ΠΩΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πώς επεξεργαζόμαστε το ρεπορτάζ

Μέθοδος

Ξεκινήστε κοιτάζοντας το ρεπορτάζ, με το θέμα ή τον τίτλο που αναφέρεται από τον παρουσιαστή.

  • Ο εκπαιδευτικός της τάξης προετοιμάζει τους μαθητές- με όλες τις λέξεις που είναι σχετικές με το θέμα- Εάν πρόκειται για μια ερώτηση- ποια είναι η γνώμη σου έχεις κάποια γνώμη για το θέμα;

Διάβασε καλά όλες τις ερωτήσεις πριν να δεις το μαγνητοσκοπημένο ρεπορτάζ (το λιγότερο δύο φορές)

Eκαι αναζήτησε το λεξιλόγιο που μπορεί να σου χρησιμεύσει- Υπογράμμισε τις λέξεις. Μπορείς να μαντέψεις πιο εύκολα αυτό που παρουσιάζεται αφού γνωρίζεις το θέμα που θα αναπτυχθεί

  • Σε γενικές γραμμές, η σειρά των ερωτήσεων είναι χρονολογική

2 επαναλήψεις για να καταλάβεις και να απαντήσεις στις ερωτήσεις.

Η πρώτη παρουσίαση σου επιτρέπει να καταλάβεις σε γενικές γραμμές : Πρέπει να γνωρίζεις το είδος του ρεπορτάζ, τα πρόσωπα, το θέμα και ίσως το ύφος του θάματος που συζητείται.

  • Στη συνέχεια, ο καθηγητής σε συμβουλεύει να πάρεις κάποιες σημειώσεις: Τις σημαντικές λέξεις, τα νούμερα, τα χρόνια, τους τόπους….. Μην γράφεις ποτέ μια πλήρη πρόταση διότι θα χάσεις χρόνο

  • Ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο παίξιμο αξιοποιείς ένα τρίλεπτο για να μπορέσεις να απαντήσεις σε δυο ή τρεις απλές ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τις σημειώσεις σου και να ξαναδιαβάσεις καλύτερα τις άλλες ερωτήσεις για να ξέρεις ποιες πληροφορίες πρέπει να ψάξεις. Πρέπει τώρα να κάνεις ολοκληρωμένες φράσεις.

  • Το δεύτερο παίξιμο σου επιτρέπει να ψάξεις πληροφορίες που λείπουν, να φωτίσεις περισσότερο κάποια σημεία.

  • Προσοχή! Επαναλαμβάνεις τα γραπτά σου, για να δεις μήπως έκανες λάθη πάνω στη γλώσσα ή δίνεις στο καθηγητή να τα διορθώσει.

  • Η διόρθωση γίνεται δίνοντας τις ίδιες απαντήσεις σε όλη την τάξη

  • Π.χ Τι καιρό κάνει την ημέρα της παρουσίασης;

  • Βρέχει.

  • Πρόκειται για πολιτικό ρεπορτάζ ή κοινωνικό;

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση