Απρ 06 2020

COVID-19 : Πώς να αντιμετωπίσετε την παραπληροφόρηση

The ultimate kids' guide to the new coronavirus | Live ScienceΘα μπορέσει το διαδίκτυο να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες της παρούσας φάσης; Θα χαθεί η σχολική χρονιά; Ανακαλύφθηκε το εμβόλιο που θα μας επιτρέψει να βγούμε από το σπίτι μας; Είναι κάποια φάρμακα επικίνδυνα σε συνδυασμό με τον ιό; Οι φήμες που συνδέονται με τον πρόσφατα ανακαλυφθέν SARS-CoV-2 coronavirus εξαπλώνονται ταχύτερα από τον ίδιο τον ιό. Το αίσθημα ανασφάλειας συμβάλλει στην ταχεία εξάπλωση των παραπληροφόρησης και των φημών, ιδίως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η Google, το Facebook και το YouTube προσπαθούν να εντείνουν τα μέτρα τους κατά της διάδοσης ψεύτικων ειδήσεων. Για παράδειγμα, η Google και το YouTube εμφανίζουν μια προειδοποίηση με περισσότερες πληροφορίες και συνδέσμους προς τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) και παρόμοια ιδρύματα ως απάντηση στα ερωτήματα αναζήτησης για το “coronavirus” ή το “COVID-19”. Το Facebook προσπαθεί να απαλλαγεί από ψεύτικα νέα σχετικά με το COVID-19 με τη βοήθεια ενός αλγορίθμου και συνεργάζεται στενά με τις υγειονομικές αρχές και τις πλατφόρμες ελέγχου πραγματικών περιστατικών.

Ωστόσο, οι “κλειστές ομάδες” στις υπηρεσίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης  παραμένουν εστία διάδοσης ψευδών ειδήσεων χωρίς κανείς να μπορεί να τις ελέγξει. Οι ψεύτικες ειδήσεις εξαπλώνονται εξαιρετικά γρήγορα και γίνονται πιστευτές από το ευρώ κοινό ειδικά  όταν περιέχουν φράσεις όπως “Οι γιατροί ανακαλύπτουν …”, “Το Ιατρικό Κέντρο XXX προειδοποιεί”, “Έρευνα δείχνει …”

Πως λοιπόν θα προστατευτούμε από την υπερπληροφόρηση και την παραπληροφόρηση; Πώς μπορούμε να ελέγξουμε αν μια είδηση είναι αληθινή ή ψευδής;

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές:

Ενημερωθείτε από επίσημες σελίδες:

Οι ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με το COVID-19 διατίθενται καθημερινά στις ακόλουθες ιστοσελίδες:

Ελέγξτε τα γεγονότα:

Ο καθένας από εμάς θα πρέπει να είναι πολύ επιφυλακτικός και να μην υιοθετεί άκριτα οτιδήποτε διαβάζει κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ακολουθούν 5 ερωτήσεις-κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε την αλήθεια από το ψέμα.

  • ΠΟΙΟΣ; Ποιος το δημοσίευσε; Είναι ειδικός στο συγκεκριμένο θέμα;
  • ΠΟΥ; Που δημοσιεύτηκε; Είναι η πηγή αξιόπιστη;
  • ΠΟΤΕ; Πότε δημοσιεύτηκε ή ενημερώθηκε τελευταία φορά;
  • ΓΙΑΤΙ; Για ποιο λόγο δημοσιεύτηκε; Για να μας ενημερώσει , να μας πείσει για μια γνώμη ή για προωθήσει ένα προϊόν;
  • ΠΩΣ; Πώς αναπαράχθηκε; Από αξιόπιστα site ή κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων;

Αναπτύξτε κριτική σκέψη και εμπιστευθείτε το ένστικτο και τη λογική σας. Αν κάτι σας φαίνεται απίστευτο, τότε είναι πολύ πιθανό να είναι ψέμα ή να περιέχει μεγάλες ανακρίβειες.

Μην βιαστείτε να μοιραστείτε «πληροφορίες»:

Οι ψεύτικες ειδήσεις εξαπλώνονται με επιτυχία κυρίως επειδή μοιράζονται μέσω κοινωνικών δικτύων και είναι επομένως σε θέση να προσεγγίσουν έναν ευρύ πληθυσμό σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για να αντισταθμιστεί αυτό, είναι χρήσιμο να σπάσει η αλυσίδα μετάδοσης – όπως και με τον ιό. Οι πληροφορίες προέρχονται από αξιόπιστη πηγή; Σε περίπτωση αμφιβολίας: μην τη μοιραστείτε!

Ενημερώστε τους άλλους για ψεύτικα νέα:

Σε πολλές περιπτώσεις, οι ψευδείς ειδήσεις που συναντάμε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κοινοποιήθηκαν από ανθρώπους που γνωρίζουμε. Μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε άβολα όταν αμφισβητούμε ανοιχτά πληροφορίες ή άρθρα ειδήσεων που μοιράζονται οι στενοί φίλοι και η οικογένειά μας. Ωστόσο, σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι οι πληροφορίες δεν είναι αληθινές, καλό θα ήταν να το αναφέρετε ευγενικά και να ενημερώσετε για ψεύτικα νέα.

Ενδείξεις μη αξιόπιστου δημοσιεύματος:

  • Υπερβολικοί τίτλοι ή τίτλοι που δεν έχουν σχέση με το κείμενο της ανάρτησης
  • Ανυπόγραφο δημοσίευμα
  • Ορθογραφικά-συντακτικά λάθη ή κείμενο-προϊόν αυτόματης μετάφρασης
  • Απίστευτοι ισχυρισμοί περιεχομένου
  • Απουσία ημερομηνίας
  • Φωτογραφίες-προϊόν photoshop
  • Παραπομπή σε μη ενεργά links
  • Προτροπή για αναδημοσίευση

Περισσότερες πληροφορίες για τις ψευδείς ειδήσεις και πως τις ξεχωρίζουμε μπορείτε να βρείτε εδώ

Πηγή: ΒΙΚ

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Μαρ 12 2020

5 βήματα ελέγχου προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο

5 βήματα ελέγχου προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο. | SaferInternet4kids

Η προστασία των ιδιωτικών μας πληροφοριών στο διαδίκτυο μπορεί να φαίνεται μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο σύνθετη. Ακολουθήστε τα παρακάτω 5 βήματα ελέγχου για να μείνετε ασφαλείς. 

Περισσότερα εδώ 

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Μαρ 03 2020

Body positive



Λήψη αρχείου

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Μαρ 03 2020

Μην πιστεύεις ό,τι βλέπεις στα κοινωνικά δίκτυα

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Μαρ 02 2020

Η απάτη Sextortion : «Στείλε βίντεο ή ανεβάζω τις γυμνές σου φωτογραφίες»

800 υποθέσεις σεξουαλικού εκβιασμού μέσω Ιντερνετ ερευνά η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος – Από 12 έως 16 τα θύματα – Οπως αποκαλύπτει το ΘΕΜΑ, 19χρονος φοιτητής από τη Ρόδο εκβίασε σεξουαλικά 17χρονη από την Κοζάνη με τη μέθοδο sextortion  ή sexting

Η νέα αυτή υπόθεση sextortion έρχεται ως συνέχεια του εφιάλτη που έζησε πρόσφατα μια 16χρονη μαθήτρια από τη Θεσσαλονίκη, η οποία έπεσε θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού από τους συμμαθητές της, με αποτέλεσμα να βρεθεί στα πρόθυρα της αυτοκτονίας μην μπορώντας να αντέξει τα συναισθήματα ντροπής που την είχαν κυριεύσει. Εγραφε και έσβηνε ξανά και ξανά το σημείωμα της προαποφασισμένης αυτοκτονίας της. Χαράκωνε με λεπίδα τις φλέβες της, καταπίνοντας χάπια και ευχόμενη να κλείσει τα μάτια της μια για πάντα, πιστεύοντας ότι έτσι θα κατάφερνε να ξεπλύνει την ντροπή που ένιωσε όταν διαπίστωσε πως οι γυμνές της φωτογραφίες που είχε στείλει στο αγόρι της μοιράζονταν από συμμαθητές της ως φειγ φολάν στο σχολείο – και μάλιστα επί πληρωμή.

Η αυτοκτονία

Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι την άνοιξη του 2015 μια άλλη κοπέλα, η Λίνα Κοεμτζή, υπό την απειλή κοινοποίησης ενός ροζ βίντεο οδηγήθηκε στην αυτοκτονία πέφτοντας από τον 9ο όροφο της φοιτητικής εστίας του ΑΠΘ. Η άτυχη κοπέλα είχε εμπιστευτεί προσωπικές της φωτογραφίες και βιντεοσκοπημένο υλικό με ερωτικές περιπτύξεις σε πρόσωπο με το οποίο διατηρούσε δεσμό. Ο συγκεκριμένος νεαρός την είχε απειλήσει πως «αν δεν βάλουμε κι άλλους στο παιχνίδι θα διαρρεύσει το επίμαχο βίντεο στα social media».

Να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα η υπόθεση της Λίνας Κοεμτζή εκδικάστηκε στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Γιαννιτσών Η οικογένεια, μέσω του συνηγόρου της, προχώρησε σε «επικήρυξη» δύο ανδρών οι οποίοι, σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, βγήκαν από τη φοιτητική εστία το μοιραίο βράδυ, λίγα λεπτά μετά την πτώση της κόρης τους στο κενό, προσφέροντας 5.000 ευρώ σε όποιον δώσει πληροφορίες.

Νέα υπόθεση

Η νέα υπόθεση αφορά σε μια 17χρονη κοπέλα από την Κοζάνη και έναν 19χρονο Ροδίτη φοιτητή Οικονομικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης.

