πανοραμική θέα των ψηφιακών πόρων για την Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

http://iep.edu.gr/images/IEPSTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Humanities/2017/evretirio_2017_final.pdf

 

 

 

Εδώ ένα μικρό δείγμα

Μια πανοραμική θέα των ψηφιακών πόρων για την Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,

που ετοίμασε το ΚΕΓ, κατ’ εντολήν του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με ευρωπαϊκά προγράμματα και προπάντων δια του πρώτου ΕΣΠΑ, προσφέρουν

οι ένθετοι ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ.

Αναφέρονται σε όλο το φάσμα των σχολικώνμαθημάτων:

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,

Μεσαιωνική Γλώσσα και Γραμματεία,

Νέα Ελληνική Γλώσσα
(διδασκόμενη τόσο ως Μητρική όσο και ως Β/Ξένη Γλώσσα),

Νεοελληνική Λογοτεχνία.

Συνεργάστηκαν εκατοντάδες
ειδικοί και καθηγητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Τα υπέρ πάσαν προσδοκίαν πλούσια και αξιόπιστα
περιεχόμενα χαρακτηρίζονται από καινοτόμο παιδαγωγική πνοή.

Εγγύηση αποτελεί

η μεγάλη επισκεψιμότητα (με
450.000 μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα)

της ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, όπου στεγάζονται

οι Ψηφιακοί Πόροι του ΚΕΓ.

 

 

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΙΤΛΟΣ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ  ΟΝΟΜΑΤΟΣ  ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ

(Άφησε στα σχόλια την δικιά σου πρόταση, την δικιά σου ιδέα, γίνε  νονός/νονά αυτής της σελίδας)

Σε αυτήν τη σελίδα θα εκφράζουμε

τα συναισθήματά μας 

 τις σκέψεις μας 

τα ανέκδοτα που μας άρεσαν  

κειμενάκια που βρήκαμε και  διαβάσαμε

κειμενάκια που γράψαμε 

στίχους ποιητών ή δικούς μας

 στίχους τραγουδιών….

΄Ενα παράδειγμα:

https://www.oanagnostis.gr/%CE%B2%CE%B9%CF%81%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%BB%CF%86-%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%BF-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%AF/

 θα βρίσκαμε τις παραπάνω φράσεις και για το αρσενικό γένος;

Κάντε τις αντικαταστάσεις! Όπου γυναίκες άνδρες!

 

μία από τις σημαντικότερες γυναίκες- λογοτέχνες,

γυναικεία ποίηση,

γυναικείο μυθιστόρημα,

γραμμένο από γυναίκες για γυναίκες: το ροζ μυθιστόρημα,

«η ποίηση στην ζωή μας»: εκδήλωση της Μέριμνας Ποντίων Κυριών Δράμας,

«μία από τις λίγες θηλυκές ιδιοφυΐες»,

ύμνος στην τρυφερότητα, η σφαίρα της θηλυκής φύσης,

γυναικείοι ποιητικοί διάλογοι, θηλυκό αντίπαλο δέος…

απόσπασμα από κείμενο του Γιάννη Ευσταθιάδη .

(Το κείμενο αυτό θα το βρεις και στο σχολικό σου βιβλίο. Μπορείς να αφήσεις αντί για σχόλιο μια φωτογραφία του αγαπημένου σου γλυκού;)

Kείμενο 2 [Παρατηρώντας τα γλυκά…]

Στα παιδικά μου χρόνια όλες οι επισκέψεις –συγγενών και φίλων– συνοδεύονταν απαραιτήτως από κάποιο γλυκό δώρημα*.

Μεγάλα και μικρά κουτιά σε χρώμα ροζ ή φιστικί, με λευκές κορδέλες και ασύμμετρους φιόγκους, μικρά τσίγκινα ταψιά, γυάλινα βάζα και δοχεία.

Απογεύματα της Κυριακής με ζαχαρώδη φιλέματα, πάστες διάφορες –κυρίως νουγκατίνες–, στρογγυλά και τετράγωνα σοκολατάκια, αμυγδαλωτά, πολύχρωμα πτιφούρ, αλλά και σαραγλί, μικρά κουρκουμπίνια, σοροπιαστό κανταΐφι, πάλλευκους κουραμπιέδες.

Κουβεντούλες τρυφερές και σκληρές αντιδικίες μέσα στη θαλπωρή της ζάχαρης, λόγια κάποτε πικρά με τη γλύκα στο στόμα, ονειροπολήσεις και αδιαμόρφωτα σχέδια γύρω από την οικειότητα της σαντιγί – μεγαλώσαμε, χωρίσαμε και τους πιο πολλούς δεν τους ξαναείδα.

Όμως, ακόμα, όταν μπαίνω σε ζαχαροπλαστείο για συνηθισμένες αγορές, περιμένοντας τη σειρά μου, περιεργάζομαι την παράταξη των γλυκισμάτων.

Και τότε, παρατηρώντας τα αρμονικά και με ακρίβεια τεμαχισμένα γλυκά ταψιού και τις μηλόπιτες, έχω την εντύπωση πως βλέπω εν σειρά τα κομμάτια από τα περασμένα μου χρόνια, ενώ οι μισές φέτες του πορτοκαλιού μες στο σιρόπι επαναφέρουν κάτι από τον ήλιο που έδυε εκείνα τα κυριακάτικα απογεύματα.

Τέλος, οι μικροί αφράτοι μπεζέδες, που τρίβονται αμέσως στο στόμα και λιώνουν, κρατάνε πάνω στην επιφάνειά τους τις μορφές κάποιων προσώπων, χωρίς όνομα, χωρίς ηλικία, αλλά μόνο με την ελαφρά θαμπή γεύση της μνήμης.

δώρημα: οτιδήποτε κάνουμε δώρο, χαρίζουμε σε κάποιον.

Γιάννης Ευσταθιάδης, Με γεμάτο στόμα, εκδ. Ύψιλον, 2002

 

(Αν πάλι κουράστηκες, ψάξε εδώ!)

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: Ένα βιντεάκι μικρό για να εμπλουτίσουμε τη σημερινή μας συζήτηση

 

https://vimeo.com/126060304

ποια συναισθήματα αναγνωρίζεις; ποιο φύλο εκφράζει κάθε συναίσθημα;
χαρά
ζήλεια
ματαιοδοξία
φοβο

 

σε ποιον χώρο βιώνουν οι ήρωες τα συναισθήματά τους;
στη φύση
στο χωριό
σε αστικό

Προσπάθησ να κατατάξεις τα συναισθήματα σε

θετικά αρνητικά

Σε ποιο κατά τη γνώμη σου συμπέρασμα καταλήγει  ο παραπάνω σημειωτικός πόρος;

Πώς θα επηρεαζόταν το μήνυμα του έργου, αν τους ρόλους ερμήνευαν ηθοποιοί;