Προετοιμασία για την επόμενη ανεστραμμένη σχολική χρονιά!

Αν σκέφτεστε να δοκιμάσετε το μοντέλο της αντιστραμμένης μάθησης, την επόμενη σχολική χρονιά, τώρα είναι ο κατάλληλος καιρός για να ετοιμαστείτε. Αν ξέρετε ήδη ποια τάξη θα πάρετε, σκεφτείτε ποιο μάθημα θα θέλατε να αναστρέψετε! Αν είναι η πρώτη σας φορά μπορείτε να δοκιμάσετε ένα θεωρητικό μάθημα με λίγες ώρες, όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος, η Ιστορία, η Γεωγραφία ή κάτι ανάλογο. Αφού μελετήσετε την ύλη του μαθήματος και αποφασίσετε αν θα αναστρέψετε όλα τα κεφάλαια ή μόνο κάποια, αρχίστε να ψάχνετε στο διαδίκτυο για κατάλληλα βιντεάκια ή σκεφτείτε ιδέες για να φτιάξετε δικά σας. Πολύ χρήσιμο θα είναι να αρχίσετε να δημιουργείτε σχέδια μαθημάτων όπου θα περιγράφετε τους στόχους του μαθήματος, το περιεχόμενο του βίντεο και τις βιωματικές, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη. Άν έχετε ετοιμάσει τα περισσότερα βίντεο από το καλοκαίρι, η χρονιά θα βγει πολύ εύκολα. Το έχω δοκιμάσει και δουλεύει. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι συνήθως περισσότερο χρόνο χρειάζονται τα πρώτα βίντεο, μέχρι να εξοικειωθείτε με τη διαδικασία της δημιουργίας. Μετά από τα πρώτα βίντεο, ο χρόνος που απαιτείται για τη δημιουργία τους ελαχιστοποιείται. Καλές αναστροφές της διδασκαλίας σας και καλό καλοκαίρι!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ανεστραμμένη διδασκαλία στα Μαθηματικά της Στ΄ Δημοτικού

Η σχολική χρονιά 2016-17 ολοκληρώθηκε και με ανώνυμα ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις από μαθητές και γονείς της τάξης μου διαπίστωσα αυτό που έβλεπα. Το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης που εφάρμοσα όλη τη σχολική χρονιά στα Μαθηματικά είχε επιτυχία, τόσο στα μαθησιακά αποτελέσματα όσο και στην αποδοχή από γονείς και μαθητές. 70 βίντεο δημιούργησα, κάποια από αυτά με τη συμμετοχή μαθητών και αρκετές βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν μέσα στην τάξη. Οποιαδήποτε τεχνικά προβλήματα ξεπεράστηκαν με ευελιξία και έγκαιρο προγραμματισμό. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκαναν κάποιες απαντήσεις γονέων οι οποίοι δήλωναν ενθουσιασμένοι με το αποτέλεσμα παρά το γεγονός ότι ήταν επιφυλακτικοί στην αρχή της χρονιάς και είχαν τις αμφιβολίες τους για την επιτυχία του νέου μοντέλου. Κλείνοντας, μπορώ να διαβεβαιώσω οποιονδήποτε ότι μπορεί άνετα να εφαρμοστεί το μοντέλο στα Μαθηματικά της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Περισσότερες λεπτομέρειες στην εργασία που ετοιμάζω. Όπως έγραψε πρόσφατα ο φίλος και πρωτοπόρος της μεθόδου Flipped classroom, Jon Bergmann, προσφέρει 500$ σε όποιον αποδείξει ότι υπάρχει μάθημα σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης, στο οποίο δεν μπορεί να εφαρμοστεί η ανεστραμμένη διδασκαλία.

Να ευχαριστήσω θερμά τον φίλο, συνάδελφο και συνεργάτη Βρεττό Κολύρη για την πολύτιμη συνεργασία του φέτος και για την εκπληκτική δημιουργία του λογότυπου του ονόματός μου, με αρχές ανεστραμμένης τάξης! -))

Μακροδήμος

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στα Μαθηματικά της Ε΄ τάξης

Δημοσιεύτηκε το άρθρο «Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση: μια μελέτη περίπτωσης με τη μέθοδο της Ανεστραμμένης Τάξης για τα Μαθηματικά της Ε΄ Δημοτικού.» στο περιοδικό Open Education, the Journal for Open and Distance Education and Education Technology.

Το άρθρο παρουσιάζει αναλυτικά, με σχέδιο μαθήματος και δραστηριότητες την επιτυχημένη εφαρμογή του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης στα Μαθηματικά της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η ανεστραμμένη τάξη δεν είναι μόνο βίντεο!

Όσο η μεθοδολογία της ανεστραμμένης τάξης, ή ανεστραμμένης μάθησης όπως δείχνει να επικρατεί στο εξωτερικό ο όρος, εξαπλώνεται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, τόσο αυξάνει και η σύγχυση για τις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες της μεθόδου. Πολλοί εκπαιδευτικοί ακούν ότι στη συγκεκριμένη μεθοδολογία η θεωρία του μαθήματος στέλνεται στο σπίτι ως βιντεομάθημα και νομίζουν ότι πρόκειται για άλλη μια εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και αν νιώθουν τεχνολογική φοβία απορρίπτουν τη μέθοδο επειδή δεν τους ταιριάζει. Άλλοι εκπαιδευτικοί, ακούν για το βίντεο και πιστεύουν ότι απαιτείται ψηφιακός εξοπλισμός μέσα στην τάξη. Στην πραγματικότητα τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει και δεν μπορεί να σταθεί ως δικαιολογία για να αρνηθείτε έστω τη δοκιμή της μεθόδου.

Η ανεστραμμένη τάξη μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς βίντεο. Η πιο απλή μορφή της, που πολλοί εκπαιδευτικοί ήδη εφαρμόζουν, είναι να πούμε στους μαθητές μας να διαβάσουν στο σπίτι το παρακάτω μάθημα και την άλλη μέρα, μέσα στην τάξη, να το συζητήσουμε, να λύσουμε απορίες και να εμπεδώσουμε τις γνώσεις με διάφορες βιωματικές τεχνικές. Το βίντεο είναι μια πολυτέλεια που πλεον είναι εφικτή από τον μέσο δάσκαλο ώστε να εμπλουτίσουμε το κείμενο με κινούμενες εικόνες, τη φωνή μας και περισσότερα στοιχεία από αυτά του βιβλίου. Αν κάνουμε μόνοι μας βίντεο ή χρησιμοποιήσουμε κάποιο έτοιμο βίντεο, τότε η αλληλεπίδραση η δική μας και των μαθητών μας με το βίντεο γίνεται εκτός τάξης. Εμείς το προετοιμάζουμε στο σπίτι μας και οι μαθητές το βλέπουν στο σπίτι τους. Στο σχολείο δεν χρειάζεται να έχουμε ούτε καν υπολογιστή. Φυσικά, αν υπάρχει υπολογιστής, βοηθάει αυτούς που δεν μπόρεσαν να το δουν στο σπίτι τους και θα το δουν σε κάποια στιγμή στο σχολείο, πριν το μάθημα. Συνεπώς, το βίντεο δεν πρέπει να μας τρομάζει, ούτε να αποτελεί εμπόδιο στη εφαρμογή της μεθόδου.

Η ανεστραμμένη τάξη είναι μια μαθητοκεντρική προσέγγιση που απαλλάσει εμάς και τους μαθητές μας από το βαρετό κομμάτι της διάλεξης, κάνει τους εκπαιδευτικούς δημιουργικούς και τους μαθητές ενεργητικούς. Οι μαθητές αναλαμβάνουν την ευθύνη για την πορεία της μάθησης, προσεγγίζουν τη γνώση με τον δικό τους ρυθμό και στην τάξη έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να εκφραστούν. να δημιουργήσουν και να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές και τον δάσκαλό τους. Ο δάσκαλος κερδίζει χρόνο από το μάθημά του για να το κάνει πιο βιωματικό, ελκυστικό και αποδοτικό. Αν και αρκετοί εκπαιδευτικοί εστιάζουν στο κομμάτι του βίντεο, επειδή είναι κάτι καινοτόμο, το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της ανεστραμμένης τάξης είναι αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη με τους μαθητές να συμμετέχουν σε οργανωμένες δραστηριότητες εφαρμογής της γνώσης.

11c241a392ebdb053876aff6124da54e

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Χρήσιμα Εργαλεία για υλοποίηση Ανεστραμμένης τάξης

Για να εφαρμόσεις μια εκπαιδευτική μέθοδο υπάρχουν διαφορετικές  τεχνικές και πολλά εργαλεία που θα βοηθήσουν στην εφαρμογή της.

Δείτε:

Χρήσιμα Εργαλεία για υλοποίηση Ανεστραμμένης τάξης

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Όλα είναι σχετικά…

 

 

 

C2J8tIFXcAkVDal

 

Μιας και εδώ μιλάμε για ανεστραμμένη τάξη και αναστροφές, μια ωραία εικόνα που δείχνει πόσο σχετικός είναι ο κόσμος ανάλογα με τη θέση από την οποία τον βλέπεις.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Πώς μαθαίνουν οι μαθητές;

Ένα έξυπνο βίντεο (στα αγγλικά) για τη μάθηση. Στην αρχή σοκάρει αλλά μετά γίνεται «ανεστραμμένο»!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Δημιουργία βίντεο με το Youtube editor

Στην ανεστραμμένη τάξη, συνήθως, χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε ένα βίντεο για να στείλουμε στους μαθητές μας τη θεωρία του μαθήματος. Ένας απλός τρόπος δημιουργίας βίντεο με εικόνες και κείμενο γίνεται με τον Youtube editor αρκεί να έχουμε έναν λογαριασμό gmail και να έχουμε δημιουργήσει ένα κανάλι στο Youtube. Όλα είναι δωρεάν και περιγράφονται αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο. Για παράδειγμα, μπορούμε να βρούμε φωτογραφίες για το μάθημα Ιστορίας ή Γεωγραφίας και να δημιουργήσουμε με αυτές ένα ωραίο βίντεο στο οποίο αργότερα θα προσθέσουμε τη φωνή μας (οδηγίες σε επόμενη ανάρτηση).

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια Κοινότητα Εκπαιδευτικών για την Ανεστραμμένη Τάξη

Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε λεπτομέρειες για την παγκόσμια κοινότητα εκπαιδευτικών για την ανεστραμμένη τάξη. Η κοινότητα αυτή αριθμεί 29.500 μέλη και φιλοξενεί άρθρα, συζητήσεις και απόψεις εκπαιδευτικών από όλον τον κόσμο σχετικά με την ανεστραμμένη τάξη. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί εφαρμόζουν το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο. Η μεθοδολογία της ανεστραμμένης τάξης εξελίσσεται σε παγκόσμιο εκπαιδευτικό κίνημα. Γίνετε μέρος του. http://flglobal.org/community/

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Μια αλλη Εκπαιδευση…

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο