carpe diem

“carpe diem, quam minimum credula postero” Hor. Od. 1.11
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ VIDEO
Υπερσύνδεσμος: https://www.youtube.com/watch?v=qWP775qg2kU
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
Το βίντεο αναφέρεται σε ένα ρεπορτάζ που πραγματοποίησε το ΑΘΗΝΑΪΚΌ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΌ Πρακτορείο Ειδήσεων σε συνέντευξη που παραχώρησε για το κανάλι ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κος Γιώργος Μπάλτας σχετικά με «την αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του Έλληνα καταναλωτή στην περίοδο της κρίσης». Το συγκεκριμένο βίντεο αξιοποιείται στο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας 2 «Η συμπεριφορά του καταναλωτή» του 2ου Κεφαλαίου: Η ζήτηση των αγαθών, στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Γ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων).
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ
Μέσα απ΄τη συγκεκριμένη συνέντευξη παρουσιάζεται με μεγάλη ευκρίνεια η δραστηριότητα και έννοια του ορθολογικού και εν γένει καταναλωτή. Η έννοια αυτή δομείται από το ειδικό στο γενικό, με αναφορά στην πραγματικότητα με τρόπο όπου διαφαίνεται η θεωρία μέσα από την πράξη. Προβάλλει παράλληλα το προφίλ του ορθολογικού -«έξυπνου» καταναλωτή, με την στροφή στην κατανάλωση ελληνικών προϊόντων και την ταυτόχρονη στήριξη της ελληνικής οικονομίας τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Οι μαθητές διερευνούν το διδακτικό υλικό και ανακαλύπτουν τη νέα γνώση, η οποία οικοδομείται σε προϋπάρχουσες γνωστικές δομές και εμπειρίες με τη μέθοδο της καθοδηγούμενης ανακάλυψης και της συνεργατικής μάθησης. Σε όλη αυτή τη διαδικασία ο εκπαιδευτικός οργανώνει, συντονίζει και καθοδηγεί τους μαθητές με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί και την πορεία διδασκαλίας.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες 3-4 ατόμων παρακολουθούν το βίντεο στον Η/Υ μέσω διαδικτύου. Ακολουθεί σύντομη συζήτηση με όλες τις ομάδες, που εισάγει τους μαθητές στις έννοιες της καταναλωτικής συμπεριφοράς, της μεγιστοποίησης της χρησιμότητας του καταναλωτή, των περιοριστικών παραγόντων καθώς και της έννοιας του ορθολογικού καταναλωτή. Η συζήτηση συνδέει τις παραπάνω έννοιες με τον πραγματικό κόσμο, την εμπειρία και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Το μάθημα ολοκληρώνεται με την εμβάθυνση των εννοιών και την απάντηση σχετικών ερωτήσεων .
Carpe diem
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!
Πρόσφατα σχόλια