ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

26 Μαρτίου 2017

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ

22 Μαρτίου 2017

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


18 Μαρτίου 2017

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ

 

Την Τετάρτη 15 και Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική απογευματινή συνάντηση των μελών του Συλλόγου γονέων του Γυμνασίου με ΛΤ Άνδρου και του Εμπειρίκειου Γυμνασίου 6.30 -8 μμ με τη Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής Ν.αιγαίου και Στέλεχος Ασφαλούς Διαδικτύου κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου.

Η ομιλία είχε ως στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονέων και εκπαιδευτικών στη σωστή χρήση του Διαδικτύου στην κατανόηση του διαδικτυακού κόσμου και των κινδύνων του.

Η κ. Ευτυχία Νικολακοπούλου, τόνισε τη σημασία της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κυρίως των γονέων, της συνεργασίας τους με τους διευθυντές των σχολείων αλλά και των εκπαιδευτικών, τη διαρκή επαγρύπνησή τους και ενδιαφέρον τους για τις σημαντικές αλλαγές και κάθε τι περίεργο που θα διαπιστώσουν.

Ο αρχικός στόχος του γονιού είπε, προκειμένου να προστατεύσει το παιδί του, είναι να κερδίσει την εμπιστοσύνη του, γνωρίζοντας ότι ο ίδιος είναι γνώστης του διαδικτύου. Πολλές φορές οι παρατηρήσεις του γονιού, είναι μόνο αυτά που έχει ακούσει από τρίτους και που του έχουν κάνει εντύπωση ή τον έχουν τρομάξει και τον ίδιο. Χάνεται όμως η αξιοπιστία, καθώς το παιδί αναγνωρίζει ότι ο γονιός δεν γνωρίζει το διαδίκτυο. Έτσι, όταν το παιδί πέσει θύμα, οποιασδήποτε μορφής εκβιασμού στο διαδίκτυο, δεν πηγαίνει συνήθως να μιλήσει στο γονέα του διότι θα ντραπεί ή θα νομίζει ότι δεν θα τον πιστέψει ή θα φοβηθεί τις παρατηρήσεις. Ένα πράγμα πρέπει να μην ξεχνούν οι γονείς είναι να επιβεβαιώνουν τα παιδιά λέγοντας μια απλή φράση: “Ό,τι και να γίνει στο διαδίκτυο, εγώ είμαι εδώ να σε υποστηρίξω”.

Σε ενημερωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017 και ώρα 12.00-13.30 μ.μ η κ. Νιολακοπούλου επισήμανε και στους μαθητές τον έλεγχο από τους ίδιους των διαδικτυακών συναλλαγών, της πληροφορίας και την αποφυγή κάθε επικοινωνίας και συναλλαγής με αγνώστους του διαδικτύου. Τόνισε εκ νέου τη σημασία της ιδιοτικότητας και της προστασίας τόσο των προσωπικών τους δεδομένων όσο και αυτών των γονέων τους. Τέλος επισημάνθηκε ότι το διαδίκτυο δεν περιέχει μόνο κινδύνους και προβλήματα, αλλά είναι και εργαλείο για τη μάθηση όταν κάνουμε σωστή χρήση και όταν φροντίζουμε να γνωρίσουμε εκ των προτέρων πού θα πλοηγηθούμε και με ποιους θα επικοινωνήσουμε. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να μη γίνεται κατάχρηση και πολύωρη χρήση του.

Φροντίδα των γονέων το ηθικό δίδαγμα

Στις επιμορφωτικές συναντήσεις η κ Νικολακοπούλου αφού εδωσε παραδείγματα παραβατικότητας συζητήθηκαν βιωματικά στο ακροατήριο, συμβούλεψε τους γονείς να ενημερώνονται να δημιουργούν πάντα ένα θετικό κλίμα εμπιστοσύνης και καλών σχέσεων με τα παιδιά τους, να δείχνουν ενδιαφέρον και να μην δημιουργούν φόβο ή πανικό ώστε να μην γίνεται το Διαδίκτυο αιτία έριδας και προστριβών με αντίθετα αποτελέσματα αρνητικών συμπεριφορών.

Όσοι παρακολούθησαν την ημερίδα θα λάβουν βεβαιώσεις από τα γραφεία των Διευθυντών.

Ενημέρωση και ψηφιακό υλικό για γονείς και μαθητές θα βρίσκουν στην ιστοσελίδα

saferinternet4kids.gr/saferinternet.gr

 

 

 

 


SEMINAIRE SUR LA PEDAGOGIE POSITIVE AU COLLEGE MUSICAL DE RHODES

29 Ιανουαρίου 2017

Communiqué de presseImage
C est avec succès que s”  est tenu le mercredi 18 Janvier 2017 à l’école de Musique de Rhodes l’Atelier pédagogique intitulé: «La pédagogie active» visant à la formation des enseignants de langues étrangères dans les questions  de pédagogie de l’Enseignement dans des conditions quotidiennes de leur travail en salle de classe. L’organisation de la conférence a été entreprise par la Conseillère Pédagogique S.Egée du  primaire et du secondaire Dr Eftychia Nicolacopoulou en collaboration avec la directrice de  l’école de musique de Rhodes Mme Theodora Tsimpouri.
Dans son introduction, sur l’enseignement positif,  Dr Eftychia  Nicolacopoulou a souligné l’importance d’assurer un climat positif dans la salle de classe en fournissant un enseignement bien structuré toujours adapté au niveau des élèves. Mettant l’accent sur le développement et l’amélioration de la pensée critique elle a  parlé de l’intelligence multiple et des différents types d’étudiants et a souligné l’importance de l’affectivité dans le processus d’apprentissage pour un enseignement plus communicatif. Ensuite, elle a souligné l’importance de la participation active de l’apprenant  de l’interaction sociale et du travail d’équipe. Sur la pédagogie positive,  où l’enseignant met le plaisir et la confiance de l’étudiant dans le centre d’apprentissage, il ne faut  pas faire de discrimination, ni des comparaisons parce que tous les étudiants ne sont pas  les mêmes et n” apprennent pas de la même manière, α-t-elle souligné! Cependant, il doit montrer aux élèves que tous les enfants peuvent  réussir quand on leur propose des outils appropriés.
Enfin elle a mis l” accent sur la pédagogie positive qui  est basé sur l’amour pour l’apprentissage, pour les enfants, où le processus d’apprentissage ne doit pas être un obstacle, mais un plaisir, pendant que l’enseignant contribue au développement des capacités générales des étudiants (initiative, débrouillardise, esprit de coopération, la responsabilité, l’adaptabilité , compétence, esthétique) adoptant des approches pédagogiques et didactiques avec une  manière attrayante et conviviale et augmentant ainsi l’esprit critique et le développement des compétences essentielles axé sur l’émotion, les méthodes de la connaissance et de l’enseignement, pour guider les élèves à améliorer la qualité du processus d’éducation et de diffusion positive de la connaissance.
Le discours de Mme Theodora Tsimpouri  sur le rôle de la musique dans le processus d’enseignement axé sur les données fournies par l’utilisation de la musique dans l’enseignement des langues comme elle  active les deux parties du cerveau améliore ainsi la vivacité d’esprit et de la concentration, aide les  étudiants à avoir une meilleure performance, améliore leur mémoire et aide ceux qui sont fortement sollicités.
Elle a également souligné que la musique cultive la créativité chez les enfants tandis que en même temps elle  favorise leur patience,  coopération et appréciation des  qualités qui les rendront plus sociaux. Elle a également parlé de logiciels de technologies de la musique qui peuvent être utilisés dans l’enseignement de la langue, mais aussi des preuves liant la langue avec la musique comme  codes de communication.
A la fin du séminaire les enseignants de langues étrangrères ainsi que ceux du Collège Musical de Rhodes ont οbtenu une attestation et ont promis de mettre en pratique dans leur cours l enseignement positif.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017

29 Ιανουαρίου 2017

Δελτίο τύπου
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017  στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου Επιμορφωτική ημερίδα με τον τίτλο: “ La pédagogie active ” με στόχο την επιμόρφωση των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών της Ρόδου σε ζητήματα που άπτονται του παιδαγωγικού -διδακτικού τους έργου στις καθημερινές συνθήκες της σχολικής τάξης. Την οργάνωση  της ημερίδας ανέλαβε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου  με την Διευθύντρια του Μουσικού σχολείου Ρόδου κα Θεοδώρα Τσιμπούρη.
Image
Στην εισήγησή της, με θέμα τη θετική διδακτική, η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου τόνισε τη σημασία εξασφάλισης  θετικού κλίματος μέσα στην τάξη προσφέροντας μια σωστά δομημένη διδασκαλία προσαρμοσμένη πάντα στο επίπεδό των μαθητών. Με άξονα την ανάπτυξη και την ανάδειξη της κριτικής σκέψης μίλησε για την πολλαπλή νοημοσύνη και  τους διαφορετικούς τύπους μαθητών και υπογράμμισε τη σημασία της συναισθηματικότητας στη διαδικασία της μάθησης για μια πιο επικοινωνιακή  διδασκαλία.
Στη συνέχεια τόνισε τη σημασία   που έχει η ενεργή συμμετοχή  του εκπαιδευομένου  αλλά και η κοινωνική διάδραση και η ομαδική συνεργασία. Στη θετική παιδαγωγική όπου ο  εκπαιδευτικός τοποθετεί την ευχαρίστηση και την εμπιστοσύνη του μαθητή στο κέντρο της μάθησης, δεν κάνει διακρίσεις ούτε και συγκρίσεις διότι όλοι  οι μαθητές είναι ίδιοι και δεν μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο, πρέπει να δείξει στους μαθητές ότι όλα τα παιδιά μπορούν να πετύχουν όταν τους προτείνει τα ανάλογα εργαλεία.
Τέλος, η Θετική παιδαγωγική επικεντρώνεται στην αγάπη για τη μάθηση, για τα παιδιά, όπου η μαθησιακή διαδικασία δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο, αλλά ευχαρίστηση, καθώς ο εκπαιδευτικός συμβάλλει στην ανάπτυξη των γενικών ικανοτήτων των μαθητών (πρωτοβουλία, επινοητικότητα, συνεργασιμότητα, υπευθυνότητα, προσαρμοστικότητα, επιδεξιότητα, αισθητική) υιοθετώντας παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις με ελκυστικό και φιλικό τρόπο, και ενισχύοντας έτσι  την  κριτική στάση  και την ανάπτυξη δεξιοτήτων με άξονες το συναίσθημα, τη γνώση και τις παιδαγωγικές μεθόδους, την  καθοδήγηση των μαθητών την βελτίωση της  ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη θετική διάχυση της γνώσης.
Image
Η ομιλία της κυρίας Θεοδώρας  Τσιμπούρη  για το  Ρόλο της Μουσικής στη διδακτική διαδικασία εστίασε στα στοιχεία που προσφέρει η χρήση της μουσικής στη διδασκαλία της γλώσσας καθώς ενεργοποιεί και τα δύο τμήματα του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να ενισχύει την πνευματική εγρήγορση και συγκέντρωση, βοηθά να έχουν οι μαθητές καλύτερες επιδόσεις, βελτιώνει τη μνήμη, βοηθά όσους έχουν έντονο άγχος.
Υπογράμμισε επίσης ότι η μουσική καλλιεργεί τη δημιουργικότητα στα παιδιά ενώ παράλληλα τα μαθαίνει να έχουν υπομονή, να συνεργάζονται και να εκτιμούν, προσόντα που θα τα κάνει πιο κοινωνικά.
Μίλησε επίσης για λογισμικά μουσικής τεχνολογίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία της γλώσσας αλλά και για τα στοιχεία που συνδέουν τη γλώσσα με τη μουσική ως κώδικες επικοινωνίας.


ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ Ε TWINNING 19.12.2016

19 Δεκεμβρίου 2016

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου έλαβε τηλεκπαίδευση (webinar) για την «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 και eTwinning» τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 15:00, διάρκειας 90 λεπτών, με ομιλητές τους κ.κ.: Βιβή Φραγκοπούλου, συντονίστρια Εθνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Γιώργο Κορμά, υπεύθυνο Γραμμής Βοήθειας Help-Line.gr και Μελτίνη Χριστοδουλάκη υπεύθυνη Safeline.gr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ AEGIAN VOICE 107.5 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

18 Δεκεμβρίου 2016


ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΡΘΡΟ 17

14 Δεκεμβρίου 2016

ÅîùôåñéêÞ Üðïøç ôïõ êôçñßïõ ôïõ õðïõñãåßïõ Ðáéäåßáò ôçí Ôñßôç 9 Óåðôåìâñßïõ 2014. (EUROKINISSI/ÊÙÓÔÁÓ ÊÁÔÙÌÅÑÇÓ)

ÅîùôåñéêÞ Üðïøç ôïõ êôçñßïõ ôïõ õðïõñãåßïõ Ðáéäåßáò ôçí Ôñßôç 9 Óåðôåìâñßïõ 2014.
(EUROKINISSI/ÊÙÓÔÁÓ ÊÁÔÙÌÅÑÇÓ)

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΒΛ. ΑΡΘΡΟ 17


ΤΕΣΤ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ

12 Δεκεμβρίου 2016

http://www.french-in-cannes.fr/fr/testeval_fr.php

(πηγή: Κολλέγιο των Καννών- Νότιος Γαλλία)


ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

9 Δεκεμβρίου 2016

Πως να μιλήσετε στο παιδί σας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και σε ποια σημεία να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον τους.
line

shutterstock_343178969_slider

Το να μιλήσετε από νωρίς στο παιδί σας και να το ενημερώσετε για τους κινδύνους που υπάρχουν στο ψηφιακό κόσμο είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να μάθει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο με ασφάλεια. Μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε τις ρυθμίσεις γονικού ελέγχου που υπάρχουν στις σελίδες κοινωνικών δικτύων, στις εφαρμογές παιχνιδιών και στους browsers.

Το να απαγορεύσετε στο παιδί σας να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο ή το κινητό τηλέφωνο δεν είναι η λύση. Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει τι πρέπει να κάνει και πώς να αντιδράσει αν κάτι το κάνει να νιώσει φόβο ή ντροπή.

  • Συζητείστε μαζί του από νωρίς και σε τακτά χρονικά διαστήματα: Παιδιά και έφηβοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 12 ώρες την εβδομάδα στο διαδίκτυο και έτσι γίνεται ρουτίνα από πολύ νωρίς στη ζωή τους. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσετε από νωρίς τις συζητήσεις για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Είναι πιο εύκολο να συζητάτε για αυτό το θέμα λίγο και συχνά, παρά να πρέπει να καλύψετε τα πάντα μονομιάς. Όσο το παιδί σας μεγαλώνει και η τεχνολογία εξελίσσεται, σιγουρευτείτε ότι συνεχίζετε να του μιλάτε για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και να το κρατάτε ενήμερο.
  • Περιηγηθείτε παρέα: Ρωτήστε το παιδί να σας δείξει τι του αρέσει να κάνει διαδικτυακά και δείξτε ενδιαφέρον για τις δραστηριότητές του.
  • Ενημερωθείτε με ποιους μιλάει στο διαδίκτυο: Τα παιδιά συνήθως δεν θεωρούν ξένους τα άτομα με τα οποία μιλούν διαδικτυακά, αλλα φίλους. Είναι σημαντικό να είστε ενημερωμένοι για το ποιοι είναι οι «φίλοι» του. Ρωτήστε το με ποια κριτήρια επιλέγει ποιο αίτημα φιλίας να αποδεχτεί και εξηγήστε του ότι είναι πολύ εύκολο για κάποιον να πει ψέματα για την ταυτότητά του και ότι δεν πρέπει να έχει εμπιστοσύνη σε κανέναν που δε γνωρίζει στο φυσικό κόσμο. Ζητήστε του να γίνετε φίλοι έτσι ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τις δημοσιεύσεις στη σελίδα του και να έχετε τη δυνατότητα να παρέμβετε εγκαίρως αν κάτι δε σας αρέσει. Αν δεν επιθυμεί να γίνει φίλος με εσάς συμφωνείστε να το κάνει με κάποιον ενήλικα που εμπιστεύεται.
  • Θέστε κανόνες και συμφωνείστε όρια: Είναι σημαντικό να θέσετε μαζί κανόνες οι οποίοι θα εξαρτηθούν από την ηλικία του παιδιού σας και από το τι νιώθετε εσείς ότι είναι σωστό για αυτό. Οριοθετήστε μαζί: Το πότε μπορεί να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, πόσο χρόνο θα διαθέτει σε αυτή του την ασχολία, τα site που μπορεί να επισκέπτεται, τι δραστηριότητα επιτρέπεται να έχει σε αυτά, το αν μπορεί ή όχι να μοιράζεται φωτογραφίες και βίντεο και το πως να συμπεριφέρεται διαδικτυακά.

Αν το παιδί σας παίζει παιχνίδια:

  • Ελέγξτε το όριο ηλικίας
  • Σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε με ποιον παίζει
  • Συζητήστε για το ποιες πληροφορίες μπορεί να μοιράζεται με άλλους παίχτες
  • Διαπραγματευτείτε το χρόνο που θα ξοδεύει σε καθημερινή βάση σε αυτή τη δραστηριότητα
  • Σιγουρευτείτε ότι το περιεχόμενο είναι κατάλληλο για την ηλικία του
  • Χρησιμοποιήστε το γονικό έλεγχο για να φιλτράρετε, αποτρέψετε ή να καταγγείλετε περιεχόμενο
  • Θυμηθείτε ότι αν το παιδί σας χρησιμοποιήσει άλλο ή δημόσιο WI-FI ενδεχομένως να μην ισχύσουν οι περιορισμοί που έχετε θέσει. Συμφωνείστε με το παιδί σας πώς θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σε τέτοιες περιπτώσεις, τι επιτρέπεται και τι όχι, ή ενημερώστε τους άλλους γονείς για τις απαγορεύσεις που έχετε θέσει
  • Ελέγξτε ότι το παιδί σας γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί τις ρυθμίσεις ασφαλείας και τα εργαλεία αναφοράς

Πηγή: NSPCC