Κριτήρια αξιολόγησης ιστολογίων

Κριτήρια αξιολόγησης ενός ιστολογίου

Τα ιστολόγια είναι διαδραστικά περιβάλλοντα επικοινωνίας που τα τελευταία χρόνια έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας.Δημιουργούνται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ακόμη και από χρήστες χωρίς μεγάλη εξοικείωση στις ψηφιακές τεχνολογίες.Στο στάδιο της μορφοποίηση του ένα ιστολόγιο έχει πλούσιες σχεδιαστικές επιλογές ενώ παράλληλα επιτρέπει τη φιλοξενία βίντεο, φωτογραφικού υλικού, υπερσυνδέσμων, διαδραστικών παιγνίων γι´ αυτό και είναι πολύ δημοφιλές στην εκπαιδευτική κοινότητα.Ως προς το περιεχόμενό τους συνδυάζουν στοιχεία του εποικοδομισμού και των κοινωνικοπολιτισμικών θεωριών μάθησης.Ευνοούν τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος παραγωγής και οικοδόμησης της γνώσης και κατά συνέπεια παράγουν προστιθέμενη αξία στο έργο των εκπαιδευτικών.Διευκολύνουν τον προβληματισμό πάνω σε διάφορες πρακτικές και τους εκπαιδευτικούς να αμφισβητήσουν τις δικές τους στάσεις και αξίες. Οι μαθητές γράφουν με περισσότερη φαντασία και αποκτούν έναν κριτικό τρόπο συγγραφής μέσω της αναζήτησης και του συνδυασμού πληροφοριών.Δίνεται επίσης η δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν ιδέες, να αξιολογήσουν και να αξιολογηθούν.Όταν το ιστολόγιο χρησιμοποιείται από τους εκπαιδευτικούς για χρήση στην τάξη πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά με σαφώς διατυπωμένους παιδαγωγικούς στόχους και να συνοδεύεται από κατάλληλη και επαρκή καθοδήγηση για να υλοποιηθεί η συνεργατικότητα και η βιωματική μάθηση των μαθητών.Τα ιστολόγια συχνά λειτουργούν ως χώροι ῾προσωπικής δημοσιογραφίας῾ που αντλούν πληροφορίες και ειδήσεις από παντού και τις αναπαράγουν.Αυτή η πρακτική όμως θέτει θέματα ηθικής και δεοντολογίας, επαγγελματισμού, πνευματικής ιδιοκτησίας αλλά και ζητήματα οικονομικής φύσεως.Τα ιστολόγια αξιολογούνται ως προς την ταυτότητα τους,το έγκυρο περιεχόμενο τους, την ευκολία πλοήγησης σε αυτό από τους αναγνώστες, την αισθητική τους και την κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων των αναρτήσεων τους

Χαρακτηριστικά ενός καλού ιστολογίου

Ένα καλό ιστολόγιο πρέπει να έχει 

  • Ενημερωτικές και χρήσιμες πληροφορίες για να ικανοποιείται το αναγνωστικό κοινό
  • Να αποφεύγεται η διάδοση παραπλανητικών πληροφοριών και κυρίως ψευδών
  • Να γίνεται αναφορά στις πηγές πληροφόρησης
  • Να είναι κατανοητό ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιείται
  • Να έχει ελκυστικό σχεδιασμό
  • Να υπάρχει διάλογος με τους αναγνώστες και αντίδραση στα σχόλιά τους
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κριτήρια αξιολόγησης ιστολογίων

ΔρωΜΕνΑ

Το ΔρωΜΕνΑ είναι το είναι το σχολικό περιοδικό του 2ου ΓΕΛ Καματερού.

Έρευνες, συνεντεύξεις, ώρες γραψίματος, κόπος και ομαδικότητα γέννησαν τη δημιουργία του περιοδικού. Η ερευνητική, συγγραφική και συντακτική ομάδα δούλεψαν με σοβαρότητα και συλλογικότητα για την επίτευξη του σκοπού μας.

Για πρώτη φορά φέτος μια ξεχωριστή ομάδα μαθητών, η ομάδα ψηφιακών δεξιοτήτων, επισφράγισε αυτό που πάντα διέκρινε τον πολιτισμό της ομάδας του περιοδικού: την εποικοδομητική χρήση των νέων τεχνολογιών.

Μέσα από το περιοδικό εξερευνούμε, αναπτύσσουμε και παρουσιάζουμε ποικίλα θέματα, εξίσου ενδιαφέροντα για όλους, για τα οποία εργάστηκαν άτομα εντός και εκτός του σχολείου.

Η αρθογραφία του τεύχους Μαρτίου 2023 αντλεί υλικό από το εκπαιδευτικό σύστημα, τις διδακτικές επισκέψεις / εκδρομές, τη δημιουργική γραφή, τις τέχνες, τις σχολικές γιορτές, την επικαιρότητα και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες θεματικές.

Ο στόχος του περιοδικού ΔρωΜΕνΑ κρύβεται πίσω από το όνομά του: Δρώ Μαθαίνω Ενημερώνομαι Αλλάζω!

Δίνοντας στις λέξεις ένα ιδιαίτερο χρώμα ξεδιπλώνεται ένα περιβάλλον δημιουργικό και μαγικό.

Δρώντας ως ερασιτέχνες συγγραφείς άρθρων, ως ερευνητές διαφόρων θεμάτων με πυξίδα την μεταξύ μας συνεργασία

A mag created with Madmagz.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔρωΜΕνΑ

ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ 2017

Νοιάζομαι και δρω για άλλη μια χρονιά για το 2ο ΓΕΛ Καματερού! Είμαστε έτοιμοι για νέες δράσεις με τα παιδιά μας !

Αντιπροσωπία μαθητών θα βρεθεί δίπλα στους συμμαθητές τους στο Λύκειο Μάνδρας με συμβολικά δώρα και ευχές για γρήγορη αποκατάσταση του ρυθμού της ζωής τους μετά τις πρόσφατες φονικές πλημμύρες

Στις 22 Δεκεμβρίου διασκεδάζουμε, προσφέρουμε όλοι σε όλους δώρα, ευχόμαστε με τραγούδια για το νέο έτος

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ 2017

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο