Δημοσιεύθηκε στην Οδηγίες Διδασκαλίας Μαθηματικών

Οδηγίες Διδασκαλίας Μαθηματικών Γυμνασίου Σχ. Έτους 2019-20

Οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 26/27-06- 2019 του Δ.Σ).

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Δημοσιεύθηκε στην Οδηγίες διδασκαλίας Τ.Π.Ε.

Οδηγίες διδασκαλίας Πληροφορικής 2018-19

Για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στις Α ́, Β ́, Γ ́ τάξεις Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2018-2019 ισχύουν η διδακτέα ύλη και οι οδηγίες διδασκαλίας, όπως έχουν οριστεί για το σχολικό έτος 2017-2018, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 164308/Δ2/03-10-2017 έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. («Οδηγίες για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο για το σχολ. έτος 2017 – 2018»).

Δημοσιεύθηκε στην Μαθήματα

ΕΥΖΗΝ

Το ΕΥΖΗΝ αποτελεί ένα πρωτοποριακό Πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, το οποίο υλοποιείται με τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων και Πολιτισμού & Αθλητισμού, έχοντας ως τελικό αποδέκτη το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού της χώρας.

Το Πρόγραμμα καταγράφει και αξιολογεί διαχρονικά διάφορες παραμέτρους υγείας των μαθητών, ενώ μέσα από παράλληλες δράσεις παρεμβαίνει στην καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας, του σχολείου και της κοινωνίας, έχοντας ως κεντρικό άξονα την προώθηση ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας.

Κάντε κλικ για να δείτε τις επιμέρους θεματικές ενότητες:

Δημοσιεύθηκε στην Μαθήματα

Σ.Ε.Π.

Σχολικός Επαγγελματικός Οδηγός (Σ.Ε.Π.)

Career Choice

Χρήσιμες Ιστοσελίδες

 

Οδηγίες Πανελλαδικών Εξετάσεων

Για το  σχολικό έτος 2015-16 ανατρέξτε στα παρακάτω αρχεία:

Δημοσιεύθηκε στην Μαθήματα

Word

Ms Word logo

Θεωρία:

Ασκήσεις:

Ακολουθούν ενδεικτικές ασκήσεις  σε κειμενογράφο (Word).

Α. Εισαγωγή κειμένου – Αντιγραφή & επικόλληση:

Β. Μορφοποίηση κειμένου:

  • Τα βουνά της Ελλάδας: Άσκηση στη μορφοποίηση κειμένου (από την ιστοσελίδα tpe9dsthess.blogspot.gr).
  • Η επέτειος του ΟΧΙ:  Άσκηση στη μορφοποίηση κειμένου & εισαγωγή clip-art (από την ιστοσελίδα tpe9dsthess.blogspot.gr).
  • Ο φασιανός 1: Άσκηση στη μορφοποίηση κειμένου (από την ιστοσελίδα www.bizdim.gr).
  • Ο φασιανός 2: Άσκηση στη μορφοποίηση κειμένου (από την ιστοσελίδα www.bizdim.gr).

Γ. Μορφοποίηση παραγράφου:

  • Κείμενο: Άσκηση στη μορφοποίηση παραγράφου.
  • Γραφικά: Άσκηση στη μορφοποίηση παραγράφου.

Δ. Πίνακες:

Ε. Κουκκίδες & Αρίθμηση, Περιγράμματα & Σκίαση:

  • Ιστορία: Άσκηση στη δημιουργία κειμένου με κουκκίδες & αρίθμηση όπως επίσης και στα Περιγράμματα & Σκίαση (Ε’-Στ’ Δημοτικού).
  • Μελέτη ΠεριβάλλοντοςΆσκηση στη δημιουργία κειμένου με κουκκίδες & αρίθμηση όπως επίσης και στα Περιγράμματα & Σκίαση (Γ’-Δ’ Δημοτικού).

Στ’. Επαναληπτικές ασκήσεις:

Δημοσιεύθηκε στην Safer Internet

Παίζω και μαθαίνω στο Διαδίκτυο – Βιβλίο δραστηριοτήτων για παιδιά 4-8 ετών

Τα μικρότερα παιδιά, σήμερα, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σε µία όλο και περισσότερο νεαρή ηλικία. Γι’αυτό το λόγο, το Insafe εξέδωσε ένα βιβλίο 30 σελίδων με το οποίο επιδιώκει να εισαγάγει έννοιες της σύγχρονης τεχνολογίας, στο  καθηµερινό λεξιλόγιο και τις  δραστηριότητες των Λιλιπούτειων φίλων μας.

Αν και αυτό το βιβλίο δραστηριοτήτων προσφέρει στα παιδιά, ηλικίας από 4 έως 8 ετών, 30 σελίδες διασκέδασης και παιχνιδιών, τους καθοδηγεί επίσης να ακονίσουν τις βασικές γλωσσικές, µαθηµατικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δεξιότητές τους.

Τους δίνει µία σύντοµη µατιά της επίδρασης  που µπορεί να έχει η σύγχρονη τεχνολογία στην καθηµερινή τους ζωή. Πάνω από όλα, προσφέρει µία ευκαιρία  σε γονείς και  εκπαιδευτικούς να καθίσουν και να συζητήσουν µε τα παιδιά τους αυτά τα σηµαντικά ζητήµατα.

Αν και το βιβλίο δραστηριοτήτων (απευθείας σύνδεσμος στα Ελληνικά) δηµιουργήθηκε µε τέτοιο τρόπο, ώστε τα µικρά παιδιά να µπορούν να απολαµβάνουν και να παίζουν τα παιχνίδια µόνα τους, πολλές από τις ασκήσεις έχουν ένα βαθύτερο επίπεδο. Το εγχειρίδιο προσπαθεί να ενθαρρύνει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να µιλήσουν µε τα παιδιά και τους µαθητές τους, για ζητήµατα όπως η ιδιωτικότητα και η σύγχρονη τεχνολογία, ξεκινώντας από µία πολύ µικρή ηλικία, καθώς αυτά τα ζητήµατα, παίζουν, αναµφισβήτητα, ήδη ένα σηµαντικό ρόλο στη ζωή τους.

Ο πίνακας, στη σελίδα 4, προσφέρει στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς µία επισκόπηση όλων των θεµάτων που πραγµατεύεται το βιβλίο και των ασκήσεων που το συνοδεύουν. Επιπλέον πληροφορίες  υπάρχουν στο www.saferinternet.org. Σας ενθαρρύνουµε να διαβάσετε αυτές τις οδηγίες, καθώς θα σας προσφέρουν  επαρκείς πληροφορίες, σχετικά µε τους παιδαγωγικούς στόχους, που υπάρχουν πίσω από κάθε παιχνίδι και τα µηνύµατα, που ευελπιστούµε, ότι θα λάβουν τα παιδιά.

Σχετικά με το Insafe

Το Insafe καθιερώθηκε το 2004 ως το δίκτυο βελτίωσης της πληροφόρησης στο πλαίσιο της κατεύθυνσης του Προγράµµατος Ασφαλέστερο ∆ιαδίκτυο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Σήµερα, το Insafe αποτελείται από ένα κέντρο ενηµέρωσης, µία γραµµή βοήθειας και µία επιτροπή νεολαίας σε 30 χώρες της Ευρώπης και πέρα από αυτή, καθώς και µία πανευρωπαϊκή  επιτροπή νεολαίας που συνεδριάζει µία φορά ετησίως. Επιπλέον πληροφορίες µπορείτε να βρείτε στο www.saferinternet.org. Το Πρόγραµµα Ασφαλέστερο ∆ιαδίκτυο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ξεκίνησε το 1999, επιδιώκει την προστασία των νέων online και την προώθηση ασφαλούς, υπεύθυνης χρήσης της online τεχνολογίας.

Το πρόγραµµα περιλαµβάνει γραµµές δράσης για:

• Την αύξηση της πληροφόρησης του κοινού

• Την καταπολέµηση εναντίον του παράνοµου επιβλαβούς online  περιεχοµένου

• Την εξασφάλιση ενός ασφαλέστερου online περιβάλλοντος

• Την καθιέρωση µίας βάσης  δεδομένων, σχετικά µε την ασφάλεια στο διαδίκτυο

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση http://ec.europa.eu/saferinternet.

Επιμέλεια και διόρθωση με δόκιμους όρους του μεταφρασμένου στα ελληνικά εντύπου από τη νηπιαγωγό Α. Καρύδη Πυρουνάκη.

Δημοσιεύθηκε στην Safer Internet

Παιδιά & Ψηφιακή Μνήμη

ψηφιακό αποτύπωμα

Το ψηφιακό σου αποτύπωμα είναι το σημάδι που αφήνεις κάθε φορά που χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο και μπορεί να διαμορφώσει τη διαδικτυακή σου φήμη. Τα ψηφιακά σου αποτυπώματα μπορεί να είναι θετικά ή αρνητικά και διαμορφώνουν τον τρόπο που οι άλλοι σε αντιμετωπίζουν στο παρόν ή ακόμη και στο μέλλον. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από φωτογραφίες και σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως τα δεδομένα που αποθηκεύονται στον υπολογιστή (cookies) μετά την περιήγησή σου στο διαδίκτυο. Γιατί χρειάζεται όμως να νοιάζεσαι ως έφηβος για το ψηφιακό σου αποτύπωμα;

Όσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση έχεις σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, τόσο μεγαλύτερο είναι το ψηφιακό αποτύπωμά σου. Για παράδειγμα αν κατά μέσο όρο έχεις 200 “φίλους” και οι επαφές αυτές έχουν επίσης κατά μ.ο. 200 “φίλους” τότε μία ανάρτησή σου (κείμενο, φωτό ή βίντεο) θεωρητικά έχει αντίκτυπο σε (200×200) 40.000 επαφές!

Όσο περισσότερες δραστηριότητες κοινοποιείς πλέον στο Διαδίκτυο, τόσο οφείλεις να γνωρίζεις ότι το υλικό μπορεί να ενσωματωθεί και αλλού διαδικτυακά, οπότε άλλοι μπορεί να είναι σε θέση να έχουν πρόσβαση σε αυτό. Αν χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο σωστά δεν υπάρχει λόγος να να ανησυχείς σχετικά με την ψηφιακή φήμη σου. Αλλά σε γενικές γραμμές, ως έφηβος, πρέπει να επανεξετάσεις με ποιον τρόπο επιπόλαια σχόλια, τα οποία πραγματοποιήθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη, θα μπορούσαν ακόμα να είναι διαθέσιμα όταν ενδεχομένως υποβάλλεις αίτηση για θέσεις εργασίας στο μέλλον.

Μία αρνητική ψηφιακή φήμη όπως προκύπτει από ένα ακατάλληλο σχόλιο ή μία φωτογραφία μπορεί να έχει επιζήμιες συνέπειες για τη μεταγενέστερη ζωή σου. Δες λοιπόν στο σχολείο με τους καθηγητές και τους συμμαθητές σου, ή στο σπίτι με τους γονείς σου, τη θεματική παρουσίαση στα συνημμένα αρχεία “Παιδιά και ψηφιακή φήμη (αρχείο παρουσίασης 1.65 ΜΒ)”, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εσάς τους εφήβους, καθώς και την παρουσίαση prezi στα Πολυμέσα παρακάτω, με αφορμή τη 12η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (10/2/2015) για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

Δημοσιεύθηκε στην Ενδοσχολικός εκφοβισμός

Ευρωπαϊκή Καμπάνια κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Ο στόχος του έργου συνίσταται στη δημιουργία μίας ενιαίας απάντησης στην καταγραφή και διαχείριση του σχολικού εκφορβισμού σε όλες τους της μορφές και μιας Ευρωπαϊκής πλατφόρμας για την ενημέρωση παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών και κάθε ενδιαφερόμενου για το πρόβλημα.
Τελικά το κοινό των 6 καρτών που συμμετέχουν θα γνωρίζουν από πού μπορούν να λάβουν πληροφόρηση για το σχολικό εκφοβισμό καθώς και αξιόπιστη διαθέσιμη βοήθεια σε όλες τις γλώσσες των παραπάνω χωρών  από τηλεφωνικές γραμμές ή το Διαδίκτυο.

Εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς:

  • Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού. Περιέχει 2 σειρές video:
    α) λεκτική & σωματική βία,
    β) διαδικτυακός εκφοβισμός.
    Για την ορθή χρήση των video προμηθευτείτε δωρεάν το εγχειρίδιο που συνοδεύει το Εκπαιδευτικό Εργαλείο παρακαλώ στείλτε μήνυμα στο Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών στο school@hamogelo.gr αναγράφοντας το όνομα σας, την ειδικότητα σας και το σχολείο που εργάζεστε και θα το λάβετε άμεσα.