EUROPEANA: Η δικτυακή πύλη της Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης

Το όνειρο για μια Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Βιβλιοθήκη μπορεί να γίνει πραγματικότητα το επόμενο φθινόπωρο. Ωστόσο, όπως διακήρυξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε μια νέα ανακοίνωση σχετικά με τη διάθεση ψηφιακών εκδόσεων έργων από πολιτιστικά ιδρύματα ανά την Ευρώπη, χρειάζονται περαιτέρω προσπάθειες από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Με την ψηφιοποίηση των πολιτιστικών έργων, οι Ευρωπαίοι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε υλικό από μουσεία, βιβλιοθήκες και αρχεία του εξωτερικού χωρίς να χρειάζεται να ταξιδέψουν ή να φυλλομετρήσουν χιλιάδες σελίδες για να εντοπίσουν κάποια πληροφορία. Στις ευρωπαϊκές βιβλιοθήκες και μόνο φυλάσσονται πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια βιβλία, όμως σε ψηφιακή μορφή διατίθεται μόλις το 1% του αρχειακού υλικού. Η Επιτροπή κάλεσε λοιπόν τα κράτη μέλη να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για να διαθέσουν ψηφιοποιημένα έργα στο διαδίκτυο έτσι ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν να τα φυλλομετρήσουν ψηφιακά για μελέτη, εργασία ή ψυχαγωγία. Η ίδια η Επιτροπή θα διαθέσει περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ το διάστημα 2009-2010 για τη βελτίωση της διαδικτυακής πρόσβασης στην ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

“Οι επισκέπτες ψηφιακών βιβλιοθηκών θα μπορούν να ανακαλύψουν ψηφιακά το αντίγραφο της περίφημης Βίβλου του Γουτεμβέργιου ? του πρώτου αληθινού βιβλίου που τυπώθηκε ποτέ ? στις ιστοσελίδες της Βρετανικής Βιβλιοθήκης, τη φωνή της Μαρίας Κάλας ή του Jacques Brel στο Institut National de l’Audiovisuel, ή το αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, την Μόνα Λίζα, στο Λούβρο ? και μάλιστα χωρίς εισιτήριο”.

Ο πιλοτικός δικτυακός τόπος της Europeana καθώς επίσης και το διαφημιστικό βίντεο βρίσκονται στη διεύθυνση http://www.europeana.eu

Το πρώτο πράγμα που εμφανίστηκε στον πιλοτικό δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ήταν ο πίνακας του Van Gogh που απεικονίζει τις φθαρμένες μπότες του.

Ο πίνακας με το ζευγάρι παπουτσιών του Van Gogh αποτελεί το σημείο εκκίνησης για το διαφημιστικό βίντεο της Europeana στον ιστό. Η μουσική υπόκρουση που το συνοδεύει είναι η γνωστή επιτυχία της Nancy Sinatra «These Βoots Αre Made For Walkin’» του 1966 η οποία ταξιδεύει το ακροατήριο σε μια σειρά περιηγήσεων στην Ευρώπη που αφορούν σε θρησκευτικά προσκυνήματα, στην ανεύρεση εργασίας και στο ξεκίνημα του πολέμου. Σκοπός του βίντεο είναι να ενθαρρύνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ευρωπαϊκών ιδρυμάτων να δεχτούν να διαθέσουν το ψηφιακό τους περιεχόμενο μέσω της Europeana.

Αφήστε μια απάντηση