emitropoul's blog

Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

Δύσκολα χρόνια

Μάι 201621

Ποικίλα τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στη σημερινή εποχή…η οικονομική κρίση, η ανθρωπιστική, η κρίση αξιών, η περιβαλλοντική…τραγικά τα λάθη που κάναμε σαν ενήλικες απέναντι στα παιδιά μας και δυστυχώς συνεχίζουμε να κάνουμε ακόμα

Ενσωμάτωση έργου από το scratch.mit.edu

Μάι 201621

Σίγουρα οι νέες εφαρμογές δίνουν πολλές δυνατότητες στη δημιουργία, την ανάπτυξη της φαντασίας και τη πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών.
Μια πρώτη και μάλλον όχι και πολύ επιτυχημένη προσπάθεια είναι αυτή που φαίνεται παρακάτω

Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Χρησιμοποιώντας το web 2.0 για να προσεγγίσουμε τη λογοτεχνία

Μάι 201621

Χάρη στο Σεμινάριο  Moodle 2015-2016, αποφάσισα να δοκιμάσω να χρησιμοποιήσω κάποια από τα διαδικτυακά εργαλεία για να καταστήσω τη διδασκαλία του Καβάφη λίγο πιο σύγχρονη…Μια πρώτη προσπάθεια είναι η παρακάτω

Εφαρμογή της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την Τέχνη»

Νοέ 201528

Θέμα: Οικογενειακές σχέσεις-  Έφηβοι και γονείς

Προσπαθώντας να εφαρμόσω τη μέθοδο «Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την τέχνη» σε μια διδασκαλία περίπου 6 διδακτικών ωρών, στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας και της νεοελληνικής γλώσσας (διαθεματική προσέγγιση) επέλεξα το κείμενο «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» του βιβλίου της νεοελληνικής λογοτεχνίας της β γυμνασίου (έκδοση 2012), σελ. 48-51.

Οι στόχοι του μαθήματος σύμφωνα και με το βιβλίο του εκπαιδευτικού (σελ. 35) είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τους προβληματισμούς της συνομήλικής τους σχετικά με τις οικογενειακές σχέσεις, που ελάχιστα διαφέρουν από τις σημερινές,  60 χρόνια μετά. Οι στόχοι της διδάσκουσας είναι να προβληματιστούν τα παιδιά πάνω στις σχέσεις και τα προβλήματα που δημιουργούνται με τους γονείς τους και να αναρωτηθούν τα αίτια κάποιων από τις πράξεις και τις αντιλήψεις τους. Ευχής έργο θα ήταν η αλλαγή και η βελτίωση της αντίδρασής τους σε κάποια από αυτά.

Θεματικά κέντρα του αποσπάσματος είναι:

-η σχέση της εφήβου με τη μητέρα και τον πατέρα

-οι ανταγωνιστικές σχέσεις ανάμεσα στα αδέρφια

-ο υπερβολικός τρόπος που οι έφηβοι κοστολογούν την πραγματικότητα γύρω τους.

Ενδιαφέροντα σημεία του αποσπάσματος που θα ήθελα να διερευνήσω μαζί με τα παιδιά είναι:

«Για μένα η μητέρα μου δεν είναι πάντα μητέρα… το ιδεώδες που δεν το βρίσκω καθόλου σε εκείνη που είμαι υποχρεωμένη να ονομάζω μητέρα μου»

«Περιμένω από τον πατέρα μου κάτι που δεν μπορεί να μου δώσει. Την αληθινή στοργή του, όχι μόνο για το παιδί του, αλλά για την Άννα, αυτή που είμαι»

«Υπήρξα πάντα ο αποδιοπομπαίος τράγος…»

«Έχω δικαίωμα να με παίρνουν στα σοβαρά»

«Δεν είμαι πια μικρό…έχω ιδανικά, ιδέες, σχέδια»

«Υπάρχουν τάχα γονείς ικανοί να δώσουν πλήρη ικανοποίηση στα παιδιά τους;» Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η χρήση του διαδραστικού πίνακα από φιλολόγους

Νοέ 201423

 

Στα φιλολογικά μαθήματα

 Ο διαδραστικός πίνακας χρησιμοποιείται ως ένα ακόμα πολυτροπικό μέσο:

–  Για να παρακολουθήσουμε ταινίες στα πλαίσια της λογοτεχνίας, θεατρικά έργα τόσο στη λογοτεχνία , όσο και στα αρχαία από μετάφραση,  ιστορικά ντοκιμαντέρ στα πλαίσια της ιστορίας

–  Για να δούμε παρουσιάσεις στα αρχαία από μετάφραση, στην ιστορία ή στη λογοτεχνία… εισαγωγή σε λογοτεχνικές σχολές, βιογραφία συγγραφέων, εποπτικό υλικό, φωτογραφικό οδοιπορικό… κ.α

–  Για να αξιοποιήσουμε το διαδίκτυο

  • Είτε για την παρακολούθηση ενός σεναρίου από την εκπαιδευτική τηλεόραση, μιας εικονικής περιήγησης σε ένα μουσείο
  • Είτε για να αναζητήσουν τα παιδιά υλικό με τη βοήθεια φύλλων εργασίας και να συγκεντρώνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, χωρισμένα σε ομάδες (οι ερευνητές, οι χειριστές, οι γραμματείς). Έτσι θα αξιοποιηθούν και ειδικές πύλες για τα φιλολογικά μαθήματα, όπως είναι το σπουδαστήριο νεοελληνικής λογοτεχνίας κ.α

Προκρίνεται ο δια δραστικός πίνακας αντί για το εργαστήριο πληροφορικής, γιατί

  • συμμετέχουν όλα τα παιδιά
  • ενισχύεται ο διάλογος και η λήψη πρωτοβουλιών
  • παρακολουθούν όλοι το ίδιο πλαίσιο (εξοικονόμηση χρόνου)
  • ευκολότερη πρόσβαση στους διαδραδραστικούς σε σχέση με το εργαστήριο πληροφορικής

 – Λειτουργεί ως οδηγός στα project(βλ. εργασία για τον Καβάφη)

Έτσι, όλοι οι μαθητές ακολουθούν τα  βήματα και δουλεύουν ομαδικά στο δικό τους υπολογιστή

 – Χρησιμοποιείται ως οθόνη προβολής των εργασιών των παιδιών, ενισχύοντας την άμιλλα και την αυτοπεποίθησή τους.

– Τέλος , μπορούν να σχεδιαστούν ειδικά σενάρια για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα :

  • Προβολή του λογισμικού της γλωσσομάθειας, συμπλήρωση των ασκήσεων από τα παιδιά, αποθήκευση και διατήρηση των φύλλων εργασίας τους σε ατομικούς φακέλους, διόρθωση των λαθών, μετά από συζήτηση, αποθήκευση και εκτύπωση για όλα τα παιδιά.
  • Αξιοποίηση της δυνατότητας να υπογραμμίζουν και να επιλέγουν στοιχεία ενός κειμένου, να φωτίζουν τα βασικά , ανάλογα με τις δοθείσες οδηγίες,  δεξιότητα απαραίτητη για την κατανόηση κειμένου
  • Πλήρης σύνταξη ενός προβαλλόμενου κειμένου, ώστε να εξασφαλιστεί η κατανόηση και η σωστή αντιγραφή στο βιβλίο τους
  • Συμπλήρωση κενών σε ασκήσεις γραμματικής ή λεξιλογίου, όπου η τάξη θα έχει τη δυνατότητα της αυτοδιόρθωσης και της αποθήκευσης και εκτύπωσης του σωστού.
  • Αξιοποίηση της δυνατότητας του drag and drop για την αντιστοίχιση:

-αρχαίων λέξεων και της μετάφρασής τους

-λέξεων στη σωστή συντακτική σειρά για τη δημιουργία προτάσεων

-τύπων γραμματικής με τις σωστές καταλήξεις τους

-συνωνύμων, αντωνύμων, λέξεων με δηλωτική και συνυποδηλωτική σημασία

  • Μπορούν να μετατρέψουν ένα κειμενικό είδος σε άλλο, διαγράφοντας στοιχεία του και δημιουργώντας (ή επιλέγοντας από δοθείσες φράσεις) αυτό που ταιριάζει (π.χ μετατροπή ενός άρθρου σε επιστολή, ενός δοκιμίου σε ημερολόγιο ..κ.α)

 

φιλολογικές διαδρομές και αναζητήσεις

Νοέ 201211

Οι φιλόλογοι έχουμε ένα τεράστιο εύρος αντικειμένων,την ευκαιρία να συνεργαζόμαστε με τους ίδιους μαθητές αρκετές ώρες την εβδομάδα, να γνωρίζουμε καλύτερα τα παιδιά και να εμπνεόμαστε από τις ανάγκες και τα όνειρά τους…

Συνεργαζόμαστε με συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων σε διαθεματικά project δίνοντας λόγο και πρωτοκαθεδρία  στα παιδιά, τη δυνατότητα ανάπτυξης της πρωτοβουλίας και της φαντασίας τους, της ομαδικότητας και της συνεργασίας τους.

Προτάσεις για προγράμματα, ιδέες, αξιολογήσεις καταγράφονται στο http://emitropoul.blogspot.gr/

Εδώ, θα γίνει μια προσπάθεια να συγκεντρωθεί υλικό ( σχέδια μαθήματος, εργασίες, φύλλα αξιολόγησης , διαγωνίσματα, θεωρία) , ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες, blogs συναδέλφων, διαδικτυακά εργαλεία που θα μας φανούν χρήσιμα στην εκπαιδευτική πράξη

 

untitled

Ρωτώντας …πας στη γνώση!!!

Ιούν 200811

Περιηγούμενη στο διαδίκτυο, αναζητώ, άλλοτε βρίσκω, άλλοτε όχι… θαυμάζω, γκρινιάζω, ζηλεύω (με  δημιουργική διάθεση!!), σημειώνω, χάνω, εκνευρίζομαι…

Ένας ολόκληρος κόσμος ξαφνικά ανοίγεται μπροστά μου και το μοίρασμα των ενδιαφερόντων , των σκέψεων και των ιδεών μας νομίζω ότι θα μας βοηθήσει όλους να συνεργαστούμε για ένα νέο δημιουργικό σχολείο…

imagesCA0NEI4J

Αυτό το ιστολόγιο λειτουργεί πιο πολύ σαν καταγραφή προσωπικών σημειώσεων, αλλά και μια αφορμή για ανταλλαγή προτάσεων. Ως βασικό θέμα του έχει τα φιλολογικά μαθήματα, σχέδια μαθήματος, εργασίες, φύλλα εργασίας, ασκήσεις, ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες, προτάσεις βίντεο ή τραγουδιών που σχετίζονται με τα μαθήματά μας…

Ιούνιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων