Ανάγνωση άρθρου σχολικού εκφοβισμού
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
1η ανάρτηση
ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Πρωταρχικό στοιχείο για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί η αναγνώριση της σύγκρουσης μεταξύ των μαθητών, προκειμένου να διαπιστωθεί η συχνότητα εμφάνισης, οι χώροι που συμβαίνει, πότε συμβαίνει και ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι μαθητές. Τα περισσότερα περιστατικά παρατηρούνται όταν οι μαθητές είναι έξω από την τάξη, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις χρονικές περιόδους πριν ή/και μετά από τα μαθήματα, και συνήθως σε χώρους όπου δεν υπάρχει η επίβλεψη των καθηγητών. Για αυτό το λόγο, λοιπόν, συνιστάται οι εκπαιδευτικοί να είναι ορατοί σε κοινόχρηστες περιοχές του σχολείου και να συνεργάζονται μεταξύ τους για να παρατηρούν την συμπεριφορά των μαθητών, ώστε να αναγνωρίζουν γρήγορα και αποτελεσματικά τα σημάδια εκδήλωσης της σύγκρουσης ή ακόμα και συστηματικές αλλαγές στη συμπεριφορά των μαθητών.
Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης μιας σύγκρουσης είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να επεμβαίνουν άμεσα για να σταματήσουν τον εκφοβισμό επί τόπου, διατηρώντας παράλληλα τον έλεγχο των συναισθημάτων τους. Στη συνέχεια, οφείλουν να μάθουν τι συνέβη, συγκεντρώνοντας στοιχεία για το περιστατικό τόσο από μαθητές όσο και από ενήλικες. Επιπλέον, είναι αναγκαίο να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη στους μαθητές που εμπλέκονται στη σύγκρουση.
Η τιμωρία πρέπει να επιβάλλεται σε διαπροσωπικό πλαίσιο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ούτως ώστε να έχει προσωπικό νόημα για τον μαθητή που εκφοβίζει. Εκτός από την παροχή υποστήριξης στο θύμα και στο θύτη του εκφοβισμού, είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να στηρίξουν και τους μαθητές που παρευρίσκονται στη σύγκρουση, ώστε να συμβάλλουν και αυτοί στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Επιπρόσθετα, οι γονείς των μαθητών θα πρέπει να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και να εμπλακούν ενεργά στην υλοποίηση δράσεων κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει να ξεχνούν ότι οφείλουν να διασφαλίσουν ένα ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας, αλλά και για την ικανοποίηση της προσωπικής ανάγκης των μαθητών για ψυχολογική και φυσική ασφάλεια. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει να συμβάλλουν στη διατύπωση κανόνων συμπεριφοράς στην τάξη, στην διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος, στην οικοδόμηση θετικών διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ γονέων – μαθητών – εκπαιδευτικών, στην εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που προωθούν τις θετικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μαθητών και στη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως η επίλυση των συγκρούσεων. Διαβάστε όλο το άρθρο »
Πρόσφατα σχόλια