COMMENT ANNOTER UN TEXTE

slideplayer.fr/slide/173295/

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚ/ΟΥΣ ΠΕ05

Η συνεργασία των Σχολικών Συμβούλων με τους εκπαιδευτικούς στηρίζεται στην κατανόηση από τους πρώτους και την σύνταξη ενός πρωτοκόλλου συνεργασίας που θα διευκολύνει την ενημέρωση και από τις δυο πλευρές. Τα θέματα λοιπόν που απασχολούν και είναι σημαντικά για το μάθημα της ξένης γλώσσας είναι
Το αναλυτικό  πρόγραμμα που ετοιμάζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός για το επίπεδο της τάξης του και σύμφωνα με το βιβλίο, ασχέτως αν χρησιμοποιεί φωτοτυπίες ή άλλο αυθεντικό υλικό.
Τα βιβλία των γαλλικών, αν έχουν φθάσει έγκαιρα στο σχολείο, η ενημέρωση του σχολικού συμβούλου και η αναζήτησή τους μέσω της δευτεροβάθμιας και με την υποστήριξη των διευθυντών της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν.
Τα βοηθήματα και τα αυθεντικά κείμενα που χρησιμοποιούν και τα οποία να είναι προεπιλεγμένα για την καταλληλότητά τους ως συμπληρωματικά της διδασκαλίας.
Θα πρέπει επίσης να έχουν τα υλικοτεχνικά μέσα για τη βελτίωση του μαθήματος ή να κάνουν χρήση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων με διδακτικές της επικοινωνίας και του διαλόγου και την ενθάρρυνση του προφορικού λόγου από τους μαθητές με προτεραιότητα στην ανάγνωση.
Η συνεργασία με τις άλλες ειδικότητες και τα επιπλέον προγράμματα μπορούν  να αποτελέσουν θέματα ανάπτυξης και εργασιών μέσα στην τάξη των γαλλικών. Επίσης ο κάθε εκπαιδευτικός είτε υπηρετεί στην Α/θμια είτε στην Β/θμια θα πρέπει να γνωρίζει τη μέθοδο που ακολουθεί και να τις εναλλάξει προκειμένου να γίνεται το μάθημα πιο ενδιαφέρον και να καλύπτει το σύνολο των μαθητών με σχέδιο μαθήματος και ανάλογη δομή. Στις μέρες μας που υπάρχουν άπειρες ιστοσελίδες που λειτουργούν ως υποστηρικτικά βοηθήματα είναι χρήσιμο να δίδονται κάποιες ιστοσελίδες ή blog με πλούσιο αυθεντικό υλικό όπου εκφράσεις της καθημερινότητας διευκολύνουν την επικοινωνιακή μάθηση αλλά και την σωστή έκφανση slideplayer.fr/slide/4265774/ του λόγου.

O ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΜΙΑ ΕΚ/ΣΗ-ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΜΑΚΗ ΜΑΚΑΝΤΑΣΗ

THΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΤ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΥ

Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 11.00-12.00 θα πραγματοποιήσω τηλεδιάσκεψη Γαλλικών με τον εκπαιδευτικό που υπηρετεί στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση των σχολικών μονάδων Καστελόριζου. Θέματα είναι

  1. το αναλυτικό
  2. τα βιβλία γαλλικών
  3. Τα βοηθήματα και τα αυθεντικά κείμενα που χρησιμοποιεί
  4. Τα υλικοτεχνικά μέσα
  5. Η συνεργασία με τις άλλες ειδικότητες
  6. Οι παιδαγωγικές εφαρμογές
  7. Μέθοδοι διδασκαλίας του
  8. ΓΑΛΛΙΚΑ

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟ 1 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ

Την Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 9.45-10.30 π.μ θα πραγματοποιήσω τηλεδιάσκεψη με θέμα παιδαγωγικές προσεγγίσεις γαλλικών στην Ε και ΣΤ τάξη του Δημοτικού με την καθηγήτρια Γαλλικών.

HMΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΟ 1 ΚΑΙ 3 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΡΟΥ

Για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου πραγματοποίησα 2ωρα σεμινάρια σε μαθητές του 1ου & 3ου Γυμνασίου

για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο την 4 μέχρι και 7 διδακτική ώρα!

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΟ 6 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΡΟΥ

ΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΣΤΟ 6 ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Στις 9 Φεβρουαρίου 2018 την πρώτη διδακτική ώρα πραγματοποίησα σεμινάριο στην Ε τάξη με θέμα Τα γαλλικά με το τραγούδι στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Σύρου!

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2018 στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ρόδου με θέμα: «Διδακτικές προσεγγίσεις με τις ταινίες και τη μουσική» που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου κυρία Θεοδώρα Τσιμπούρη.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε εισηγήσεις από την κα Τσιμπούρη Θεοδώρα Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου για τα ψυχοκοινωνικά οφέλη από τη διδασκαλία της γλώσσας με τη χρήση της μουσικής και τη Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου για την αξιοποίηση των ταινιών μικρού μήκους στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας με υπότιτλους.
Όπως επισήμανε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου στην εισήγησή της ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Nijmegen, στην Ολλανδία, έχουν αποδείξει ότι η επιλογή των υποτίτλων στην πρωτότυπη γλώσσα της ταινίας ευνοεί την αποτύπωση των εκφράσεων και της γλωσσικής δομής, στην απομνημόνευση της ορθογραφίας (ως προς το οπτικό μέρος) και της τονικότητας και προφοράς των φωνημάτων ως προς το ακουστικό μέρος.
Έτσι, με τα αυθεντικά γαλλικά βίντεο ή ταινίες, αποκτάται η δεξιότητα της προφοράς της ξένης γλώσσας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «Η επιλεγμένη ταινία μικρού μήκους όχι μόνον με την εικόνα και τον ήχο αλλά και με την κίνηση των προσώπων ρόλων, μεταφέρει την τάξη στο χώρο, τον χρόνο και τον αντίστοιχο πολιτισμό και τις παραδόσεις και συνδέει τους αλλόγλωσσους εκπαιδευόμενους με στοιχεία της καθημερινότητας, του χαρακτήρα που αποτελούν κι αυτά εργαλεία μάθησης καθόσον προσελκύουν και κεντρίζουν την περιέργεια των μαθητών». Υπογραμμίστηκε επίσης ότι στη διαδικασία παρουσίασης των ταινιών διακρίνονται έξι φάσεις : Παρουσίαση, Εξήγηση, Φωνητική διόρθωση, Απομνημόνευση, Δραματοποίηση, Ασκήσεις δομής.
Με αυτό τον τρόπο, τόνισε η κ. Νικολακοπούλου, κάνοντας παρουσίαση της γαλλικής ταινίας Les demoiselles de Rocheford, ο εκπαιδευτικός ακολουθεί με μέθοδο και πιστά τις διαδικασίες από την παρουσίαση έως τις εκπαιδευτικές ασκήσεις που είναι και το πρακτικό μέρος του μαθήματός του.
Ως προς την προβολή της ταινίας, θα πρέπει να γίνεται σταδιακά-σπονδυλωτά και να σταματάει ό ίδιος στα σημεία που θέλει για να αναδείξει, είτε πρόκειται για μια σκηνή ή για ένα διάλογο ή για την εξάσκηση στην γαλλική προφορά με την επανάληψη και τη δραματοποίηση.
Στη συνέχεια η κα Τσιμπούρη μίλησε για τα οφέλη που μπορεί να προκύψουν για τους μαθητές από τη χρήση της μουσικής στη γλωσσική διδασκαλία. Τόνισε τη σημασία της καλλιέργειας, μέσω της μουσικής, διαπροσωπικής σχέσης με τους μαθητές.
Η χρήση της μουσικής, υπογράμμισε, δίνει στο μαθητή τη δυνατότητα να διακριθεί σε κάποια εναλλακτική δραστηριότητα του μαθήματος, ενισχύει την πνευματική του εγρήγορση ενώ παράλληλα βοηθά στην καλύτερη συγκέντρωση αλλά ενδυναμώνει και την πειθαρχία.
Ειδικά, όπως τόνισε, το τραγούδι δημιουργεί θετικά συναισθήματα, δίνει χαρά , προσφέρει ενεργητικότητα, ενώ ταυτόχρονα χαλαρώνει και μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη. Παράλληλα ενδυναμώνει το δέσιμο μεταξύ των παιδιών, καλλιεργεί την αίσθηση του ανήκειν και αυξάνει την αφοσίωση στο σχολείο με αποτέλεσμα τη μείωση της σχολικής εγκατάλειψης.
Κομβικός όμως είναι και ο ρόλος του εκπαιδευτικού ο οποίος με την προσωπικότητα, το διδακτικό στυλ, τη γνώση του αντικειμένου που διδάσκει και τον τρόπο με τον οποίο οργανώνει τις ομάδες των μαθητών επηρεάζει τη συμμετοχή των παιδιών στη διδασκαλία.
Ολοκληρώνοντας την εισήγησή της υπογράμμισε πόσο σημαντικός είναι ο κοινωνικός ρόλος της μουσικής καθώς βελτιώνει την κατανόηση του εαυτού και δημιουργεί καλύτερους πολίτες ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις αντικοινωνικές συμπεριφορές και ελαττώνει το συναίσθημα απομόνωσης.
Το Πρόγραμμα της ημερίδας περιλάμβανε τις ακόλουθες εισηγήσεις:
• Τα γαλλικά με ταινίες μικρού μήκους: Οδηγίες για την εφαρμογή της μεθόδου με ΤΠΕ.
– Εισηγήτρια: Ευτυχία Νικολακοπούλου.
• Η μουσική ως παιδαγωγικό εργαλείο στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας.
– Εισηγήτρια: Τσιμπούρη Θεοδώρα.
Νέα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου μπορείτε να βλέπετε στην ιστοσελίδα www.Musicschoolrhodes.gr.
Η Διευθύντρια
Θεοδώρα Τσιμπούρη.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΤΟ SELFIES-ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ

ΤΑ ΣΕΛΦΙΣ

HMEΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

http://www.koinignomi.gr/news/i-gnomi-sas/apopseis/2018/02/06/oi-neoi-kai-selfie.html

ο selfie δημιουργεί μια άνευ προηγουμένου εμπειρία με το να βλέπει κανείς τον εαυτό του όταν κοιτάζεται. Ο καθένας γίνεται ο ίδιος φωτογράφος του εαυτού του. Για την Pauline Escande-Gauquié, σημειολόγο και λέκτορα στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης του Πανεπιστημίου CELSA, το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό από την μετατόπιση των συνόρων μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής ζωής. Η σκηνοθεσία σε μια φωτογραφία, πάντα υπήρχε. Αλλά παλαιότερα, υπήρχε μια διαφορά μεταξύ της οικογένειας και της δημόσιας σφαίρας που ήταν πολύ πιο έντονη. Ο ιδιωτικός τομέας σήμερα τίθεται στη θέα όλων.
Snapchat: η στιγμιαία εικόνα
Τον Σεπτέμβριο του 2011, η εφαρμογή Snapchat
(link is external)
επέτρεψε την ανταλλαγή μηνυμάτων φωτογραφιών, βίντεο και κειμένου. Αυτό που την ξεχώρισε και την έκανε τόσο δημοφιλή στους νέους χρήστες
(link is external)
, είναι το γεγονός πως τα μηνύματα τα οποία στέλνονται είναι αυτοκαταστρεφόμενα, δηλαδή έχουν μικρή διάρκεια ζωής 1 έως 10 δευτερόλεπταγια για προβολή στον παραλήπτη έως ότου διαγραφούν αυτόματα. Συνολικά, υπάρχουν πάνω από 100 εκατομμύρια ενεργοί μηνιαίοι χρήστες οι οποίοι χρησιμοποιούν το Snapchat για να στέλνουν μηνύματα προς τους φίλους τους, με την πλειοψηφία τους να είναι γυναίκες (70%) και κάτω των 25 ετών (71%).
Η επιτυχία αυτής της εφαρμογής αποδεικνύει, σύμφωνα με την ερευνήτρια Danah Boyd της Microsoft Research και Associate Professor του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ότι οι νέοι ενημερώνονται για τους κινδύνους από την ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο από αυτά σε κοινωνικά δίκτυα, για να επανεμφανιστούν χρόνια αργότερα. «Ένας κόσμος όπου όλα είναι μόνιμα και αποθηκεύονται στο διαδίκτυο δεν είναι άνετος. Το Snapchat δεν είναι μόνο για την οικειότητα: για τους έφηβους, είναι ένας τρόπος για να ελέγξετε ακόμα περισσότερο αυτά που στέλνουν.
Με αυτή την εφαρμογή, εστιάζουν στο παρόν: τα ανέκδοτα και τα μηνύματα που στέλνουν που γίνονται για μια στιγμή Τ και όχι για το μέλλον. Όταν στέλνουν μια γυμή φωτογραφία, είναι απειροελάχιστο. Και, είναι συχνά ενήλικες που καταπιάνονται. Ο Jurgenson σημειώνει ότι στα στιγμιαία μηνύματα μπορούν επίσης να δώσουν περισσότερη προσοχή οι άνθρωποι: «Όταν πρέπει να κοιτάξουμε γρήγορα, κοιτάζουμε καλά», λέει.
Έκφραση με την εικόνα
Ο κοινωνιολόγος de λέει ότι περίμενε ότι η συγχώνευση της εικόνας και του κειμένου γίνεται κανόνας για τις ανταλλαγές των μηνυμάτων. Το 85%, των Γάλλων λέγεται ότι τους είναι ευκολότερο να επικοινωνούν με συγγενείς μόνο με φωτογραφίες. Βλέπουμε την άνοδο της γλώσσας χωρίς λόγια ή λέξεις, που έρχεται σε αντίθεση με όλη την πολυλογία που βλέπουμε στα κοινωνικά δίκτυα. Εν κατακλείδι, ο κοινωνιολόγος Ronan Chastellier σημειώνει: «Μεταξύ ορισμένων νέων, υπάρχει μόνο η φωτογραφία για να διατηρηθεί μια κοινωνική σχέση. «. Εν κατακλείδει, αυτή η νέα μόδα-πάθους μπορεί να δημιουργήσει εθισμό και ψυχολογικές διαταραχές καθώς η εξάπλωση του φαινομένου ξεκινάει από εφήβους 12-16 ετών. Συνήθως αρχίζει ως αστείο μέσα στη παρέα των φίλων και σταδιακά παίρνει διαστάσεις επιδημίας εφόσον ο ένας έφηβος μιμείται τον άλλον σε μια αλληλοδιαδοχή από φωτογραφίες και σε συνάρτηση με τις φιλίες, την επιβεβαίωση και την αποδοχή τους. Το συναίσθημα ότι ανήκουν σε ένα σύνολο, ότι είναι αποδεκτοί και ότι ξεχωρίζουν, ως ενδιαφέροντες ή και διαφορετικοί, δημιουργείται πολλές φορές όταν μπαίνουν ασυναίσθητα στη διαδικασία όχι μόνον να βγάλουν περίεργες, προκλητικές ή και επικίνδυνες φωτογραφίες, αλλά και να τις δημοσιεύσουν. Όσα λοιπόν περισσότερα like κερδίζει κάποιος, τόσο πιο υπέροχα αισθάνεται ότι τον αποδέχονται και τον επιβραβεύουν.
Η εικόνα του σώματος και η εμφάνιση παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της ταυτότητας και στην αυτοεκτίμηση του εφήβου. Τα παιδιά αναρτούν συνέχεια selfies για να σαγηνεύσουν το άλλο φύλο, ή το αγόρι/ κορίτσι που τους αρέσει. Παράλληλα αυτή η ναρκισσιστική ανάγκη και το κυνήγι της φαντασιωσικής τέλειας εμφάνισης όσων τραβούν selfies δείχνει τα βαθιά συναισθηματικά κενά, τα οποία καλύπτονται δυστυχώς για λίγο. Η τάση των νέων για selfies είναι διαρκώς αυξανόμενη λόγω και της εξοικείωσής τους από νωρίς στη χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και των κοινωνικών δικτύων. Πρέπει όμως να έχουν στο νου τους ότι δεν πρέπει να βλέπουν τις selfies ανταγωνιστικά, ούτε ως μέσον επιβεβαίωσης, ούτε ως διαβατήριο επιτυχίας στη ζωή. Δεν είμαστε ενάντια στις selfies αρκεί να υπάρχει μέτρο. Οι έφηβοι πρέπει να κατανοήσουν ότι είναι επικίνδυνο να αναρτούν συνέχεια προσωπικά στοιχεία στο διαδίκτυο, να βγάζουν selfies και να τις κοινοποιούν παντού. Σε αυτό το σημείο οι νέοι καλούνται να αναλογιστούν τις επιπτώσεις των selfies στην διαμόρφωση της προσωπικής τους ταυτότητας.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΕΩΝ 12-16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

1. την Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018, και ώρα 11.00΄-12.00 μ.μ (4 η ώρα)
α. τηλεδιάσκεψη με την καθηγήτρια γαλλικών που υπηρετεί στο 1 δημοτικό σχολείο Καλύμνου (διάρκειας 1 διδακτικής ώρας) σε κενή διδακτική ώρα
και
2 Την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα11.20-12.15 συνάντηση συνεργασίας σε κενό της, με την καθηγήτρια γαλλικών του 3ου Γυμνασίου Σύρου με θέμα η πρόοδος και η βελτίωση του αναλυτικού προγράμματος, η ανταπόκριση των μαθητών, θέματα που αφορούν τη διαχείρηση της ύλης.

 

ΔΡΑΣΕΙΣ 3ΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής
Νοτίου Αιγαίου
Ευτυχία Νικολακοπούλου

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top
...