Τι και αν τους χώριζε μεγάλη χιλιομετρική απόσταση; Ενα site γνωριμιών στο Ιντερνετ τους έφερε κοντά – ή μάλλον περισσότερο κοντά απ’ ό,τι θα έπρεπε, κι αυτό διότι ο νεαρός Ροδίτης αποφάσισε μια μέρα, με το έτσι θέλω, να μετατρέψει σε αληθινή κόλαση τη ζωή της 17χρονης χρησιμοποιώντας τη μέθοδο sextortion.

Το περιστατικό στο οποίο αναφερόμαστε συνέβη τον περασμένο Μάρτιο. Η 17χρονη περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια στην κατάθεση που έδωσε στο Αστυνομικό Τμήμα Κοζάνης, στις 30 Μαΐου 2019, τον εφιάλτη που έζησε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς θεωρούσε πως είναι αναγκασμένη να υποκύπτει στις ορέξεις του 19χρονου φοιτητή τον οποίο είχε γνωρίσει μέσα από ένα site γνωριμιών.

Συγκεκριμένα, αναφέρει στην κατάθεση της: «Πριν από περίπου δύο μήνες, μέσα από την εφαρμογή omegie.com, ένα site γνωριμιών, γνώρισα ένα αγόρι με το οποίο ανταλλάξαμε τους προσωπικούς μας λογαριασμούς στο Instagram και συνεχίσαμε να συνομιλούμε ιδιωτικά. Οι συνομιλίες μας κράτησαν για περίπου έναν μήνα. Στη διάρκεια αυτού του μήνα μου έλεγε ότι με έβλεπε ελκυστική και ότι του άρεσα. Το ίδιο ακριβώς ίσχυε και για μένα, γι’ αυτό και μιλούσα μαζί του».

Οι μέρες περνούσαν και οι δυο νέοι συνέχισαν να συνομιλούν διαδικτυακά, ωσότου μια μέρα ο 19χρονος φοιτητής αποφάσισε να πάει τη συνομιλία τους ένα βήμα παραπέρα. Φαίνεται πως δεν ήταν διατεθειμένος να αναλωθεί σε ατέρμονες συζητήσεις που δεν οδηγούσαν πουθενά, επιδιώκοντας να πάρει αυτό που θα τον ευχαριστούσε περισσότερο αδιαφορώντας όμως για το αν θα έφερνε σε άβολη θέση τη συνομιλήτριά του.

σοκάρει το περιεχόμενο της δικογραφίας για τη νέα υπόθεση σεξουαλικού εκβιασμού που αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ»

ΜΕΣΩ instagram

Οπως αναφέρει στην κατάθεσή του το 17χρονο κορίτσι, «κάποια μέρα και ενώ μιλούσαμε μέσω Instagram, μου έστειλε μια φωτογραφία με τα γεννητικά του όργανα. Του είπα ότι δεν μου άρεσε και ότι δεν ήθελα να μου ξαναστείλει. Δεν μου έστειλε άλλη φωτογραφία εκείνη τη μέρα, όμως μου έστειλε ξανά την επόμενη. Μου έστειλε βίντεο στο οποίο η κάμερα γυρνούσε, έδειχνε τα γεννητικά του όργανα και μετά σταματούσε. Εγώ του έλεγα να μη μου στέλνει και η απάντησή του ήταν ότι θα σταματούσε να μου στέλνει και πως αν ήθελα να του έστελνα εγώ».

Η ανήλικη κοπέλα έκανε αυτό που της ζήτησε ο 19χρονος και του έστειλε μια φωτογραφία στην οποία φαινόταν το στήθος της έως και το μισό της πρόσωπο.

Τη Δευτέρα 27/5/2019 o φοιτητής από τη Ρόδο της έστειλε ένα μήνυμα στο Instagram, ρωτώντας τη τι κάνει. Του απάντησε και τελειώνοντας τη συνομιλία τους της ζήτησε να του στείλει και μια ακόμη φωτογραφία. Εκείνη δεν ανταποκρίθηκε και τότε ξεκίνησαν οι απειλές και οι εκβιασμοί. Την επόμενη κιόλας μέρα της έστειλε τη γυμνή φωτογραφία που η ίδια του είχε στείλει, γράφοντάς της «Να μάθεις να με γράφεις στα…».

Εκβιασμός

«Τον ρώτησα γιατί την έχει και μου ζήτησε να του στείλω κι άλλες γιατί αλλιώς θα τις ανέβαζε στο Internet», αναφέρει στην κατάθεσή της η 17χρονη και προσθέτει: «Του είπα να σταματήσει και να μην κάνει τίποτα, τον παρακάλεσα κιόλας, όμως αυτός μου ζήτησε να στείλω κι άλλη φωτογραφία λέγοντάς μου πως θα τις έσβηνε μετά. Τότε του έστειλα φωτογραφία όπως μου ζήτησε. Μετά μου ζήτησε βίντεο. Μου έλεγε να τον ακούσω και πως όλα θα πάνε καλά. Στη συνέχεια μου ζητούσε και άλλο βίντεο, να κάνω διάφορες πράξεις άσεμνου περιεχομένου, είτε μόνη μου, είτε με κάποιο αντικείμενο. Εγώ του έστελνα ό,τι μου ζητούσε απλά. Του ζήτησα να μην τις ανεβάσει και τον παρακάλεσα. Μου απάντησε πως δεν θα τις ανεβάσει, αρκεί να είμαι καλή μαζί του».

Η ίδια κατάσταση συνεχίστηκε για λίγο καιρό ακόμη και μάλιστα ο φοιτητής έκανε screenshot τις φωτογραφίες που του έστελνε η ανήλικη και τις αποθήκευε στο κινητό. Συνολικά του έστειλε 7 βίντεο και 7 φωτογραφίες. Κάποια στιγμή σταμάτησε να του στέλνει και τότε ο 19χρονος της απάντησε με δυο γραπτά μηνύματα, απειλώντας να ανεβάσει το φωτογραφικό υλικό που είχε στη διάθεσή του. Συγκεκριμένα της έγραφε «τις ανεβάζω», με την κοπέλα να φτάνει στα όρια της απελπισίας. Τελικά βρήκε το ψυχικό κουράγιο να ενημερώσει πρώτα τους γονείς της, οι οποίοι με τη σειρά τους ζήτησαν τη συνδρομή των αστυνομικών αρχών. Η 17χρονη υπέβαλε μήνυση και η αστυνομικοί αναζήτησαν τον 19χρονο φοιτητή στο πατρικό του σπίτι στη Ρόδο, όπου και τον εντόπισαν ζητώντας του να τους ακολουθήσει στην Υ.Α. Ρόδου. Απαντώντας σε ερωτήσεις τους, ο 19χρονος φοιτητής παραδέχθηκε ότι αυτός ήταν ο χρήστης του προφίλ στο Instagram με το οποίο επικοινωνούσε με τη 17χρονη. Παραδέχθηκε ότι συνομιλούσε μαζί της, ενώ ανέφερε ότι έχει στην κάρτα μνήμης του κινητού του τηλεφώνου αποθηκευμένο βίντεο της ανήλικης, διάρκειας 36 δευτερολέπτων, όπου φαίνεται να είναι γυμνή από τη μέση και κάτω.

Από τα 3.000 sites το 2010 φτάσαμε στα 10.000 

«Η κοπέλα τρόμαξε» . Ο συνήγορός του Στέλιος Αλεξανδρής, μιλώντας στο protothema.gr, ανέφερε ότι ο πελάτης του αρνείται κατηγορηματικά ότι την εκβίασε, θεωρώντας πως πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι ανταλλαγής φωτογραφιών. «Η κοπέλα τρόμαξε όταν το έμαθαν οι γονείς της και προχώρησε σε μια προσχηματική καταγγελία», συμπλήρωσε ο δικηγόρος του 19χρονου.

800 υποθέσεις σεξουαλικoυ εκβίασμου ψαχνει η ΕΛ.ΑΣ

Η ανατομία ενός ηλεκτρονικού εγκλήματος – Από 12 έως16 ετών τα περισσότερα θύματα στην Ελλάδα. Εκστρατεία που ξεκίνησε από το 2017 με τη συνδρομή της Europol και τη συμμετοχή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΔΗΕ) επισημαίνει τόσο τους κινδύνους όσο και τον τρόπο αντιμετώπισης του sextortion που βρίσκεται σε έξαρση και στην Ελλάδα.

Ενημερωτική εκστρατεία ευαισθητοποίησης της EUROPOL για τον ηλεκτρονικό εξαναγκασμό και την εκβίαση παιδιών (sextortion)

Το sextortion ακολουθεί την εξής πορεία: δύο χρήστες κάνουν σεξ μέσω Ιντερνετ και κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας ο ένας ζητά από τον/την άλλον/η γυμνές φωτογραφίες ή να προχωρήσει σε διάφορες πράξεις μπροστά σε κάμερα. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικτυακή επαφή τους, η οποία μπορεί να επαναλαμβάνεται για αρκετό χρονικό διάστημα, όπως συνέβη στην περίπτωση της 17χρονης από την Κοζάνη, η γυναίκα ή ο άντρας επανέρχεται με μήνυμα και απειλεί τον/τη συνομιλητή/τριά του ότι αν δεν πληρώσει ένα χρηματικό ποσό ή αν δεν συνεχίσει να του/της στέλνει σχετικό υλικό, θα κυκλοφορήσει τις επίμαχες φωτογραφίες ή βίντεο σε sites που φιλοξενούν τέτοιου είδους στιγμιότυπα ή ακόμα και ότι θα στείλει τα πάντα σε φίλους και συγγενείς.

Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βασίλης Παπακώστας αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» ότι το sextortion έχει πάρει πλέον μεγάλες διαστάσεις. Προσθέτει ότι η ΔΗΕ έχει χειριστεί μέσα σε δύο χρόνια περίπου 800 υποθέσεις διαδικτυακού σεξουαλικού εξαναγκασμού και ότι τα περισσότερα θύματα είναι από 12 έως 16 ετών.

«Το sextortion αποτελεί μια μορφή εκβίασης που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον διαδικτυακό κόσμο, σε συνδυασμό με άλλα φαινόμενα όπως το sexting, δηλαδή την ανταλλαγή μηνυμάτων και φωτογραφιών σεξουαλικού περιεχομένου, ειδικά μέσω Διαδικτύου και κινητών τηλεφώνων», επισημαίνει ο κ. Παπακώστας και προσθέτει: «Οι νέοι, αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας δεν αντιλαμβάνονται πολλές φορές τους κινδύνους και τις επιπτώσεις που συνεπάγεται η κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων μέσω των νέων τεχνολογιών.

Εχει καταγραφεί πλήθος καταγγελιών όπου έφηβοι εκβιάζονται με λεκτικό ή φωτογραφικό υλικό που αντάλλαξαν μέσω sexting. Οι επιτήδειοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατοχή και η διακίνηση πορνογραφικού υλικού ανηλίκων αποτελεί ποινικό αδίκημα. Σημειώνεται ότι το 2010 υπήρχαν περί τα 3.000 sites όπου ανέβαινε αντίστοιχο υλικό, ενώ σήμερα είναι πάνω από 10.000. Μια ανασκόπηση των άλλων σεξουαλικών εγκλημάτων στο Διαδίκτυο που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι τα περισσότερα θύματα ήταν νέοι: το 59% κάτω των 16 ετών, ενώ η μέση ηλικία των δραστών ήταν επίσης μικρή, με το 14% να είναι κάτω των 16 ετών. Η ΔΗΕ, το 2018, χειρίστηκε 492 υποθέσεις που αφορούσαν διαδικτυακό σεξουαλικό εξαναγκασμό και εκβιασμό ενηλίκων και το 2019 275 υποθέσεις», καταλήγει.

Οι οδηγίες

Πριν από δύο χρόνια ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης, η οποία υλοποιείται με πρωτοβουλία της Europol και τη συμμετοχή της ΔΗΕ. Σκοπός της εκστρατείας είναι η υποστήριξη και η παροχή συμβουλών στα παιδιά, τα οποία έχουν υποστεί τις συνέπειες του διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού. Ακόμη, η εμπεριστατωμένη ενημέρωση των παιδιών που χρησιμοποιούν καθημερινά το Διαδίκτυο και αποτελούν ενδεχόμενους στόχους «εκβιασμού και εξαναγκασμού» καθώς και η ανάδειξη της σημαντικότητας την οποία έχει η άμεση καταγγελία από τα θύματα. Σε περίπτωση που κάποιος πέσει θύμα διαδικτυακού σεξουαλικού εξαναγκασμού και εκβιασμού προτείνεται να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα: να μη στείλει άλλο υλικό, να αναζητήσει βοήθεια, να μη διαγράψει τα αποδεικτικά στοιχεία (συνομιλίες, email κ.λπ.), να διακόψει κάθε επικοινωνία μπλοκάροντας τον επιτήδειο δράστη και να αναφέρει το συμβάν στις αρμόδιες αστυνομικές ή δικαστικές αρχές, ειδικότερα στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Δυστυχώς πολλά από τα περιστατικά σεξουαλικού διαδικτυακού εκβιασμού δεν καταγγέλλονται στις αρμόδιες αρχές γιατί το θύμα αισθάνεται ντροπή για το υλικό που έχει στείλει, είτε επειδή δεν γνωρίζει ότι λόγω της ανηλικότητας έχει διαπραχθεί έγκλημα εις βάρος του.

  • Τηλεφωνικά : 111 88
  • Στέλνοντας e – mail : ccu@cybercrimeunit.gov.gr
  • Μέσω της εφαρμογής ( application ) για έξυπνα τηλέφωνα ( smart phones ), με λειτουργικό σύστημα iOS – Αndroid : FEELSAFE E – COMMERCE
  • Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Μαρ 02 2020

Μαθητές Λυκείου πρωτοπορούν: Έφτιαξαν εφαρμογή για την πρόληψη της άνοιας

«Πολλές φορές τα παιδιά έβλεπαν ότι πηγαίνουν στον παππού και στη γιαγιά τους να μιλήσουν και δεν έχουν τι να πουν. Η εφαρμογή τους δίνει τη δυνατότητα να βρουν καινούριους τρόπους για να ξεκινήσουν μια συζήτηση»

Μία εφαρμογή πρόληψης της άνοιας και επιβράδυνσης της ανάπτυξής της δημιούργησαν μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης και του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου στο πλαίσιο του μαθήματος «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/ JA Greece. Η εφαρμογή «Elephant» απευθύνεται σε άτομα που πάσχουν από άνοια ή Αλτσχάιμερ αλλά και στις οικογένειές τους και τους φροντιστές τους. Σε κάθε χρήστη εμφανίζονται διαδοχικά 20 ζεύγη φωτογραφιών προσώπων. Ο ένας είναι γνωστός (συγγενικό πρόσωπο ή φίλος) του ασθενούς και ο άλλος άγνωστος. Ο ασθενής καλείται να επιλέξει το πρόσωπο που γνωρίζει και στο τέλος η εφαρμογή εμφανίζει το ποσοστό επιτυχίας. Επαναλαμβάνοντας το τεστ ανά τρίμηνο ή εξάμηνο μπορεί να διαπιστωθεί η πιθανή βελτίωση στην μνήμη του. Αναλυτικότερα, η εφαρμογή διαθέτει ασκήσεις με τις οποίες ο πιθανός χρήστης καλείται να ανακαλέσει και να επαναλάβει καθορισμένα σειριακά μοτίβα εμφάνισης αριθμών (μονοψήφιων, διψήφιων και τριψήφιων), εύκολα διακριτών καθαρισμένων εικόνων αλλά του δίνεται και η δυνατότητα να εισάγει ο ίδιος ο φροντιστής του ακόμα και εικόνες με προσφιλή του πρόσωπα ώστε να νιώθει οικεία με την εφαρμογή.

Ο Δημήτρης Σαμαράς είναι διευθύνων σύμβουλος στην εικονική επιχείρηση που έχουν στήσει με τους συμμαθητές του. Βρίσκεται στην Β’ Λυκείου του ΓΕΛ Φιλοθέης και συμμετέχει για δεύτερη φορά στο πρόγραμμα του Junior Achievement Greece. «Η εφαρμογή μας ουσιαστικά έχει σκοπό την επιβράδυνση της εξέλιξης της άνοιας και την πρόληψή της ενώ ταυτόχρονα σκοπεύουμε να γεφυρώσουμε το κενό ανάμεσα στους ηλικιωμένους και στους φροντιστές τους, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε οι συγγενείς τους είτε κάποιος ειδικός γιατρός», εξηγεί στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο 16χρονος. Για να προχωρήσουν τον σχεδιασμό της εφαρμογής τους οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση συνεργάστηκαν με μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και ειδικούς καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα αυτών των ανθρώπων είναι ότι «χάνουν» τις σχέσεις τους με τα παιδιά τους, με τα πολύ κοντινά τους πρόσωπα. Επομένως, σύμφωνα με τον 16χρονο Δημήτρη η εφαρμογή επιδιώκει κυρίως να κάνει τους ηλικιωμένους περισσότερο χαρούμενους, ενώ, όπως συμπληρώνει ο καθηγητής Πληροφορικής, Πέτρος Ματζάκος «η ευαισθητοποίησή τους γι αυτό το ζήτημα πήγαζε από την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες». «Πολλές φορές τα παιδιά έβλεπαν ότι πηγαίνουν στον παππού και στη γιαγιά τους να μιλήσουν και δεν έχουν τι να πουν. Η εφαρμογή τους δίνει τη δυνατότητα να βρουν καινούριους τρόπους για να ξεκινήσουν μια συζήτηση με ένα άτομο της τρίτης ηλικίας», εξηγεί. Παράλληλα, μέσω της πλατφόρμας «Elephant» οι μαθητές και οι μαθήτριες προσπαθούν να γεφυρώσουν το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στην τρίτη ηλικία και στην τεχνολογία. «Θέλουμε να φέρουμε τους ηλικιωμένους της Ελλάδας πιο κοντά στο μέλλον ουσιαστικά», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δημήτρης Σαμαράς.

elephant

Στην «εικονική τους επιχείρηση» συμμετέχουν 21 μαθητές από την Α’ και Β’ Λυκείου του ΓΕΛ Φιλοθέης και 22 μαθητές από την Α’ Λυκείου του ΓΕΛ της Τραγαίας Νάξου. Παρότι τους χωρίζουν πολλά χιλιόμετρα, τα δύο σχολεία αποφάσισαν να συνεργαστούν. «Στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής, το ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, είχε αναπτύξει μία εφαρμογή η οποία ήταν το random number generator όπου σε μία οθόνη αφής εμφανίζονται διάφοροι αριθμοί σε διάφορα σημεία και μετά από κάποιο χρόνο εξαφανίζονται και πρέπει ο χρήστης να πατήσει που βρίσκονταν. Είδαμε ότι είχαν φτιάξει αυτή την εφαρμογή, μας ενδιάφερε, ήρθαμε σε επαφή μαζί τους, τους εξηγήσαμε και αναπτύξαμε μαζί την ιδέα που είχαμε αποφασίσαμε να συνεργαστούμε για να συμμετέχουμε στην εμπορική έκθεση φέτος», σημειώνει ο Δημήτρης Σαμαράς,

Αυτές οι συνθήκες, σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, Πέτρο Κουτρούλη, «ανάγκασαν» τους μαθητές των δύο σχολείων να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν και να ψάξουν να βρουν τους τομείς και τα σημεία που θα εργάζεται ο καθένας. «Είναι ένας κοινός στόχος και για τους δύο γιατί εργαζόμαστε σε διαφορετικούς τομείς. Βρήκαμε το τι θα κάνει ο καθένας και από κει και πέρα οι ομάδες αυτονομήθηκαν. Μόλις φτάσουμε στο τελικό προϊόν θα ξαναενωθούμε για να το παρουσιάσουμε», αναφέρει ο κ. Κουτρούλης. Το ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου βρίσκεται στα ορεινά του νησιού, 20 χιλιόμετρα από το λιμάνι, και πολλά παιδιά χρειάζονται μέχρι και 45 λεπτά για να φτάσουν. Ωστόσο αυτές οι αντικειμενικές δυσκολίες δεν πτοούν τους μαθητές και τις μαθήτριες. «Τα νέα μέσα μάς έχουν διευκολύνει τα τελευταία χρόνια διότι καταφέρνουμε να βρισκόμαστε στην πρώτη θέση παρά τις όποιες χωρικές δυσκολίες», υπογραμμίζει ο κ. Κουτρούλης.

Όπως λέει η Πετρούλα μαθήτρια της Α’ Λυκείου στο ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου, μέσω αυτής της εμπειρίας κατάφερε να «μπει» στον κόσμο του προγραμματισμού και να δει με άλλο μάτι την Πληροφορική ενώ ο συμμαθητής της Νίκος, προσθέτει ότι «δουλεύουν στην τάξη όλοι μαζί σαν μια ομάδα».

Σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής του ΓΕΛ Φιλοθέης, Πέτρο Ματζάκο, μέσω αυτού του προγράμματος και της εικονικής επιχείρησης που καλούνται οι μαθητές να δημιουργήσουν, αναπτύσσουν μία κουλτούρα «που τους μαθαίνει να ανοίγονται, να μοιράζονται και να μαθαίνουν καινούρια πράγματα. Τα παιδιά μας εκπαιδεύονται πάνω σε δεξιότητες όπως η συνεργασία, η ευρηματικότητα, η προσαρμοστικότητα, η αποδοχή».Για τον Δημήτρη Σαμαρά η συμμετοχή για δεύτερη χρονιά στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/ JAGreece αποτέλεσε μία σημαντική εμπειρία ώστε να έρθει πιο κοντά στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας. «Κατάλαβα πώς λειτουργεί μια επιχείρηση, πώς είναι να συνεργάζεσαι με άλλα άτομα και πώς να ξεπερνάς τις όποιες δυσκολίες προκύψουν. Η καινοτομία στον τομέα της αγοράς είναι πολύ σημαντική. Για μένα η καινοτομία έρχεται μέσα από τη συζήτηση, με το brainstorming με την ομάδα σου. Για παράδειγμα το προϊόν που προωθούμε φέτος καταφέραμε να το βρούμε μέσα από παρατηρήσεις με τους παππούδες μας, κάναμε έρευνες και καταλήξαμε σε αυτό διότι είδαμε ότι υπάρχει ένα κενό στην αγορά» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες στην προσπάθειά τους εκτός από συμβολή των καθηγητών τους στον τομέα του συντονισμού δέχτηκαν τη βοήθεια του συμβούλου τους- εθελοντή Παναγιώτη Γαλάτη, (Οικονομικός και Διοικητικός Διευθυντής της AON GREECE S.A ) ενώ τους παρείχαν τεχνικές-επιστημονικές συμβουλές ο ψυχίατρος Διονύσιος Τσιογκρής και η γηρίατρος, Ελευθερία Αντωνιάδου. Η εφαρμογή «Elephant» θα παρουσιαστεί στην εμπορική έκθεση «Trade Fair 2020» στις 6 Μαρτίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Φεβ 25 2020

Η μεγαλύτερη απόδειξη μαθηματικών όλων των εποχών έχει μέγεθος 200 Terabytes

Η μεγαλύτερη απόδειξη μαθηματικών όλων των εποχών έχει μέγεθος 200 Terabytes

Ένας υπερυπολογιστής πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη απόδειξη μαθηματικών σε μόλις 2 ημέρες. Το μέγεθος του αρχείου που περιέχει την υποβοηθούμενη από υπολογιστή απόδειξη αγγίζει τα 200 ​​terabytes – δηλαδή περίπου όσο χώρο καταλαμβάνουν όλα τα ψηφιοποιημένα κείμενα της τεράστιας Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου των ΗΠΑ. Αφορά ένα μαθηματικό πρόβλημα που απασχολεί τους μαθηματικούς δεκαετίες και είναι γνωστό ως  το πρόβλημα των «μπουλιανών πυθαγόρειων τριάδων»

Η απόδειξη είναι συμπιεσμένη σε ένα αρχείο 68 gigabytes, που σημαίνει ότι όποιος θέλει μπορεί να την κατεβάσει, να την ανακατασκευάσει και να επαληθεύσει όλες τις πληροφορίες που είναι ενσωματωμένες σε αυτό.

Το αρχείο των 200 terabytes ξεπερνά το προηγούμενο καταγεγραμμένο ρεκόρ αρχείου για την μεγαλύτερη υποβοηθούμενη απόδειξη από υπολογιστή, το οποίο είχε μέγεθος μόλις 13 gigabytes.

Σύμφωνα με τον  Ronald Graham, μαθηματικό του San Diego από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και προηγούμενο κάτοχο ρεκόρ της τότε μεγαλύτερης απόδειξης, οι υπολογιστές βοηθούν στη δημιουργία αποδείξεων για συνδυαστικά προβλήματα.

Το πρόβλημα πίσω από την απόδειξη

Το πρόβλημα που παρέμενε μέχρι πρόσφατα άλυτο, είχε τεθεί το 1980 από τους Erdös-Graham και η απάντηση δόθηκε από τους Marijn J. H. Heule, Oliver Kullmann, και Victor W. Marek. [Solving and Verifying the boolean Pythagorean]

Η διατύπωση του προβλήματος: Μπορούμε να διαχωρίσουμε το σύνολο των φυσικών αριθμών Ν={1, 2, 3, 4, …} σε δυο σύνολα, τέτοια ώστε κανένα από τα δύο να μην περιέχει πυθαγόρειες τριάδες (δηλαδή τριάδες αριθμών a, b, c που ικανοποιούν τη σχέση a2 + b2= c2);

Ή να το πούμε διαφορετικά: Είναι δυνατόν να χρωματίσουμε όλους τους ακέραιους αριθμούς είτε με κόκκινο είτε με μπλε χρώμα, έτσι ώστε να μην υπάρχει πυθαγόρεια τριάδα ακεραίων a, b, c (a2 + b2 = c2) με το ίδιο χρώμα;

Για παράδειγμα, στην πυθαγόρεια τριάδα 3, 4 και 5, αν τα 3 και 5 είναι χρώματος μπλε, τότε το 4 θα πρέπει να είναι κόκκινο.

Η απόδειξη πραγματοποιήθηκε διαμέσου υπολογιστή 

Αν και το πρόβλημα επέτρεπε πολλούς δυνατούς τρόπους για να χρωματιστούν οι ακέραιοι αριθμοί με διαφορετικούς συνδυασμούς, οι επιστήμονες εκμεταλλεύτηκαν τεχνικές και συμμετρίες από τη θεωρία αριθμών για να μειώσουν τον αριθμό των ελέγχων που έπρεπε να κάνει ο υπολογιστής. Αυτό το βήμα ελαχιστοποίησε τον αριθμό των πράξεων που εκτελούνται από τον υπολογιστή κατά σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο.

Δύο μέρες αργότερα, ο υπερυπολογιστής Stampede των 800 επεξεργαστών του Πανεπιστημίου του Τέξας παρήγαγε το αρχείο  των 200 terabytes. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκε ξεχωριστό πρόγραμμα υπολογιστή για την επαλήθευση της παραγόμενης απόδειξης.

Παρά το γεγονός ότι έσπασε το περίφημο πρόβλημα των «μπουλιανών πυθαγόρειων τριάδων», το αρχείο που καταγράφηκε εξακολουθεί να μην παρέχει απαντήσεις σχετικά με το γιατί είναι εφικτό το σχέδιο χρωματισμού.

Η απόδειξη αποκάλυψε ότι ναι, είναι δυνατό να χρωματιστούν οι ακέραιοι αριθμοί με πολλούς τρόπους. Ωστόσο, υπάρχει ένα όριο, αυτό των 7.824 ακεραίων. Μετά από αυτό το σημείο, δεν είναι δυνατό. Αυτό δημιουργεί περισσότερες ερωτήσεις: Γιατί υπάρχει σημείο αποκοπής στα 7.825; Γιατί είναι δυνατή η πρώτη επέκταση;

Τα ευρήματα της ομάδας παρουσιάζονται στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Cornell.

Ενημέρωση 9/10/2018

Η συγκεκριμένη απόδειξη παρουσιάστηκε και στο Numberphile:

Πηγές

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Φεβ 16 2020

Fake News

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Φεβ 15 2020

Ότι κι αν μου συμβεί… Το Χαμόγελο του Παιδιού

Μία απάντηση μέχρι τώρα

Φεβ 15 2020

3d στυλό

Συντάκτης: κάτω από Τεχνολογία

Μία απάντηση μέχρι τώρα

« Προηγ - Επόμενα »