«Το Κοριτσάκι με τα σπίρτα»

Φέτος τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ενσάρκωσαν ρόλους από το διάσημο παραμύθι «Το Κοριτσάκι με τα σπίρτα», στην χαρούμενη εκδοχή του.  «The little match girl» είναι μία από τις πιο γνωστές και διαχρονικές ιστορίες του διάσημου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν κι ένα από τα πλέον αγαπημένα παραμύθια μικρών και μεγάλων.
Η ιστορία εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1845. Λέγεται πως ο Άντερσεν την εμπνεύστηκε από μια ξυλογραφία του γνωστού Δανού καλλιτέχνη, Γιόχαν Τόμας Λόντμπι, που είχε τυπωθεί σ’ ένα ημερολόγιο του 1843. Στη ξυλογραφία αυτήν απεικονίζoταν ένα φτωχό παιδί να πουλάει σπίρτα. Άλλοι υποστηρίζουν πως ο συγγραφέας την εμπνεύστηκε μετά από ένα ταξίδι του στην Μπρατισλάβα, το 1841, όπου έγινε μάρτυρας της καταστροφής της πόλης Ντέβιν από πυρκαγιά, και είδε πολλές μητέρες να ψάχνουν για τα χαμένα τους παιδιά.

Η μικρή ηρωίδα της ιστορίας αντιπροσωπεύει τη φτώχια, την απελπισία, τη μοναξιά και τον πόνο. Έχοντας απομείνει ολομόναχη στον κόσμο, δεν έχει πλέον κανέναν να στραφεί, κανέναν να τη βοηθήσει. Εκτός από το κλασικό, πρωτότυπο τέλος της ιστορίας, έχουν δημοσιευτεί κι άλλες εκδοχές, όπου η ταλαιπωρημένη μικρούλα βρίσκει τελικά την ευτυχία, όταν η νονά της την ανακαλύπτει να στέκεται ξεπαγιασμένη στα σκαλιά του σπιτιού της και αποφασίζει να την υιοθετήσει. Έτσι, το κοριτσάκι βρίσκει μία μητέρα που την αγκαλιάζει και την καλωσορίζει στο σπιτικό και την καρδιά της.

Μια ιστορία γεμάτη κοινωνικά μηνύματα, που θα πρέπει να εντυπωθούν καλά στο μυαλό και την καρδιά μας. Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, αυτές τις Άγιες μέρες κι εκείνους που δεν είναι τόσο τυχεροί όσο εμείς. Ας έχουμε ανοιχτά τα μάτια, τα αυτιά, την αγκαλιά και την καρδιά μας.

Παραμονή Πρωτοχρονιάς: οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με ανθρώπους που βάδιζαν βιαστικοί, φορτωμένοι ψώνια και δώρα. Σε μια γωνιά ένα μικρό κορίτσι, ντυμένο με κουρέλια που δεν μπορούσαν να το προστατέψουν από την παγωνιά, προσπαθούσε να τραβήξει την προσοχή τους και να τους πουλήσει έστω ένα σπίρτο. Κανείς όμως δεν έδινε σημασία στην απελπισμένη μικρούλα.

 

 

Το εργαστήριο του νηπιαγωγείου μας

Σε εργαστήριο των ξωτικών και των νάνων μετατράπηκε το νηπιαγωγείο μας αυτές τις μέρες, αφού τα παιδιά ασχολούνται δημιουργικά και δουλεύουν πυρετωδώς με διάφορα υλικά (γλωσσοπίεστρα, χαρτόνια, τέμπερες, χρυσόσκονες, κουκουνάρια, κανέλες, ρίγανη, κορδέλες), φτιάχνοντας κάρτες, Αγιο- Βασίληδες, αγγελουδάκια, στολιδάκια και γράφοντας ευχές για το νέο έτος.

Και η φετινή Χριστουγεννιάτικη κάρτα και το ημερολόγιο στο πνεύμα της Ιπποκρατικής θεωρίας. Κάρτα με δεντράκια από ρίγανη και κανέλα. «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said», ERASMUS+ 2019-21.

Φτιάξαμε φάτνες με γλωσσοπίεστρα.

Με τα αγγελουδάκια που φτιάξαμε στολίσαμε το δέντρο.

Πρόσκληση για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

Επειδή τα όνειρα μια σπίθα θέλουν να ξεκινήσουν …κι ένα σπίρτο αρκεί, σας προσκαλούμε στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του 23ου Νηπιαγωγείου Λάρισας, την Παρασκευή 20/12/2019 και ώρα 11.15 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του 23ου Δημοτικού σχολείου, για να αφήσουμε, μέσα από το κοριτσάκι με τα σπίρτα, το όνειρο και το συναίσθημά μας να ξεχειλίσει..

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

 

Erasmus+ 2019-21. 1st Mobiliity in Spain. 4th, 5th days. Prevention is better than Cure, as Hippocrates said.

ERASMUS+ 2019-21. Prevention is better than Cure, as Hippocrates said.

Tα παιδιά αποχαιρετούν τον Ιπποκράτη στέλνοντας τις καλύτερες ευχές και την αγάπη τους στα νήπια του 23 ου νηπιαγωγείου Λάρισας. Ήταν μία εποικοδομητική και δημιουργική εβδομάδα, όπου μέσα από την συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, τέθηκαν οι βάσεις για τη μετέπειτα πορεία του προγράμματος.

 

 

 

 

 

 

1η Κινητικότητα Εrasmus 2019-21 Spain.

First day Erasmus+. Prevention is better than Cure, as Hippocrates said. A very intresting day in school.

Νωρίς το πρωί, το ισπανικό σχολείο έρχεται να γνωρίσει άλλο πολιτισμό, ανθρώπους και φυσικά, να βιώσει τον νέο πολιτισμό και νέα εμπειρία. Τα παιδιά του σχολείου Ave Maria Esparraquera είναι έτοιμα και μας περιμένουν με μια μικρή συναυλία, ντυμένα φρουτάκια. Ένας μαθητής ντυμένος Ιπποκράτης  μας δείχνει τι έμαθαν τα παιδιά όλο αυτό το διάστημα.

 

 

 

 

 

 

 

 

«Ο Ιπποκράτης και οι μάγισσες»

Στα χρόνια τα πολύ παλιά, όταν πονούσε η κοιλιά, τις μάγισσες φωνάζανε να γίνουν καλά!
«Ο Ιπποκράτης και οι μάγισσες». Ένα θεατρικό δρώμενο από το Παίγνιος Παραμυθάς.

https://youtu.be/gbHOv4ZjAzo

[myvideo ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O Σίμος και ο σεισμός.

Εξαιρετική παράσταση αυτή που παρακολουθήσαμε σήμερα, «Ο Σίμος κι ο σεισμός», όπου τα παιδιά έμαθαν για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού μέσα από βιωματικές δράσεις με διασκεδαστικό τρόπο.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα κάθονται, πίνακας, νύχτα και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: άτομα κάθονται, πίνακας και εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα κάθονται, πίνακας και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: άτομα κάθονται και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, σαλόνι, πίνακας και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα κάθονται και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στη σκηνή, στέκεται, σαλόνι, πίνακας και εσωτερικός χώρος

Ο Λαδένιος στο νηπιαγωγείο μας.

Μιλήσαμε για τον Λαδένο, τη Μηλίτσα και τον Σαρδέλα. Διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη. Ποια είναι η έννοια της ελευθερίας και της δημοκρατίας, Τι σημαίνει δικτατορία; Τα νήπινα καταλαβαίνουν τις έννοιες αυτές με την δραματοποίηση της «Ντενεκεδούπολης» και της ιστορίας «Η κυρά Δημοκρατία και η κυρά Δικτατορία»

Ζωγραφίζουμε το Πολυτεχνείο και μαθαίνουμε τα συνθήματα.

ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Παίζουμε μαθαίνοντας όπως οι Αρχαίοι Έλληνες.

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said» επισκεφτήκαμε την καταπληκτική και διαδραστική έκθεση του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά.
Τα νήπια του 23ου Ν/Γ Λάρισας και 5ου Ν/Γ Φαρσάλων είχαν τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν μια σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού μέσα από την έκθεση «Οι Hi-Tech Εφευρέσεις των Αρχαίων Ελλήνων», η οποία περιλαμβάνει 100 περίπου επιλεγμένα εκθέματα, από το ρομπότ-υπηρέτρια και τον «κινηματογράφο» του Φίλωνος μέχρι το αυτοκίνητο-κουκλοθέατρο του Ήρωνος, κι από το αυτόματο υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου μέχρι το Μηχανισμό των Αντικυθήρων.
Τα νήπια γνώρισαν τα παιχνίδια των Αρχαίων Ελλήνων και πραγματοποίησαν αθλητικές δραστηριότητες στον αύλειο χώρο του Μουσείου. Οι μαθητές έπαιξαν σκυταλοδρομίες με μπάλες, στεφάνια, κορίνες και διασκέδασαν με τις αθλητικές δράσεις.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, περιλαμβάνεται η Elisabet Antoniou, , τα οποία χαμογελούν, παπούτσια και εσωτερικός χώρος Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, παιδί και υπαίθριες δραστηριότητες Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, άτομα στέκονται και γήπεδο μπάσκετ Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, γήπεδο μπάσκετ και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, παπούτσια και υπαίθριες δραστηριότητεςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται, παιδί και υπαίθριες δραστηριότητεςΔεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομαΗ εικόνα ίσως περιέχει: άτομα κάθονται, πίνακας και εσωτερικός χώροςΔεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεταιΔεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται και εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: γήπεδο μπάσκετ και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Η εικόνα ίσως περιέχει: γήπεδο μπάσκετ και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

 

 

Η πατρίδα μας η Ελλάδα.

Γιορτάζει η σημαία μας, γιορτάζει η πατρίδα μας. Τα νήπια μαθαίνουν για το έπος του 1940 μέσα από ιστορίες και τραγούδια για την 28η Οκτωβρίου, που βρίσκουμε στο διαδίκτυο. Ζωγραφίζουμε σημαίες και το ΟΧΙ.

Διαβάζουμε το «Κανόνι της Ειρήνης» και το παραμύθι «Πόλεμος χωρίς αιτία» και ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε.

Και κάνουμε παρέλαση στην αυλή με τις σημαιούλες μας.

Ο Πλάτανος του Ιπποκράτη

Το πλατάνι του Ιπποκράτη, που βρίσκεται στην πόλη της Κω και σύμφωνα με το μύθο, ο Ιπποκράτης (θεωρούμενος πατέρας της ιατρικής) δίδασκε τους μαθητές του.


Κάναμε πλατάνια και βάλαμε μία από τις ρήσεις του. Είδαμε την Κω και τη Λάρισα στον google earth και τον πλάτανο στην Κω, στο διαδίκτυο.

Η τάξη μας – τα βοτανάκια μας.

Το φετινό μας παρουσιολόγιο έχει σχέση με το πρόγραμμά μας »Prevention is better than Cure, as Hippocrates said». Tα παιδιά έγιναν βοτανάκια που κρατούν λεβάντες. Τα βότανα βρίσκονται στο Ασκληπιείο του Ιπποκράτη. Αυτοί που λείπουν μπαίνουν μέσα στο ιατρείο.

 

 

Φθινοπωρινό δάσος

Συζητάμε για το Φθινόπωρο,παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής με φθινοπωρινά δάση.

Η φαντασία μας ξεδιπλώνεται και δημιουργούμε με λωρίδες εφημερίδας και τέμπερες το δικό μας δάσος.

 

.

 

 

Σχήματα και τέχνη (τεχνική στένσιλ)

Οι μικροί μας μαθητές κατανοούν μαθηματικές έννοιες μέσα από εικαστικές δημιουργίες. Δημιούργησαν κύκλους με την τεχνική ΄στένσιλ’, ζωγραφίζοντας με τα δάχτυλα το πλαίσιο του χαρτιού. Στο τέλος, η έκπληξη ήταν ο κύκλος που ξεπρόβαλε κάτω από το χαρτόνι.

 

 

ι .

Ενημέρωση γονέων για το erasmus + με τίτλο: «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said» Erasmus Ka229 program.

To 23o Nηπιαγωγείο Λάρισας ενημέρωσε τους γονείς για τους στόχους και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα του προγράμματος erasmus + με τίτλο ¨’
«Prevention is better than Cure, as Hippocrates said»
Erasmus Ka229 program.