Μαθηματικά 5η Ενότητα

Παράλληλες- κάθετες ευθείες

Περίμετρος (Περίγραμμα)- Εμβαδόν (Επιφάνεια)

Παραλληλόγραμμα

Προχώρησε στην άσκηση κάνοντας κλικ εδώ. Θα πρέπει να βρεις αν είναι κάθετες ή παράλληλες οι ευθείες που ζητάει η άσκηση.

Κάνε κλικ εδώ για να ελέγξεις τις γνώσεις σου.

Κάνε κλικ εδώ για να κάνεις το κουίζ. 

Μην ξεχάσεις να βγάλεις φωτογραφία τα αποτελέσματα των τριών ασκήσεων και να μου τα στείλεις.

Μελέτη Περιβάλλοντος 6η Ενότητα

Αναμειγνύουμε υλικά-Πώς διαχωρίζουμε τα μείγματα;

Στην καθημερινότητά μας χρησιμοποιούμε πολύ συχνά μείγματα χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Να μερικά παραδείγματα:

Η ζύμη για κέικ που φτιάχνει η μαμά
Τα δημητριακά με γάλα
Το λαδολέμονο

 

Για να δημιουργήσουμε μείγματα, αναμειγνύουμε δύο ή περισσότερα υλικά. Τα υλικά αυτά μπορεί να είναι υγρά ή στερεά. Υπάρχουν μείγματα στερεών με στερεά, όπως φακές με ρύζι, υγρών με στερεά, όπως νερό με ρύζι και υγρών με υγρά, όπως νερό με λάδι.

Μερικές φορές, όταν αναμειγνύουμε κάποια υλικά με νερό, δημιουργούνται μείγματα που φαίνονται σαν ένα υλικό (δηλαδή σαν να είναι μόνο νερό). Το ίδιο μπορεί να συμβεί και όταν αναμειγνύουμε υλικά και με άλλα υγρά, όπως με οινόπνευμα ή με βενζίνη. Τα μείγματα αυτά τα λέμε διαλύματα. Αν ρίξουμε σε ένα ποτήρι νερό μια κουταλιά ζάχαρη και ανακατέψουμε καλά, ύστερα από λίγα λεπτά φαίνεται σαν να είναι «καθαρό» νερό και όχι διάλυμα ζάχαρης στο νερό. Αν όμως δοκιμάσουμε αυτό το «νερό», έχει γλυκιά γεύση. Για το λόγο αυτό δεν πίνουμε ποτέ από μπουκάλια ή ποτήρια, όταν δεν γνωρίζουμε τι περιέχουν.  Το νερό που φαίνεται καθαρό μερικές φορές δεν είναι, αφού είναι πιθανό να υπάρχουν μέσα σ’ αυτό διαλυμένα υλικά που δε φαίνονται. 

Τώρα ήρθε η στιγμή να γίνετε οι μικροί μου επιστήμονες!! Θα φτιάξετε διάφορα μείγματα!!

Υλικά που θα χρειαστείτε:

6 διαφανή ποτήρια

6 καλαμάκια για να ανακατεύετε τα υλικά

φακές

φασόλια

νερό

ζάχαρη

λάδι

οινόπνευμα

πιπέρι

Ξεκινάμε να αναμειγνύουμε για να φτιάξουμε μείγματα με βοηθούς τους γονείς μας!!

1ο ποτήρι: φακές και φασόλια και ανακατεύουμε

2ο ποτήρι: νερό με λίγη ζάχαρη και ανακατεύουμε

3ο ποτήρι: νερό με λίγο λάδι και ανακατεύουμε

4ο ποτήρι: νερό με λίγο πιπέρι και ανακατεύουμε

5ο ποτήρι: νερό με λίγο οινόπνευμα και ανακατεύουμε

6ο ποτήρι: οινόπνευμα με λίγο λάδι και ανακατεύουμε

Για να δω αν πετύχανε τα μείγματά σας και αν είστε οι καλύτεροι επιστήμονες του Δημοτικού Σχολείου Λιβαδερού θα μου στείλετε φωτογραφίες με τα μείγματα και θέλω να μου γράψετε σε ποια μείγματα μπορώ να δω ποια υλικά υπάρχουν και σε ποια όχι.

Πώς διαχωρίζουμε ένα μείγμα στα υλικά που περιέχει;

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να διαχωρίζουμε μείγματα. Αν, για παράδειγμα, μέσα σε ένα καλάθι υπάρχουν ανακατεμένα μήλα και αχλάδια, μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε ως εξής: με τα χέρια μας διαλέγουμε και βάζουμε σ’ ένα δοχείο τα μήλα και έτσι μένουν μόνο τα αχλάδια στο καλάθι.

Διαλογή

Όταν θέλουμε να διαχωρίσουμε ένα μείγμα στερεών στο οποίο το ένα υλικό είναι σιδερένιο (π.χ. καρφίτσες, πρόκες) ενώ το άλλο δεν είναι, χρησιμοποιούμε ένα μαγνήτη. Τα σιδερένια υλικά τού μείγματος έλκονται και μαζεύονται πάνω στο μαγνήτη και έτσι ξεχωρίζουν από το άλλο υλικό του μείγματος.

Έλξη με μαγνήτη

 

Για να διαχωρίσουμε ένα μείγμα στερεών στο οποίο το ένα υλικό είναι τόσο μικρό που δε γίνεται να το ξεχωρίσουμε με τα χέρια μας, το κοσκινίζουμε, ώστε να περάσει το πιο μικρό υλικό και να μείνει στο κόσκινο ή στο σουρωτήρι μόνο το άλλο, εκείνο που δεν μπορεί να περάσει. Για παράδειγμα, όταν κοσκινίζουμε μείγμα ρυζιού με αλάτι, στο σουρωτήρι θα μείνει μόνο το ρύζι.

Κοσκίνισμα

Τέλος, για να διαχωρίσουμε ένα μείγμα υγρού με στερεό χρησιμοποιούμε διηθητικό χαρτί (π.χ. χάρτινο φίλτρο καφετιέρας). Για παράδειγμα, αν ρίξουμε δύο κουταλιές άμμο σε ένα ποτήρι νερό και περάσουμε το μείγμα μέσα από διηθητικό χαρτί, τότε θα μείνει πάνω στο χαρτί μόνο η άμμος και έτσι θα ξεχωρίσει από το άλλο υλικό του μείγματος.    

Διήθηση

          Τώρα κάνε κλικ εδώ για να κάνεις μια αντιστοίχιση με διαχωρισμό μειγμάτων. Μην ξεχάσεις να μου στείλεις φωτογραφία το αποτέλεσμα. 

Καλά πειράματα!!!

 

Γλώσσα 7η Ενότητα

Η ελιά

Σε αυτήν την ενότητα θυμηθήκαμε τα κύρια ονόματα.

Τώρα κάνε την άσκηση κάνοντας κλικ εδώ

 

Μάθαμε τα πάθη των φωνηέντων.

Τώρα προχώρησε στην δεύτερη άσκηση κάνοντας κλικ εδώ.

Τα αποτελέσματα των δύο ασκήσεων θα μου τα στείλεις με φωτογραφία.

Ιστορία Κεφάλαια 20-24

“Χρυσός αιώνας”

Αφού διαβάσεις την παρακάτω επανάληψη, προχώρησε στο κουίζ. Μην ξεχάσεις να βγάλεις μια φωτογραφία το αποτέλεσμα και να μου το στείλεις. 

Τι θα έλεγες για μια εξερεύνηση της Ακρόπολης; Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα, θα βρεις μια εικονική περιήγηση στα μνημεία της Ακρόπολης. Καλή εξερεύνηση!!!

Τώρα μπορείς να φτιάξεις το παζλ της Ακρόπολης!!

 

Μαθηματικά 4η Ενότητα

Δεκαδικοί αριθμοί-δεκαδικά κλάσματα

Οι δεκαδικοί αριθμοί αποτελούνται από  το ακέραιο μέρος ενός αριθμού και το δεκαδικό μέρος του. Ο χωρισμός ακέραιου και δεκαδικού μέρους γίνεται με την υποδιαστολή (κόμμα).
π.χ. 1 λίτρο βενζίνης κοστίζει 1,568 ευρώ
  • Στο ακέραιο μέρος, τα ψηφία ανάλογα με τη θέση τους μπορεί να δηλώνουν Μονάδες (Μ), Δεκάδες (Δ), Εκατοντάδες (Ε) 
  • Στο δεκαδικό μέρος τα ψηφία μπορεί να δηλώνουν δέκατα (δεκ.), εκατοστά (εκ.), χιλιοστά (χιλ.) 

Η αξία ενός δεκαδικού αριθμού δεν αλλάζει αν προσθέσουμε ή διαγράψουμε μηδενικά από το τέλος του δεκαδικού αριθμού.

Μετατροπή δεκαδικών αριθμών σε κλάσματα και αντίστροφα

Για να μετατρέψουμε ένα δεκαδικό κλάσμα σε δεκαδικό αριθμό:

  • Γράφουμε μόνο τον αριθμητή του.
  • Χωρίζουμε με υποδιαστολή, από τα δεξιά προς τ’ αριστερά, τόσα δεκαδικά ψηφία όσα μηδενικά έχει ο παρονομαστής του.
Σύγκριση δεκαδικών αριθμών
Για να συγκρίνω δύο ή περισσότερους δεκαδικούς αριθμούς :
Συγκρίνω πρώτα το ακέραιο μέρος τους.
Μεγαλύτερος είναι αυτός που έχει μεγαλύτερο ακέραιο μέρος π.χ. 45,2 > 5,123.
 Αν το ακέραιο μέρος είναι ίσο τότε συγκρίνω το δεκαδικό μέρος, ξεκινώντας από τα αριστερά προς τα δεξιά του δεκαδικού μέρους. 
Μεγαλύτερος είναι αυτός που έχει τα περισσότερα δέκατα ή εκατοστά ή χιλιοστά κλπ. π.χ. 0,135 > 0,123. 
Προσοχή, ποτέ δεν ενδιαφέρει το πλήθος των ψηφίων του δεκαδικού αριθμού, αλλά η θέση που έχει το κάθε ψηφίο.
Μην ξεχάσεις να βγάλεις φωτογραφία τα αποτελέσματα των τριών αυτών δραστηριοτήτων και να μου τα στείλεις.

Ιστορία Κεφάλαια 15-19

Περσικοί πόλεμοι

Παρακάτω θα βρεις μια συνοπτική παρουσίαση των μαθημάτων 15-19.

Μπορείς να συμβουλευτείς και το βιβλίο της ιστορίας.

Κάνοντας κλικ σε κάθε έναν από τους παρακάτω τίτλους θα βρεις ψηφιακές αναπαραστάσεις κάποιων μαχών των Ελλήνων εναντίον των Περσών.

Η μάχη του Μαραθώνα

Η μάχη των Θερμοπυλών

Η ναυμαχία της Σαλαμίνας

Τώρα μπορείς να προχωρήσεις στο επαναληπτικό κουίζ. Μην ξεχάσεις να βγάλεις φωτογραφία το αποτέλεσμα και να μου το στείλεις. Καλή επιτυχία!!!

Γλώσσα 6η Ενότητα

Ιστορίες παιδιών

Σε αυτήν την ενότητα μάθαμε:

1. Το τελικό ν

2. Τους παρακάτω χρόνους

3. Τον Ενεστώτα, Παρατατικό και Εξακολουθητικό Μέλλοντα της Παθητικής φωνής.

4. Τις καταλήξεις -τε και -ται.

5. Τα αριθμητικά επίθετα

Απόλυτα: Αυτά που φανερώνουν ορισμένο πλήθος από πρόσωπα, ζώα ή πράγματα. Κλίνονται μόνο τα παρακάτω:

Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Αρσενικό Θηλυκό Ουδέτερο Αρσενικό & Θηλυκό Ουδέτερο Αρσενικό & Θηλυκό Ουδέτερο
ένας μία, μια ένα τρεις τρία τέσσερις τέσσερα
ενός μιας ενός τριών τριών τεσσάρων τεσσάρων
ένα(ν) μία, μια ένα τρεις τρία τέσσερις τέσσερα

Τακτικά: Αυτά που φανερώνουν σειρά. Π.χ. πρώτος, δεύτερος κ.τ.λ.

Τα εννιά, εννιακόσια, εννιακοσιοστός γράφονται με δύο ν.

Τα ενενήντα, ενενηκοστός, ένατος γράφονται με ένα ν.

Οι σύνθετοι αριθμοί από το δεκατρία ως το δεκαεννιά γράφονται με μία λέξη.

 

Δραστηριότητα

Κάνε το παρακάτω κουίζ για να ελέγξεις  τις γνώσεις σου. Όταν τελειώσεις, βγάλε φωτογραφία το αποτέλεσμα για να μου το στείλεις. Καλή επιτυχία!!!!

5η Ενότητα Μελέτης Περιβάλλοντος

Γνωρίζουμε και προσέχουμε το σώμα μας

Tο σώμα μας μοιάζει αλλά και διαφέρει από το σώμα των άλλων ανθρώπων. Μοιάζει γιατί όλοι μας έχουμε οστά, μύες, αρθρώσεις, δέρμα κ.λπ. Διαφέρει γιατί το ύψος μας, το βάρος μας, το χρώμα του δέρματός μας, τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας, ο τρόπος που περπατάμε δεν είναι ίδιος για όλους.
Τα οστά του σώματός μας συνδέονται μεταξύ τους με τις αρθρώσεις. Όλα μαζί τα οστά αποτελούν το σκελετό. Αυτά στηρίζουν το σώμα μας και προστατεύουν σπουδαία εσωτερικά όργανά μας, όπως την καρδιά, τον εγκέφαλο και τους πνεύμονες. Μέχρι την ηλικία των 20-25 χρόνων, ο σκελετός μας αναπτύσσεται, δηλαδή αυξάνει σε μέγεθος και βάρος.
Στο σώμα μας υπάρχουν μύες που διαφέρουν μεταξύ τους στο μέγεθος και στο σχήμα. Ο σκελετός, οι μύες και οι αρθρώσεις συνεργάζονται μεταξύ τους και μας βοηθούν να περπατάμε, να κάνουμε διάφορες κινήσεις αλλά και να στεκόμαστε όρθιοι.

Τα κόκαλα λέγονται και οστά. Ο ανθρώπινος σκελετός έχει πάνω από 200 οστά, που είναι καλυμμένα από τους μύες και το δέρμα. Τα οστά συνδέονται μεταξύ τους στις αρθρώσεις. Mερικές από αυτές βοηθούν στις κινήσεις διαφόρων μερών του σώματός μας. Mια τέτοια άρθρωση είναι ο ώμος, που μας βοηθά στις κινήσεις των χεριών μας. Οι ειδικοί λένε ότι οι μύες μάς βοηθούν να κάνουμε όλες τις κινήσεις του σώματός μας. Το σώμα μας έχει πάνω από 650 μύες, που διαφέρουν στο σχήμα και στο μέγεθος. Για να κάνουμε ένα βήμα, συνεργάζονται 200 περίπου μύες, ενώ για να χαμογελάσουμε 15!

Για ένα γερό και υγιές σώμα έχουμε ανάγκη από υγιεινή διατροφή, καθημερινή άσκηση και αρκετό ύπνο.

Mια πυραμίδα υγιεινής διατροφής

Δραστηριότητες

Για τις δύο αυτές δραστηριότητες μην ξεχάσεις να βγάλεις φωτογραφία τα αποτελέσματα και να μου τα στείλεις.

 

1. Κάνε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να φτιάξεις και συ μία διατροφική πυραμίδα. 

2. Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα θα βρεις ένα κουίζ για την ενότητα.

Ώρα για παιχνίδι

1. Βρες τις διαφορές στις εικόνες.

2. Τι θα έλεγες για ένα ηλεκτρονικό επιτραπέζιο παιχνίδι;; Μαζευτείτε με την οικογένειά σας και καλή διασκέδαση!

Δραστηριότητες για το Πάσχα

Παρακάτω ακολουθούν δραστηριότητες με τις οποίες μπορείτε να ασχοληθείτε στις διακοπές.

1.Διαβάζω τα κείμενα του σχολικού μου βιβλίου κάνοντας κλικ εδώ.

2.Φτιάχνω παζλ με θέμα το Πάσχα:

3. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μία παρουσίαση και παιχνίδια για τα έθιμα του Πάσχα σε πόλεις της Ελλάδας. 

https://learningapps.org/view10632363

4.Ακολουθεί μία πρόταση πασχαλινού παιχνιδιού με αινίγματα, γρίφους και σπαζοκεφαλιές.  Είναι το κυνήγι της κρυμμένης συνταγής για… πασχαλινό τσουρέκι. Το έχει επιμεληθεί η συνάδελφος Έλλη Μίχα.

https://www.slideshare.net/taniakourou/ss-231811750

Το παρακάτω φύλλο εργασίας μπορεί να εκτυπωθεί ή απλά να χρησιμοποιήσετε ένα κενό φύλλο χαρτί για να σημειώνετε τις πληροφορίες που θα βρίσκετε. 

Γλώσσα 5η Ενότητα

Ασφαλώς κυκλοφορώ

Παίξε το παρακάτω παιχνίδι με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.


 

Κάνε κλικ εδώ και εδώ για να κάνεις ασκήσεις ορθογραφίας με τις λέξεις παίρνω-περνώ και παίζω-πεζός.

 

 

Κάνε κλικ εδώ και εδώ για να κάνεις εξάσκηση στις εγκλίσεις.

Μην ξεχάσεις να βγάλεις φωτογραφία τα αποτελέσματα.