Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ

Μανώλης Σφακιανάκης, Διευθυντής Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Πολλοί από όσους διαβάζουν αυτό το κείμενο έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο σε διάφορους
τομείς της ζωής τους όπως για την αποστολή emails, την ανταλλαγή αρχείων στην εργασία τους, για
οργάνωση ταξιδιών ή ακόμη και για την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης και έχουν γίνει
μάρτυρες των ευκολιών που μπορεί να επιφέρει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο δίκτυο υπολογιστών στον κόσμο, με πολύ υψηλές ταχύτητες στο οποίο
μπορεί να συνδεθεί κανείς από παντού, ακόμη και με το κινητό του τηλέφωνο και να αποκτήσει
πρόσβαση σε αστείρευτη πληροφορία. Πρόκειται για το καλύτερο τεχνολογικό επίτευγμα της εποχής μας. Από την άλλη πλευρά κάποιοι ίσως να έχουν γίνει μάρτυρες της αρνητικής πλευράς του διαδικτύου,
δηλαδή της χρήσης του για εξαπάτηση πελατών, διασπορά ψευδών ειδήσεων, αλλά και παρενόχληση
ανήλικων παιδιών. Δέχομαι λοιπόν καθημερινά ερωτήσεις για το αν πρέπει ή όχι να χρησιμοποιούμε το
διαδίκτυο και αν πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά μας να πλοηγούνται σε αυτό, δεδομένου ότι κρύβει
τόσους κινδύνους. Η απάντηση σε όλους είναι η ίδια: Ναι στο διαδίκτυο, αλλά με προσοχή!
Πολλοί γονείς φοβισμένοι για τους κινδύνους του διαδικτύου ή επειδή δεν είναι οι ίδιοι γνώστες
υπολογιστών προσπαθούν να απαγορεύσουν στα παιδιά τους να το χρησιμοποιούν. Αυτό είναι το πρώτο
μεγάλο λάθος! Το παιδί θα βρει διεξόδους να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, είτε από το σχολείο ή από τους φίλους του και θα είναι ανενημέρωτο και εκτεθειμένο σε κινδύνους. Ο κηδεμόνας αφού ενημερωθεί και αποκτήσει ο ίδιος συνείδηση σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο πρέπει να ενθαρρύνει το παιδί να του δείξει πως λειτουργεί το διαδίκτυο και να συζητά για τη χρήση που κάνει. Έτσι θα αποκτήσει την εμπιστοσύνη του και θα είναι ο πρώτος που θα ενημερωθεί, εάν το παιδί παρατηρήσει οποιαδήποτε ύποπτη συμπεριφορά. Θα πρέπει ο γονιός να είναι κοντά στο παιδί του και να εμπλακεί σε κάθε δική του διαδικτυακή δραστηριότητα με τον ίδιο τρόπο που κάνει στις δραστηριότητες του σχολείου. Επίσης, πρέπει να ενημερωθεί για τους κινδύνους του διαδικτύου και να εξηγήσει στο παιδί πώς να προφυλάσσεται, όπως για παράδειγμα να μη δημοσιεύει τα προσωπικά του δεδομένα σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, να μη δίνει τα password του σε τρίτους ή να μην εμπιστεύεται οποιοδήποτε άτομο του παρουσιάζεται στο διαδίκτυο (facebook, chatrooms κ.λπ.), γιατί δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος είναι στην πραγματικότητα. Ακόμη, είναι πολύ σημαντικό το παιδί να μην μένει πάνω από 1 ώρα και 20 λεπτά ημερησίως στο διαδίκτυο για να μην αναπτύσσει σχέσεις εξάρτησης με αυτό και ο υπολογιστής να είναι εγκατεστημένος σε κάποιο κεντρικό σημείο του σπιτιού και όχι στο υπνοδωμάτιο του παιδιού ώστε να μπορεί να υπάρχει εποπτεία του περιεχόμενου των σελίδων που βλέπει. Σε συνεννόηση με τον τεχνικό του υπολογιστή, οι γονείς μπορούν να εγκαταστήσουν εφαρμογές-λογισμικό γονικού ελέγχου (parental control) ή να εκμεταλλευτούν ήδη υπάρχουσες λειτουργίες των προγραμμάτων πλοήγησης στο διαδίκτυο για να παρακολουθούν την πλοήγηση και τις συνομιλίες που τα παιδιά τους έχουν στο διαδίκτυο και να μη πλοηγηθούν σε κάποια ιστοσελίδα (site) απρεπούς περιεχομένου.
Ως γονείς δε πρέπει να στερήσουμε στα παιδιά την ενασχόληση με το διαδίκτυο. Με τη ραγδαία εξέλιξη
στον τομέα των υπηρεσιών που αυτό προσφέρει, στο μέλλον θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της
καθημερινότητας όλων μας και τα παιδιά πρέπει να είναι εξοικειωμένα με τη χρήση του. Παράλληλα
οφείλουμε να τα ενημερώσουμε και να τα θωρακίσουμε ενάντια στους κινδύνους που μπορεί να κρύβει.
Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΕΣΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ Η
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
*** Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο επισκεφθείτε την
Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση