αφανής ταξιδευτής
ταξιδεύοντας στο όνειρο
 
 
Η αξία της μουσικής
Υποβλήθηκε στο 18 Δεκεμβρίου 2019 στις 9:48 μμ από με ετικέτα

Πως μας ωφελεί η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου;

Ασφαλές διαδίκτυο
Υποβλήθηκε στο 18 Δεκεμβρίου 2019 στις 9:34 μμ από με ετικέτα , ,

Δραστηριοτητα ασφαλες διδικτυο

Το δικαίωμα σε μια μικρή πατρίδα
Υποβλήθηκε στο 18 Δεκεμβρίου 2019 στις 9:25 μμ από
εκτός αν πατρίδα είναι το στόμα ενός καρχαρία
τρέχεις προς τα σύνορα μόνο όταν βλέπεις
ολόκληρη την πόλη να τρέχει κι εκείνη
οι γείτονές σου τρέχουν πιο γρήγορα από σένα
με την ανάσα ματωμένη στο λαιμό τους
το αγόρι που ήταν συμμαθητής σου
που σε φιλούσε μεθυστικά πίσω από το παλιό εργοστάσιο τσίγκου
κρατά ένα όπλο μεγαλύτερο από το σώμα του
αφήνεις την πατρίδα
μόνο όταν η πατρίδα δε σε αφήνει να μείνεις.
κανένας δεν αφήνει την πατρίδα εκτός αν η πατρίδα σε κυνηγά
φωτιά κάτω απ΄ τα πόδια σου
ζεστό αίμα στην κοιλιά σου
δεν είναι κάτι που φαντάστηκες ποτέ ότι θα έκανες
μέχρι που η λεπίδα χαράζει απειλές στο λαιμό σου
και ακόμα και τότε ψέλνεις τον εθνικό ύμνο
ανάμεσα στα δόντια σου
και σκίζεις το διαβατήριό σου σε τουαλέτες αεροδρομίων
κλαίγοντας καθώς κάθε μπουκιά χαρτιού
δηλώνει ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να γυρίσεις.https://youtu.be/WQJhuAfVTqo
Πρέπει να καταλάβεις
ότι κανένας δε βάζει τα παιδιά του σε μια βάρκα
εκτός αν το νερό είναι πιο ασφαλές από την ξηρά
κανένας δεν καίει τις παλάμες του
κάτω από τρένα, ανάμεσα από βαγόνια
κανένας δεν περνά μέρες και νύχτες στο στομάχι ενός φορτηγού
τρώγοντας εφημερίδες
εκτός αν τα χιλιόμετρα που ταξιδεύει
σημαίνουν κάτι παραπάνω από ένα ταξίδι.
Κανένας δε σέρνεται
κάτω από φράχτες
κανένας δε θέλει να τον δέρνουν
να τον λυπούνται
κανένας δε διαλέγει τα στρατόπεδα προσφύγων
ή τον πλήρη σωματικό έλεγχο σε σημεία
όπου το σώμα σου πονούσε
ή τη φυλακή,
επειδή η φυλακή είναι ασφαλέστερη
από μια πόλη που φλέγεται
και ένας δεσμοφύλακας το βράδυ
είναι προτιμότερα από ένα φορτηγό
γεμάτο άντρες που μοιάζουν με τον πατέρα σου
κανένας δε θα το μπορούσε
κανένας δε θα το άντεχε
κανένα δέρμα δε θα ήταν αρκετά σκληρό
για να ακούσει τα:
γυρίστε στην πατρίδα σας μαύροι
πρόσφυγες
βρομομετανάστες
ζητιάνοι ασύλου
που ρουφάτε τη χώρα μας
αράπηδες με τα χέρια απλωμένα
μυρίζετε περίεργα
απολίτιστοι
κάνατε λίμπα τη χώρα σας και τώρα θέλετε
να κάνετε και τη δική μας
πώς δε δίνουμε σημασία
στα λόγια
στα άγρια βλέμματα
ίσως επειδή τα χτυπήματα είναι πιο απαλά
από το ξερίζωμα ενός χεριού ή ποδιού
ή τα λόγια είναι πιο τρυφερά
από δεκατέσσερις άντρες
ανάμεσα στα πόδια σου
ή οι προσβολές είναι πιο εύκολο
να καταπιείς
από τα χαλίκια
από τα κόκαλα
από το κομματιασμένο κορμάκι του παιδιού σου.
Θέλω να γυρίσω στην πατρίδα,
αλλά η πατρίδα είναι το στόμα ενός καρχαρία
πατρίδα είναι η κάνη ενός όπλου
και κανένας δε θα άφηνε την πατρίδα
εκτός αν η πατρίδα σε κυνηγούσε μέχρι τις ακτές
εκτός αν η πατρίδα σού έλεγε να τρέξεις πιο γρήγορα
να αφήσεις πίσω τα ρούχα σου
να συρθείς στην έρημο
να κολυμπήσεις ωκεανούς
να πνιγείς
να σωθείς
να πεινάσεις
να εκλιπαρήσεις
να ξεχάσεις την υπερηφάνεια
η επιβίωσή σου είναι πιο σημαντική.
Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα εκτός αν η πατρίδα είναι
μια ιδρωμένη φωνή στο αυτί σου
που λέει
φύγε,
τρέξε μακριά μου τώρα
δεν ξέρω τι έχω γίνει
αλλά ξέρω ότι οπουδήποτε αλλού
θα είσαι πιο ασφαλής απ΄ ό,τι εδώ.

Ουαρσάν Σάιρ

Η αξία του παιχνιδιού
Υποβλήθηκε στο 15 Δεκεμβρίου 2019 στις 9:47 πμ από

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι ολοένα και περισσότεροι γονείς επιλέγουν για τα παιδιά τους ,από την νηπιακή ηλικία ακόμη, την χρήση των νέων τεχνολογιών ( tablet, smartphone κ.α), σαν μιας άλλης μορφής παιχνιδιού ,αντικαθιστώντας έτσι το ελευθερο παιχνίδι σε οργανωμένους εξωτερικούς χώρους , όπως οι παιδικές χαρές. .Αυτό γίνεται ,είτε γιατί αδυνατούν να βρουν διόδους επικοινωνίας με τα παιδιά τους, είτε λόγω περιορισμένου χρόνου, είτε για να τα κρατούν απασχολημένα , αγνοώντας φυσικά ότι η συχνή χρήση των νέων τεχνολογιών συντελεί στην ελλιπή συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.

http://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/meres_ekp/sep2018/georgiou_anna.pdf

Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε την σπουδαιότητα του ελευθέρου παιχνιδιού ,εκτός του παιδικού δωματίου, στις παιδικές χαρές καθώς αυτοί οι χώροι προσφέρουν πλήθος ερεθισμάτων και μαθησιακών εμπειριών στα παιδιά. Δίνεται πλήθος ευκαιριών για κοινωνική ενσωμάτωση μέσα από τις συναναστροφές όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους ίδιους τους γονείς, μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τους φόβους τους ,αναπτύσσουν και εξασκούν τις κινητικές τους δεξιότητες ( λεπτή και αδρή κινητικότητα ) κ.α Κρίνεται λοιπόν αναγκαίο η ενημέρωση των γονέων για την σημαντικότητα του παιχνιδιού ως μέσου για την « άμεση διαδραστική επαφή ανθρώπου με άνθρωπο» (Τζένη Ραντέσκι), αλλά και για τους κίνδυνους της αλόγιστης χρήσης των νέων τεχνολογιών ,στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού 

 

Στόχος του σχολείου και καθήκον των εκπαιδευτικών  είναι 

  • να ξυπνήσουμε  αυτές τις  μνήμες από την ανεμελιά και την αθωότητα των παιδικών μας χρόνων από τα παιχνίδια στους δρόμους, στις παιδικές χαρές και
  • η  αφύπνιση και ενημέρωση του κόσμου για την σπουδαιότητα του ελευθέρου παιχνιδιού αλλά και τους κινδύνους που κρύβει η συνεχής έκθεση των παιδιών στις νέες τεχνολογίες.

Η φωτογραφία ως εκπαιδευτικό εργαλείο
Υποβλήθηκε στο 15 Δεκεμβρίου 2019 στις 8:12 πμ από

α η η φωτογραφίαστην διδακτική πράξη