ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ

ΜΥΘΟΣ-ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΜΥΘΟΣ

ΔΙΔΑΚΣΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

 

της δρ Ευτυχίας Νικολακοπούλου

Ο ΜΥΘΟΣ

Θέμα: Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΟΡΑΚΑΣ

Στόχοι: λεξικολογική ευαισθητοποίηση των μαθητών

Διευρυμένη γνώση: Μαθαίνοντας με μια νέα μέθοδο

α.Στόχοι επικοινωνίας: Αποφασίζετε το θέμα στο οποίο θα συζητήσετε με τους μαθητές σας.

Διαμορφώστε μια ερώτηση η οποία θα έχει πολλές πιθανές απαντήσεις.

Οι μαθητές θα μάθουν να εκφράζονται με το ειδικό λεξιλόγιο του μύθου.

Θα πρέπει

  1. Να διατυπώσουν ελεύθερα ότι σκέπτονται, αρχικά στα ελληνικά και στη συνέχεια στην ξένη γλώσσα με την καθοδήγηση του δασκάλου
  2. ό, τι ξέρουν πάνω στο θέμα του μύθου
  3. ό,τι ξέρουν για τα ζώα
  4. ό, τι τους διδάσκει ο μύθος
  5. Να αναφερθούν σε άλλους μύθους -δίνοντας τους τίτλους
  6. Να εξηγήσουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ποδηλασίας
  7. Να εκφράζονται με το ειδικό λεξιλόγιο για το ποδήλατο.

β.Στόχοι κοινωνιογλωσσικοί:

  • Η επανεξέταση και τη χρήση των ρημάτων του μύθου
  • οι εκφράσεις

γ.Διαπολιτισμικός Στόχος: Να ανακαλύψουν οι μαθητές, και άλλους μύθους ανάλογους, σε άλλες χώρες

Η συζήτηση και η ανταλλαγή των απόψεων.

Υλικό: κείμενα και βίντεο στο διαδίκτυο.

Δραστηριότητα 1:

Γράψτε στον πίνακα μια λέξη από το μύθο

Ζητήσετε από τους μαθητές να συζητήσουν κατά ομάδες.

Κατόπιν ζητήστε να εκφράσουν μια άποψη .

Οι λέξεις που μπορεί να αναμένει κανείς είναι: η αλεπού, ο κόρακας, το τυρί, η αλήθεια, η πονηρία, η απάτη.

Σημειώστε τις λέξεις στον πίνακα. (λέξεις-κλειδιά)

Στη συνέχεια ενθαρρύντε τους μαθητές να συμμετέχουν με τις φράσεις τους.

Δραστηριότητα 2: Παρουσιάστε μια εικόνα

Στόχος είναι να ξεκινήσετε το θέμα και να αναδείξετε τις γνώσεις των μαθητών αφού κάνετε τις ακόλουθες ερωτήσεις: Τι βλέπετε σ’αυτή την εικόνα;

  • Ποιο είναι το ντεκόρ;

  • ποιοι είναι οι ήρωες;

  • Ποιος είναι στο πρώτο πλάνο;

  • Ποια ζωάκια αγαπάτε περισσότερο και γιατί;

  • Ένας στόχος μπορεί να είναι να αναζητήσετε τη γνώμη τους και να συμωνήσετε με τις διαφορετικές απόψεις τους.

Δραστηριότητα 3: Οι μαθητές κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το λεξιλόγιο αλλά και σχετικά με δυσνόητες φράσεις. Αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να σκεφτούν και να αναλύσουν τις απόψεις τους. Καταγράψτε σωστά στη γλώσσα-στόχο, κάθε νέα πρόταση στον πίνακα.

Δραστηριότητα 4:

Προβάλλετε ένα βίντεο-απόσπασμα από ένα μύθο και δίνετε στους μαθητές το ανάλογο λεξιλόγιο

Στόχος σας είναι να προετοιμάσετε τους μαθητές για μια συζήτηση

Δώστε τους την ανάλογη ιστοσελίδα

Ακολουθεί (προβολή βίντεο)

Δραστηριότητα 5: Σε αυτή την δραστηριότητα κάνετε διερευνητικές ερωτήσεις και ζητήστε από τους μαθητές να επισημάνουν το ειδικό λεξιλόγιο.

Δραστηριότητα 6: Ένας αποτελεσματικός τρόπος είναι αφού κατανόησαν τις πληροφορίες να προσπαθήσουν να τις αναδημιουργήσουν γράφοντας ένα σενάριο που θα το παρουσιάσουν στην τάξη ή σε μια γιορτή.

Χωρίστε την τάξη σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και δώστε στην κάθε ομάδα από μια εργασία

Ομάδα 1 : Γράψτε αυτά που μάθατε σε αυτό το μάθημα

Ομάδα 2 : Γράψτε ένα μικρό παραμύθι με τους ίδιους ήρωες αλλά διαφορετική ιστορία

Ομάδα 3 : Παρουσιάστε την αλεπού ή τον κόρακα

Αξιολόγηση

Οι γενικοί στόχοι της μεθόδου είναι:

Να αντιληφθεί ο μαθητής τη σπουδαιότητα των μύθων και των διδαγμάτων του στην καθημερινή ζωή του.

Μερικά από τα στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διαπολιτισμική αξιολόγηση των μαθητών είναι:

Η ικανότητα να προτείνουν θέματα κοινά για έρευνα και για συζήτηση

Η ρεαλιστική ματιά όλων των πολιτισμικών δεδομένων του κόσμου.

Η ικανότητα να διακρίνουν τα υπέρ και τα κατά ενός θέματος.

Η ορθή σκέψη και ταξινόμηση όλων των πηγών πληροφόρησης.

Ευτυχία Νικολακοπούλου

Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής

Νοτίου Αιγαίου

;


2 σχόλια προς “ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ”

  1. Πολύ ωραίες δραστηριότητες

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση