Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος, 31 Μαϊου
οδηγίες για την αντιμετώπιση του covid 19 με την επανέναρξη των νηπιαγωγείων
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Τη Δευτέρα 1 Ιουνίου το νηπιαγωγείο ξαναλειτουργεί. Η παρακολούθηση των παιδιών θα γίνεται εκ περιτροπής και δεν θα είναι καθημερινή. Τα μισά παιδιά θα παρακολουθούν τη Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή και τα υπόλοιπα την Τρίτη και την Πέμπτη. Την επόμενη βδομάδα οι βάρδιες θα αντιστρέφονται, μέχρι τις 26 Ιουνίου….
μαθαίνω για την κυκλοφοριακή αγωγή…(πατήστε εκεί που λέει “View this image”)
πάμε να γνωρίσουμε τα ζωάκια που απειλούνται με εξαφάνιση;
εξάσκηση με ψαλίδι με τη βοήθεια του… Πικάσο..(ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ)
και λίγη εξάσκηση για κόψιμο με ψαλίδι ενώ παράλληλα γνωρίζουμε το σπουδαίο ζωγράφο Πικάσο και τα έργα του.
παρουσιάζουμε στα παιδιά το ζωγράφο:
και μερικά έργα του :
βλέπουμε ότι μερικά χαρακτηριστικό του προσώπου δεν είναι στη σωστή θέση…
μετά δίνουμε στο παιδί χαρτί, ψαλίδι, μαρκαδόρους ,κόλλα και μερικά παλιά περιοδικά και το παιδί φτιάχνει τα δικά του πορτραίτα… σχεδιάζει με το μαρκαδόρο, κόβει μάτια , μαλλιά, στόμα κ.λ.π από το περιοδικό και τα συναρμολογεί…
φτιάξε το παζλ ώστε να εμφανιστεί ένα υπέροχο έργο του Πικάσο : η Ζακλίν με λουλούδια
μια κάμπια πολύ πεινασμένη… του Έρικ Κάρλ…
διαβάζουμε στο παιδί από το youtube το παραμύθι ” μια κάμπια πολύ πεινασμένη του” του διάσημου συγγραφέα παιδικών βιβλίων Έρικ Κάρλ
- ζητάμε από το παιδί να μας διηγηθεί όπως μπορεί την ιστορία της πεινασμένης κάμπιας, ρωτάμε το παιδί ” τι έφαγε η κάμπια τη Δευτέρα ; τι έφαγε την Τρίτη ; κ.λ.π ώστε το παιδί να μάθει τις ημέρες τις εβδομάδας.
- φύλλο εργασίας μαθηματικών, πόσα φρούτα έφαγε η κάμπια;
- φύλλο εργασία μαθηματικών και γλώσσας
- φύλλο εργασίας μαθηματικών, γράψε στο κουτάκι πόσα φρούτα έφαγε η πεινασμένη κάμπια…
- παιχνίδι γονέα -παιδιού με τη βοήθεια όσων φρούτων έχετε στο σπίτι.: το παιδί είναι η πεινασμένη κάμπια και εσείς θα το ταϊσετε. Ανάλογα με το τι φρούτα διαθέτετε στο σπίτι, του δίνεται π.χ 4 πορτοκάλια, του λέτε να τα μετρήσει και μετά να κάνει πως τα τρώει, όπως έκανε και η πεινασμένη κάμπια… Δε χρειάζεται να δώσετε στην πεινασμένη κάμπια σας τα ίδια φρούτα με όσα αναφέρονται στο παραμύθι, μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε…
- το παιδί ζωγραφίζει ότι του άρεσε πιο πολύ απ το παραμύθι….
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ : ΧΑΡΑ-ΘΥΜΟΣ
Συζητάμε με το παιδί μας και το ρωτάμε τι το κάνει να αισθάνεται χαρά, τι το κάνει να νοιώθει θυμό; μετά το παιδί μπορεί να παίξει το εξής παιχνίδι στο οποίο θα ξεχωρίσει τις καρτέλες ανάλογα με το ποιο συναίσθημα πιστεύει ότι συνδέονται:
- βλέπουμε τις καρτέλες μαζί με το παιδί και συζητάμε για το θυμό..
- ακούμε μαζί με το παιδί τα εξής μουσικά κομμάτια και το ρωτάμε ποιο από τα δυο το κάνει να αισθάνεται θυμό και ποιο χαρά όταν το ακούει:
Μετά ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει σε σε ένα χαρτί που το έχουμε χωρίσει στη μέση α)το θυμό, όπως το φαντάζεται το ίδιο β)τη χαρά, όπως τη φαντάζεται το ίδιο. Tο παιδί μπορεί να ακούει το αντίστοιχο μουσικό κομμάτι όταν ζωγραφίζει το κάθε συναίσθημα…
τα λυκάκια και τα γουρουνάκια παίζουν μαζί και διασκεδάζουν….
ακούμε το παραμύθι εδώ:
- συζητάμε σχετικά με το παραμύθι με το παιδί , του ζητάμε να μας το διηγηθεί, να μας πει τι του άρεσε ή τι δεν του άρεσε και τόσο πολύ…
- μαθαίνουμε τον αριθμό 3 : ζητάμε απ το παιδί να μας φέρει 3 αντικείμενα από το σπίτι, να χτυπήσει τα χέρια του 3 φορές, να χοροπηδήσει 3 φορές κ.λ.π
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- Ώρα να ζωγραφίσεις τα 3 λυκάκια και τους 2 φίλους τους λυκάκια που ήρθαν στο πάρτι γενεθλίων του Γούλφι. Πόσα λυκάκια είναι όλα μαζί; γράψε τον αριθμό..
- φτιάχνουμε το δικό μας αυτοσχέδιο σπιτάκι με υλικά που διαθέτουμε, καρέκλες, σεντόνια μαξιλάρια, χαρτόκουτα κ.λ.π
- άκου το τραγούδι για ένα …βρώμικο γουρουνάκι
- φτιάξε ένα γερό σπιτάκι για τα λυκάκια με αντικείμενα που θα βρεις μέσα στο σπίτι σου, όπως πλαστικά πιατάκια, πλαστικά κουταλάκια, το εσωτερικό ρολό από χαρτί υγείας ή κουζίνας, άδεια κουτιά από γάλα, κ.λ.π και πειραματίσου…