Η ρίζα της εκπαίδευσης είναι η προσχολική αγωγή

   Ολοένα και περισσότερες έρευνες και θεωρίες περί Παιδαγωγικής, επιβεβαιώνουν ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι ζωτικής σημασίας για τη σωματική, νοητική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξή του.

    Σύμφωνα με το διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο,σκοπός του Νηπιαγωγείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού (Δ.Ε.Π.Π.Σ,2006,ΥΠΕΠΘ)

    Στο Νηπιαγωγείο,θα πρέπει να διαμορφώνεται από τον/την εκπαιδευτικό ένα πλούσιο μαθησιακά περιβάλλον ώστε να:

1.Προσφέρονται ευκαιρίες για εμπλοκή σε παιχνίδι σε όλες του τις μορφές.

2.Συνδέεται η μάθηση με τα βιώματα και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

3.Παρέχεται πρόσβαση στη γνώση με διαθεματικό τρόπο.

4.Προάγεται η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.

5.Επιτρέπεται στο κάθε παιδί να κάνει τις δικές του επιλογές,ακολουθώντας τους δικούς του ρυθμούς.

    Στο πλαίσιο αυτό,βαρύτητα θα πρέπει να δίνεται στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού κι όχι στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων.Στόχος δεν είναι η “σχολειοποίηση” του Νηπιαγωγείου.

     Η συνεχής αναβάθμιση της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης θα πρέπει να αποτελεί επένδυση για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι.Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει οράματα, νομοθεσίες, υποχρεώσεις και δικαιώματα να επανακαθορίζονται διαρκώς με τη συνεργασία όλων των δομών.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ρίζα της εκπαίδευσης είναι η προσχολική αγωγή

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλημέρα κόσμε!