Ιστοσελίδες με Μαθηματικά εφαρμογές-παιγνίδια- εργασίες για διαδικτυακή διδασκαλία και μάθηση
Στόχος του ιστολογίου είναι να αποτελέσει ένα εργαλείο που θα διευκολύνει τη δουλειά του δασκάλου που θέλει να:
Xρησιμοποιήσει το διαδίκτυο με τις εφαρμογές που υπάρχουν σε ιστοσελίδες ελεύθερα.
Να βρει φύλλα εργασίων που υπάρχουν σε αρκετές ιστοσελίδες ή να δημιουργήσει φύλλα ασκήσεων με παραμέτρους που ορίζει ο ίδιος. Να μελετήσει δημοσιεύσεις για θέματα ειδικής αγωγής και δυσκολίες μάθησης.
Θα προσπαθώ κυρίως να προβάλλω συνδέσμους με διαδραστικές εφαρμογές για την κατανόηση των μαθηματικών,με παιχνίδια εξάσκησης και με φύλλα εργασίας για γλώσσα και μαθηματικά.
Λίγο υπομονή και θα προσθέσω πολλές συνδέσεις που θα βοηθήσουν πολύ τους συναδέλφους.
Η ερώτηση είναι δίπλα στον ψαρά.
Πρέπει να μετακινήσετε το αγκίστρι με τα βέλη για να πιάσετε το ψάρι με τη σωστή απάντηση.
Προσοχή χάνετε πόντους όταν πιάσετε λάθος ψάρια.
Έχετε να επιλέξετε από τρία επίπεδα δυσκολίας.
Παιχνίδι Αφαίρεσης (Sunny bunny)
Mετακινήστε τον Sunny με τα βέλη για να φάει τα καρρότα ή όποιο λαχανικό έχει τη σωστή απάντηση.
Άν φάει όλα τα καρότα πηγαίνει στο επόμενο επίπεδο .
Δημιούργια πίνακα πλλαπλασιασμού
Στο λευκό πλαίσιο γράφετε την απάντηση της ερώτησης που έχετε στα δεξιά .
Έτσι θα συμπληρώσετε τον πίνακα του πολλαπλασιασμού.
Γράψτε τον μεγαλύτερο όρο του πολλαπλασιασμού που θέλετε να σας γίνει ερώτηση .
Πατήστε το κόκκινο κουμπί ελέγχου.
Παιχνίδι Πολλαπλασιασμού (απάντηση με χρόνο)
Γράψτε τον μεγαλύτερο όρο του πολλαπλασιασμού που θέλετε να σας γίνει ερώτηση .
Γράψτε πόσα δευτερόλεπτα θέλετε να παίξετε.
Πατήστε το κόκκινο κουμπί ελέγχου.
Παιχνίδι πολλαπλασιασμού (αυτοκίνητο)
Οδηγείστε το Τourbo Skid με τα βέλη.
Πρέπει να κτυπήσετε τις σφαίρες με τη σωστή απάντηση στην ερώτηση που είναι αριστερά.
Αν κτυπήσετε λάθος σφαίρα το παιχνίδι σας τελειώνει.
μοντέλο το οποίο δημιουργείτε εσείς.
Δέκα δραστηριότητες για να διδάξετε τις γωνίες και για να κάνετε εξάσκηση στους μαθητές. 5. Δραστηριότητες με γωνίες 2 Μέτρηση γωνίας ,ίσες γωνίες, άθροισμα γωνιών τριγώνου ,σχέσεις γωνιών σε τεμνόμενες ευθείες και πάρα πολλές ακόμη δραστηριότητες.Μπορείτε να μετακινήσετε και να περιστρέψετε ορισμένες μοίρες το μοιρογνωμόνιο για να κάνετε τις μετρήσεις. 6.Αντιστοίχηση γωνιών με το μέτρο τους 7.Μέτρηση γωνιών?μετράτε με ακρίβεια και γράφετε τη μέτρηση που διαπιστώνετε εσείς .Γίνεται έλεγχος?. 8.Γεωμετρικά σχήματα και γεωμετρικά σώματα
Mηχανή Πρόσθεσης
Κλάσματα,δεκαδικοί,ποσοστά
Περισσότερα και σύντομες οδηγίες μπορείτε
να βρείτε στις αντίστοιχες σελίδες.
Προσπαθήστε να πάρετε το θησαυρό των Μάγιας από το ναό του, νικώντας τον Math Monster
Βήμα 1. Επιλέξτε παιχνίδι
Βήμα 2.Όταν δείτε το μαθηματικό πρόβλημα, πληκτρολογήστε την απάντηση στο κείμενο του πλαισίου που παρέχεται.
Βήμα 3. Κάντε κλικ στο κεφάλι, όταν θα είστε ικανοποιημένοι με την απάντησή σας.
Βήμα 4. Αν βρείτε 15 σωστές απαντήσεις, θα καταστρέψετε το τέρας και θα πάρετε το θησαυρό των αρχαίων Μάγιας.
Όσο πλησιάζετε, το τέρας, γίνεται όλο και πιο άγριο και αλλαζει χρώμα .
Προσέξτε όμως, αν χάσετε τρεις ή περισσότερες φορές, θα γίνετε το μεσημεριανό για το τέρας!
Ο χρήστης του ανταγωνίζεται με παιδιά από όλο τον κόσμο σε ένα παιχνίδι του πολλαπλασιασμού flash κάρτες. Προσοχή, κάποια από τα παιδιά στην τάξη είναι ταχύτερα από τα άλλα! Αν μπορείτε να πάτε “Around the World”, θα λάβετε ένα ειδικό πιστοποιητικό στο τέλος του παιχνιδιού.
Βήμα 1.Πληκτρολογήστε το όνομα και τη χώρα.
Βήμα 2. Ανταγωνιστείται ένα από τους μαθητές στην τάξη που έχει σηκώσει το χέρι του.
Στη συνέχεια, πληκτρολογήστε την απάντηση στο πρόβλημα πριν από τον αντίπαλό σας.
Παίζεται από ένα ή δύο παίκτες
Πρέπει να επιλέξετε τη σωστή απάντηση για να κερδίσετε πόντους.
Aν απαντήσετε λάθος χάνεται πόντους.
Κερδίζει ο παίκτης που θα φτάσει πρώτος στους 10 πόντους.
Βήμα 1. Βρείτε τον αριθμό στην επάνω δεξιά γωνία.
Βήμα 2. Με το ποντίκι κάντε κλικ σε όλες τις πατάτες που έχουν μαθηματικό πρόβλημα που ισούται με τον αριθμό στην επάνω δεξιά γωνία.
Αν κάνετε κλικ σε τρεις από τις πατάτες λάθος ή περάσει ο χρόνος, το παιχνίδι τελειώνει.
Στέλλα Βοσνιάδου
Ένα κείμενο με ενδιαφέρον από τη ΔΙΕΘΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ UNESCO
Εισαγωγή
Οι ψυχολογικές αρχές που περιγράφονται σε αυτό το φυλλάδιο ανακεφαλαιώνουν ορισμένα από τα σημαντικά πορίσματα της τρέχουσας έρευνας για τη μάθηση και αφορούν στην εκπαίδευση. Προσπαθούν να ενσωματώσουν έρευνες από διαφορετικές περιοχές της ψυχολογίας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η εκπαιδευτική, η εξελικτική, η γνωστική, η κοινωνική και η κλινική ψυχολογία. Οι έρευνες αυτές μας έχουν προσφέρει νέες ιδέες για τη μαθησιακή διαδικασία και την εξέλιξη της γνώσης σε πολλούς τομείς μελέτης. Κατά συνέπεια, τα αναλυτικά προγράμματα και ο τρόπος διδασκαλίας αλλάζουν στα σχολεία σήμερα, προσπαθώντας να γίνουν πιο μαθητοκεντρικά παρά δασκαλοκεντρικά, να συνδέσουν το σχολείο με τις πραγματικές συνθήκες ζωής και να εστιαστούν στην κατανόηση και στη σκέψη παρά στην απομνημόνευση και την απλή εξάσκηση.
Πίνακας περιεχομένων
1. Ενεργός συμμετοχή
2. Κοινωνική αλληλεπίδραση
3. Δραστηριότητες που έχουν νόημα
4. Σύνδεση των νέων πληροφοριών με τις προϋπάρχουσες γνώσεις
5. Χρήση στρατηγικών
6. Ανάπτυξη της αυτορρύθμισης και εσωτερική σκέψη
7. Αναδόμηση της προϋπάρχουσας γνώσης
8. Στόχος η κατανόηση κι όχι η απομνημόνευση
9. Βοήθεια για πώς να μάθουν οι μαθητές να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους
10. Διάθεση χρόνου για εξάσκηση
11. Αναπτυξιακές και ατομικές διαφορές
12.Καλλιέργεια των κινήτρων
Η ερώτηση είναι δίπλα στον ψαρά.Πρέπει να μετακινήσετε το αγκίστρι με τα βέλη για να πιάσετε το ψάρι με τη σωστή απάντηση.Προσοχή χάνετε πόντους όταν πιάσετε λάθος ψάρια.Έχετε να επιλέξετε από τρία επίπεδα δυσκολίας.
Παιχνίδι Αφαίρεσης (Sunny bunny)
Mετακινήστε τον Sunny με τα βέλη για να φάει τα καρρότα ή όποιο λαχανικό έχει τη σωστή απάντηση.
Άν φάει όλα τα καρότα πηγαίνει στο επόμενο επίπεδο .
Δημιούργια πίνακα πλλαπλασιασμού
Στο λευκό πλαίσιο γράφετε την απάντηση της ερώτησης που έχετε στα δεξιά .
Έτσι θα συμπληρώσετε τον πίνακα του πολλαπλασιασμού.
Γράψτε τον μεγαλύτερο όρο του πολλαπλασιασμού που θέλετε να σας γίνει ερώτηση .
Πατήστε το κόκκινο κουμπί ελέγχου.
Παιχνίδι Πολλαπλασιασμού (απάντηση με χρόνο)
Γράψτε τον μεγαλύτερο όρο του πολλαπλασιασμού που θέλετε να σας γίνει ερώτηση .
Γράψτε πόσα δευτερόλεπτα θέλετε να παίξετε.
Πατήστε το κόκκινο κουμπί ελέγχου.
Παιχνίδι πολλαπλασιασμού (αυτοκίνητο)
Οδηγείστε το Τourbo Skid με τα βέλη.
Πρέπει να κτυπήσετε τις σφαίρες με τη σωστή απάντηση στην ερώτηση που είναι αριστερά.
Αν κτυπήσετε λάθος σφαίρα το παιχνίδι σας τελειώνει.
Tangram
Μηχανή Πρόσθεσης
1.Διαλέξτε ένα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας από τον μοχλό για να εμφανιστεί η ερώτηση.
2.Πληκτρολογήστε την απάντηση στο λευκό πλαίσιο.
3.Κάντε ΚΛΙΚ στο κόκκινο κουμπί για έλεγχο.
Μηχανή Αφαίρεσης
1.Διαλέξτε ένα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας από τον μοχλό για να εμφανιστεί η ερώτηση.
2.Πληκτρολογήστε την απάντηση στο λευκό πλαίσιο.
3.Κάντε ΚΛΙΚ στο κόκκινο κουμπί για έλεγχο.
Ερωτήσεις πολλαπλασιασμού
1.Διαλέξτε ένα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας από τον μοχλό για να εμφανιστεί η ερώτηση.
2.Πληκτρολογήστε την απάντηση στο λευκό πλαίσιο.3.Κάντε ΚΛΙΚ στο μωβ κουμπί για έλεγχο.
Μηχανή Διαίρεσης
1.Διαλέξτε ένα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας από τον μοχλό για να εμφανιστεί η ερώτηση.
2.Πληκτρολογήστε την απάντηση στο λευκό πλαίσιο.3.Κάντε ΚΛΙΚ στο κόκκινο κουμπί για έλεγχο.
Παιχνίδι εύρεσης του ενός προσθετέου.
1.Επιλέγετε το άθροισμα ,από προεπιλογή μπορεί να είναι 5,10, ή 100 ήμπορείτε να βάλετε όποιο θέλετε μέχρι το 9999999 στο πλαισιο.
2.Πατήστε το πράσινο βελάκι κάτω δεξιά και εμφανίζετε η ερώτηση … βλέπετετον ένα προσθετέο και το άθροισμα.
3. Πληκτρολογήστε την απάντηση στο λευκό πλαίσιο.
4. Κάντε ΚΛΙΚ στο κόκκινο κουμπί για έλεγχο.
Μηχανή αύξησης αριθμών 1
1.Ορίζετε τον αριθμό που θέλετε να αρχίσετε και την αύξηση.
2.Έχει τρία επίπεδα ταχύτητας για την εμφάνιση του αριθμού απάντηση.
Μηχανή αύξησης 2 αριθμών
1.Ορίζετε τον αριθμό που θέλετε να αρχίσετε και την αύξηση.2.Έχει τρία επίπεδα ταχύτητας για την εμφάνιση του αριθμού απάντηση.
Διαδραστικός πίνακας εξέτασης σε μοτίβα αριθμών.
1.Πρέπει να συμπληρώσετε μοτίβα αριθμών σε γραμμές και στήλες.
2.Εσείς ορίζετε επίπεδο δυσκολίας και τη σχέση των αριθμών σε γραμμές και στήλες.
Αυτόματη μετατροπή κλάσματος σε δεκαδικό αριθμό
Μπορείτε να έχετε δεκαδικά κλάσματα η οποιοδήποτε δικό σας.
Μπορείτε να μεταβάλετε τον αριθμητή η τον παρανομαστή.
Παιχνίδι αντιστοίχησης αριθμώνΚλάσματα με δεκαδικούς με ποσοστά
Πρόσθεση και Αφαίρεση στην αριθμογραμμή
Εξάσκηση στην αριθμογραμμή…Ορίζουμε πρόσθεση ή αφαίρεση, την αρχή και πόσα βήματα θέλουμε.
Αριθμογραμμές
Έχετε πολλές δυνατότητες ρύθμισης παραμέτρων.
Μπορείτε να μετακινήσετε τις χρωματιστές καρτέλες με το ερωτηματικόγια να κρύψετε ή για εμφανίσετε τους αριθμούς.
Παιχνίδι επιλογής : πράξεων και επιπέδου δυσκολίας.
Προσπαθήστε να πάρετε το θησαυρό των Μάγιας από το ναό του νικώντας τον Math Monster.
Βήμα 1 Επιλέξτε παιχνίδι.
Βήμα 2 Όταν δείτε το μαθηματικό πρόβλημα, πληκτρολογήστε την απάντηση στο κείμενο του πλαισίου που παρέχεται.
Βήμα 3 Κάντε κλικ στο κεφάλι, όταν θα είστε ικανοποιημένοι με την απάντησή σας.
Βήμα 4 Αν βρείτε 15 σωστές απαντήσεις, θα καταστρέψετε το τέρας και θα πάρετε το θησαυρό των αρχαίων Μάγιας.
Όσο πλησιάζετε, το τέρας, γίνεται όλο και πιο άγριο και αλλάζει χρώμα .
Προσέξτε όμως, αν χάσετε τρεις ή περισσότερες φορές, θα γίνετε το μεσημεριανό για το τέρας!
Παιχνίδι πολλαπλασιασμού με flash κάρτες
Ο χρήστης του ανταγωνίζεται με παιδιά από όλο τον κόσμο σε ένα παιχνίδι του πολλαπλασιασμού με ερωτήσεις σε flash κάρτες. (Είναι πολύ διασκεδαστικό)
Προσοχή, κάποια από τα παιδιά στην τάξη είναι ταχύτερα από τα άλλα!
Αν μπορείτε να πάτε “Around the World”, θα λάβετε ένα ειδικό πιστοποιητικό στο τέλος του παιχνιδιού.Βήμα 1 Πληκτρολογήστε το όνομα σας και τη χώρα μας.
Βήμα 2 Ανταγωνιστείτε ένα από τους μαθητές στην τάξη που έχει σηκώσει το χέρι του.
Στη συνέχεια, πληκτρολογήστε την απάντηση στο πρόβλημα πριν από τον αντίπαλό σας.
Αφαίρεση : Διψήφιου με μονοψήφιο Ghost Blasters
Παίζεται από ένα ή δύο παίκτες.
Πρέπει να επιλέξετε τη σωστή απάντηση για να κερδίσετε πόντους.
Aν απαντήσετε λάθος χάνεται πόντους.
Κερδίζει ο παίκτης που θα φτάσει πρώτος στους 10 πόντους.
Παιχνίδι αφαίρεσης (τηγανιτές πατάτες)
Βήμα 1 Βρείτε τον αριθμό στην επάνω δεξιά γωνία.
Βήμα 2 Με το ποντίκι κάντε κλικ σε όλες τις πατάτες που έχουν μαθηματικό πρόβλημα που ισούται με τον αριθμό στην επάνω δεξιά γωνία.
Αν κάνετε κλικ σε τρεις από τις πατάτες λάθος ή περάσει ο χρόνος, το παιχνίδι τελειώνει.
Παιχνίδι πρόσθεσης -αφαίρεσης με κάρτες (Α-Β τάξη)
(πατάμε enter και γίνεται έλεγχος αν είναι σωστή η απάντηση)
Παιχνίδι αφαίρεσης: Ερωτήσεις αφαίρεσης (20) για απάντηση σε 1 λεπτό
.Επιλέγουμε τον μονοψήφιο αριθμό που αφαιρούμε από διψήφιο μέχρι το 20.
Απαρίθμηση με δάχτυλα.
Παιχνίδι.. πρόσθεση ως συμπλήρωμα (μούμιες)
Ηλεκτρονικός Άβακας 4 ψηφία
Επιλέγουμε χάντρες …αναγνωρίζουμε την αξία τους και βλέπουμε τον αριθμό
Πολλαπλασιασμός -Διαίρεση ακεραίου η δεκαδικού με 10 ή 100
Απλή δραστηριότητα …επιλέγεις την απάντηση μέσα από 7 επιλογές…μετακινείς τόσες θέσεις δεξιά ή αριστερά τον αριθμό.
(Βιργινία Πολυμεροπούλου ? Εργοθεραπεύτρια)
Με τον όρο γραφή εννοούμε ολόκληρο τον ορατό κόσμο
τοποθετημένο μέσα σε γραμμές. Πρόκειται για μια τεράστια κατάκτηση του
ανθρωπίνου νου μια μοναδική επινόηση που αποτέλεσε το σημαντικότερο
γεγονός του ανθρώπου πάνω στη γη και τέθηκε ως ορόσημο μεταξύ της
προϊστορίας και της ιστορίας του ανθρώπου.
Η γραφή είναι η μετατροπή της ηχητικής και γλωσσοκινητικής
εικόνας της λέξης σε γραφική εικόνα και δεν είναι ένα προϊόν άσκησης του
χεριού ούτε έκφραση των κινήσεών του διότι στον εγκέφαλο γίνεται η
τύπωση και από τον εγκέφαλο η εξωτερίκευση.
Αντιμετώπιση μαθητών με Μαθησιακές δυσκολίες στο περιβάλλον του σχολείου Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών
Γράφει η Ελένη Λιβανίου (Ph. D), Εκπαιδευτική Ψυχολόγος
……..Συγκεκριμένα ο τρόπος που αντιλαμβάνεται και αντιμετωπίζει ο κάθε εκπαιδευτικός την μαθησιακή δυσκολία έχει άμεση σχέση με τους εξής παράγοντες: