Χρησιμοποιώντας τα Νέα Μέσα στην τάξη…

Ακούμε και διαβάζουμε για την παιδαγωγική σημαντικότητα της χρήσης των Νέων Μέσων στην Εκπαίδευση..

Τι είναι όμως αυτά; Γιατί να τα εφαρμόσει στη διδασκαλία του ένας δάσκαλος; Για ποιες ηλικίες είναι; Στην ελληνική πραγματικότητα ταιριάζουν;

Τα Νέα Μέσα μπορούμε να πούμε ότι εξυπηρετούν κυρίως τον κοινωνικό σκοπό της μάθησης και αυξάνει στους μαθητές μας τα κίνητρα και την επιθυμία να αναζητήσουν, να ερευνήσουν, να μάθουν και τους δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσουν. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι σχεδιασμένα για μαθητές, όπως το Edmodo, χρησιμοποιούν ένα φιλικό περιβάλλον που επιτρέπει στους μαθητές να συνομιλήσουν με τον εκπαιδευτικό- διαχειριστή της εικονικής τάξης και με τους συμμαθητές τους. Οποιαδήποτε ώρα εκτός του σχολείου μπορούν να αναρτήσουν μια εργασία τους, να κάνουν ερωτήσεις, να κάνουν έρευνα μελετώντας το εκπαιδευτικό υλικό που ο εκπαιδευτικός έχει από πριν τοποθετήσει σε ταξινομημένους φακέλους.

Νέα Μέσα, όμως, δεν είναι μόνο αυτό το είδος. Είναι ο,τιδήποτε έχει να κάνει με την έκφραση της δημιουργικότητας των μαθητών με ψηφιακό τρόπο μέσα από διαδραστικές ακόμα πλατφόρμες. Για παράδειγμα, διαδικτυακή τηλεόραση ή διαδικτυακό ραδιόφωνο που μέσω αυτών μαθητές διαφορετικών σχολείων της χώρας ή εκτός των συνόρων της ίδιας χώρας, δημιουργούν μαζί τεχνουργήματα και παρουσιάζονται στο διαδίκτυο.

Οι ηλικίες που απευθύνονται τα Νέα Μέσα δεν είναι περιοριστικές, ωστόσο κυρίως μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης φαίνεται να έχουν μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης λόγω καλλιέργειας του μιντιακού γραμματισμού για περισσότερα χρόνια.

Ένας δάσκαλος στη χώρα μας θα μπορούσε να τα αξιοποιήσει, πάντα εθελοντικά και από αγάπη για το αντικείμενο που διδάσκει και επιθυμίας για αυτοβελτίωση. Οι εκπαιδευτικοί στη χώρας μας διακρίνονται για τον ιδιαίτερο ζήλο που έχουν στον τομέα αυτό…

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση