Photomadnesssssss

phoro1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Photomadnesssssss

Πώς μπορώ να μάθω ορθογραφία διασκεδάζοντας?

  • Τεχνική της «κατασκευής» λέξης.

Δίνονται στο μαθητή έξι με οκτώ γράμματα με τα οποία κατασκευάζει  όσο πιο πολλές λέξεις μπορεί. Για παράδειγμα με τα γράμματα ε,κ,ι,ν,ε,μ,α μπορεί να γράψει μα, με, ένα, κάνε, νικά,μένει, εμένα,κείμενα…

Ένας άλλος τρόπος είναι να δώσει ο εκπαιδευτικός στους μαθητές μια λέξη και να τους ζητήσει να γράψουν όσο πιο πολλές λέξεις μπορούν παίρνοντας οποιοδήποτε γράμμα της πρώτης και δημιουργώντας νέες, με τον περιορισμό όλα τα γράμματα της κάθε νέας λέξης να υπάρχουν στη λέξη που τους έδωσε. Για παράδειγμα από τη λέξη παράθυρο θα μπορούσαν να σχηματίσουν λέξεις όπως παρά, θύρα, άρπα, αύρα, άρθρο, πρόθυρα…. (Σπαντιδάκης, σελ 181)

Οι μαθητές με αυτήν τη τεχνική μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν την ορθογραφία των καινούριων λέξεων ενώ πολλές φορές τα λάθη τους στην ορθογραφία γίνονται η αφορμή για συζήτηση μέσα στην τάξη. Η διαδικασία γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά όταν γίνεται υπό μορφή συναγωνισμού μεταξύ τους με τον ακόλουθο τρόπο  :«Ποιος θα βρει τις περισσότερες λέξεις από τη λέξη παράθυρο μέσα στα επόμενα δέκα λεπτά; Είστε έτοιμοι; Ξεκινάμε! » Τέλος, η «αμοιβή» του νικητή αποτελεί πάντα ένα σημαντικό κίνητρο για τα παιδιά.

  • Τεχνική του βρεγμένου σπόγγου.

Ο εκπαιδευτικός γράφει τη λέξη με το βρεγμένο σπόγγο στον πίνακα και ο μαθητής την παρατηρεί μέχρι να εξατμιστεί. Στη συνέχεια του ζητά να τη γράψει και κείνος. Μια παραλλαγή αυτής της τεχνικής μπορεί κανείς να συναντήσει και σε εκπαιδευτικά λογισμικά όπου αντίστοιχα εμφανίζεται η λέξη στην οθόνη για μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια ο μαθητής καλείται να τη γράψει. Άν τη γράψει λάθος, τότε ο υπολογιστής ξαναδείχνει τη λέξη έως ότου ο μαθητής τη γράψει σωστά. (Σπαντιδάκης, σελ 181).

  • Τεχνική της υπαγόρευσης.

Σύμφωνα με αυτήν τη τεχνική ο μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του συγγραφέα υπαγορεύοντας το κείμενο του και ο εκπαιδευτικός το ρόλο του γραμματέα που γράφει όλα όσα του υπαγορεύει ο μαθητής. Αυτό που κατά κύριο λόγο επιτυγχάνεται με αυτήν τη δραστηριότητα είναι ότι ο γραμματέας βοηθά το μαθητή με προβλήματα στην παραγωγή γραπτού λόγου να επικεντρώσει την προσοχή του σε αυτό που θέλει να εκφράσει και με αυτόν τον τρόπο τα κείμενά του να γίνουν πιο επικοινωνιακά και πιο μεγάλα, εφόσον ο μαθητής επικεντρώνεται στην παραγωγή ιδεών χωρίς να τον απασχολεί η ορθογραφία των λέξεων. Αυτή η δραστηριότητα βοηθά σημαντικά μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. (Σπαντιδάκης ,σελ183)

  • Τέλος, οι Μather και Roberts προτείνουν μια τεχνική σύμφωνα με την οποία η ρίζα μιας λέξης γράφεται στο κέντρο και στη συνέχεια προστίθενται ανάλογα προθέματα ή επιθέματα ώστε να σχηματιστούν νέες λέξεις. Μπορεί επίσης ο εκπαιδευτικός να δώσει ένα πρόθημα και να ζητήσει από τους μαθητές να συμπληρώσουν την κατάλληλη ρίζα. Αυτή η δραστηριότητα πέρα από την ορθογραφία βοηθά το μαθητή στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου του. Στο σχήμα 1 ακολουθεί σχετικό παράδειγμα ώστε να γίνει πλήρως κατανοητός ο τρόπος που οργανώνουμε την άσκηση. (Σπαντιδάκης,σελ. 186).
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς μπορώ να μάθω ορθογραφία διασκεδάζοντας?

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο