Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χημικές Αντιδράσεις

http://amrita.olabs.edu.in/?sub=73&brch=2&sim=70&cnt=4

 

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο STEM : 4ο Τρίωρο
16 Δεκ 2019

STEM : 4ο Τρίωρο

Συντάκτης: ΚΑΡΑΒΑΤΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

STEM : 4ο Τρίωρο

GPS και σχετικά Apps (Google Maps, Geocaching και WWF Greenspaces)

Χρονοδιάγραμμα

Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο (1 ώρα)

Βιωματικές Δραστηριότητες (2 ώρες) Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η χημεία και οι άλλες επιστήμες

Η Χημεία είναι η επιστήμη που μελετά την ύλη, τη σύνθεση, τη δομή, τις ιδιότητές της και ιδιαίτερα τις μεταβολές της σύστασής της, δηλαδή τις χημικές αντιδράσεις. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ιστορία της χημείας

Η Χημεία από τις Προϊστορικές Εποχές

     Η ιστορία της Χημείας ξεκινάει από την εποχή που οι προϊστορικοί άνθρωποι άρχισαν να ενδιαφέρονται για τα υλικά που χρησιμοποιούσαν για να κατασκευάσουν τις καλύβες τους, τα κεραμικά και γυάλινα σκεύη, τα μεταλλικά αντικείμενα και άλλα είδη καθημερινής χρήσης. Συγχρόνως, οι άνθρωποι άρχισαν να πειραματίζονται για το πώς θα βελτίωναν τις ιδιότητες και την ποιότητα των υλικών και των αντικειμένων αυτών, αναμιγνύοντας μια ποικιλία συστατικών και εφαρμόζοντας διάφορους τρόπους επεξεργασίας. Κάπου εκεί θα πρέπει να αναζητηθούν οι απαρχές της Χημείας, σε καμιά περίπτωση βέβαια ως επιστήμης, αλλά σαν μια μεθοδολογία που βασιζόταν σε εμπειρικές παρατηρήσεις του τύπου “δοκιμής και λάθους”. Ωστόσο, και το τυχαίο αποδίδει, όταν διατίθεται άφθονος χρόνος.

Louis-Paster-854

     Η ιστορία της Χημείας και τα εξελικτικά στάδιά της πέρασαν μέσα από τις εποχές των πανάρχαιων πολιτισμών των Σουμέριων και των Αιγυπτίων, τις φιλοσοφικές αναζητήσεις των υλιστικών φιλοσόφων της Αρχαίας Ελλάδας, των Ινδών και Κινέζων πειραματιστών και στη συνέχεια των Ρωμαίων και των Μουσουλμάνων, που ανακάλυψαν πλήθος νέων χημικών ουσιών και νέες πρακτικές μεθόδους παρασκευής τους.

     Οι πρώτες χημικές γνώσεις διαδόθηκαν ταχύτατα στη Μεσαιωνική Ευρώπη, χάρις στους Αλχημιστές. Με μια πορεία μέσα από παρανοήσεις και λάθη, μέσα από ένα συνονθύλευμα μυστικισμού, προκαταλήψεων και παράξενων θρησκευτικών δοξασιών, κατάφερε να αναδειχθεί η Χημεία ως ένας αυτεξούσιος επιστημονικός κλάδος κάπου κατά τον 17ου αιώνα, χάρις στη δουλειά λίγων πραγματικά φωτισμένων ανθρώπων.

     Η λέξη Αλχημεία προέρχεται από το αραβικό οριστικό άρθρο Αλ- και τη λέξη Χημεία (al-kimya). Ηπροέλευση της λέξης Χημεία παραμένει ακόμη και σήμερα αντικείμενο πολλών θεωριών και αναζητήσεων. Η επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι σχετίζεται με τις λέξεις χημία και χυμεία.

     Η “χημία” εικάζεται ότι προέρχεται από την αρχαία αιγυπτιακή λέξη κεμ (= μαύρος), διότι ως τέχνη και επιστήμη συνδέθηκε με την Αίγυπτο, που σύμφωνα με τον Πλούταρχο ονομαζόταν και ως Μαύρη Γη ή Μαύρη Χώρα. Ακόμη μπορεί να σχετίζεται με τη μετατροπή των “μαύρων” ορυκτών και μεταλλευμάτων σε χρήσιμες ουσίες και μέταλλα.

     Η λέξη χυμεία (khymeia) προέρχεται από το ρήμα χέω και τη διαδικασία της χύτευσης και αφορούσε την ανάμιξη χρυσού και αργύρου με σύντηξη, έργο που εκτελούσαν οι χυμευτές. Σύμφωνα με την Βυζαντινή “Σούδα” (γλωσσικό-ετυμολογικό αλλά και γενικό εγκυκλοπαιδικό λεξικό των τελών του 10ου αιώνα) ως χυμεία ορίζεται “η του αργύρου και χρυσού κατασκευή“. Επίσης, στη “Σούδα” αναφέρεται ότι παλαιότερα, ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Διοκλητιανός (245-312 μ.Χ.) είχε διατάξει την καταστροφή όλων των Αιγυπτιακών βιβλίων που σχετίζονταν με τη χυμεία, δηλ. τη σύντηξη χρυσού και αργύρου, για να μη συσσωρεύσουν οι Αιγύπτιοι πλούτο και “αποθρασυνθούν” κατά των Ρωμαίων.

Σούδα

     Μια ακόμη εκδοχή για την προέλευση της λέξης “χημεία” προσφέρεται από έναν ‘Ελληνα ή Αιγύπτιο αλχημιστή των πρωτοχριστιανικών αιώνων, τον Ζώσιμο τον Πανοπολίτη (4ος-5ος αιώνας μ.Χ.). Στο βιβλίο του με τίτλο Ιμούθ (μια από τις αποδόσεις του ονόματος του Φαραώ Imhotep, 2655-2600 π.Χ., σε ελληνικά κείμενα), γράφει για τη γένεση της Αλχημείας, σύμφωνα με την οποία ο “πρώτος των τεχνών” ήταν ο Χημεύ (με αιγυπτιακή γραφή: “Chêmi”), από τον οποίο προέρχεται “το όνομα της χημείας”.

     Ανεξάρτητα πάντως της προέλευσης της λέξης Χημεία, το βέβαιο είναι οι δύο αρχαίοι πολιτισμοί της Αιγύπτου και της Ελλάδας συνέβαλαν αποφασιστικά στην προώθηση και στην εξέλιξης της Χημείας.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Stem : 3ο Τρίωρο

Σεισμοί : Πως βρίσκουμε το επίκεντρο και βιωματικές ασκήσεις.

Χρονοδιάγραμμα

Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο (1 ώρα)

Βιωματικές Δραστηριότητες (2 ώρες)

Ψηφιακά  Διδακτικά Σενάρια

Προσομοιώσεις των σεισμικών κυμάτων.

  1. https://www.iris.edu/hq/inclass/animation/1component_seismogram_building_responds_to_p_s_s urface_waves(το βίντεο δεξιά)
  2. http://highered.mheducation.com/sites/dl/free/0073135151/90798/16_08.swf

 

Δραστηριότητα 1: Εγκάρσια  και Διαμήκη Κύματα

Υλικά : Ελατήριο, χρονόμετρο

Δίνουμε το ελατήριο σε 2 μαθητές λέγοντάς τους να το κρατήσουν  τεντωμένο στο πάτωμα (πολύ σταθερά και προσεκτικά προς αποφυγήν τραυματισμών) και δένουμε στη μέση μια κορδέλα έντονου χρώματος.

 

Εγκάρσια  Κύματα

Ο ένας μαθητής κρατά το ελατήριο ακίνητο και ο άλλος κινεί το χέρι του απότομα δεξιά και το επιστρέφει στην αρχική του θέση. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα κύμα που ταξιδεύει μέχρι την άκρη του ελατηρίου και επιστρέφει.

Χρονομετρήστε το χρόνο που κάνει το κύμα να φτάσει και το χρόνο που κάνει να σταματήσει η κίνηση ποιο είναι το πλάτος του κύματος, ποια η διεύθυνση του, γιατί το κύμα επιστρέφει όταν φτάσει το ακίνητο άκρο και γιατί σταματάει τελικά η κίνηση.

Διαμήκη Κύματα

Ο ένας μαθητής κρατά το ελατήριο ακίνητο και ο άλλος συσπειρώνει ένα μέρος του ελατηρίου και το αφήνει απότομα ελεύθερα, έτσι δημιουργείται ένα κύμα που ταξιδεύει μέχρι την άκρη του ελατηρίου και επιστρέφει.

Τι διαφορετικό έχει αυτό το κύμα από το προηγούμενο, πώς κινείται, παρατηρήστε την κίνηση της κορδέλας σε σχέση με τη διεύθυνση διάδοσης του κύματος.

Πόση ώρα θέλει το κύμα για να φτάσει από τον ένα μαθητή στον άλλο και πόσο χρόνο μέχρι να σταματήσει η κίνηση;

Τι διαφορές υπάρχουν μεταξύ των κυμάτων και πώς βρίσκω την ταχύτητα διάδοσης στο καθένα;  Ποιο  κύμα  έχει  μεγαλύτερη  ταχύτητα  διάδοσης,  ποιο  έχει  μεγαλύτερο  χρόνο απόσβεσης; Υπολόγισε την ταχύτητα διάδοσης του κύματος από τη σχέση c=s/t όπου s=μήκος του ελατηρίου και t είναι ο αντίστοιχος χρόνος διάδοσης που έχετε καταγράψει.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με αυτή τη δραστηριότητα στο παρακάτω video:

https://www.youtube.com/watch?v=KZaI4MEWdc4.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1k2oNUFV1I

 

Δραστηριότητα 2: Σεισμικό τραπέζι

Υλικά / Εργαλεία

πιστόλι θερμοκόλλησης,

κοφτάκι

κοπίδι

 

Επιφάνεια: ξύλινη ή αφρολέξ

Βάση: ελατήρια ή μπαλάκια foam ή το δένουμε σε ένα πλαίσιο με σχοινί

Κτήρια: τουβλάκια τύπου jenga ή καλαμάκια και πλαστελίνες για 3D σχήματα

Ξεκινάμε την κατασκευή έχοντας τα υλικά απλωμένα στο τραπέζι εργασιών.

Ξεκινάμε με την κατασκευή της βάσης.

Όταν η κατασκευή είναι έτοιμη, μπορούμε να τοποθετήσουμε πάνω στη βάση ένα κινητό στο οποίο θα έχουμε εγκαταστήσει την εφαρμογή μέτρησης σεισμού σε κλίμακα Mercalli με όνομα «vibration meter» και να παρατηρήσουμε, με τη βοήθεια του, τις διαφορές που υπάρχουν στην καταγραφή όταν αλλάζουμε παραμέτρους όπως η ένταση, συχνότητα και η κίνηση του σεισμού.

 

Δραστηριότητα 3: Συναγερμός Σεισμού

Υλικά

2AA μπαταρίες,

gluegun,

led λαμπάκι,

buzzer,

ηλεκτρικό σύρμα χοντρό,

copperwire

 

Βοηθητικό βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=0z_HVbzvJhI&app=desktop

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο STEM : 2ο Τρίωρο

Νερό: ένα χημικό διάλυμα, το βασικό συστατικό  του πλανήτη μας

 

Χρονοδιάγραμμα

Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο (1 ώρα)

Βιωματικές Δραστηριότητες (2 ώρες)

 

Ψηφιακά  Διδακτικά Σενάρια

1ο Σενάριο: pH του πλανήτη

http://tools.inspiringscience.eu/delivery/view/index.html?id=fc29de8d916e4674b5abd2c8d16 e1850&t=p

2ο Σενάριο: Αφαλάτωση του νερού

http://tools.inspiringscience.eu/delivery/view/index.html?id=a50b0639ccf5403e9027f24a46d adb03&t=p

3ο Σενάριο: Ο Ηλιακός Αποστακτήρας

http://tools.inspiringscience.eu/delivery/view/index.html?id=d987232b6fd142fc8eb95796bc9 b5c08&t=p

4ο Σενάριο: Νερό με Μικρόβια

http://tools.inspiringscience.eu/delivery/view/index.html?id=8d6bfd3ea5324a90a206943622815b4e&t=p

 

Βιωματικές Δραστηριότητες

Δραστηριότητα 1: Γνωρίζω  το νερό

Υλικά:

  • Πλαστελίνες 2 χρωμάτων
  • Οδοντογλυφίδες

Βάλτε την φαντασία σας να δουλέψει και κατασκευάστε μόρια νερού χρησιμοποιώντας πλαστελίνες. Χημικός τύπος νερού: Η2Ο

 

Δραστηριότητα 2:  Διάχυση

Υλικά

  • Χαρτί κουζίνας
  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής
  • Ποτήρια με ζεστό και κρύο νερό

 

Α) Γεμίστε ένα ποτήρι με κρύο και ένα ποτήρι με ζεστό νερό. Στάξτε λίγο χρώμα και στα δύο και παρατηρείστε τι συμβαίνει.

Β) Γεμίστε τρία ποτήρια με κρύο νερό. Χρωματίστε τα με διαφορετικά χρώματα. Τοποθετείστε τα στη σειρά εναλλάξ με ένα άδειο ποτήρι. Τοποθετείστε χαρτιά κουζίνας μεταξύ τους.

 

Σχετικά βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=9qa8_VvkI3Y

https://www.youtube.com/watch?v=CCxbI1qRsWY

 

Δραστηριότητα 3:  Επιφανειακή τάση

Υλικά

  • Ποτήρια με νερό
  • Συνδετήρες
  • Ξυραφάκια
  • Κλωστή χονδρή
  • Κολλητική ταινία
  • Πιπέρι
  • Υγρό απορρυπαντικό πιάτων

 

Α) Γεμίστε το ποτήρι με νερό και προσπαθήστε να τοποθετήσετε προσεκτικά στην επιφάνειά του διάφορα μικροαντικείμενα. Τι παρατηρείτε;

Σχετικό βίντεο:  https://www.youtube.com/watch?v=w24Sd38MZPw

  1. B) Γιατί οι σταγόνες του νερού είναι σφαιρικές;

https://www.youtube.com/watch?v=4WZTzKu3CsY

Γ) Σε ένα πιάτο με νερό πασπαλίστε με πιπέρι. Βάζετε μια σταγόνα νερό στο δάκτυλό σας και ακουμπήστε την επιφάνεια του νερού. Τι παρατηρείτε;

Σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=0nx19B7TD0Q

Δ) Στερεώστε στο εσωτερικό ενός άδειου ποτηριού την άκρη μιας κλωστής. Γεμίστε ένα άλλο ποτήρι με νερό. Μουλιάστε την κλωστή στο νερό και προσπαθήστε να διοχετεύσετε το νερό από το ένα ποτήρι στο άλλο αφού τεντώσετε την κλωστή. Τι παρατηρείτε;

Σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=bxS8z0uH47Q

 

Δραστηριότητα 4:  Καθαρισμός  νερού

Υλικά

Ποτήρι , Πλαστική μεμβράνη , Πέτρα ή βαρύ αντικείμενο, Φίλτρα καφέ χάρτινα

Χωνί , Βαμβάκι , Χαλίκια , Χώμα , πλαστικό μπουκάλι , λαστιχάκια

 

Α) Φανταστείτε ότι είστε στη μέση της ερήμου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μόνο με το σακίδιο σας. Το νερό σας έχει τελειώσει, είστε διψασμένοι και ξαφνικά βρίσκετε μια μικρή κοιλότητα με πολύ βρώμικο νερό. Τι θα κάνετε; Ίσως έναν Ηλιακό αποστακτήρα

 

Β) Κατασκευάστε ένα απλό φίλτρο νερού με χάρτινα φίλτρα και βαμβάκι.

Γ) Κατασκευάστε ένα φίλτρο νερού με άμμο και πέτρες.

Εδώ βγάλαμε διαυγέστατο νερό με μια μικρή πονηριά : Βάλαμε από κάτω προς τα πάνω

βαμβάκι-άνθρακα-βαμβάκι-άμμο-λεπτά χαλίκια και χοντρά χαλίκια

 

 

Δραστηριότητα 8:  Το pH του πλανήτη

Υλικά

Ποτήρια , Διαλύματα διάφορα , Πεχαμετρικό χαρτί , Πεχάμετρο

 

Το pH αποτελεί μέτρο οξύτητας ή αλκαλικότητας μιας χημικής ουσίας, εξ ου και αναφέρεταιως ενεργός οξύτητα.

Διαλύματα για τα οποία η τιμή του pH είναι μικρότερη από 7 χαρακτηρίζονται ως όξινα.

Διαλύματα με pH μεγαλύτερο από 7 χαρακτηρίζονται αλκαλικά.

Διαλύματα με pH=7 ονομάζονται ουδέτερα.

 

Μετρείστε το ph των παρακάτω υγρών και κατατάξτε τα σε όξινα, βασικά ή ουδέτερα:

Νερό – σαπουνόνερο  – γάλα – τοματοχυμός – ξύδι – καφές – χλωρίνη κλπ.

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο STEM : 1ο Τρίωρο

Εισαγωγή  στη STEM και κατασκευές

 

 

Χρονοδιάγραμμα

 

Καλωσόρισμα – Παιχνίδι γνωριμίας (30 λεπτά)

Συμπλήρωση Ερωτηματολογίων Έναρξης (20 λεπτά)

Εισαγωγή στο πρόγραμμα και τη φιλοσοφία της STEM εκπαίδευσης (40 λεπτά)

Παρουσίαση τελικού πρότζεκτ και Διαγωνισμού καινοτομίας (30 λεπτά)

Ομαδικές Κατασκευές (1 ώρα)

 

Ερωτηματολόγιο έναρξης

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScUmT0Y3xxgm4qHoGJSlnhnwOXazg7exaAtyC6fofvWkhqMfw/viewform

 

Φτιάξε το δικό σου Ολόγραμμα

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:

  • εκτυπωμένο το αρχείο της πυραμίδας για κινητά
  • ειδικές ζελατίνες
  • ψαλίδια
  • ματ σελοτέιπ

 

Στόχος της εργασίας είναι να φτιαχτεί μια πυραμίδα από ζελατίνα για την οποία παρέχεται αρχείο προς εκτύπωση που περιέχει το πρότυπο για την κατασκευή της σε κινητό και tablet.

 

Βίντεο με την κατασκευή

https://www.youtube.com/watch?v=Y8QWvnmRfUs

 

 

Βίντεο προβολής ολογράμματος σχετικά με το μάθημα της αστρονομίας

  1. Journey through the solar system https://www.youtube.com/watch?v=1DSCmHaRC20
  2. Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος https://www.youtube.com/watch?v=IM- aT0CmNUA&t=89s
  3. Περιστροφή του Κρόνου https://www.youtube.com/watch?v=TSKEeVsrkQ0

 

  1. 3D animated https://www.youtube.com/watch?v=bfyoNyFSygg

 

Πως να φτιάξετε μόνοι σας ένα ολόγραμμα

https://www.youtube.com/watch?v=BSGDJeI2vEU

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση eTwinning για STEM έργα

Για τις ανάγκες υλοποίησης του έργου η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning υλοποιεί  τη δράση STEM. Μέσω της δράσης θα επιλεχθούν 110 δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα: 30 νηπιαγωγεία, 30 δημοτικά, 25 γυμνάσια και 25 λύκεια της ελληνικής επικράτειας.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πετρέλαιο – Φυσικό αέριο

Με τον όρο «υδρογονάνθρακες» αναφερόμαστε στις οργανικές εκείνες ενώσεις, που περιέχουν στο μόριο τους μόνο υδρογόνο (H) και άνθρακα (C) και έχουν γενικό μοριακό τύπο CxHy. Οι περισσότεροι υδρογονάνθρακες βρίσκονται στα φυσικά αποθέματα του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Στα κοιτάσματα αυτών παρατηρείται ένα μείγμα υδρογονανθράκων οι οποίοι προήλθαν από την αποσύνθεση και τον ανασχηματισμό της οργανικής ύλης η οποία παρέμεινε θαμμένη στο υπέδαφος για πολλά χρόνια.

Οι υδρογονάνθρακες περιλαμβάνουν δύο μεγάλες κατηγορίες, τους αλειφατικούς και τους αρωματικούς. Σε κάθε δομική κατηγορία και υποκατηγορία υδρογονανθράκων, υπάρχουν ομόλογες σειρές οι οποίες παρουσιάζουν ανάλογη χημική συμπεριφορά και διαφέρουν ως προς τις φυσικές τους ιδιότητες. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό τους είναι ο μεγάλος αριθμός ισομερών που διαθέτουν. Οι υδρογονάνθρακες είναι γενικά υδρόφοβοι σαν τα λιπίδια. Οι μέθοδοι παρασκευής τους όπως και οι ιδιότητές τους είναι πολλές, το ίδιο και οι χρήσεις τους.

Το πετρέλαιο είναι ένα ορυκτό υγρό καύσιμο, που αποτελείται κυρίως από υγρούς υδρογονάνθρακες, μέσα στους οποίους είναι διαλυμένοι αέριοι και στερεοί υδρογονάνθρακες. Η επικρατέστερη θεωρία για τον σχηματισμό του πετρελαίου είναι η οργανική, δηλαδή ότι το πετρέλαιο προέρχεται από φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς. Το πετρέλαιο που εξάγεται με γεωτρήσεις ονομάζεται αργό πετρέλαιο. Μετά την εξαγωγή του μεταφέρεται σε ειδικές εγκαταστάσεις, τα διυλιστήρια, προκειμένου να επεξεργαστεί. Τα προϊόντα διύλισης μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πρώτες ύλες για την παραγωγή διάφορων προϊόντων που ονομάζονται πετροχημικά.

Το φυσικό αέριο είναι ένα άχρωμο και άοσμο μείγμα αερίων που αποτελείται κυρίως από μεθάνιο και αιθάνιο ενώ περιέχονται και άλλα συστατικά όπως προπάνιο, βουτάνιο, άζωτο, διοξείδιο του άνθρακα και υδρόθειο. Είναι ένα αέριο ελαφρότερο σε σχέση με τον αέρα και σε κανονικές συνθήκες πρέπει να δείχνεται ιδιαίτερη σημασία σε θέματα ασφαλείας, διότι η αυξημένη συγκέντρωση του σε κλειστό χώρο παρουσία αέρα μπορεί να καταστήσει το μείγμα εκρηκτικό.

Η πιο ευρέως αποδεκτή θεωρία προέλευσης του είναι η οργανική, όπως και του πετρελαίου. Έτσι, το φυσικό αέριο βρίσκεται σε υπόγειες συσσωρεύσεις, παρόμοιες με εκείνες του πετρελαίου όπου συναντάται είτε μόνο του, είτε συνυπάρχει με κοιτάσματα πετρελαίου. Το φυσικό αέριο όπως υπάρχει στο υπέδαφος δεν είναι το ίδιο με αυτό που καταναλώνεται γι’ αυτό και υπόκειται σε μια σειρά από επεξεργασίες οι οποίες έχουν στόχο την επίτευξη των απαιτούμενων ποιοτικών κριτηρίων και την ανάκτηση των παραπροϊόντων.

Η αποτελεσματική μεταφορά του φυσικού αερίου από τις περιοχές παραγωγής του στις περιοχές κατανάλωσης απαιτεί ένα εκτεταμένο και πολύπλοκο σύστημα μεταφοράς. Η μεταφορά του είναι στενά συνδεδεμένη με την αποθήκευση του. Η ζήτηση του διαφοροποιείται ουσιαστικά μεταξύ χειμώνα και καλοκαιριού, εργάσιμων μερών και σαββατοκύριακων, ή ημέρας και νύχτας. Συνεπώς το φυσικό αέριο που δεν πρόκειται να καταναλωθεί άμεσα παραμένει σε ειδικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης, όταν αυτό είναι αναγκαίο.

Όταν καίγεται ο άνθρακας και το πετρέλαιο απελευθερώνονται επιβλαβή αέρια όπως διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου και διοξείδιο του θείου. Παράλληλα απελευθερώνονται σωματίδια τέφρας στο περιβάλλον. Από την άλλη πλευρά, η καύση του φυσικού αερίου απελευθερώνει πολύ μικρές ποσότητες διοξειδίου του θείου και οξειδίων του αζώτου ενώ ουσιαστικά καθόλου προϊόντα ατελούς καύσης. Έτσι το φυσικό αέριο αποτελεί μια πολύ σημαντική πηγή ενέργειας, η χρήση της οποίας συντελεί στην μείωση της ρύπανσης και στη διατήρηση ενός καθαρού και υγιεινού περιβάλλοντος. Αποτελεί την καθαρότερη πηγή πρωτογενούς ενέργειας, μετά τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας ενώ ο μεγάλος βαθμός απόδοσης του μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και έτσι περιορίζει την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΖΗΤΗΣΗ
10 Δεκ 2016

ΖΗΤΗΣΗ

Συντάκτης: ΣΤΕΦΑΝΗ ΕΛΕΝΗ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

ΑΣΚΗΣΗ 1

 

  1. Στον πίνακα δίνονται ορισµένοι συνδυασµοί ποσοτήτων παραγωγής των αγαθών Χ και Ψ που βρίσκονται πάνω στην καµπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων µιας υποθετικής οικονοµίας.

Α. Να υπολογιστεί το κόστος ευκαιρίας του αγαθού Χ σε όρους του Ψ για όλους τους διαδοχικούς συνδυασµούς.

 Β. Να εξεταστεί (υπολογιστικά) µε τη βοήθεια του κόστους ευκαιρίας, ποιος από τους παρακάτω συνδυασµούς βρίσκεται επί, ποιος δεξιά και ποιος αριστερά της καµπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων. i) Χ=120 και Ψ=230

  1. ii) Χ=60 και Ψ=560 iii) Χ=100 και Ψ=500 2.

 

Χ Υ
Α 0 700
Β 50 600
Γ 100 400
Δ 150 0

 

images