Tour-ίστες στην Ευρώπη

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών  προγραμμάτων Erasmus+ “The Wonderland of Languages” και  Teachers4Europe το Β2 τμήμα του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου υλοποίησε κατά το σχολικό έτος 2017-2018 το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Tour-ίστες στην Ευρώπη». Κατά την υλοποίησή του έγινε προσπάθεια να τεθούν οι βάσεις για την ορθή ενημέρωση των μαθητών σε θεματικές που αφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την οργάνωση, τη λειτουργία της, τον πολιτισμό των κρατών μελών και των υποψηφίων κρατών μελών της μέσα από τη γνωριμία με τα σημαντικότερα μνημεία τους.

Η επιλογή του θέματος έγινε στη βάση δύο κατευθύνσεων – παραδοχών.  Πρώτη παραδοχή αποτέλεσε το γεγονός ότι το 2018 έχει οριστεί ως Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΕΕΠΚ) με πρωταρχικό σκοπό την ενημέρωση και ενθάρρυνση των ατόμων να ανακαλύψουν και να ενστερνιστούν την πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης, και την ενίσχυση της αίσθησής τους ότι ανήκουν σε έναν κοινό ευρωπαϊκό χώρο. Το σύνθημα του ΕΕΠΚ είναι: «Η κληρονομιά μας: όταν το παρελθόν συναντά το μέλλον».

Δεύτερη παραδοχή είναι η συμμετοχή του σχολείου μας στο τριετές πρόγραμμα Erasmus+  “The Wonderland of Languages”,  στο οποίο συμπράττουν εταιρικά σχολεία από 6 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Σουηδία, Αγγλία, Τσεχία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ελλάδα) και 1 υποψήφια χώρα (Τουρκία).

Στο πλαίσιο των παραπάνω κατευθύνσεων αποφασίσαμε να γνωρίσουμε σημαντικά μνημεία πολιτισμού των συμβαλλόμενων στο πρόγραμμα χωρών, συνδυάζοντας την αισθητική απόλαυση με τη γνώση. Τα μνημεία ενισχύουν την εθνική ταυτότητα και μνήμη, αποτυπώνουν τον πολιτισμό και συντελούν στη σύνδεση του παρελθόντος και της παράδοσης με το παρόν, το μέλλον, τη συνέχεια και την εξέλιξη. Αποτελούν στοιχεία που κάθε μαθητής και κάθε πολίτης έρχεται σε επαφή και έχουν ανεκτίμητη αξία για την εθνική, τοπική και πολλές φορές προσωπική ταυτότητα.

Το φανταστικό ταξίδι μας ως «Tour – ίστες στην Ευρώπη» πραγματοποιήθηκε, κατά τις προβλεπόμενες σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα ώρες της Ευέλικτης Ζώνης, και πιο συγκεκριμένα μία ώρα κάθε βδομάδα κατά τους μήνες Μάρτιο έως Ιούνιο. Στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού αξιοποιήθηκαν γνωστικές περιοχές της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος,  των Εικαστικών και της Πληροφορικής. Το πρόγραμμα συνδέεται επίσης γενικότερα με θεμελιώδεις διαθεματικές έννοιες όπως επικοινωνία, αλληλεπίδραση, άτομο- σύνολο (ομάδα), ομοιότητα- διαφορά. (Δ.Ε.Π.Π.Σ., ΦΕΚ 303 και 304/13-3-2003).

Οι μέθοδοι που αξιοποιήθηκαν ήταν ανάλογες των στόχων αλλά και των συνθηκών της εκάστοτε συγκεκριμένης σχολικής πραγματικότητας. Ενδεικτικά αναφέρουμε, δημιουργική γραφή, ανάγνωση,  καθοδηγούμενη ανακάλυψη, ελεύθερη έκφραση, βιωματική μάθηση, αυτοσχεδιασμός, εικαστικές δραστηριότητες, παρακολούθηση βίντεο,  αλλά και απλή επίδειξη. Η υλικοτεχνική υποδομή που χρησιμοποιήθηκε ήταν χάρτες της Ευρώπης, ηλεκτρονικός υπολογιστής, διαδίκτυο, βιντεοπροβολέας, εκτυπωτής, έντυπο υλικό, γραφική ύλη. Τα ψηφιακά εργαλεία που υποστήριξαν την δημιουργία των παραγόμενων ήταν τα: Microsoft powerpoint, JigsawplanetIssuu, Microsoft publisher, Kahoot, Kizoa, Bloger. Google Forms.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση