ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Tην Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Αρχιλόχου Πάρου, σεμινάριο για την Ασφάλεια του Διαδικτύου που διοργανώθηκε από το Σύλλογο του Σχολείου μας με προσκεκλημένη την Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής Νοτίου Αιγαίου και Πιστοποιημένο Στέλεχος του Διαδικτύου κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου. Σε μια από τις ανακαινισμένες αίθουσες με τον απαραίτητο εξοπλισμό, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς μας που παρακολούθησαν την  ομιλία της, η σύμβουλος  παρουσίασε τα οφέλη αλλά και τις επιπτώσεις μιας υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου που οδηγούν στην εξάρτηση και τον εθισμό. Εξήγησε στους μαθητές ότι μόνο οι ίδιοι μπορούν να προστατέψουν τον εαυτό τους μετά από την ενημέρωση που θα δεχόντουσαν. Το διαδίκτυο, όπως είπε, είναι εθιστικό και αποσπά την προσοχή και τη σκέψη σε περίπου μια ώρα μετά από το ξεκίνημα της χρήσης του. Γι αυτό θα πρέπει όταν κάνουμε κάποια εργασία, να μην το χρησιμοποιούμε. Τόνισε δε την επικινδυνότητα των κινητών όταν μετακινούμαστε, αλλά και των selfies όταν αυτά γίνονται απερίσκεπτα και σε ακατάλληλα σημεία. Αναφέρθηκε επίσης στην βλαβερότητα για την οικιακή οικονομία και την οικογένεια, των τυχερών παιχνιδιών στο σπίτι από μικρούς και μεγάλους. Στη συνέχεια ανέπτυξε τις επιπτώσεις του  facebook στο συναίσθημα καθώς και στις σχέσεις των μαθητών με τους γνωστούς και άγνωστους φίλους. Και συνέχισε ότι η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα είναι διασκεδαστική αλλά ορισμένες φορές μπορεί να μας επηρεάσει αρνητικά και να φέρει αντίθετα αποτελέσματα. Ζήτησε από τους μαθητές ο καθένας να σκεφτεί προσωπικά τι λάθη έχει κάνει με το internet και πως μπορεί να τα διορθώσει με τον προσωπικό του αγώνα. Στο τέλος της ομιλίας προβλήθηκε βίντεο από το saferinternetkids με μαγνητοσκοπημένες και εικονογραφημένες οδηγίες για την ασφάλεια του διαδικτύου. Οι μαθητές χειροκρότησαν την ομιλία και αφού ευχήθηκαν ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ έφυγαν από το σχολείο τους ικανοποιημένοι και σκεπτικοί.

ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΠΑΡΟΥ

Την Τρίτη 27 Μαρτίου 2018, η σχολική σύμβουλος Γαλλικής κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου, παρουσίασε μάθημα θεατρικής παιδείας στα γαλλικά με παρουσίαση στον πίνακα, κλασσικών  Γάλλων θεατρικών συγγραφέων καθώς και θεατρική ορολογίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα είδη του θεάτρου, τις πράξεις και τις σκηνές. Έγινε παρουσίαση των σημαντικότερων έργων του Μολιέρου όπως ( Le malade Imaginaire, Le bourgeois gentilhomme) και του Ρακίνα (Le Cid), μάθαμε για τα είδη του θεάτρου Comedie, tragedie drame και οι  μαθητές δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν για τον Μολιέρο ή  τον Ρακίνα. Στη  συνέχεια παρουσιάστηκαν στα γαλλικά και τα ονόματα αρχαίων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων μεταξύ των οποίων ο Αισχύλος που στην γαλλική γράφεται Eschyle.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τις καινούριες τους γνώσεις και με την καλή θέληση και πρωτοτυπία της Συμβούλου να τους εντρυφήσει γνώσεις πολιτισμικού εγκυκλοπαιδικού ενδιαφέροντος.

Για να πούμε την αλήθεια, δεν χρειάστηκε πάνω από μια διδακτική ώρα για να τους  μαθητές της Πάρου να μάθουν το Μολιέρο. Μήπως τελικά χρειάζεται και το κάτι άλλο στην ξενόγλωσση εκπαίδευση;

 

Ευτυχία Νικολακοπούλου

Σχολική Σύμβουλος Γαλλικών

Νοτίου Αιγαίου

ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΣΤΟ 1 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΡΟΥ

Την Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία γαλλικών με θέμα το θέατρο.

Η σχολική σύμβουλος κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου, παρουσίασε στον πίνακα 5 σημαντικές λέξεις από το γαλλικό λεξιλόγιο με αναφορά στην ακουστική ομοιότητα με την ελληνική γλώσσα. Οι λέξεις αυτές είναι le theatre, le drame, la comedie, la tragedie. Μίλησε για τη δουλειά του θεατρικού συγγραφέα l home de theatre και του σκηνοθέτη le metteur en scene. Οι μαθητές ενθουσιασμένοι έγραψαν με εμδιαφέρον τις λέξεις και ζήτησαν να μάθουν στα γαλλικά ονόματα θεατρικών συγγραφέων μεταξύ των οποίων ακούστηκαν Moliere, Racine, Corneille και θεατρικών παραστάσεων που άκουγαν για πρώτη φορά όπως le bourgeois gentilhomme, le malade imaginaire et le Cid. Ακολούθησε  QUIZ με θέμα το θέατρο. Το μάθημα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του quiz.

To quiz έδωσε την ευκαιρία να δουν τις προεωπογραφίες των θεατρικών συγγραφέων και να αποτυπώσουν επιπλέον θεατρικό λεξιλόγιο.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 15 Μαρτίου 2018 η διάλεξη που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018 και ώρα 18:00, στην Αίθουσα Ι στα πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον μήνα της Γαλλοφωνίας, που διοργάνωσε το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών σε συνεργασία με το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και τη Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής Νοτίου Αιγαίου κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου με θέμα: «Σπουδές στη Γαλλία και επαγγελματικός προσανατολισμός».
Η κ. Νικολακοπούλου ως συντονίστρια και συνδιοργανώτρια αφού υποδέχτηκε τον Δήμαρχο Σύρου κ. Γεώργιο Μαραγκό καθώς και τους ομιλητές, παρουσίασε το πρόγραμμα της εκδήλωσης.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ. Δήμαρχος Σύρου ο οποίος με τη σειρά του μας καλωσόρισε όλους και τόνισε ότι «η γλωσσομάθεια, αποτελεί «κλειδί» για την επαγγελματική επιτυχία, καθώς, ειδικά στην Ευρώπη, η γνώση και η ευχέρεια σε περισσότερες από δυο γλώσσες αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα». Αφού συνεχάρη θερμά τους μαθητές του Ιδιωτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος», οι οποίοι κατέκτησαν την πρώτη θέση στον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς που με απεριόριστη υπομονή μοχθούν για το καλό των παιδιών τους, ώστε σήμερα να είναι υπερήφανοι για τις επιδόσεις τους».
Στη εκδήλωση αυτή κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. Νικόλας Χριστοδούλου, Διευθυντής του τμήματος των εξετάσεων του Γαλλικού Ινστιτούτου της Ελλάδας ο οποίος παρουσίασε με λεπτομέρεια τη Γαλλοφωνία- μια μεγάλη οικογένεια, τα γαλλικά διπλώματα-οικογενειακό διαβατήριο και τις σπουδές στη Γαλλία – ποια είναι η προετοιμασία και γιατί διαλέγουμε τις γαλλόφωνες χώρες. Ακολούθησαν ερωτήσεις και απαντήσεις οι οποίες απασχολούσαν τους νέους σχετικά με τα δίδακτρα, την φοιτητική ταυτότητα και το κόστος ζωής ενός φοιτητή στη Γαλλία. Το ενδιαφέρον των ακροατών επικεντρώθηκε στις σύγχρονες σκληρές επιστήμες, όπως τα μαθηματικά, η βιολογία και η χημεία που δίνουν τη δυνατότητα στους φοιτητές να σπουδάζουν και να πληρώνονται ταυτόχρονα. Ο κ. Χριστοδούλου τόνισε τη σημασία ενός σωστού προσανατολισμού-ενημέρωσης και προετοιμασίας κάθε υποψήφιου φοιτητή προκειμένου να επιλέξει τις κατάλληλες σπουδές που θα αναδείξουν το ταλέντο του τονίζοντας το ρόλο των Γαλλικών Πανεπιστημίων σε αυτό τον τομέα. Όταν ένας φοιτητής δεν τα πηγαίνει καλά σε μια σπουδή και δεν περάσει στα δύο χρόνια, τότε αντιλαμβάνεται καλύτερα ότι πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση. Τέλος μεταξύ των άλλων, ανέφερε ότι η βαθμολόγηση στη Γαλλία είναι πιο αυστηρή.
Μετά την παρέμβαση του κ. Χριστοδούλου ο κ. Laurent Lafrechoux, καθηγητής της Maison rurale familiale της (Αγροτικής Οικογενειακής Σχολής) της πόλης St Etienne της Γαλλίας, που ήλθε στο νησί μας με το πρόγραμμα Erasmus + και συνεργάζεται κ. Λεονάρδο Παλαιολόγο, μίλησε για το εκπαιδευτικό σύστημα στη Γαλλία λέγοντας ότι «το δημόσιο σχολείο στη Γαλλία βασίζεται σε τρεις κύριες αρχές που είναι: αρχικά ο υποχρεωτικός χαρακτήρας (κάθε παιδί στη Γαλλία πρέπει να πάει στο σχολείο από την ηλικία των 6 έως τα 16 χρόνια), η εκπαίδευση είναι δωρεάν ανεξάρτητα από το οικογενειακό εισόδημα και εκτιμάται ότι στη Γαλλία το δημόσιο σχολείο δεν προορίζεται να μεταφέρει αξίες διότι η θρησκεία στη Γαλλία είναι θέμα προσωπικών πεποιθήσεων και ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει σε ότι θέλει.
Ακολούθησε ο χαιρετισμός του Προέδρου της AFASYR τονίζοντας ότι η Σύρος έχει προνομιούχους δεσμούς και ρίζες με τη Γαλλία και τη Γαλλοφωνία και ότι το ελληνικό λεξιλόγιο αντικατοπτρίζεται πάντα στη γαλλική γλώσσα.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με ομιλία του κ. Παλαιολόγου σχετικά με τα προγράμματα Erasmus +και τη χρησιμότητα για την επιμόρφωση αλλά και για την εύρεση εργασίας στη συνέχεια.
Έχουμε εμπειρία στο κοινοτικό πρόγραμμα ERASMUS PLUS ως οικοδεσπότης που προσφέρει στους εκπαιδευόμενους μια επαγγελματική εμπειρία πρακτικής άσκησης σε επιχειρήσεις, ακολουθούμενη από γλωσσική και πολιτιστική κατάρτιση.
Οι συνεργάτες μας προς το παρόν είναι:
• Επαγγελματικό Λύκειο, Τεχνικό Γυμνάσιο MYRIAM της Τουλούζης
• Το Κέντρο Εκπαίδευσης Κηπευτικών του Machecoul MFR
• Αγροτικό Ινστιτούτο La Charmeliere de Carquefou
• Λύκειο Γενικής Παιδείας και Γεωργικής Τεχνολογίας του Heugas
• Λύκειο του αγροτικού οικογενειακού σπιτιού του Αγίου Ετιέν
• Γαστρονομικό Γυμνάσιο της Chorzow στην Πολωνία.
• Escola Profissional του Σαντο Τίρσο – Πορτογαλία
• Κέντρο Σπουδών «Στέφανος ο Μαρί και Σφάντ» Πασκάνι – Ρουμανία
Στο τέλος των ομιλιών η κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου ευχαρίστησε τους ομιλητές και μαζί με τον κ. Χριστοδούλου απένειμαν τα βραβεία στους μαθητές του Ιδιωτικού Γαλλικού Σχολείου «Ο Άγιος Γεώργιος» αφού συνεχάρησαν τα ίδια, τους γονείς και την καθηγήτριά τους κα Μαργαρίτα Δεναξά.
Συμπερασματικά θα έλεγα ότι σήμερα οι νέοι χρειάζονται καθοδήγηση για την σωστή επιλογή της ξένης γλώσσας που θα τη χρησιμοποιήσουν αργότερα για τις σπουδές που θα ακολουθήσουν, αλλά και ως εφαλτήριο για δυνατότητα σπουδών και σταδιοδρομίας.

 

Fut réalisée avec succès, dans le cadre  du mois de la Francophonie, la conférence tenue le 
jeudi 15 Mars 2018, à 18:00h, dans la salle » I.Ritsos»  du centre culturel d’Ermoupolis.
Un événement organisé par l’Institut français d’Athènes, avec la coopération de la municipalité
de Syros  et de la conseillère pédagogique de français de la périphérie du sud Egée,
madame Eftychia Nikolakopoulou. 
 
Mme Nikolakopoulou en tant que coordinatrice, a accueilli le maire de Syros, 
Monsieur George Maragos, qui a pris la parole.
 
Monsieur le maire de Syros a souhaité la bienvenue à tous et a souligné que « l’apprentissage des langues est une clé de la réussite professionnelle, et particulièrement en Europe.
La connaissance et la maîtrise de plus de deux langues, est un avantage concurrentiel important.
Il a chaleureusement félicité les élèves de l’école privée « Saint George », qui ont remporté 
la première place dans le concours de la Francophonie, ainsi que les enseignants et les parents pour leur travail et leur patience.
Cela pour le bien de leurs enfants, et afin d’être fiers de leurs performances.
 
Le conférencier principal fut Mr. Nicholas Christodoulou, directeur du département des examens de l’Institut français de la Grèce, a présenté en détail la francophonie; un passeport permettant l’accès aux brevets français et aux études en France.
Un avantage pour un avenir orienté vers les pays francophones. 
 
M. Christodoulou a souligné l’importance: 
 
 -D’une bonne orientation et de la conscience de soi pour chaque étudiant.
 -De choisir des études appropriées, qui mettront en évidence leur talent.
  Cela avec le concours des universités françaises et dans le domaine sélectionné.
 -Quand un élève n’est pas correctement orienté, et ne réussit pas en deux ans, 
  il est alors préférable qu’il change de direction.
 
Enfin, il a mentionné que la notation en France est plus stricte.
 
Cela a été suivi par des questions et des réponses, principalement sur les frais de scolarité, la carte d’étudiant et le coût des études en France.
L’intérêt des auditeurs fut axé sur les sciences modernes, telles que les mathématiques, la biologie et la chimie, qui permettent aux étudiants d’effectuer des études, et d’être payés en même temps.
 
Suite à l’intervention de Mr Christodoulou, Mr Laurent Lafrechoux, éducateur à la Maison Familiale Rurale, (MFR), de la ville de St Etienne (France), venu à Syros pour accompagner le programme Erasmus + , et assister Mr Leonardos Paleologos.
Il détailla le système éducatif français,  en expliquant que l’école publique en France repose sur trois principes: 
 
 -Le caractère obligatoire (tous les enfants en France doivent aller à l’école (de l’âge de 6 à 16 ans).
 – L’éducation est gratuite et peu importe le revenu familial. 
 -En France l’école publique n’est pas destinée à transférer des valeurs, car la religion  est une 
question de croyance personnelle, et chacun est libre de croire en ce qu’il veut.
 
Mr Lafrechoux céda la parole au Président de l’AFASYR, qui souligna les liens privilégiés qui unissent Syros, la  France et la Francophonie.
Le vocabulaire grec est toujours présent dans la francophonie et dans le monde.
 
L’événement s’est poursuivi par un discours de M. Palaiologos sur les programmes Erasmus +, et l’utilité de la formation dans la recherche d’un emploi.
Le programme Erasmus + offre aux étudiants  une expérience, en stage professionnel et en entreprise; suivie par des connaissances linguistiques et culturelles. 
 
Nos partenaires à l’ heure actuelle sont les suivants : 
 
• Lycée professionnel Lycée technique MYRIAM Toulouse 
• Le Centre horticole Machecoul Formation MFR 
• Institut agricole La Charmeliere de Carquefou 
• Enseignement général Lyceum et de la technologie agricole Heugas 
• École de la maison familiale rurale de Saint Etienne 
• Lycée gastronomique de Chorzow en Pologne. 
• Escola Profissional de Santo Tirso – Portugal 
• Centre d’ études «Stephen et Marie Sfantu» Paskani – Roumanie
 Pour terminer cet évènement, Mme Eftychia Nikolakopoulou a remercié les intervenants.
Puis avec Mr  Christodoulou, ont décerné les prix aux  lauréats de la francophonie; élèves de l’école française privée « Saint-Georges » de Syros;  félicitèrent leurs parents, et leur professeur Mme Margarita Denaxas.
 
Mme Eftychia Nicolakopoulou précisa que les jeunes d’aujourd’hui ont besoin de conseils, 
pour le choix de la langue qu’ils utiliseront  pour leurs études,  mais aussi pour la réalisation
de leur carrière professionnelle.

 

CONGRES PANHELLENIQUE A DELPHES 9 mars 2018 Discours sur l utilite de la chanson francaise dans le cours du fle

ΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΩΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΑΠΙΔΕΥΣΗ.

ΔΕΛΦΟΙ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018

Της Ευτυχίας Νικολακοπούλου

PHD Ελληνικής και Γαλλικής Φιλολογίας

Σχολικής Συμβούλου Γαλλικής

Ν.Αιγαίου

Η εισήγηση αυτή αποτελεί τον πρόλογο για την προβολή της σπουδαιότητας του τραγουδιού ως παιδαγωγικό βοήθημα στις δραστηριότητες της γλωσσικής παραγωγής.

Αποτέλεσμα εικόνας για DELPHES

ORIENTATION PROFESSIONNELLE EN FRANCE

Études en France_Syros_ A3 (3)

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ BULLYING ΣΤΟ 1 ΚΑΙ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΡΟΥ

Την Τρίτη 7 Μαρτίου 2018 από 9-12.00 μ.μ θα πραγματοποιήσω σεμινάριο κατά του bullying σε  μαθητές της Α και Γ Γυμνασίου. Θα γίνει προβολή βίντεο και θα ακολουθήσει συζήτηση.

FRANCAIS AU PRIMAIRE

https://fr.islcollective.com/resources/printables/worksheets_doc_docx/chanson__balan-balancoire/chansons-avancé-c1/7758

Voici les paroles d une belle chanson pour les eleves du primaire a travailler en classe de fle

COMMENT ANNOTER UN TEXTE

slideplayer.fr/slide/173295/

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚ/ΟΥΣ ΠΕ05

Η συνεργασία των Σχολικών Συμβούλων με τους εκπαιδευτικούς στηρίζεται στην κατανόηση από τους πρώτους και την σύνταξη ενός πρωτοκόλλου συνεργασίας που θα διευκολύνει την ενημέρωση και από τις δυο πλευρές. Τα θέματα λοιπόν που απασχολούν και είναι σημαντικά για το μάθημα της ξένης γλώσσας είναι
Το αναλυτικό  πρόγραμμα που ετοιμάζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός για το επίπεδο της τάξης του και σύμφωνα με το βιβλίο, ασχέτως αν χρησιμοποιεί φωτοτυπίες ή άλλο αυθεντικό υλικό.
Τα βιβλία των γαλλικών, αν έχουν φθάσει έγκαιρα στο σχολείο, η ενημέρωση του σχολικού συμβούλου και η αναζήτησή τους μέσω της δευτεροβάθμιας και με την υποστήριξη των διευθυντών της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν.
Τα βοηθήματα και τα αυθεντικά κείμενα που χρησιμοποιούν και τα οποία να είναι προεπιλεγμένα για την καταλληλότητά τους ως συμπληρωματικά της διδασκαλίας.
Θα πρέπει επίσης να έχουν τα υλικοτεχνικά μέσα για τη βελτίωση του μαθήματος ή να κάνουν χρήση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων με διδακτικές της επικοινωνίας και του διαλόγου και την ενθάρρυνση του προφορικού λόγου από τους μαθητές με προτεραιότητα στην ανάγνωση.
Η συνεργασία με τις άλλες ειδικότητες και τα επιπλέον προγράμματα μπορούν  να αποτελέσουν θέματα ανάπτυξης και εργασιών μέσα στην τάξη των γαλλικών. Επίσης ο κάθε εκπαιδευτικός είτε υπηρετεί στην Α/θμια είτε στην Β/θμια θα πρέπει να γνωρίζει τη μέθοδο που ακολουθεί και να τις εναλλάξει προκειμένου να γίνεται το μάθημα πιο ενδιαφέρον και να καλύπτει το σύνολο των μαθητών με σχέδιο μαθήματος και ανάλογη δομή. Στις μέρες μας που υπάρχουν άπειρες ιστοσελίδες που λειτουργούν ως υποστηρικτικά βοηθήματα είναι χρήσιμο να δίδονται κάποιες ιστοσελίδες ή blog με πλούσιο αυθεντικό υλικό όπου εκφράσεις της καθημερινότητας διευκολύνουν την επικοινωνιακή μάθηση αλλά και την σωστή έκφανση slideplayer.fr/slide/4265774/ του λόγου.
Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top
...