Το παιχνίδι ως μέσο αγωγής και αναψυχής στην εκπαίδευση 

Το παιχνίδι είναι το καλύτερο μέσο για βιωματική μάθηση και συμβάλλει στην ισορροπημένη ανάπτυξη και στην ψυχική υγεία, όχι μόνο των παιδιών, αλλά και των ενηλίκων. Χιλιάδες έρευνες ανά τον πλανήτη αποδεικνύουν ότι η μάθηση επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματικά και διαρκέστερα μέσω δραστηριοτήτων αναψυχής. Ειδικότερα στη Φυσική Αγωγή, οι δραστηριότητες κινητικής αναψυχής, αποτελούν τον κατεξοχήν ευχάριστοτρόπο εκμάθησης των πιο σύνθετων δεξιοτήτων και απαιτητικών αθλημάτων.

Η σημαντικότητα του παιχνιδιού στην ανάπτυξη και την ψυχική υγεία, όχι μόνο των παιδιών, αλλά και των ενηλίκων, είναι αδιαμφισβήτητη. Φιλόσοφοι και επιστήμονες έχουν διατυπώσει θεωρίες και απόψεις ανά τους αιώνες για τα οφέλη του παιχνιδιού, που συγκλίνουν κυρίως στα εξής:

Αποτελεί το μέσο για γνωριμία, ανακάλυψηαποδοχή και βελτίωση του εαυτού μας, συμβάλλει στο να αντιληφθούμε τον εαυτό μας στον χώρο, αλλά και σε σχέση με τους άλλους (ψυχοκίνηση). Είναι ο τρόπος για να πειραματιστούμε σε διαφορετικούς ρόλους και συμπεριφορές, απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και ενισχύει τη διαδικασία της μάθησης βιωματικά.

Επιπλέον, κάθε άνθρωπος που αξιοποιεί τον ελεύθερό του χρόνο ποιοτικά και περνάει ευχάριστα, οδηγείται σε μια ανάταση ψυχής, δηλαδή σε αναψυχή. Οι δραστηριότητες που επιλέγονται για την ποιοτική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και σχετίζονται την αναψυχή των εμπλεκομένων σε αυτές, ονομάζονται Δραστηριότητες (κινητικής) Αναψυχής και σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και τα… παιχνίδια.

Παρά λοιπόν τη σημαντικότητα της ορθής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου με παιχνίδια για την ψυχική μας ανάταση και κατ’ επέκταση για την ψυχική μας υγεία, δυστυχώς, ούτε εμείς, αλλά ούτε τα παιδιά μας, παίζουν πολύ σήμερα.

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση