ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

24 Μαΐου 2017

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

Ενσυναίσθηση είναι η συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο, η αναγνώριση και η κατανόηση της θέσης, του συναισθήματος, των σκέψεων ή της κατάστασης του άλλου. Πρόκειται, για ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας. Για μια ικανότητα, που  όλοι διαθέτουμε και πρέπει να την αξιοποιήσουμε στη διδακτική πράξη.

Εργαλείο 
Η ενσυναίσθηση αρχικά αναπτύχθηκε ως εργαλείο της Ψυχοθεραπείας. Σύντομα όμως οι δυνατότητές της αναγνωρίστηκαν σε όλες τις μορφές των διαπροσωπικών σχέσεων, σε κάθε κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος προσπαθεί να καταλάβει αυτόν που βρίσκεται απέναντί του.


EΝΤΥΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ VODAFONE

18 Μαΐου 2017

SECURITE INTERNET TEXTE TRADUIT EN GREC

Sécurité Internet et conseils traduits en grec pour éviter le harcèlement.

Conseillère Pédagogique du Français

Membre certifie Internet

Dr Eftychia Nicolacopoulou

 


ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΛΕΣΕ ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ

6 Μαΐου 2017

ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Η λίστα των ειδικών του Διαδικτύου με τη δράση «Κάλεσε ένα ειδικό» για την ενημέρωση μαθητών της Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης.

 


ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ

5 Μαΐου 2017

http://www.koinignomi.gr/news/paideia/2017/04/28/kanenas-mathitis-sto-perithorio.html

Επιμορφωτική συνάντηση στη Σύρο με θέμα «Η Ειδική αγωγή ως μοχλός στη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας»

Κανένας μαθητής στο περιθώριο

Της Σχολικής Συμβούλου Γαλλικής Νοτίου Αιγαίου, Ευτυχίας Νικολακοπούλου
  • Παρασκευή, 28 Απριλίου, 2017 – 06:23

Ζητήματα που αφορούν στις ιδιαιτερότητες και τις μαθησιακές δυσκολίες τέθηκαν στην απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση με θέμα “Η Ειδική Αγωγή ως μοχλός στη διδασκαλία της Γαλλικής Γλώσσας” που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 25 Απριλίου 2017 στο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο “Ο Άγιος Γεώργιος”.

Η εκδήλωση απευθυνόταν στο σύνολο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου και σε γονείς και είχε ως στόχο να θέσει για μία ακόμη φορά, περαιτέρω προβληματισμούς για μια καλύτερη διαχείριση του δυναμικού της τάξης με άξονα την ευαισθησία και τις ιδιαιτερότητες εκείνες των μαθητών που χρίζουν μιας καλύτερης οργάνωσης – διαχείρισης και αντιμετώπισης των δυσκολιών τους.

Απαραίτητη η ενθάρρυνση των μαθητών

Στην εισήγησή της, με θέμα «Η Ειδική αγωγή ως μοχλός στη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας ”, η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Νοτίου Αιγαίου Δρ. Ευτυχία Νικολακοπούλου τόνισε τη σημασία των αρχών της ειδικής αγωγής στη διδασκαλία των γαλλικών ως ξένης γλώσσας. σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Όπως εξήγησε, “Επειδή οι διαταραχές της μάθησης προκαλούν κούραση και ψυχολογική δυσφορία στους αδύναμους μαθητές στην παρακολούθηση, την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία και την κατανόηση, ο δάσκαλος οφείλει να λάβει υπόψη του να είναι θετικός, να δίνει αξία, να στηρίζει, και να απλουστεύει κάθε διαδικασία με ενθαρρυντικά λόγια καθώς και να γνωρίζει την κάθε ξεχωριστή περίπτωση, προκειμένου να εντάξει αυτά τα παιδιά στο μάθημα γενικής παιδείας. Εξάλλου, η διαφοροποίηση των συνθηκών εργασίας είναι απαραίτητη για την εξασφάλιση της γενικής επιτυχίες των μαθητών και πρέπει να δίνεται σε όλους μια ευκαιρία. Ο εκάστοτε μαθητής πρέπει να γνωρίζει τη διαδικασία του μαθήματος και τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν. Επιπλέον οφείλει να γνωρίζει πότε και αν θα έχει την ανάλογη υποστήριξη, ποιες είναι οι προϋποθέσεις της επιτυχίας του μαθητή και του δασκάλου. Οι μαθητές πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη, ενσυναίσθηση και ενθάρρυνση για να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους. Να αναγνωρίζουν τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, να ξεπερνούν τα εμπόδια, να συντονίζουν τις γνώσεις και τις προσπάθειές τους. Επίσης να είναι σε θέση να αξιολογούν την ψυχική τους κατάσταση και να ελέγχουν, όσο το δυνατό καλύτερα, τη συμπεριφορά τους.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Ο εκπαιδευτικός από την πλευρά του, πρέπει να γνωρίζει τους μηχανισμούς και τις στρατηγικές αντιμετώπισης μεμονωμένων περιστατικών και να δείχνει υπομονή και ψυχραιμία. Να θέτει ρεαλιστικούς στόχους, να μην βαθμολογεί με τον ίδιο τρόπο τον μαθητή και με τις μαθησιακές διαταραχές αλλά να επιβραβεύει την προσπάθειά του. Επίσης, όταν διαμορφώνει το μάθημα να μην παραμελεί ωστόσο την υπόλοιπη τάξη. Σημαντικό είναι ο μαθητής να εργάζεται ευχάριστα και όχι από φόβο ή εξαναγκασμό. Τέλος, η κ. Νικολακοπούλου προτείνει στους εκπαιδευτικούς «να μην παραμελούν κανέναν, να φροντίζουν εξίσου όλους, κυρίως τους πιο αδύναμους», που όπως χαρακτηριστικά μας είπε, αυτά ήταν τα λόγια του Δελασάλ.

«Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό»

Στην εισήγησή του με θέμα «Παιδιά με εκπαιδευτικές ανάγκες – Εκπαιδευτικοί και Γονείς» ο Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου της Σύρου Αναστάσιος Αρμακόλας, που ήταν και ο κεντρικός ομιλητής, δήλωσε ότι, «στην Ειδική Αγωγή απαιτείται συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φορέων. Η περίπτωση κάθε παιδιού είναι τελείως ξεχωριστή και ποτέ δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλάνο που να καλύπτει όλες τις περιπτώσεις. Βασικός σκοπός της Ειδικής Αγωγής είναι η ένταξη, ενσωμάτωση και συνεκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στα σχολεία γενικής αγωγής και εκπαίδευσης. Γι” αυτό και υλοποιούνται προγράμματα συνεκπαίδευσης, υπάρχουν τα τμήματα ένταξης μέσα στα σχολεία γενικής αγωγής καθώς και η παράλληλη στήριξη. Το σημαντικότερο στοιχείο στην ειδική αγωγή είναι η πραγματική ευαισθητοποίηση και συνεργασία όσων ασχολούνται στο χώρο αυτό».

Περιπτώσεις μαθητών με επιληψία

Από την πλευρά της με θέμα την «Επιληψία & εκπαίδευση», η Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Ν. Αιγαίου Δρ Μαρία Δερέκα, κίνησε την ανησυχία όλων των παρευρισκομένων εκπαιδευτικών για τη σοβαρότητα των συνεπειών που μπορούν να προκύψουν σε μια τάξη λόγω μιας απότομης κρίσης επιληψίας σε μαθητή μετά από έντονο στρες ή αποτυχία ή επίπληξη μέσα στην τάξη καθώς μας ανέλυσε πώς εκδηλώνεται. Όπως τόνισε, «ιατρικώς, ένα άτομο με επιληψία ή ένα άτομο με κρίσεις «Ε», είναι εκείνο που υπόκειται σε επαναλαμβανόμενες διακοπές της εγκεφαλικής λειτουργίας, εξ αιτίας ξαφνικής διαταραχής των εκροών των νευρικών κυττάρων. Μια απλή προσβολή δεν υποδηλώνει ότι ένα άτομο έχει επιληψία (1 στα 20 άτομα μπορεί να έχουν μία κρίση κάποια στιγμή στη ζωή τους)». Κατέστησε δε γνωστό πως, πολλά παιδιά με επιληψία κατά τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας, θεραπεύονται όταν ενηλικιωθούν. Συνήθως, παρουσιάζεται πριν την ηλικία των είκοσι ετών και είναι η δεύτερη πιο συχνά παρουσιαζόμενη νευρολογική πάθηση μετά την ημικρανία που μπορεί να εμφανιστεί σε οποιονδήποτε ασχέτως ηλικίας, φύλου, εθνικής προέλευσης, ή νοημοσύνης”. Στη συνέχεια η Σχολική Σύμβουλος έκανε αναφορά στον ορισμό και στα αίτια της επιληψίας, στους τύπους των προσβολών, και στις συνέπειες στο χώρο της μάθησης και της συμπεριφοράς. Τέλος, παρουσίασε τρόπους χειρισμού του επιληπτικού παιδιού στην τάξη.

Εξασφάλιση καλών σχέσεων και συνεργασίας

Η κ. Μαργαρίτα Δεναξά, καθηγήτρια γαλλικής και υποδιευθύντρια του Ιδιωτικού Δημοτικού σχολείου παρουσίασε το θέμα: «Αξιοποίηση εργαλείων Web 2.0. στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας και στην Ειδική Αγωγή» και επεσήμανε την ύπαρξη πολύπλευρων εφαρμογών του Η/Υ για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στα γαλλικά.

Από τις ομιλίες κρίνεται ότι είναι υψίστης σημασίας ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, αλλά και κάθε άλλου μαθήματος με την εξασφάλιση του θετικού κλίματος εμπιστοσύνης, πρόληψης και έγκαιρης αντιμετώπισης κάθε προβλήματος, επαγρύπνησης για την προστασία των αδύνατων μαθητών, αλλά και για την εξασφάλιση καλών σχέσεων και πνεύματος συνεργασίας απέναντι σε κάθε μαθητή. Οι παρευρισκόμενοι έθεσαν ερωτήματα στα οποία και δόθηκαν οι ανάλογες πληροφορίες και οδηγίες.

Ετικέτες:
Ιδιωτικό Σχολείο Άγιος Γεώργιος

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ. ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ

5 Μαΐου 2017

ΧΡΩΜΑΤΑ


ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΣΥΡΟ

28 Απριλίου 2017

//www.koinignomi.gr/news/paideia/2017/04/28/kanenas-mathitis-sto-perithorio.html

 


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗ ΣΕΡΙΦΟ

6 Απριλίου 2017

ΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΕΡΙΦΟΥ

Την Τετάρτη 5 Απρίλίου 2017 9.00-11.30 π.μ στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης των μαθητών για τις παγίδες του Διαδικτύου, η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου Σχολική Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου και Πιστοποιημένο Στέλεχος της Ασφάλειας του διαδικτύου παρουσίασε  στους μαθητές του Γυμνασίου Σερίφου  τα πολλαπλά οφέλη αλλά και τους σημαντικότερους κινδύνους από τη χρήση του Διαδικτύου. Τονίστηκε η σημασία της  ενδυνάμωσης των αντιστάσεων  του κάθε μαθητή σε πειρασμούς προερχόμενους από τις   ψεύτικες εικόνες, τις λανθασμένες αντιλήψεις, και τις γενικότερες προκλήσεις  που προσφέρει το Διαδίκτυο.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συμφώνησαν ότι θα κρατήσουν στο μέλλον μια πιο υπεύθυνη στάση δεν θα επικοινωνούν με αγνώστους  και δεν θα δίνουν προτεραιότητα στο διαδίκτυο και στα παιχνίδια όταν πρόκειται να συμμετέχουν σε μια κοινωνική ή οικογενειακή συνάντηση. Η κ. Νικολακοπούλου ζήτησε από το κοινό να τηρήσουν μια τουλάχιστον από τις πολλές οδηγίες που τους δόθηκαν μεταξύ των οποίων είναι η προσωπική ευθύνη και η αέναη προσπάθεια για την αποφυγή της εξάρτησης η υπερβολή της οποίας οδηγεί στον εθισμό.
Στο σεμινάριο προβλήθηκε  ενημερωτικό βίντεο με τον τίτλο » Το παντοπωλείο» που περιγράφονται στιγμιότυπα περιστατικών  ηλεκτρονικής απάτης  στον  χαώδη κόσμο του Διαδικτύου.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΕΡΙΦΟΥ
Την Τετάρτη 5 Απρίλίου 2017 9.00-11.30 π.μ στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης των μαθητών για τις παγίδες του Διαδικτύου, η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου Σχολική Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου και Πιστοποιημένο Στέλεχος της Ασφάλειας του διαδικτύου παρουσίασε  στους μαθητές του Γυμνασίου Σερίφου  τα πολλαπλά οφέλη αλλά και τους σημαντικότερους κινδύνους από τη χρήση του Διαδικτύου. Τονίστηκε η σημασία της  ενδυνάμωσης των αντιστάσεων  του κάθε μαθητή σε πειρασμούς προερχόμενους από τις   ψεύτικες εικόνες, τις λανθασμένες αντιλήψεις, και τις γενικότερες προκλήσεις  που προσφέρει το Διαδίκτυο.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συμφώνησαν ότι θα κρατήσουν στο μέλλον μια πιο υπεύθυνη στάση δεν θα επικοινωνούν με αγνώστους  και δεν θα δίνουν προτεραιότητα στο διαδίκτυο και στα παιχνίδια όταν πρόκειται να συμμετέχουν σε μια κοινωνική ή οικογενειακή συνάντηση. Η κ. Νικολακοπούλου ζήτησε από το κοινό να τηρήσουν μια τουλάχιστον από τις πολλές οδηγίες που τους δόθηκαν μεταξύ των οποίων είναι η προσωπική ευθύνη και η αέναη προσπάθεια για την ΦΩΤΟ ΣΕΡΙΦΟΣτης εξάρτησης η υπερβολή της οποίας οδηγεί στον εθισμό.
Στο σεμινάριο προβλήθηκε  ενημερωτικό βίντεο με τον τίτλο » Το παντοπωλείο» που περιγράφονται στιγμιότυπα περιστατικών  ηλεκτρονικής απάτης  στον  χαώδη κόσμο του Διαδικτύου.

SEMINAIRE DE FORMATION DES PARENTS SUR LA SECURITE INTERNET A L ILE D’ANDROS

29 Μαρτίου 2017

SEMINAIRE D’INFORMATION SUR LE BON USAGE DE L INTERNET A L’ILE D’ANDROS

Le mercredi 15 et le jeudi 16 Mars 2017, ont eu lieu les réunions de l’après-midi des membres de l’Association des parents du Lycée Gavriou et du collège Empeirikion avec la Conseillère pédagogique du français de la Périphérie Sud Est Dr Eftychia Nicolacopoulou.
Le discours visait à informer les parents et les enseignants à l’utilisation appropriée de l’Internet dans la compréhension du monde en ligne et ses risques.
Mme
Eftychia Nicolacopoulou, a souligné l’importance de l’information et la sensibilisation des parents principalement, leur coopération avec les directeurs d’école et les enseignants, leur vigilance constante et le souci de changements importants pour tout ce qui paraîtrerait étrange et incompréhensible.
L’objectif initial de
s parents a-t-elle souligné est de protéger les jeunes, de gagner leur confiance. Parfois, les commentaires d’un parent, sont les dits des autres, la non-information et l’ idée générale qu’ils se forment. Ils sont souvent inquiets ou impressionnés sans connaître les détails et les vrais dangers.

Ainsi, lorsque les jeunes sont victimes de toute forme de chantage sur Internet, en général ne vont pas le confier aux parents par honte ou pour éviter les commentaires.

Ce qu’ il ne faut pas oublier c’est que les parents disent tout simplement cette phrase pleine d’assurance: « je suis ici pour te soutenir. »
Un autre séminaire d’information a été tenu le mercredi 15 Mars 2017 12.00-13.30 h Mme Nicolacopoulou a expliqué aux élèves comment effectuer des transactions en ligne, comment surfer sans danger et comment éviter tout échange et transaction avec des inconnus. Elle a souligné une nouvelle fois l’importance de la propriété et de la protection à la fois des données personnelles et celles de leurs parents. Enfin, elle a noté que l’Internet ne contient pas seulement des risques et des problèmes, mais il est aussi un outil d’apprentissage quand nous en faisons un bon usage quand nous prenons soin de savoir à l’avance où naviguer et qui contacter. Dans tous les cas, ne doit pas être utilisé sans limites.

Au cours des sessions de formation Mme Eftychia Nicolacopoulou, a donné des exemples de délinquance a discuté des expériences de utilisateurs et a finalement conseillé les parents de toujours créer un climat positif de confiance et entretenir de bonnes relations avec leurs enfants, pour montrer l’intérêt et non pour créer la peur ou la panique en sorte que l’usage de l’ Internet ne devienne pas la cause de discorde et de comportements négatifs.
Ceux qui ont assisté à la conférence recevront un certificat par la direction des Etablissements.


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

26 Μαρτίου 2017

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ

22 Μαρτίου 2017

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