Μαρ 31 2014

Άρθρα του/της Παπατζανάκη Ευτυχία

Πρωτοσέλιδο (ο Θεός να το κάνει!)

Συνεχίστε να διαβάζετε »

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μαρ 29 2014

Άρθρα του/της Παπατζανάκη Ευτυχία

Φύλλο Εργασίας Διαφήμιση και κοινωνικοί ρόλοι

ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΤΑΞΗ Β΄
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΘΕΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

• Το φύλλο εργασίας εντάσσεται μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος της Ν.Ε. γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου και πιο συγκεκριμένα, της ενότητας 6.
• Το φύλλο εργασίας θα πραγματοποιηθεί μέσα στο χρονικό πλαίσιο των 2 διδακτικών ωρών που προβλέπει για το μάθημα το ΑΠΣ.
• Προτιμότερο είναι το φύλλο εργασίας να πραγματοποιηθεί στην τάξη χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση ή κάποιου είδους διδακτική προετοιμασία πάνω στο θέμα της διαφήμισης, έτσι ώστε ο σχολιασμός και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν να μην είναι προσχεδιασμένα αλλά αυθόρμητα.

1η Διδακτική ώρα –Εργασία στη τάξη
Αρχικά, όλοι οι μαθητές του τμήματος καλούνται να επισκεφθούν τις παρακάτω δικτυακές διευθύνσεις και να παρακολουθήσουν προσεκτικά τις τρεις διαφημίσεις που αφορούν α) στις δικτυακές υπηρεσίες του ΟΤΕ και της COSMOTE και β) στο χυμό Life.

Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίζονται σε πέντε ομάδες και καλούνται να δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά για τα επόμενα 20΄, απαντώντας κάθε ομάδα σε μία από τις παρακάτω ερωτήσεις, την παρουσίαση της οποίας θα κάνουν μέσα στην τάξη σ΄ ένα σύντομο κείμενο 100 περίπου λέξεων.

ΟΜΑΔΑ Α΄
1. Ποιο είναι σε κάθε περίπτωση το διαφημιζόμενο προϊόν; Συνδέεται άμεσα με το περιεχόμενο του μηνύματος; Ναι, όχι και τί επιτυγχάνεται, κατά τη γνώμη σας, σε κάθε περίπτωση από τις παραπάνω;
ΟΜΑΔΑ Β΄
2. Υπάρχει σε κάθε διαφήμιση κάποιο συγκεκριμένο διαφημιστικό σύνθημα; Αν ναι, ποιο σκοπό εξυπηρετεί;
ΟΜΑΔΑ Γ΄
3. Να σχολιάσετε το γλωσσικό κώδικα σε καθένα από τα διαφημιστικά μηνύματα. Υπάρχουν κοινά σημεία αναφοράς και αν ναι, ποιους επικοινωνιακούς σκοπούς εξυπηρετούν κάθε φορά και ποιους κοινωνικούς ρόλους υποδηλώνουν;
ΟΜΑΔΑ Δ΄
4. Πώς προβάλλονται οι νέοι μέσα από τις συγκεκριμένες διαφημίσεις; Ποια χαρακτηριστικά και συμπεριφορές τους αποδίδονται;
ΟΜΑΔΑ Ε΄
5. Ποιο γονεϊκό πρότυπο προβάλλουν τα διαφημιστικά μηνύματα; Συμπίπτουν μεταξύ τους οι ρόλοι και τα πρότυπα των δύο φύλων; Αν όχι, πιστεύετε ότι αυτή η διαφοροποίηση αντικατοπτρίζει την ελληνική πραγματικότητα;

Εργασία στο σπίτι
Στη συνέχεια, όλοι οι μαθητές καλούνται να επισκεφτούν στο σπίτι τους τις ακόλουθες πέντε δικτυακές διευθύνσεις και να μελετήσουν τις αντίστοιχες διαφημίσεις. Καλούνται λοιπόν να συνεχίσουν την ομαδοσυνεργατική εργασία τους, αναζητώντας κάθε ομάδα και επιλέγοντας τη διαφήμιση εκείνη που προβάλλει πιθανόν αντίθετα χαρακτηριστικά από αυτά της πρώτης διαφήμισης, πάντα με κριτήριο την προβληματική του ερωτήματος που της ανατέθηκε στην τάξη.

2η Διδακτική ώρα
Καλούνται λοιπόν οι μαθητές να παρουσιάσουν στο σύνολο της τάξης προφορικά τα αντιθετικά χαρακτηριστικά των δύο διαφημίσεων και να εκθέσουν τα συμπεράσματά τους στους παρακάτω άξονες:
o Για ποιο λόγο οι διαφημίσεις παρουσιάζουν αυτές τις διαφορές;
o Τι εξυπηρετούν αυτές οι διαφορές ως προς το διαφημιστικό μήνυμα, το κοινό στο οποίο απευθύνονται και τους διαφημιστικούς σκοπούς;

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μαρ 13 2014

Άρθρα του/της Παπατζανάκη Ευτυχία

Aλλά τί νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες…

Κάτω από: εκπαίδευση

 

Αφιερωμένο σε όλους τους εκπαιδευτικούς που κάθε μέρα -έστω και με μικρές νοθείες- εκπληρώνουν τα όνειρά τους μέσα στις τάξεις…
Και σε όλους τους νέους εκείνους που, παρόλες τις βίαιες και ανήθικες νοθεύσεις που έχουν υποστεί, συνεχίζουν και θα συνεχίσουν να ονειρεύονται!

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μαρ 11 2014

Άρθρα του/της Παπατζανάκη Ευτυχία

3,2,1… φύγαμε!

Κάτω από: Γενικά

images

Καλοτάξιδη η νέα μας προσπάθεια!

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια