Feed
Άρθρα
Σχόλια

Η  διδακτική παρέμβαση αφορά το γνωστικό αντικείμενο των κοινωνικών επιστημών .

Τάξη / προφίλ μαθητών : Γ΄ τάξη Ημερησίου Γυμνασίου.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο : Αφορά το 12ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» : Δικαιώματα και Υποχρεώσεις.

Σκοπός της διδακτικής αυτής  παρέμβασης  είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες  τα δικαιώματα που εξασφαλίζει η δημοκρατική Πολιτεία στα μέλη της και ταυτόχρονα να αντιληφθούν την ιστορική εξέλιξη και όλους  τους αγώνες που δόθηκαν μέχρι την κατάκτησή τους.

Οι διδακτικοί στόχοι: οι μαθητές/τριες:

  • Να αποκτήσουν ιστορικές γνώσεις σχετικά με την κατάκτηση των δικαιωμάτων του ατόμου.
  • Να αναγνωρίζουν ονομαστικά τα δικαιώματα και να τα κατατάσσουν στην κατάλληλη κατηγορία
  • Να εξηγούν με παραδείγματα το κάθε δικαίωμα του ατόμου

Παιδαγωγικοί στόχοι:  Οι μαθητές/τριες

  • Να αναπαράγουν τις αρχικές βιωματικές γνώσεις και τις προϋπάρχουσες εμπειρίες
  • Να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα και συνθετική σκέψη
  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση νέων τεχνολογιών
  • Να ενθαρρυνθεί η συνεργατική μάθηση με την ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση των μελών των ομάδων εργασίας

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Η υλοποίηση της διδακτικής αυτής παρέμβασης θα βασιστεί στη γνωστική θεώρηση του εποικοδομιτισμού σε συνδυασμό με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Βάση αυτής της διδακτικής προσέγγισης ο εκπαιδευτικός θα καθοδηγεί και οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας προϋπάρχουσες γνώσεις  θα συγκρίνουν τις απόψεις τους με τις απόψεις των συμμαθητών τους και θα δημιουργούν νέες.

  • Αρχικά για τη διδασκαλία της ενότητας: δικαιώματα του ατόμου, θα  δημιουργήσουμε έναν εννοιολογικό χάρτη.
  • Στη συνέχεια οι στοχευμένες ερωτήσεις στους μαθητές -οι οποίοι θα βλέπουν τον χάρτη- θα τους κινητοποιήσουν και θα εκμαιεύσουν τις εμπειρίες και γνώσεις που  προϋπήρχαν.
  • Τέλος θα τους ζητηθεί να χωριστούν σε τρεις ομάδες να πάρει η κάθε ομάδα , ένα από τα τρία είδη δικαιωμάτων και να ψάξει στο Σύνταγμα  το αντίστοιχο άρθρο που είναι κατοχυρωμένο  το κάθε δικαίωμα .Στη συνέχεια επιτόπου  θα  συμπληρώσουμε στο διαδραστικό πίνακα και τα αντίστοιχα άρθρα του Συντάγματος,  με αυτό τον τρόπο θα επιτύχουμε και την αυτενέργεια των μαθητών – μαθητριών.



Λήψη αρχείου

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων