενισχύοντας  τη  μνήμη  τους  και απαιτώντας  λιγότερο  χρόνο  για  μελέτη

Η υιοθέτηση της δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών από τον μαθητή (με την ενθάρρυνση και προτροπή του εκπαιδευτικού) κατά τη διάρκεια της μελέτης, αναπτύσσει την μεταγνώση (να μαθαίνει πώς να μαθαίνει) και την επίγνωση των διαδικασιών μάθησης. Ο Bloom (1956)  αναφέρει πως οι Χάρτες Εννοιών είναι εργαλεία τα οποία βοηθούν το παιδί να αντιληφθεί την δομή των γνώσεών του και τις διαδικασίες δόμησης της γνώσης, καθώς η χρήση των Εννοιολογικών Χαρτών απαιτεί από τον μαθητή να λειτουργήσει σε όλα τα επίπεδα της πυραμίδας του Bloom (γνώση, κατανόηση, εφαρμογή, ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση). Παράλληλα οι Jonassen & Grabowski (1993), υποστηρίζουν ότι οι Εννοιολογικοί χάρτες αφενός παρέχουν τη θεμελιώδη βάση και αφετέρου περιγράφουν πώς η προγενέστερη γνώση διασυνδέεται και αναπτύσσεται ή μετασχηματίζεται , δίνοντας στους μαθητές  επιπλέον τη δυνατότητα να παρατηρούν τις αλλαγές που υπόκειται η γνωστική αυτή δόμηση μέσα στο χρόνο.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εννοιολογικοί Χάρτες – Εκπαιδευτική αξιοποίηση    

Φρούτα & Λαχανικά: Ποιο Χρώμα Είναι Θρεπτικότερο;

Δεκ 201916

Γνωρίστε τα θρεπτικά συστατικά που σας προσφέρουν τα φρούτα και τα λαχανικά ανάλογα με το χρώμα τους και μάθετε τα ευεργετικά οφέλη τους…

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή καθώς είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Κάθε φρούτο ή λαχανικό δε μας δίνει τα ίδια θρεπτικά συστατικά. Από το καθένα μπορούμε να προσλάβουμε διαφορετικά οφέλη και θεραπευτικές ιδιότητες. Ανακαλύψτε παρακάτω το… ουράνιο τόξο των φρούτων και λαχανικών και γνωρίστε τα οφέλη του στην υγεία μας. (Στο τέλος του άρθρου θα βρείτε επεξήγηση των βιταμινών αλλά κα των άλλων στοιχείων που αναφέρονται στο κείμενο).

  • Κόκκινο χρώμα: Αντικαρκινικό και ενισχυτικό του ανοσοποιητικού

Ντομάτες: Είναι πλούσιες σε λυκοπένιο που θεωρείται ότι βοηθάει στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρκίνου του προστάτη αλλά και εντέρου.

Φράουλες, μήλα: Περιέχουν ανθοκυανίνες που και αυτές έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Οι φράουλες και τα μήλα με τις πλούσιες φυτικές ίνες βοηθούν στη δυσκοιλιότητα ενώ ακόμη τα κόκκινα αυτά φρούτα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση της χοληστερίνης.

Παντζάρια: Περιέχουν φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

Κόκκινες πιπεριές: Πλούσιες σε βιταμίνη C και βιταμίνη Α που ενισχύει το Ανοσοποιητικό σύστημα

  • Πράσινο χρώμα: Ενέργεια και μείωση χοληστερίνης

Μαρούλι: Πλούσιο σε β-καροτένιο, βιταμίνης C και φυλλικού οξέος.

Ακτινίδιο: Περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία ορισμένων μορφών καρκίνου. Είναι πλούσιο ακόμη σε ασβέστιο και φυτικές ίνες. Ακόμη η βιταμίνη C αυξάνει την απόδοση του οργανισμού

Μαϊντανός: Πλούσιος σε βιταμίνη C.

Σπανάκι, Μπρόκολο: Περιέχουν φυλλικό οξύ, βιταμίνη C και β-καροτένιο

Αρακάς: Πλούσιο σε βιταμίνη C, σίδηρο, φυλλικό οξύ, ψευδάργυρο και μαγνήσιο. Ο αρακάς είναι ιδανικός για να μας προσφέρει ενέργεια στον οργανισμό.

Αβοκάντο: περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης

  • Πορτοκαλί χρώμα: Υγιές δέρμα και απώλεια κιλών

Καρότα: Πλούσιο σε βιταμίνη Α και φυτικές ίνες. Τα καρότα βοηθούν στην προστασία από καρκίνο αλλά ενισχύουν και το ανοσοποιητικό σύστημα. Ακόμη οι φυτικές ίνες βοηθούν στην μείωση της πίεση, αλλά και στο αδυνάτισμα.

Ροδάκινο, βερίκοκο: Περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C αλλά και φυτικές ίνες.

Πορτοκάλι: Πλούσια πηγή βιταμίνης C , φυλλικού οξέως και φυτικών ινών

  • Άσπρο χρώμα: Κατά των καρδιακών παθήσεων και συμβολή στην παραγωγή ενέργειας

Πατάτα: Περιέχει μεγάλη ποσότητα καλίου, φυτικές ίνες, αλλά και υδατάνθρακες

Κουνουπίδι: Έχει αντικαρκινική δράση

Λάχανο: Περιέχει κάλιο, μαγνήσιο, ενώ είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Ε

Σκόρδο, κρεμμύδι: Παίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία από παθήσεις της καρδιά αλλά έχουν και αντικαρκινικές ιδιότητες χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν.

  • Μπλε χρώμα: Ρύθμιση της πίεσης

Βατόμουρα: Καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, σιδήρου και μαγνησίου.

Μελιτζάνα: Περιέχει κάλιο που βοηθάει στον έλεγχο της πίεσης, αλλά και στην καλύτερη λειτουργία του μυϊκού και νευρικού συστήματος.

Σταφύλια: Πλούσιο σε φυτικές ίνες, φλαβονοειδή και πολλές αντικαρκινικές ουσίες

Δαμάσκηνα αποξηραμένα: Κρατούν την πίεση σε καλά επίπεδα και είναι πηγή φυτικών ινών, κάλιου και μαγνησίου.

  • Κίτρινο χρώμα: Καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού και καταπολέμηση λοιμώξεων

Ανανάς, λεμόνι, γκρέιπφρουτ: Βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα. Πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C.

Μπανάνα: Περιέχει μεγάλες ποσότητες από κάλιο που βοηθάει στην αντιμετώπιση της ζέστης, αλλά και στη διατήρηση της φυσιολογικής πίεσης. Είναι πλούσια ακόμη σε φυτικές ίνες.

  • Καφέ χρώμα: Αποτοξίνωση και ενέργεια

Μανιτάρι: Περιέχει ριβοφλαβίνη (Βιατμίνη Β2) και νιασίνη (Βιταμίνη Β3), φυτικές ίνες αλλά και σύνθετους υδατάνθρακες.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φρούτα & Λαχανικά: Ποιο Χρώμα Είναι Θρεπτικότερο;    

Πως εκπαιδεύουμε τον σκύλο μας να μην κυνηγά ανθρώπους

Δεκ 201914

Αυτό το άρθρο σας παρουσιάζει τα προληπτικά και εκπαιδευτικά μέτρα που μπορείτε να λάβετε για να εμποδίσετε το σκύλο ή το κουτάβι σας να αναπτύξει επιθετικές τάσεις προς τους ανθρώπους. Οι ιδιοκτήτες σκύλων οι οποίοι έχουν ήδη παρουσιάσει επικίνδυνη συμπεριφορά προς τους ανθρώπους θα πρέπει να αναζητήσουν άμεση επαγγελματική βοήθεια. Με την καθοδήγηση ενός έμπειρου ειδικού στη συμπεριφορά των κατοικίδιων, τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν με υπομονή και φροντίδα. Σπάνια ένας σκύλος είναι χωρίς λόγο επιθετικός προς τους ανθρώπους. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, η επιθετικότητα αποτελεί απλά μία απάντηση σε μία αγχωτική κατάσταση.

Παρακολουθήστε:

  • στο ακόλουθο βίντεο πως να εκπαιδεύσετε τον σκύλο σας να μην κυνηγάει παιδιά
  • στην παρουσίαση από το slideshare.net πως ο σκύλος μας δεν θα κυνηγά ανθρώπους, ποδήλατα ,δρομείς και γενικά ότι κινείται.

 

Δείτε το στο slideshare.net
από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πως εκπαιδεύουμε τον σκύλο μας να μην κυνηγά ανθρώπους    

BRAZIL

Δεκ 201912

 

BRAZIL 

MΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΕΣΕΩΝ…

 

Ένας γραφειοκράτης σε έναν μελλοντικό κόσμο προσπαθεί να διορθώσει ένα λάθος του συστήματος και ο ίδιος γίνεται εχθρός του κράτους.

Ο λόγος για την ταινία Brazil (γνωστή και ως Μπραζίλ) που εξελίσσεται σε μια πόλη του μέλλοντος όπου βασιλεύει η γραφειοκρατία.
Ο ήρωας της ταινίας, ο Sam Lowry, ένας συνεσταλμένος δημόσιος υπάλληλος, μπλέκει άθελά του σε έναν απόκοσμο εφιάλτη. Ο γραφειοκράτης λοιπόν, ενώ προσπαθεί να διορθώσει το λάθος του συστήματος του οποίου αποτελεί ένα ακόμη αναλώσιμο πιόνι, και παρότι είναι γόνος καλής οικογένειας, μετατρέπεται αυτόματα σε εχθρό του κράτους· γίνεται καταζητούμενος του κράτους ως βομβιστής.
Μέσα στο ανελέητο κυνηγητό που του εξαπολύεται, θα γνωρίσει και την γυναίκα των ονείρων του.
Η εξαιρετική ταινία του 1985 με τον Ρόμπερ ντε Νίρο σε ρόλο έκπληξη και ένα φινάλε απρόσμενο.

Μια φουτουριστική σάτιρα σκηνοθετημένη από τον Τέρι Γκίλιαµ (Terry Gilliam) της ομάδας των Μόντι Πάιθον (Monty Python), που αγγίζει την τελειότητα. Παρουσιάζει έναν μελλοντικό κόσμο μέσα από μια ρετρό ματιά και με τραβηγμένες καταστάσεις, που όμως δεν είναι τίποτα περισσότερο από μικρές λογικές προφητείες.

Αυτός ο κόσμος διοικείται από μια απολυταρχική και δυναστική κυβέρνηση, που τον κάνει εφιαλτικό.

Το θέμα είναι βγαλμένο μέσα από το «1984» του Όργουελ, ενώ ο τίτλος παραπέμπει στο τραγούδι που πρωτακούστηκε στο «Σαλούντος Αμίγκος» της Disney (το οποίο ακούγεται και στις δύο ταινίες), όπου με την σειρά του παραπέμπει σε μια ρομαντική και φανταστική τοποθεσία.

Άτυπα ανήκει σε τριλογία, που ξεκινάει με το «Υπέροχοι Ληστές και τα Κουλουβάχατα της Ιστορίας» και τελειώνει με το «Οι Περιπέτειες του Βαρόνου Μινχάουζεν».
Από τα ουσιαστικότερα καλτ του κινηματογράφου και μια ισόποση τροφή για γέλιο και σκέψη.

Διάρκεια: 132 λεπτά
Παραγωγή: 1985
Κατηγορία: Επιστημονική Φαντασία, Φαντασία, Δράμα
Σκηνοθεσία: Terry Gilliam
Σενάριο: Terry Gilliam, Tom Stoppard
Πρωταγωνιστούν: Jonathan Pryce, Kim Greist, Robert De Niro

Για περισσότερες πληροφορίες δες το ακόλουθο κείμενο  Brazil 1985 (film)

Στην ταινία βλέπουμε την περιπλάνηση ενός υπαλλήλου του Υπουργείου Πληροφοριών σ’ ένα εφιαλτικό γραφειοκρατικό μέλλον, στην προσπάθειά του να ξεφύγει από την ανιαρή του ζωή.

Ένα φιλμ γροθιά γεμάτο πίκρα και αυτοσαρκασμό. Ταινία σκηνοθετημένη από τον Τέρι Γκίλιαµ, που μέσα από την προσωπική, αλλά µε παγκόσμιες αναφορές, περίπτωση ενός παγιδευμένου από την γραφειοκρατία πολίτη, δίνει μια σειρά από τις κοινωνικές παραμέτρους των μεθόδων λειτουργίας που χρησιμοποιεί το «σύστημα» για να πειθαναγκάσει το άτομο σε μια «εκούσια» αυτολογοκρισία της ελευθερίας του.

Παντρεύοντας τις δυστoπικές φαντασίες του Κάφκα, του Χάξλεϊ και του Όργουελ, ο Τέρι Γκίλιαμ μας συστήνει το βασίλειο τρόμου ενός αφάνταστα καταπιεστικού καθεστώτος γραφειοκρατίας, όπου η φυγή είναι σχεδόν αδύνατη.

Αν η πένα του Όργουελ έγραφε καρέ αντί για λέξεις, θα δημιουργούσε το Μπραζίλ. Αν η «Δίκη» του Κάφκα έσταζε από τις σελίδες της εικόνες, το πάζλ τους θα συνέθετε το Μπραζίλ. Μπραζίλ… Το όνομα που ξεπήδησε από το τραγούδι του Xavier Cugat «Aquarela do Brasil» που έγινε επιτυχία την δεκαετία του ’30, έμελλε να χαραχτεί βαθιά στο σώμα του παγκόσμιου κινηματογράφου ως κάτι πολύ ανώτερο από έναν τίτλο, ως μια σύλληψη πέρα από τα όρια μιας καλλιτεχνικής δημιουργίας. Τα 142 λεπτά του – που συρρικνώθηκαν σε 131 για την Αμερικανική έκδοση -, είναι ένα καταφύγιο ονείρων μέσα σε έναν κόσμο από εφιάλτες, η κραυγή που θρυμματίζει την αφόρητη σιωπή των παραδομένων συνειδήσεων, η άνθιση του διαφορετικού στα σπλάχνα της αποίκιλτης αχρωμίας της πανομοιότητας, είναι η ίδια η ζωή που στήνει τον αλέγρο της χορό γύρω από το κουφάρι της καταπίεσης, του ολοκληρωτισμού, της επιπέδωσης της προσωπικότητας.

Το Brazil χαρακτηρίστικε σαν μια «μεταοργουελική άποψη ενός προοργουελικού κόσμο» όχι και πολύ άδικα. Αλλωστε, θα μπορούσε να πει κανείς πως το Brazil απεικονίζει περισσότερο το εφιαλτικό όραμα του 1984 από την πρόσφατη ταινία του Michael Radford, με τον ίδιο τίτλο, το κινηματογραφικό κύκνειο άσμα του Richard Burdon. Αυτό γιατί, σε αντίθεση με το 1984 που είναι πιστό στο βιβλίο χωρίς όμως να έχει μεγάλη σχέση με την σύγχρονη πραγματικότητα, το Brazil αποτελεί μια μελλοντική εφιαλτική εποπτεία των στοιχείων της καθημερινότητας που ζούμε. Γραφειοκρατεία, ματαιοδοξία, καταστολή, κονφορμισμός και έρωτας, ρομαντισμός και ονειροπόληση συνθέτουν το εικαστικό κάδρο της ταινίας όπου αυτά τα πολλές φορές αντινομικά στοιχεία δένονται διαλεκτικά με την βοήθεια μιας πραγματικά δυναμικής σκηνοθεσίας.

Οι χαρακτήρες περιγράφονται τέλεια-ο Sam Lowry (Jonathan Pryce) είναι ένας μίζερος αλλά ευρηματικός στη δουλειά του υπάλληλος με την αναρχική συνήθεια να ονειροπολεί μέχρι να ταυτιστεί η ίδια η ύπαρξή του με τον ανίκητο ήρωα των φαντασιώσεων του. Η Jil Layton (Kim Griest), μούσα του υποσυνείδητου του ήρωα και συνάμα οδηγός νταλίκας, τον οδηγεί στην καταστροφή-λύτρωσή του. Ο επαναστατημένος μηχανικός Tuttle (Robert de Niro) που σώθηκε από βέβαιο θάνατο χάρη σ’ ένα… σκαθάρι για να ετοιμάσει μια πρωτότυπη εκδίκηση στους κρατικούς αντίζηλους του. Τέλος, η Ida Lowry (Katherine Helmond), μητέρα του ήρωα,με ένα ιδιαίτερο πάθος στις πλαστικές επεμβάσεις, αναζητά την χαμένη της νιότη.

1984 ΚΑΙ ΜΙΣΟ

8:49 πμ., κάποτε στον 20ο αιώνα.

Οι πρώτες λέξεις ενός προφητικού οράματος που δεν απέχει πολύ από την μικρογραφία της σύγχρονης καπιταλιστικής πραγματικότητας.
Ένα ζωύφιο (bug, τι συμβολισμός…) μέσα στον υπολογιστή οδηγεί έναν αθώο στο θάνατο, όμως το σύστημα να ‘ναι καλά, δεν κάνει ποτέ λάθη. Διαμερίσματα κουτιά, συνοικίες ονοματισμένες με κωδικούς, αριθμημένα μενού εστιατόριων, στενά γραφεία με μισά τραπέζια, χαρτομάνι και ψηφία ταΐζουν την μηχανή της εξουσίας, ενώ το Υπουργείο Πληροφοριών ως άλλος Μεγάλος Αδελφός συστήνει:

Η υπόνοια γεννά εμπιστοσύνη. Μην υποπτεύεσαι έναν φίλο… κατάδωσε τον…

Διόλου τυχαία ο Gilliam σκόπευε αρχικά να βαφτίσει το έργο του 1984 1/2.

 

ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ

Η τελική «θυσία» του πρωταγωνιστή στο βωμό των ιδανικών του – που ευτυχώς κατόρθωσε να διατηρήσει ο Gilliam παρά τις αντίθετες αξιώσεις των μεγαλοπαραγωγών -, αποτελεί ένα από τα συγκλονιστικότερα και συμβολικότερα φιλμικά κλεισίματα, σε μια ταινία ορόσημο της δεκαετίας του ’80 που όχι απλά ξανάδωσε πνοή, αλλά αναδόμησε τις βάσεις του φανταστικού σινεμά.
Το να σταθεί κανείς στεγνά στις ερμηνείες, την σκηνοθεσία, την φωτογραφία και τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά, απλά υποβιβάζει το μεγαλείο αυτού του αριστουργήματος τέχνης.
Έξαλλου, τα όνειρα δεν αξιολογούνται, βιώνονται.

ΔΕΣΜΙΟΣ ΕΝΟΣ ΤΥΡΑΝΝΙΚΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ

Ονειρική σάτιρα ενός κόσμου όχι πολύ μακρινού, το «Brazil» αποτέλεσε για τον Γκίλιαμ ένα τρελό σχέδιο που συνάντησε τρομακτικές πιέσεις από το στούντιο, σχεδόν επαληθεύοντας το φουτουριστικό όραμά του για την πάλη ενός μοναχικού ονειροπόλου ενάντια στο σύστημα.

Δέσμιος ενός τυραννικού αυτοματισμού και του άγρυπνου βλέμματος ενός αδίστακτου Μεγάλου Αδελφού, ο ήρωας του «Brazil» βρίσκει ωστόσο καταφύγιο, όπως και ο ασυμβίβαστος δημιουργός του, στην οργιαστική του φαντασία, όπου αποκτά κυριολεκτικά φτερά και διεκδικεί την ελευθερία του με το πάθος που ο πραγματικός κόσμος του έχει στερήσει.

Μια ταινία του 1985 η οποία, όμως, είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ.

Τα πάντα ελέγχονται από την κυβέρνηση σε μία κοινωνία όπου η τεχνολογία έχει φαινομενικά κάνει την ζωή γρήγορη και άνετη. Στην πραγματικότητα όμως καταπιέζει στους ανθρώπους και φυλακίζει τα όνειρά τους.

Ό,τι και να πεις για το Brazil είναι λίγο μπροστά στο μέγεθός του και την κινηματογραφική του αξία, που οι περισσότεροι από εμάς, σίγουρα, θα έχουμε απολαύσει, γιατί η συγκεκριμένη ταινία συγκαταλέγεται μέσα στις καλύτερες, εντυπωσιακότερες και πιο πρωτοποριακές ταινίες, όχι μόνο στον χώρο της επιστημονικής φαντασίας, αλλά και ολόκληρης της κινηματογραφικής ιστορίας. Ποτέ ο υδροκεφαλισμός, η γραφειοκρατία και ο απολυταρχισμός μιας μελλοντικής κοινωνίας δεν παρουσιάστηκε με τέτοιον τρόπο που να μοιάζει παράλληλα κωμικός και δραματικός, σαρκαστικός και τραγικός, σατιρικός και τρομακτικός.

Το Brazil είναι μια φουτουριστική, τραγελαφική ιλαροτραγωδία που παντρεύει τον οργουελικό ολοκληρωτισμό με την καφκική γραφειοκρατία για να παρουσιάσει μια τραγική, και ταυτόχρονα ξεκαρδιστική, ιστορία αγάπης, κάνοντας παράλληλα κριτική στον καταναλωτισμό, στον πολιτικό αρτηριοσκληρωτισμό, στην κρατική εξουσία, στην αστυνομοκρατία, στην στείρα γραφειοκρατία, στον ακραίο εθισμό στην τεχνολογία, στον ναρκισσισμό, στην ανθρώπινη ματαιοδοξία και στην ψυχαναγκαστική ανάγκη των ανθρώπων να παραμείνουν νέοι.

Συνδυάζοντας φουτουριστικές εικόνες, ρετρό αισθητική, σουρεαλιστικά σκηνικά, χορογραφημένα ονειρικά ιντερλούδια, αφηρημένη ατμόσφαιρα και μια εξαιρετική πολυχρωμία, ο Gilliam στήνει ένα πραγματικό αριστούργημα που θυμίζει το αναρχικό κλίμα των Monty Python, φιλτραρισμένο μέσα από ιδέες που φαίνεται σαν να έχουν βγει απευθείας από τα έργα του Kafka και του Orwell και δομημένο πάνω σε κώδικες που θυμίζουν θέατρο του παραλόγου. Ο Gilliam δημιουργεί μια εσκεμμένα συγκεχυμένη αίσθηση σύγχυσης και οικοδομώντας μια εξαιρετική ατμόσφαιρα, που είναι ταυτόχρονα αδιέξοδα σκοτεινή, υστερικά χιουμοριστική, μακάβρια υπνωτική, μελαγχολικά πεσιμιστική, σατιρικά αλληγορική, παραμυθένια ρομαντική και ξεκαρδιστικά τρομακτική, υφαίνει μια εθιστική μοναδικότητα που κινείται γύρω από ένα εφιαλτικό φαύλο κύκλο που παίρνει το σχήμα ενός λαβύρινθου κανονισμών και βίαιων κρατικών επεμβάσεων.

Ανάλυση· κείμενο του Δημήτρη Κολιοδήμου (μέλους της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου) από το βιβλίο του 365 Νύχτες τρόμου:

Η απολυταρχική κοινωνία του μέλλοντος, που είναι στηριγμένη στις νέες μορφές οργάνωσης και τεχνολογίας, δεν είναι κάτι το καινούριο: έχει ήδη απεικονιστεί, με εξαιρετική μάλιστα παραστατικότητα, τόσο στα κλασικά πια λογοτεχνικά έργα της επιστημονικής φαντασίας, όπως το 1984 του Τζωρτζ Όργουελ, το Εμείς  του Ευγκένι Ζαμιάτιν ή το Κουρδιστό πορτοκάλι του Άντονυ Μπέρτζες, όσο και τον κινηματογράφο (τις μεταφορές του πρώτου και του τρίτου, για παράδειγμα). Ωστόσο, ο κόσμος αυτών των έργων δεν είναι ένας κόσμος ουσιαστικά άγνωστος, μη οικείος, μια και οι άλλοι κόσμοι της επιστημονικής φαντασίας αποκτούν θετική ή αρνητική αξία σε σχέση με τον παροντικό χρόνο. Δεν είναι τίποτα περισσότερο από την τοποθέτηση σ’ ένα μέλλον προβλημάτων και καταστάσεων του παρόντος, εξωθημένων ίσως σε μια πιο περίπλοκη ή τρομακτική διάσταση. Και κάτι τέτοιο συμβαίνει και στο Μπραζίλ.

Εδώ ο ερεβώδης, εφιαλτικός, γραφειοκρατικός κόσμος του παντοδύναμου τεχνολογικού κράτους δεν είναι παρά η υπερβολή, η ακραία διόγκωση της σημερινής πραγματικότητας, της οργανωμένης και αποστειρωμένης βίας των κρατικών μηχανισμών και του γραφειοκρατικού συστήματος. Σ’ αυτό τον κόσμο, ο Σαμ Λόουρι είναι ένας από τους χιλιάδες υπαλλήλους του καθεστώτος, του οποίου αποτελεί ένα έγκλειστο θύμα. Και, για να ξεφύγει από την ολοκληρωτική απανθρωπιά και τη μιζέρια της τακτοποιημένης ζωής του, διοχετεύει τους πόθους του στον ανάλαφρο, ηρωικό και απελευθερωτικό κόσμο της φαντασίας.

Δηλαδή, διάγει μια διπλή ζωή: από τη μια είναι ένας ασήμαντος ανθρωπάκος, που τρέχει στα κελεύσματα του προϊσταμένου του, υπακούει στις παραξενιές της μητέρας του και κατοικεί σ’ ένα πλαστικοποιημένο διαμέρισμα, γεμάτο από φρικτούς σωλήνες, και από την άλλη είναι ένας αντάρτης άγγελος του καλού, που υπερασπίζεται τη γυναίκα των ονείρων του και μάχεται με γιγαντιαία πλάσματα.

Αυτή η στυλιζαρισμένη σύγκρουση ανάμεσα στην καταπίεση (πραγματικότητα) και την ευτυχία (όνειρο) είναι τυπική της συνεχούς προσπάθειας που καταβάλλει για να διατηρήσει τα λογικά του και να ενδυναμώσει τους ενστικτώδεις, μη αλλοτριωτικούς πόθους του. Αλλά ο Τέρρυ Γκίλλιαμ προεκτείνει ακόμα περισσότερο αυτή την «προειδοποίηση» ενάντια στον τεχνολογικό απολυταρχισμό, γενικεύοντας κάπως το δίλημμα.

Η φύση της ευτυχίας και η φύση της ελευθερίας είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με την υποκειμενική αντίληψη του κάθε πολίτη (για τη μητέρα του και τον κύκλο της, η ευτυχία βρίσκεται στη σωματική ανανέωση και τη μεταμόρφωση σε πανέμορφη, φλογερή ύπαρξη, ενώ για τον Άρτσιμπαλντ Τατλ η ελευθερία έγκειται στο να μπορεί να επισκευάζει τις βλάβες του υδραυλικού συστήματος, έστω κι αν έχει εκδιωχθεί από την εταιρεία), γι’ αυτό και καταστρέφει την εκδοχή της πραγματικότητας και της φαντασίας, συγχέοντας τα όρια των δύο αυτών κόσμων με την είσοδο μιας κοπέλας, όμοιας μορφικά με το ονειρικό πλάσμα της φαντασίας του Λόουρι. Και ο έρωτας θα τινάξει τα πάντα στον αέρα, απελευθερώνοντας όλη την κρυμμένη επαναστατικότητα του υπαλλήλου του Υπουργείου Πληροφοριών.

Ο Γκίλλιαμ, αντλώντας στοιχεία από το 1984 του Τζωρτζ Όργουελ (η φθαρμένη και αποκρουστική κοινωνία της… Βραζιλίας) και από τη Δίκη του Φρανς Κάφκα (ο εγκλωβισμός στα δίχτυα της γραφειοκρατίας), από τη Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ (τα φουτουριστικά ντεκόρ και η καταθλιπτικότητα των φόντων) και από τα κόμικς (ο ίδιος είναι και σκιτσογράφος), τα αναμειγνύει μ’ εκείνο το ιδιότυπο, καυστικό, αναρχικό και μαύρο χιούμορ των Μόντυ Πάιθον (ήταν στο παρελθόν μέλος της ομάδας τους και σκηνοθέτης των ταινιών τους), συνθέτοντας πραγματικά συγκλονιστικές εικόνες.

Πηγές:

https://deepfocusreview.com/definitives/brazil/

https://bluebig.wordpress.com/2016/06/26/brazil%C2%B7-m%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%84%CF%89%CF%83-%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CF%87%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1/

https://en.wikipedia.org/wiki/Brazil_(1985_film)

https://www.rottentomatoes.com/m/1003033_brazil

https://www.rogerebert.com/reviews/brazil-1986

Δείτε μερικά trailer της ταινίας :

 

 

 

από κάτω από: Κινηματογράφος, Ξένος | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο BRAZIL    

Ιούν 201929

Σταμάτα να το λες λάθος! Φράσεις που ποτέ δεν θα πούμε σωστά.

Yπάρχουν λέξεις αλλά και φράσεις τις οποίες πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε λάθος στην καθημερινή μας ζωή.

Το αστείο είναι πως κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μάθουμε να τις λέμε σωστά στο άμεσο μέλλον κι όλα αυτά γιατί η δύναμη της συνήθειας καμιά φορά είναι ισχυρότερη ακόμα κι από τη διάθεσή μας για μάθηση!

Το άρθρο δεν είναι οδηγός γραμματικής, ωστόσο εμείς επιλέξαμε κάποιες από τις πιο συνηθισμένες φράσεις που μας παγιδεύουν και σας τις παρουσιάζουμε. Ας ελπίσουμε πως την επόμενη φορά που θα τις ξεστομίσουμε θα έχουμε τουλάχιστον σκεφτεί καλύτερα! Την ιδέα μας έδωσε το antikleidi.com

«Χαίρετε!» 

Είναι ευχή. Δηλαδή να χαίρεστε! Γράφεται με έψιλον και όχι «χαίρεται» (ό,τι θυμάται).

«Κύριε/κυρία/Δεσποινίς»

Προσφωνούμε πάντα κύριο και κυρία κάποιον που δεν γνωρίζουμε και τον ζητάμε πάντα σαν κύριο ή κυρία στο τηλέφωνο σε τρίτους ακόμα κι αν είναι κολλητός μας και παίζουμε μαζί σφαλιάρες. Το «δώσε μου το Μανώλη λιγάκι» όταν τηλεφωνούμε στην δουλειά του δεν δείχνει οικειότητα, αλλά αγένεια.

Επίσης δεσποινίδες λέμε μόνο τα κορίτσια από 16 χρονών και κάτω. Από 17 χρονών και πάνω όλες οι γυναίκες αποκαλούνται (και είναι) κυρίες.

Αντιθέτως, δεν αποκαλούμε ποτέ κύριο τον εαυτό μας!

Λέμε: «Είμαι ο Γιώργος Νταλάρας» και όχι «είμαι ο κύριος Νταλάρας»

Τέλος, δεν αποκαλούμε ποτέ κύριο κάποιον που έχει φύγει από τη ζωή γιατί έχει πάψει να είναι κύριος του εαυτού του.

«Με γεια!»

Ευχή. Δύο λέξεις. Με υγεία και όχι μεγιά

«Εξ απαλών ονύχων»

Το χρησιμοποιούμε λανθασμένα όταν θέλουμε να πούμε ότι κάτι έγινε ή το γνωρίζουμε πολύ επιδερμικά, ξώφαλτσα. Όμως σημαίνει ακριβώς το αντίθετο! Σημαίνει «από τότε που ήμουν μωρό και τα νύχια μου ήταν μαλακά, απαλά» δηλαδή από πάντα, και δείχνει την εξοικείωση με κάτι. Είναι συνώνυμο του “παιδιόθεν” (από παιδί). Αν σας ζορίζει να το θυμάστε, αντικαταστήστε το με το «Σε τα μας τώρα?» Και μια και είπαμε «παιδιόθεν»:

«-θεν»

Όλα αυτά τα επιρρήματα με κατάληξη «θεν» λέγονται σκέτα! Το «θεν» δείχνει κατεύθυνση και σημαίνει “από”. Έτσι είναι πλεονασμός να ξαναβάζουμε το “από”.  Δεν λέμε από ανέκαθεν, απλά ανέκαθεν. Ομοίως, λέμε «έμπροσθεν», «όπισθεν», «άνωθεν», «κάτωθεν», «έξωθεν», «δεξιόθεν», «εκατέρωθεν», «πόθεν», «μακρόθεν» αλλά, προσοχή, δεν υπάρχει κοντόθεν! Εκεί αν δεν θέλουμε να πούμε «από κοντά» μπορούμε να κοτσάρουμε το «εκ του σύνεγγυς». Επισημότητες!

«Ελαφρά τη καρδία»

Δηλαδή με ανάλαφρη καρδιά, άνετα, χωρίς να το πολυσκεφτώ. Τσιριμπίμ, τσιριμπόμ. (Μπορείτε να το χρησιμοποιείτε εκεί που θα βάζατε λανθασμένα το «εξ απαλών ονύχων!»)

«Αβρόχοις ποσί»

Χωρίς να βρέξω τα πόδια μου. Ο λαός μας λέει «αν δε βρέξεις κώλο ψάρι δεν τρως» που σημαίνει ότι πρέπει να εμβαθύνεις σε μια δουλειά για να έχεις αποτέλεσμα και όχι να την κάνεις επιδερμικά.

«Άνοιξε τον Ασκό του Αιόλου»

Το ακούμε συχνά λανθασμένα από τους τηλεπαρουσιαστές, οι οποίοι λένε “τους ασκούς τους Αιόλου”. Ο ασκός του Αιόλου σύμφωνα με τη μυθολογία ήταν ΕΝΑ σακούλι από δέρμα ζώου, που ο Αίολος, ο θεός των ανέμων είχε φυλακίσει μέσα όλους τους αέρηδες. Συνεπώς είναι λάθος να λέμε «άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου» γιατί ήταν μόνο ένα. Όπως και το κουτί της Πανδώρας.

«Υπέρ το δέον»

Και όχι υπέρ του δέοντος! Είναι το δέον (αυτό που πρέπει να γίνει) και κάνουμε κάτι, παραπάνω κι από αυτό.

«Ον ου τύπτει λόγος, ουδέ ράβδος»

Και όχι «εκεί που δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος». Σημαίνει φυσικά ότι αυτόν που δεν παίρνει από λόγια, ούτε και το ξύλο μπορεί να τον συγκινήσει. Οπότε τσάμπα ο κόπος!

«Προπηλακίζω»

Σημαίνει βρίζω χυδαία κάποιον, τον μπινελικώνω. Δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι του επιτίθεμαι σωματικά.

«Επί τούτω»

Και όχι «επι τούτου» «εξεπιτούτου» και άλλα τέτοια χαριτωμένα, που τα λέμε για αστείο και κοντεύουν να ενσωματωθούν στην γλώσσα μας. Ομοίως και το «Επί τω έργω».

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

Δηλαδή ένα δυνατό μυαλό μέσα σε ένα σώμα που υγιαίνει, που είναι καλά!

«Ζην ή ζειν;»

Από τον καιρό που το «ζη» (η παλιά υποτακτική) έγινε «ζει», συμπαρέσυρε και το απαρέμφατο. Το απαρέμφατο όμως είναι τύπος της αρχαίας ελληνικής, οπότε καλό είναι να το αφήσουμε έτσι όπως ήταν. Άρα:

Στον πατέρα μου χρωστώ το ζην, στο δάσκαλό μου το ευ ζην.

βγάζω τα προς το ζην

το ζην επικινδύνως (vivere pericolosamente).

stoma fermouar 708

«Μέτρον άριστον»

Και όχι «παν μέτρον άριστο». Σημαίνει ότι είναι καλό να έχουμε μέτρο σε όλα. Βάζοντας όμως μπροστά το «παν» αλλάζει αμέσως το νόημα και σημαίνει «μέτρο να’ ναι κι ό,τι να ναι!» Καλό σλόγκαν για μια χούντα. Να τα προσέχουμε αυτά…

Στρατιωτικά παραγγέλματα:

Μερικές εκφράσεις είναι από στρατιωτικά παραγγέλματα και αυτές πάλι τις λέμε ως έχουν, αλλιώς λέμε μπούρδες:

Δίνω το «παρών»

Δηλαδή σε μια εκδήλωση, στο αγγελτήριο με κάλεσαν και δήλωσα «παρών». Και όχι δίνω το «παρόν» δηλαδή το …τώρα!

Με το όπλο «παρά πόδα»

Δηλαδή με το όπλο δίπλα από τον πόδα μου (το ποδαράκι μου). Φυσικά όχι «παρά πόδας». Σημαίνει είμαι σε προσοχή. Και δεν το μπερδεύουμε με το: «κατά πόδας» που σημαίνει παίρνω κάποιον στο κατόπι, τον ακολουθώ, κατά βήμα (και του έχω σπάσει τα νεύρα…)

«Εφ’ όπλου λόγχη»

Και όχι «εφ΄ όπλου λόγχης». Ομοίως, σημαίνει προσαρτώ στο όπλο μου τη λόγχη και είμαι ετοιμοπόλεμος. Βέβαια ίσως θα έπρεπε να εκσυγχρονιστεί αυτή η έκφραση και να λέγεται «με το δάχτυλο στο κουμπί» μια και οι πόλεμοι πλέον είναι πυρηνικοί

«Έρπειν»

και όχι έρπινγκ. Είναι ομολογουμένως απολαυστικό γιατί οι φαντάροι του κόλλησαν την αγγλική κατάληξη ing (erping) αλλά δεν υπάρχει! Είναι κι αυτό απαρέμφατο του ρήματος έρπω.

«Εκ των ων ουκ άνευ»

Και όχι σκέτο «εκ των ουκ άνευ». Δηλαδή από αυτά που δεν μπορείς να κάνεις χωρίς.

«Του λόγου το ασφαλές»

Και όχι το αληθές. Είναι από το απολυτίκιο των Φώτων (των Θεοφανείων) και δεν του αλλάζουμε τα φώτα!

Δεν έχει «που την κεφαλή κλίνη»

Και όχι «κλίναι». Δεν έχει δηλαδή που να γείρει το κεφάλι του να ακουμπήσει. Είναι αυτό που λέμε «δεν έχει μαντήλι να κλάψει!» Είναι από τα Ευαγγέλια κι αυτό και το κρατάμε ως έχει.

Πχ, & π.Χ.!

Π.Χ. «Προ Χριστού» με κεφαλαίο το Χ.

Π.χ. «Παραδείγματος χάριν», με μικρό το χ.

Μ.Χ. «Μετά Χριστόν» και όχι μετά Χριστού.

Πως αποκαλούμε έναν ιερέα;

«Πάτερ Γεώργιε» (κλητική) όταν του απευθύνουμε το λόγο. Πως όμως μιλάμε για κάποιον ιερέα; Τον «πατέρα Γεώργιο» και όχι τον …πάτερ Γεώργιο. Γράφεται πάντα με μικρό γιατί Πατέρας με κεφαλαίο είναι μόνο ο Θεός.

Ο πατήρ/πατέρας Γεώργιος

Του πατρός/πατέρα Γεωργίου

Τω πατρί/(δεν έχουμε πια) Γεωργίω (πως λέμε “την έφαγα στο δόξα πατρί”)

Τον πατέρα/πατέρα Γεώργιο

Ω! πάτερ!/πατέρα Γεώργιε

Επίσης λέμε:

Ο συνήθης ύποπτος αλλά το σύνηθες φαινόμενο

Ο ευμεγέθης κύριος Πάγκαλος αλλά το ευμέγεθες πακέτο

Η αυτάρκης Κρήτη αλλά το αύταρκες νησί

Ο κακοήθης άνθρωπος αλλά το κακόηθες μελάνωμα (φτου φτου, έξω κι από μακριά) κλπ. Ομως προσοχή:

Ο φιλοθεάμων άνθρωπος και το φιλοθεάμον (και όχι φιλοθέαμον) κοινό.

Ώρες και χαιρετούρες

Π.μ. «Προ Μεσημβρίας» αλλά μ.μ. «Μετά Μεσημβρίαν». (κατά το προ Χριστού / μετά Χριστόν).

Τέλος, από τις 12.01 πμ (προ μεσημβρίας) είναι πρωί και λέμε «καλημέρα!» μέχρι τις 12.00μ (το μεσημέρι). Από τις 12:01 μμ (μετά μεσημβρίαν) είναι απόγευμα και λέμε «καλησπέρα!» μέχρι τις 12:00 τα μεσάνυχτα!

Όταν φεύγουμε από κάπου καλό είναι να αποφεύγουμε το «αντίο» γιατί σημαίνει “θα τα πούμε στον άλλο κόσμο” (στο Θεό) και δεν είναι κι ελληνικό! Μπορούμε όμως με άνεση να χρησιμοποιήσουμε το «Εις το επανιδείν!» μια ευχή για να ξαναϊδωθούμε…

Είπαμε πολλά και σώνει,
ας λαλήσει κι άλλο αηδόνι…

Πηγή:  www.penna.gr

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο     

Υπολογισμός μορίων Πανελληνίων Εξετάσεων 2019

Ιούν 201929
Υπολόγισε τα μόριά σου από την εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας
από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υπολογισμός μορίων Πανελληνίων Εξετάσεων 2019    

Πρώτες Βοήθειες στο σχολείο- Διαχείριση Συμβάντων

Ιούν 201925

Επιμορφωτικό σεμινάριο

Πέμπτη 29/01/2013

Εισηγήτρια: Κατσαβούνη Φανή

 



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Πρώτες Βοήθειες, Σχολείο και πρώτες βοήθειες | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρώτες Βοήθειες στο σχολείο- Διαχείριση Συμβάντων    

Εγχειρίδιο Α’ Βοηθειών για Εκπαιδευτικούς

Ιούν 201925

Εγχειρίδιο Α’ Βοηθειών για Εκπαιδευτικούς

Από το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού (http://www.ich-mhsw.gr/el) μας εστάλη το εγχειρίδιο «Πρώτες Βοήθειες για Εκπαιδευτικούς», το οποίο αναφέρεται στην αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας και ατυχημάτων που συμβαίνουν στη σχολική ζωή των παιδιών.
Στο εγχειρίδιο περιγράφονται αλφαβητικά τα συχνότερα περιστατικά που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί καθημερινά (αιμορραγίες, διαστρέμματα, εκχυμώσεις, έμετοι, κ.λπ.) με οδηγίες και συστάσεις τέτοιες που να μην μπορούν να παρερμηνευτούν, ώστε να βλάψουν το παιδί αλλά και να μην εκθέσουν τους εκπαιδευτικούς σε αγωνία και νομικό κίνδυνο.

Πηγή: 2 Δημοτικό Σχολείο Αλιβερίου

από κάτω από: Πρώτες Βοήθειες, Σχολείο και πρώτες βοήθειες, Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγχειρίδιο Α’ Βοηθειών για Εκπαιδευτικούς    

Σχολικός Αθλητισμός

Ιούν 201925

Σχολικός Αθλητισμός

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΚΟΣ

Το πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής στα Λύκεια (με την επιλογή των αντικειμένων από τους μαθητές και την άσκησή τους κατά ομάδες) διευκολύνει τη συγκρότηση αθλητικών ομάδων. Στα επιλεγόμενα αντικείμενα μπορούν να συμμετέχουν οι υποψήφιοι μαθητές-αθλητές και να προετοιμάζονται για τους σχολικούς αγώνες. Η προοπτική αυτή δημιουργεί ενδιαφέρον και κίνητρα στους μαθητές. Έτσι η Φυσική Αγωγή στο Λύκειο από απλή άθληση σε επιλεγμένα αθλήματα μπορεί να μετατρέπεται σε αθλητική προετοιμασία για τους σχολικούς αγώνες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αναιρείται ο σκοπός του μαθήματος. Το μειονέκτημα βέβαια είναι, ότι οι διδακτικές ώρες της Φυσικής Αγωγής δεν επαρκούν για την αθλητική προετοιμασία και κατ’ ανάγκη αυτή πρέπει να συμπληρώνεται εκτός ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων.

     Σχολικοί αγώνες Λυκείων

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση  190677/Δ5/10/11/2016 (ΦΕΚ 3754τΒ΄,21-11-2016), οι σχολικοί αγώνες των λυκείων γίνονται σε 3 φάσεις με στόχο την ανάδειξη πανελληνίων πρωταθλητών σε ατομικά και ομαδικά αθλήματα.

Η Α΄ φάση διοργανώνεται από τις κατά τόπους Οργανωτικές Επιτροπές Σχολικών Αγώνων (Ο.Ε.Σ.Α.) των Διευθύνσεων Δ.Ε. και περιλαμβάνει τους αγώνες για την ανάδειξη των νικητών σε επίπεδο Διεύθυνσης.

Η Β΄ φάση περιλαμβάνει τους αγώνες μεταξύ των πρωταθλητών των Διευθύνσεων σε 7 ομίλους για την ανάδειξη των νικητών των ομίλων.

Η Γ΄ φάση περιλαμβάνει τους αγώνες μεταξύ των πρωταθλητών των ομίλων (και των πρωταθλητών της Κύπρου) για την ανάδειξη των πανελληνίων νικητών των σχολικών πρωταθλημάτων.

Η αγώνες της δεύτερης και τρίτης φάσης διοργανώνονται από την Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αγώνων (Κ.Ο.Ε.Σ.Α.) σε συνεργασία με  τοπικές Ο.Ε.Σ.Α.

     Ομαδικά αθλήματα μαθητών και μαθητριών Λυκείου

Τα ομαδικά αθλήματα  που μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές μαθήτριες Λυκείου είναι:

  • Καλαθοσφαίριση (μαθητών – μαθητριών)
  • Πετοσφαίριση (μαθητών – μαθητριών)
  • Χειροσφαίριση (μαθητών – μαθητριών)
  • Ποδόσφαιρο (μαθητών – μαθητριών)

Κάθε μαθητής και μαθήτρια έχει δικαίωμα συμμετοχής σε ένα μόνο ομαδικό άθλημα.

    

 Ατομικά αθλήματα μαθητών και μαθητριών Λυκείου

Τα ατομικά αθλήματα  που μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές μαθήτριες Λυκείου είναι:

  • Κλασικός αθλητισμός (μαθητών – μαθητριών)
  • Άλλα Ολυμπιακά Αθλήματα εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 7.8.2

 

Κάθε μαθητής και μαθήτρια έχει δικαίωμα συμμετοχής μόνο σε ένα ατομικό άθλημα και σε ένα αγώνισμα του ατομικού αθλήματος

Διαβάστε την Υπουργική απόφαση



Λήψη αρχείου

Προνόμια  των τριών πρώτων νικητών Πανελληνίων Σχολικών Πρωταθλημάτων

Σύμφωνα με τη παράγραφο 8 του άρθρου 34 του Ν. 2725/1999 (ΦΕΚ 121τΑ΄,17-06-1999) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 75 του Ν.4589/2019 (ΦΕΚ 13τΑ΄,29-01-2019) και ισχύει,

  • Για 1η έως 3η νίκη σε Πανελλήνιους Μαθητικούς – Σχολικούς Αγώνες παρέχεται 20% προσαύξηση για εισαγωγή στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και για εισαγωγή σε άλλη σχολή ή τμήμα Α.Ε.Ι., παρέχεται προσαύξηση 8% για την 1η νίκη, 6% για τη 2η νίκη και 4% για την 3η νίκη,
Διακρίσεις σε Πανελλήνιους Μαθητικούς – Σχολικούς Αγώνες Προσαύξηση για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Προσαύξηση για τα άλλα τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.
1η νίκη 20% 8%
2η νίκη 20% 6%
3η νίκη 20% 4%

 

  • οι υποψήφιοι διακριθέντες αθλητές θα πρέπει πλέον, μετά τον υπολογισμό της κατά περίπτωση προσαύξησης των μορίων τους, να συγκεντρώνουν το σύνολο των μορίων (100%) της ήδη διαμορφωμένης από τις πανελλαδικές εξετάσεις βάσης εισαγωγής στα τμήματα/σχολές στα οποία διεκδικούν την εισαγωγή τους, ενώ οι επιπλέον θέσεις εισαγωγής με την εν λόγω διαδικασία επανέρχονται σε ποσοστό 3% επί των εισακτέων

Διαβάστε την σχετική εγκύκλιο



Λήψη αρχείου

 

από κάτω από: Σχολικός Αθλητισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικός Αθλητισμός    
« Παλιότερα άρθρα

Σκακιστική άσκηση

Translate

Πρόσφατα σχόλια



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων