Η Κοζάνη για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Το 3ο ΓΕΛ Κοζάνης συμμετέχει την σχολική χρονιά 2021-22 στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου». Στο πλαίσιο του προγράμματος, ομάδα μαθητών-υποψήφιων πρέσβεων συνέταξε ένα ερωτηματολόγιο ώστε να διερευνηθούν οι γνώσεις και η στάση των ερωτηθέντων σχετικά με τον Ευρωπαϊκό κοινοβουλευτισμό. Τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί θα βοηθήσουν τους μαθητές να σχεδιάσουν τις μελλοντικές δράσεις του προγράμματος με στόχο τη διάχυση των ιδεών του Ευρωπαίου πολίτη, της ισονομίας και της δημοκρατίας στην Ευρώπη. Έχουν απαντηθεί 473 ερωτηματολόγια ηλεκτρονικά, ένα καλό δείγμα και αντιπροσωπευτικό ώστε να εξάγει η ομάδα συμπεράσματα. Για την συμπλήρωση των ερωτηματολογίων η ομάδα προχώρησε και σε προσωπικές συνεντεύξεις με διοικητικούς φορείς αλλά και με απλούς πολίτες.

Η ομάδα του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης αποτελείται από τους μαθητές, Βαγγέλης Αντωνιάδη, Γιώργο Βασιλειάδη,  Άνυ Γαρσλιάν, Θεοδώρα Γρίβα και Ευρώπη Ασλανίδου και συντονίζεται από τις καθηγήτριες Ελένη Βαγιαννίδου και Ειρήνη Βαλάσα.

Το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε κατά 74,6%  από το γυναικείο φύλο και κατά 25,4%  από το ανδρικό.

gender

Οι ηλικίες των ερωτηθέντων με τα μεγαλύτερα ποσοστά κυμαίνονται στα 16-18 χρόνια  με 32,6% και στα 36-50 χρόνια με 27,7%.

ages

Το μορφωτικό επίπεδο των ερωτηθέντων κατανέμεται ως εξής:

studies

Η κατανομή της επαγγελματικής ιδιότητας στο δείγμα του ερωτηματολογίου έχει ως εξής:

job

Με βάση το ερωτηματολόγιο οι πολίτες της Κοζάνης δεν δείχνουν να αισθάνονται αρκετά Ευρωπαίοι αλλά ούτε και νιώθουν αδιάφοροι από την Ευρώπη.

eu citizen

Οι άνθρωποι της Κοζάνης φαίνεται να νιώθουν ισότιμοι με άλλους Ευρωπαίους πολίτες με συνολικό ποσοστό θετικών απαντήσεων το 57,1%. Βέβαια και το ποσοστό των αρνητικών απαντήσεων δεν είναι χαμηλό αν αναλογιστούμε το πόσα χρόνια  η Ελλάδα αποτελεί μέλος της  Ευρωπαϊκής Ένωσης και το πόσο έχει ωφεληθεί από αυτήν τη συμμετοχή.

eu equal

Οι περισσότεροι από τους πολίτες και συγκεκριμένα το 87,9% γνωρίζουν τι είναι το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο.

euparl

Σχεδόν το σύνολο  των ερωτηθέντων γνωρίζει πως η Ελλάδα εκπροσωπείται στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο.

gre euparl

Οι Έλληνες Ευρωβουλευτές έχουν αναγνωρισιμότητα στο 82,7% των ερωτηθέντων, ένα ποσοστό αρκετά υψηλό.

recognize

Στην ερώτηση για το κάθε πότε διεξάγονται οι Ευρωεκλογές είναι σχετικά ενθαρρυντικό ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 58,4%, γνωρίζουν.

elections

Όπως φαίνεται υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης στο μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών σχετικά με την Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης, η οποία αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για τους Ευρωπαίους πολίτες να συζητήσουν για το μέλλον που θα ήθελαν να δημιουργήσουν.

futureu

Ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν του κάθε Ευρωπαίος πολίτης μπορεί να λάβει μέρος στην Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης ανεξαρτήτως καταγωγής,  ηλικίας  ή απασχόλησης.

futureu2

Με βάση τις απαντήσεις των πολιτών, οι βασικές πολιτικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να είναι κυρίως η κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον αλλά και όλα τα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα που φαίνονται παρακάτω. Φαίνεται πως οι πολίτες της Κοζάνης είναι ενήμεροι για τα προβλήματα και τις ανάγκες της Ευρώπης.

values

Αναδεικνύεται πως οι πολίτες επιθυμούν να ενημερώνονται τόσο από την πολιτεία όσο και από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ενός Ευρωπαίου πολίτη. Βέβαια το μεγαλύτερο ποσοστό από όλα τα παραπάνω αποδίδεται στην πολιτεία που σημαίνει ότι οι πολίτες περιμένουν την ενημέρωσή τους από τους θεσμικά αρμόδιους.

institutions

Η εκπαιδευτική ομάδα που ασχολήθηκε με την συγκεκριμένη σφυγμομέτρηση πιστεύει πως οι κάτοικοι της περιοχής μας θα ήθελαν να αντιμετωπίζουν τον Ευρωπαϊκό κοινοβουλευτισμό με εμπιστοσύνη αλλά δείχνουν ταυτόχρονα και έναν σκεπτικισμό προς αυτόν. Θεωρούμε ότι αυτή η διπλής όψης διάθεση οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, τόσο προσωπικούς και κοινωνικούς όσο και πολιτικούς. Πιστεύουμε επίσης πως θα άξιζε τον κόπο να διερευνήσουμε περαιτέρω τις αιτίες της στάσης των πολιτών της Κοζάνης απέναντι στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και ελπίζουμε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε την έρευνα μας. Θα θέλαμε δημόσια να ευχαριστήσουμε όλους τους πολίτες που ηλεκτρονικά ή δια ζώσης μας αφιέρωσαν τον χρόνο τους.

Η ομάδα των μαθητών-υποψήφιων πρεσβευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης

Αντωνιάδης Ευάγγελος

Ασλανίδου Ευρώπη

Βασιλειάδης Βασίλειος

Γρίβα Θεοδώρα

Γαρσλιάν Άνυ

Εκδήλωση- συνάντηση με την Ευρωβουλευτή κ. Μαρία Σπυράκη

Την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022,  οι μαθητές και οι καθηγητές του 3ο Γενικού Λυκείου Κοζάνης, που συμμετέχουν στα προγράμματα European Parliament Ambassador School e και Erasmus+ (σε σύμπραξη με την ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας) με τίτλο “Climate change in classroom and beyond”,φιλοξένησαν σε μια όμορφη διαδικτυακή συνάντηση την ευρωβουλευτή κ. Μαρία Σπυράκη.
Η κ. Σπυράκη απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών και τους παρείχε με προθυμία όλες τις πληροφορίες που ήθελαν. Οι μαθητές της Α και Β τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν ζωντανά τη συζήτηση από τα τμήματά τους μέσω του καναλιού του    EPAS του σχολείου μας στο  Youtube.
Έτσι, ενημερώθηκαν ότι παρά τις ραγδαίες διεθνείς εξελίξεις, συνεχίζεται η διαδικασία της απολιγνιτοποίησης στην περιοχή μας. Έμαθαν ότι η χώρα μας ως σεισμογενής περιοχή δεν μπορεί να στηριχθεί στην πυρηνική ενέργεια και ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι απαραίτητες για την διαμόρφωση ενός “πράσινου” ενεργειακού μίγματος στην Ελλάδα . Ακόμη, ότι οι χώρες εκτός ΕΕ που δεν τηρούν περιβαλλοντικούς περιορισμούς στην παραγωγή ενέργειας και αγαθών θα επιβαρύνονται με δασμούς κατά την εξαγωγή των προϊόντων τους στην ΕΕ, ως ένα μέσο πίεσης για την υποχρέωση τήρησης περιβαλλοντικών όρων. Επίσης, ενημερώθηκαν ότι υπάρχουν πολλά προγράμματα της ΕΕ που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα και  θέματα προστασίας του περιβάλλοντος σε ένα από τα οποία συμμετέχει και το σχολείο μας. Μάλιστα, η κ. Σπυράκη, παρότρυνε τους μαθητές να απαιτήσουν από την πολιτεία να ενισχύσει την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με κατάλληλα μέσα. Προς αυτή την κατεύθυνση και με αφορμή την ενασχόλησή της στην ΕΕ με δράσεις και πολιτικές  μείωσης των εκπομπών μεθανίου, έχει συγγράψει ένα παραμύθι για μαθητές Δημοτικού έως και τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου το “Πουφ!!! Μεθάνιο” που διανέμεται δωρεάν στα σχολεία ώστε να ενημερωθούν σχετικά οι μικρότεροι μαθητές. Επιφυλασσόμαστε για συνεργασία στο μέλλον ώστε να μάθουμε περισσότερα, να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική συνείδηση και να προωθήσουμε την έννοια της αειφορίας στο σχολείο μας , στην πόλη μας και στα σπίτια μας.
 Ευχαριστούμε θερμά!!!
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την συνάντηση και  τη συζήτησή μας αυτή στον παρακάτω σύνδεσμο.
Σπυράκη.jpg

Οι νέοι της Κοζάνης ρωτούν για την Ευρώπη!!! Ήρθε η ώρα να απαντήσετε!!!

Πριν λίγες ημέρες μαθητές  του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου” μας προέτρεψαν να συμμετέχουμε σε μια έρευνα που αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωκοινοβούλιο μέσα από το παρακάτω βίντεο:

Ήρθε η ώρα λοιπόν να συμμετέχουμε όσο περισσότεροι μπορούμε στην έρευνα αυτή και να πάρουμε θέση για τα θέματα που θεωρούμε σημαντικά και θέλουμε να προωθήσει η ΕΕ και   το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Για να απαντήσουμε επιλέγουμε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Ερωτηματολόγιο για την Ευρωπαϊκή Ένωση

Ομάδα :mazi.eu

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Το 3οΓΕ.Λ. Κοζάνης, στο πλαίσιο συμμετοχής του στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” τιμά τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας  με μια σειρά από δράσεις. Αρχικά  οι υποψήφιοι Νέοι Πρεσβευτές  δημιούργησαν ένα κολλάζ φωτογραφιών στο info point του σχολείου με θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των γυναικών. Παράλληλα, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς Παγκάκου Άννα και Σταμουλά Μαρία- Μαργαρίτα οργάνωσαν διαδικτυακή  συζήτηση – συνέντευξη με την ευρωβουλευτή  κ. Έλενα Κουντουρά   την Τρίτη 8 Μαρτίου στις 12:00 μ.μ. με ερωτήσεις  που συγκέντρωσαν από το σύνολο της σχολικής κοινότητας.
Η συνέντευξη θα μεταδοθεί ζωντανά στο κανάλι μας στο youtube και μπορείτε να την παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
275110591 279869044225242 3651702270392165183 n 1274165111 5146004905451350 5159905211450060007 n 275097973 236501411947552 8709536306844273000 n 2

OI ΝΕΟΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ…loading….

Μια ομάδα υποψηφίων junior ambassadors του σχολείου μας ετοίμασαν ένα ερωτηματολόγιο για τους νέους της Κοζάνης και την ΕΕ στο πλαίσιο δράσεων με τίτλο “Οι νέοι της Κοζάνης μαθαίνουν την Ευρώπη”! Ρωτούν, εσείς θα απαντήσετε; Μάθετε σύντομα πώς. Μείνετε συντονισμένοι…

Δείτε το βίντεο στον παρακάτω σύνδεσμο του καναλιού μας στο Youtube

 

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ- INFO POINT EPAS – ERASMUS+

Για την αξία της επαναχρησιμοποίησης και τη βαρύτητα που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε αυτή αναφερθήκαμε σε προηγούμενη δημοσίευσή μας. Εδώ σας παρουσιάζουμε την ιστορία ενός πίνακα … Η … ξεκίνησε ως “μαυροπίνακας” κιμωλίας,  αναμορφώθηκε σε ασπροπίνακα μαρκαδόρου και τώρα προετοιμάστηκε για να επαναχρησιμοποιηθεί ως info point τόσο του EPAS, όσο και του Εrasmus+ του σχολείου μας!! Μια ομάδα μαθητών υποψηφίων πρέσβεων επιμελήθηκαν την μετατροπή του και η διοίκηση του σχολείου μας  συνέβαλε μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς να τοποθετηθεί σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία του σχολείου ώστε να ενημερώνονται οι μαθητές. Kαι οι πρώτες αναρτήσεις έγιναν με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας .  Ιδού η εξέλιξη….

 

272789750 267157148864364 5995929247790017408 n272863666 380873760380801 713585505402277153 n272810983 262940745948949 2922101612364298680 n273059717 971595150224903 8729501876979114246 n273540967 913129942718412 406686152392526639 n 1272818579 987988815462893 7831737784941159239 n273595686 358048742806974 6572852489072680994 n273813873 687206292297079 2491594066109639855 n273565285 632475037862024 8437928930132972635 n273651134 608955983501943 5728646683189677173 n273879716 864808554300187 3563246863385838751 n274310038 1262870614202122 4839894823610984027 n275110591 279869044225242 3651702270392165183 n275097973 236501411947552 8709536306844273000 n

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των δράσεων της για την Κλιματικά Ουδέτερη Ευρώπη και με οδηγό την Ευρωπαϊκή Πράσινη συμφωνία προωθεί την ιδέα δημιουργίας προϊόντων με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής που μπορούν να επισκευάζονται, να ανακυκλώνονται και να επαναχρησιμοποιούνται. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην διαχείριση των απορριμμάτων καθώς και στην επαναχρησιμοποίηση υλικών μέσω της χρηματοδότησης κατά τόπους δημιουργίας ΚΕΥ (Κέντρων Επαναχρησιμοποίησης Υλικών). Στο σχολείο μας αυτό ξεκίνησε με την επαναχρησιμοποίηση υλικών για τον στολισμό των Χριστουγέννων αλλά και την επαναχρησιμοποίηση ενός παλιού “μαυροπίνακα” για τη δημιουργία του φυσικού info point του προγράμματος. Εδώ βλέπετε φωτογραφίες με Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες από παλιές παλέτες, Χαρτόνι συσκευασίας και παλιά βιβλία. Όσο για το info point… σε επόμενη δημοσίευση.

από παλέτες 267165600 603078774285005 330802478490072842 n 267025986 640944553708768 4746193707337798025 n 1 171x300

 

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ

Την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021 στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου της συμπλήρωσης 40 ετών από την προσχώρηση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” οργάνωσαν μία εκδήλωση προκειμένου να ενημερώσουν τους συμμαθητές τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου για την σημασία της επετείου αυτής.
Αρχικά οι μαθητές με τη βοήθεια των συντονιστών εκπαιδευτικών πρόβαλαν -σε κάθε τάξη χωριστά- ένα video του Ευρωκοινοβουλίου με τίτλο «Ποιος κάνει τι στην Ευρωπαϊκή Ένωση;» (https://youtu.be/24EU96PpRiM ), στο οποίο παρουσιάζεται διεξοδικά ο ρόλος των θεσμικών οργάνων της ΕΕ. Έπειτα ενέπλεξαν στην παρουσίαση τους συμμαθητές τους με τη διενέργεια ενός διαδικτυακού κουίζ. Με αυτό έλεγξαν και παράλληλα εμπλούτισαν τις γνώσεις που έχουν σχετικά με το θεσμό της ΕΕ (δημιουργία, ονομασία, κράτη-μέλη, εκλογές, ευρωπαϊκό κοινοβούλιο κ.ά.). Τέλος, χρησιμοποίησαν ένα διαδραστικό παιχνίδι ερωτήσεων -με τον χωρισμό των μαθητών σε ομάδες- με το οποίο προσπάθησαν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις των συμμαθητών τους στη γεωγραφία και τον πολιτισμό των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και να προωθήσουν τις ιδέες της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και της συνεργασίας που διέπουν το κοινό ευρωπαϊκό αξιακό σύστημα.
Η εκδήλωση αυτή, η οποία αποτελεί την αρχή ενός συνόλου δράσεων της ομάδας των μαθητών-υποψήφιων πρέσβεων του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους, στέφθηκε με επιτυχία, καθώς είχε μεγάλη απήχηση τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
hdimg3e17bf87fe17f052673fbfd19570e9 hdimg8a3bf9de81f062faa831e4166e4dc1 hdimg9aed16d8c4967bf6c90f9b128a0f56 hdimg8259efde427c81ba033bad0dc374af hdimg503665fbe3d7dd990645a3d787630f hdimgf11a736668dca226fbe25d45dfb45f

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ

Το σχολείο μας  στις 26-9-2021 πραγματοποίησε δράσεις στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη κάθε πολίτη της ΕΕ να μαθαίνει τα νέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  στη γλώσσα του, όλες οι γλώσσες των Ευρωπαϊκών χωρών,  θεωρούνται επίσημες γλώσσες της ΕΕ. Η αναγκαιότητα ωστόσο της γλωσσομάθειας γενικότερα είναι δεδομένη, καθώς διευκολύνει τις μετακινήσεις και την επικοινωνία στον Ευρωπαϊκό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό μαθητές  αλλά και εκπαιδευτικοί όλου του σχολείου σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών , επικοινώνησαν μεταξύ τους σε διάφορες γλώσσες και δημιούργησαν και σχετικά βίντεο.

cloud 4