Μελετάμε παρέα με το χιόνι

272077981 507799977381877 3906994224868298279 n

1 1

Ακούω τη “Βασίλισσα του Χιονιού” πατώντας εδώ:

https://www.openbook.gr/i-vasilissa-toy-chionioy/

2 1

3 1

271901161 700728554634270 3737478065113568615 n

5 2

Δείτε εικόνες από  τον χιονιά του 2004:

https://www.zarpanews.gr/san-simera-otan-to-chioni-eiche-skepasei-ola-ta-chania-photos-video/

6 1

7 1

8 1272288301 997985274172769 1212279038823485404 n

Για να δείτε φωτογραφίες από το οροπέδιο Λασιθίου πατήστε εδώ: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF_%CE%9B%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B8%CE%AF%CE%BF%CF%85#/media/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Oropedio_Lasithiou.JPG

271988461 1070002330505823 180297280201237250 n

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Διαδικτυακές εφαρμογές με θέμα τη διατροφή

Στα πλαίσια της θεματικής των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα-Ευ ζην” οι μαθητές επεξεργάζονται το πρόγραμμα “Πράσινες τηγανητές ντομάτες και άλλα φρούτα” με θέμα τη διατροφή. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένες τις εγκεκριμένες διαδικτυακές εφαρμογές του Υπουργείου Παιδείας (http://photodentro.edu.gr/), με θέμα τη διατροφή, που χρησιμοποιήσαμε στην τάξη, για περαιτέρω εμπέδωση και παιχνιδι.

  1. Αναλυτική παρουσίαση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής και των διαφόρων ομάδων τροφών που εμπεριέχονται σε αυτήν

2. Φτιάξε τη δική σου διατροφική πυραμίδα

Η ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ (photodentro.edu.gr)

3. Αναγνωρίζω και ταξινομώ τα φυτά ανά κατηγορίες

Αναγνωρίζω και ταξινομώ τα φυτά ανά κατηγορίες (photodentro.edu.gr)

4. Ποιο μέρος του φυτού τρώμε;

Ποιο μέρος του φυτού τρώμε; (κουίζ) (photodentro.edu.gr)

5. Παιχνίδι με τίτλο : “Κάνω υγιεινή διατροφή;”

Φωτόδεντρο – Προβολή αντικειμένου (photodentro.edu.gr)

6. Παιχνίδι με τίτλο: “Βρες τις διαφορές”

Φωτόδεντρο – Προβολή αντικειμένου (photodentro.edu.gr)

 

 

 

“Εμείς” και η Γη με αριθμούς

Η Γη δημιουργήθηκε πριν από 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια.

Οι πρώτες μορφές ζωής δημιουργήθηκαν μέσα στο νερό.

Οι πρώτες μορφές ζωής εμφανίστηκαν στον πλανήτη 1 δισεκατομμύριο χρόνια αφότου είχε δημιουργηθεί! Αυτό σημαίνει πως στον πλανήτη μας δεν ζούσε κανείς για ένα ολόκληρο δισεκατομμύριο χρόνια!

3,5 δισεκατομμύρια χρόνια πριν λοιπόν εμφανίζονται οι πρώτοι μικροσκοπικοί οργανισμοί, οι οποίοι ήταν τόσο μικροί που θα μπορούσε να τους δει κανείς μόνο με μικροσκόπιο.

Γύρω στα 500 εκατομμύρια χρόνια πριν έχουμε μεγαλύτερους οργανισμούς (πολυκύτταρους), τα πρώτα «ζώα».

Ο άνθρωπος έκανε την εμφάνιση του στη Γη πολύ αργότερα, δηλαδή μόλις 2 εκατομμύρια χρόνια πριν!

 

Πηγές:

el.wikipedia.org

britannica.com

history.com

Ας καλωσορίσουμε το Πάσχα

Γεια σας παιδιά!

Φτάνουμε στο Πάσχα, μια από τις δύο μεγαλύτερες χριστιανικές γιορτές. Σε λίγες μέρες μπαίνουμε στη Μεγάλη Εβδομάδα που ξεκινά με την είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα και την ένθερμη υποδοχή του από τον κόσμo με βάγια. Αυτή είναι η γνωστή μας Κυριακή των Βαΐων. Ακολουθούν οι επόμενες ημέρες της εβδομάδας που ο Χριστός έρχεται αντιμέτωπος με τη σύλληψη, τη δίκη, τη σταύρωση και το θάνατο μέχρι την πανηγυρική του Aνάσταση που γιορτάζουμε την Κυριακή του Πάσχα. Αυτή η χαρμόσυνη είδηση που κάθε χρόνο φέρνει χαμόγελα και χαρά στις καρδιές μας, γιορτάζεται με πολλούς τρόπους.

Φέτος το Πάσχα μας θα είναι διαφορετικό, όμως στο χέρι μας είναι να το γιορτάσουμε και να το ζήσουμε παρέα με την οικογένειά μας, ακολουθώντας τα πασχαλινά μας έθιμα. Ένας τρόπος να γιορτάσουμε το Πάσχα είναι και από εδώ.

Σήμερα λοιπόν θα έχουμε την ευκαιρία:

  • να κάνουμε ένα νοερό ταξίδι στο χρόνο και στα όσα έγιναν την Μ. Εβδομάδα, πίσω στα χρόνια του Ιησού
  • να γνωρίσουμε πασχαλινά έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας
  • να παίξουμε πασχαλινά διαδικτυακά παιχνίδια

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Πατώντας στο σύνδεσμο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C105/702/4638,20984

μεταφερόμαστε στο σχολικό βιβλίο της Γλώσσας. Από εκεί διαβάζουμε το ποίημα της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρελή “Πάσχα, Κυρίου Πάσχα”. Αφού διαβάσετε το ποίημα αναζητήστε σε 2 σημεία του ψηφιακού βιβλίου τα κουμπιά των εικόνων:

   

πατώντας πάνω σε αυτά θα μεταφερθείτε στο παλιό βιβλίο Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού και σε αρχεία με πασχαλινά έθιμα, αντίστοιχα.

Το ψηφιοποιημένο παλιό βιβλίο της Γ’ Δημοτικού εξιστορεί όσα συνέβησαν την Μ. Εβδομάδα, από την αρχή της ως την Ανάσταση και αν θέλετε να τα ξαναδιαβάζετε μπορείτε να μεταβαίνετε σε αυτό και απευθείας από το σύνδεσμο:  http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSA104/89/711,2686/

 

Πάμε τώρα στα πασχαλινά μας παιχνίδια!

Παιχνίδι με τα έθιμα του Πάσχα

 

Βάλε στη σειρά τις εικόνες από την ιστορία του Πάσχα

Πασχαλινό σταυρόλεξο

Παιχνίδι με τα έθιμα του Πάσχα

Πηγές:

learningApps.org

digitalschool.minedu.gov.gr

 

Κλασμάτων συνέχεια…

Γεια σας παιδιά!

Σήμερα θα συνεχίσουμε την επανάληψη μας στα κλάσματα. Για σήμερα μας περιμένει μια μικρή επανάληψη που θα κάνουμε διαβάζοντας το βιβλίο μας, ένα παιχνίδι ερωτήσεων με σημαίες και κλάσματα και ένα φύλλο εργασίας.

Βιβλίο Μαθηματικών:

Διαβάζουμε από το βιβλίο μας τις ενότητες 22, 23, 24 και 25 στις σελίδες 58-65.

Παιχνίδι ερωτήσεων με σημαίες και κλάσματα:

Έπειτα πατάμε στη διεύθυνση:http://11dim-evosm.thess.sch.gr/old/online/maths_e/flagsions/index.htm. Εκεί μας περιμένει μια εφαρμογή με κλάσματα, έτσι όπως μπορεί να τα ανακαλύψει κανείς μέσα σε σημαίες!

Πατάω και παίζω με τα δύο πρώτα, ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (όπως 1/3, 1/5, 1/24)

και ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ (δηλαδή οποιοδήποτε κλάσμα).

Σημειώστε το κλάσμα που ταιριάζει σε κάθε ερώτηση και στο τέλος πατήστε το κουμπί έλεγχος για να ελέγξετε τις απαντήσεις σας. Ξαναδοκιμάστε όσες φορές χρειαστεί μέχρι να τα πετύχετε όλα σωστά!

Φύλλο εργασίας:

Μετά το παιχνίδι με τις κλασματικές μονάδες και τους κλασματικούς αριθμούς σας περνάμε στο φύλλο εργασίας. Πατάμε πάνω στον σύνδεσμο: https://teachergeorgiasclass.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-4eta-, ανοίγουμε το αρχείο “Κεφ. 25 – Ισοδύναμα κλάσματα” (όπως φαίνεται στην εικόνα) και κάνουμε τις εργασίες, στο τετράδιό μας ή με εκτύπωση.

Πηγές:

Εφαρμογή με κλάσματα και σημαίες: e-geografia.eduportal.gr

Εικόνες με σημαίες: e-geografia.eduportal.gr

Φύλλο εργασίας: teachergeorgiasclass.weebly.com

 

 

 

Παίζω με τις λέξεις!

Γεια σας παιδιά!

Για σήμερα σας περιμένει παιχνίδι με τις λέξεις! Πατήστε πάνω στη διεύθυνση

http://www.e-istories.gr/games/words/index.html

για να μεταφερθείτε σε αυτό. Σε αυτή την ωραία σελίδα υπάρχουν και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, τις οποίες θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε αργότερα.

Ανοίγω παράλληλα και τη σελίδα:

http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html

Η σελίδα αυτή μας μεταφέρει σε ένα ψηφιακό λεξικό. Εκεί πληκτρολογείτε τις λέξεις του παιχνιδιού για να βρείτε τους ορισμούς τους και να μάθετε τι σημαίνουν, ώστε να τις τοποθετήσετε στις σωστές κατηγορίες.

Κάποιοι μπορεί να γνωρίζετε περισσότερες λέξεις, κάποιοι λιγότερες, πάντως όλοι για σήμερα έχετε την εξής αποστολή: Να ψάξετε στο ψηφιακό σας λεξικό 10 λέξεις και να διαβάσετε προσεκτικά τους ορισμούς τους!

Καλή διασκέδαση και καλές αναζητήσεις στον πλούσιο κόσμο της ελληνικής γλώσσας!

 

Πηγές:

Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας : www.e-istories.gr

Πύλη για την Ελληνική γλώσσα: www.greek-language.gr

 

Ολύμπιοι Θεοί – Ηρακλής

Γεια σας παιδιά!

Για σήμερα μάθημα ιστορίας. Ώρα να θυμηθούμε όσα ενδιαφέροντα έχουμε μάθει από την αρχή της χρονιάς. Σήμερα θα ασχοληθούμε με τους 12 Ολύμπιους Θεούς και τον ημίθεο Ηρακλή.

Δραστηριότητα 1

Για αρχή βρίσκουμε το βιβλίο της ιστορίας μας και πάμε στην ενότητα 1. Διαβάζουμε τα εξής μαθήματα: “2. Οι θεοί του Ολύμπου” και “3.Οι θεές του Ολύμπου”. Το βιβλίο της ιστορίας μας μπορεί να το βρει κανείς και ψηφιακά στην διεύθυνση http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C103/88/698,2631/

Δραστηριότητα 2

Έπειτα προχωράμε στην παρακάτω διαδικτυακή άσκηση.

Οδηγίες: Ενώνω τη θεά με το σύμβολο που της ταιριάζει πατώντας συνεχόμενα με το ποντίκι πάνω στην εικόνα του συμβόλου, μέχρι αυτή να ενωθεί με αυτή της θεάς. Μόλις ενώσω όλα τα σύμβολα με τις θεές πατάω το κουμπί 

που βρίσκεται στο δεξί κάτω μέρος της οθόνης. Εάν όλα τα ζεύγη θεάς-συμβόλου πρασινίσουν, τότε τα έχω βρει σώστα. Στη περιπτωση που κάποια κοκκινίσουν, όπως στην εικόνα, σημαίνει πως είναι λάθος,   

τότε πατάω πάνω στο “ζελοτέιπ” και με συνεχόμενο κλικ σέρνω το σύμβολο μακριά για να ξεκολλήσει από την εικόνα, στη συνέχεια δοκιμάζω κάποιο άλλο. Έπειτα ξαναπατάω , μέχρι να τα κάνω όλα σωστά.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, πάτα τη λεξούλα “οκ”.

 

Δραστηριότητα 3

Παίξαμε με τις θεές, συνεχίζουμε τώρα με τους θεούς. Πατάμε πάνω στον σύνδεσμο: https://learningapps.org/view10302505?fbclid=IwAR0wYIa_7uRUTyro5Q1mVV3liphBzLrnEE3MZcJHY8R-6-UYkoccycF7FBAγια να παίξουμε με ένα κρυπτόλεξο που περιέχει όλα τα ονόματα των ανδρών θεών του Ολύμπου.

Οδηγίες:

Ξεκινάμε πάλι πατώντας το κουμπί “οκ” και έπειτα πάνω σε όποιο από τα νούμερα θέλουμε (είτε κάθετα, είτε οριζόντια) για να γράψουμε το όνομα του θεού που μας εμφανίζεται στην εικόνα. Κάθε φορά που γράφω ένα όνομα πατάω το κουμπί “οκ” για να προχωρήσω στον επόμενο θεό. Προσέχω να γράφω το όνομα του θεού με σωστή ορθογραφία, σε αυτό με βοηθά και το βιβλίο μου. Στο τέλος πατώ το κουμπί  για έλεγχο και αν χρειαστεί ξαναδοκιμάζω για να διορθώσω.

Δραστηριότητα 4

Επιστρέφουμε στο βιβλίο της ιστορίας μας, όπου βρίσκουμε αυτή τη φορά το μάθημα: “1.Η γέννηση του Ηρακλή” από την ενότητα 2.

Δραστηριότητα 5

Πόσο καλά ξέρεις τον Ηρακλη; Ώρα για κουίζ γνώσεων!

Το κουίζ θα το βρεις στον σύνδεσμο https://learningapps.org/view10387743?fbclid=IwAR3JLwZMlfu89l5dFaQ1qDUKJ83J71uIx33aBcWrp0NlV-4cTks1j2jcKts

Οδηγίες:

Ξεκινάμε πατώντας το κουμπί “οκ” και για κάθε ερώτηση διαλέγουμε μια από τις τρεις απαντήσεις κάνοντας κλικ πάνω στο μικρό της κουτάκι. Πατάμε το κουμπί του ελέγχου και μετά για να πάμε στην επόμενη ερώτηση.

Δοκίμασε όσες φορές χρειαστεί το παιχνίδι, μέχρι να τα πετύχεις όλα!

Καλή επιτυχία!!!

Δραστηριότητα 6

Τόσα ξέρουμε για τους θεούς του Ολύμπου και τον Ηρακλή. Τόσο μας συναρπάζουν και τόσα όμορφα ταξίδια στο χρόνο και στις ιστορίες που έπλαθαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι κάναμε μαζί τους. Σήμερα παρέα στους ήδη υπάρχοντες 12 του Ολύμπου και στους άλλους, μην ξεχνάμε θεούς σαν τον Διόνυσο ή τον Αίολο, θα έρθουν να προστεθούν και άλλοι 22 θεοί.

Καθένας από εσάς έχει μία αποστολή: Nα σκεφτεί έναν δικό του θεό, να του δώσει όνομα, να μας περιγράψει τις θεϊκές του ικανότητες, να μας πει τα σύμβολά του και τόσα άλλα…

Όλα αυτά θα τα συμπληρώσετε στο παρακάτω φύλλο εργασίας:



Λήψη αρχείου

Αφού το συμπληρώσετε, ζωγραφίστε ή κατασκευάστε, με όποιο τροπο θέλετε, τον “θεό” σας ή τη “θεά” σας. Φορέστε του ότι ρούχα νομίζετε πως του ταιριάζουν, βάλτε τον να κρατά ότι εσείς νομίζετε και ούτω καθεξής…Τους θεούς και τις θεές σας, αφού μου τους στείλετε μαζί με το φύλλο εργασίας, θα έχετε την ευκαιρία να τους θαυμάσετε σε επόμενο άρθρο.

 

Πηγές: 

Εφαρμογές : learningapps.org

Εικόνες: dschool.edu.gr

 

 

 

 

Τα μαθήματά μας για σήμερα 2/4/20

Καλή σας μέρα παιδιά!

Για αρχή σήμερα ψάξιμο στο blog! Ψαξτε βρείτε και διαβάστε το άρθρο του blog “Τι απέγιναν στο τέλος τα χταπόδια;”, το οποίο έχει εμπλουτιστεί και με άλλες δικές σας παραγράφους που στείλατε.

Με χαρά έλαβα και ζωγραφιές σας. Βρείτε και το άρθρο “Ένας βυθός, μα τι βυθός” και απολαύστε τις δημιουργίες σας!

Έπειτα προχωράμε στις σημερινές μας ασκήσεις:

Άσκηση 1

Ξεκινάμε σήμερα πατώντας στον σύνδεσμο http://11dim-evosm.thess.sch.gr/old/online/glossa/glossa_par_c/glossa_c_par3.htm .

Εκεί θα βρείτε μια διαδικτυακή εφαρμογή, άσκηση με ουσιαστικά.

Προσοχή κάνετε μόνο την άσκηση που σας εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα (η επόμενη άσκηση παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή).

Άσκηση 2

Να αντιγράψετε τα παρακάτω ουσιαστικά στο τετράδιό σας και να τα μεταφέρετε από τη ΓΕΝΙΚΗ του ΕΝΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ, όπου βρίσκονται, στην ΓΕΝΙΚΗ του ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ:

Προσέχω να αντιγράφω σωστά, με ωραία γράμματα και με τόνους. Τέτοιες ασκήσεις μας μαθαίνουν και ορθογραφία.

της αίθουσας

του διευθυντή

του γραφείου

της γυμνάστριας

της οικογένειας

του γείτονα

του εγγονού

του προσώπου

της κατοικίας

του κολυμβητή

της θάλασσας

του απορριμματοφόρου

της ανακύκλωσης

Άσκηση 3

Οι γρίφοι που σας είχα αναφέρει χθες. Θα τους βρείτε εδώ στο blog, κάτω από αυτές τις εργασίες, με τίτλο το “το χταπόδι κάνει πάρτι”.

 

Πηγές:

Εφαρμογή με άσκηση για ουσιαστικά: http://11dim-evosm.thess.sch.gr/old/online/glossa/glossa_par_c/glossa_c_par3.htm

Ένας βυθός, μα τι βυθός!

Κάτι περίεργο συμβαίνει στο άρθρο του blog! Άκου να δεις τι έγινε! Γέμισε λέει με φανταστικά πλασματάκια του βυθού που ξεφύτρωσαν από τη φαντασία των μαθητών του Γ1 και πήραν σάρκα και οστά σε χαρτιά με μολύβια και μπογιές. Μα σαν να μην έφτανε αυτό, ταξίδεψαν από κάθε ένα σπίτι ξεχωριστά και μαζεύτηκαν όλα εδώ παρέα, να πούνε τα “δικά τους”. Για να τα γνωρίσουμε λοιπόν!

Ένα όμορφο δελφίνι από τη Νόρα

Ο κύριος αχινός του Αντώνη μας χαιρετά

Ένα δελφίνι να μας καλημερίζει από τη Χριστίνα Π.

Ένα πολύχρωμο δελφίνι παρέα με θαλασσοπούλι από τον Μάνο Κ.

Το μεγάλο πεινασμένο ψάρι του Αλέξανδρου

Το πορτοκαλογάλαζο χταπόδι του Κριστιάνο

Το χαρούμενο χταπόδι του Ερβί

Το χαριτωμένο χταπόδι της Νικολέτας

Το πολύχρωμο χταπόδι της Κλειώς

Η πεινασμένη φάλαινα της Ραφαέλας

Η οικολογική οικογένεια χταποδιών της Κατερίνας Α.

Ο χαρούμενος κάβουρας του Χρήστου

Το πρωτότυπο χταπόδι της Ιωάννας

Ο πεινασμένος καρχαρίας του Σταύρου

Το επίσημο δείπνο για 2 του Στάθη

Η ομορφούλα φάλαινα της Άννης

Τα χαρούμενα δελφίνια της Κατερίνας Κ.

Αυτά προς το παρόν. Ίσως τις επόμενες ημέρες και άλλα πλάσματα να καταυθάσουν στον βυθό, ποιος ξέρει…