Eπίσκεψη στο μνημείο του Ιπποκράτη και στο βοτανικό κήπο

Ένα πολύ όμορφο πρωινό περάσαμε με τους μαθητές μας στην επίσκεψη που κάναμε στο μνημείο του Ιπποκράτη και στο βοτανικό κήπο.
Είδαμε το άγαλμα του Ιπποκράτη σμυλεμένο από τον γλύπτη Καλακαλά, απαγγείλαμε τον όρκο του Ιπποκράτη και θυμηθήκαμε τις ρήσεις του.

Ευχαριστούμε τον πρόεδρο του συλλόγου «Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα», κο Ρίζο Χαλιαμπάλια για την όμορφη ξενάγηση που μας έκανε.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον βοτανικό κήπο και ο κος Μανούσιος μας μίλησε για τα βότανα και την αξία τους στην υγεία του ανθρώπου. Μυρίσαμε βότανα, είπαμε παροιμίες και παίξαμε παιχνίδια, όπως περνά περνά η μέλισσα και κάναμε αθλητικές δραστηριότητες. Φάγαμε στη φύση πάντα υγιεινα φαγητά.

Γυρίσαμε στο σχολείο αναζωογονημένοι, γιατί όπως λέει και ο Ιπποκράτης, ο περίπατος στη Φύση βοηθάει όχι μόνο τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία.

Οικογένειες μιας άλλης εποχής

Το 23ο Νηπιαγωγείο Λάρισας συμμετείχε στην συνεργατική εκδήλωση ΄΄Τρεις γενιές μια αγκαλιά» που διοργάνωσε η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου κ. Άρτεμις Παπαδημητρίου.Το έργο μας, εμπνευσμένο από την πλούσια συλλογή της Πινακοθήκης Λάρισας ήταν ένα οικογενειακό λεύκωμα,γεμάτο με πίνακες σπουδαίων ζωγράφων, που μας μετέφεραν στο παρελθόν της πόλης μας. Μέσα από τις αφηγήσεις του ήρωα, »ζωντανέψαμε», όμορφες οικογενειακές στιγμές μιας άλλης εποχής, εμπλέκοντας τους πίνακες και τη φαντασία των μαθητών μας. Το απόγευμα στο 13ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, οι πίνακες της Πινακοθήκης Λάρισας ζωντάνεψαν γλυκές νοσταλγικές αναμνήσεις μέσα από μικρές αφηγήσεις του ήρωά μας, του Κωνσταντίνου Μελά.

Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κάθεται

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, περιλαμβάνεται η Elisabet Antoniou, , τα οποία χαμογελούν, άτομα κάθονται και εσωτερικός χώρος Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, παπούτσια

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και κείμενο Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα

Η εικόνα ίσως περιέχει: φαγητό Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και γήπεδο μπάσκετ Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Η εικόνα ίσως περιέχει: φαγητό

Τρεις γενιές μια αγκαλιά.

Όμορφες στιγμές, όμορφες εικόνες στην εκδήλωση »Τρεις γενιές μια αγκαλιά», όπου πολλά παιδιά ταυτόχρονα ,χόρεψαν και απέδωσαν το ίδιο τραγούδι με διαφορετικό τρόπο, ενώ στο τέλος ενώθηκαν όλοι μαζί χορεύοντας, γονείς και παιδιά .Όμορφες, νοσταλγικές μελωδίες απ’ το παρελθόν, ένωσαν όλους τους παρευρισκόμενους σ΄ένα ηχηρό χειροκρότημα χαράς κι ενθουσιασμού.Ένα μεγάλο χειροκρότημα αξίζει τόσο στους μικρούς μας μαθητές που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στα εικαστικά έργα και στους χορούς,όσο και στην »ψυχή» της εκδήλωσης κ. Άρτεμη Παπαδημητρίου, συντονίστρια Ε.Ε.προσχολικής αγωγής,που όλα αυτά τα χρόνια μας εμπνέει με τη θετική της ενέργεια.τις γνώσεις και την επιστημονική της καθοδήγηση.Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στις συναδέλφισσες του 13ου νηπιαγωγείου Λάρισας για την άψογη οργάνωση και φιλοξενία!

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται, πλήθος και υπαίθριες δραστηριότητεςΗ εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, πλήθος και υπαίθριες δραστηριότητες

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και παπούτσια Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και άτομα στέκονται

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται και υπαίθριες δραστηριότητες Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα στέκονται και υπαίθριες δραστηριότητες

 

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και υπαίθριες δραστηριότητες Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, περιλαμβάνεται η Elisabet Antoniou, , τα οποία χαμογελούν, άτομα στέκονται και υπαίθριες δραστηριότητες

Πρόσκληση στην εκδήλωση «Τρεις γενιές μια αγκαλιά».

 

Την Τρίτη 28 Μαϊου, 18 νηπιαγωγεία του νομού Λάρισας, ανάμεσά τους και το 23ο νηπιαγωγείο Λάρισας, συμμετέχουμε με εικαστικά έργα και χορούς για μικρούς και μεγάλους στην έκθεση «Τρεις Γενιές μια Αγκαλιά», με πρωτοβουλία της συντονίστριας εκπαιδευτικού έργου προσχολικής αγωγής, ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, κας Άρτεμις Παπαδημητρίου.
Σας περιμενουμε την Τρίτη, ώρα 19:00 στο 13ο νηπ/γειο Λάρισας.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Μες στο Μουσείο, μες το Μουσείο.

Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων αύριο και …το σχολείο πάει Μουσείο!!. Βλέπουμε διαδικτυακά διάφορα μουσεία και λέμε:

-Τι αισθανόμαστε όταν πάμε να τα επισκεφτούμε.

-Πως συμπεριφερόμαστε στα μουσεία.

Στο 23ο νηπιαγωγείο Λάρισας δημιουργήσαμε την αφίσα με τα μουσεία της πόλης, αλλά και της τάξης μας φυσικά,
– το Μουσείο Ιπποκράτη- το οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του eTwinning project στο οποίο συμμετέχουμε.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

18 Μαϊου. Παγκόσμια ημέρα Μουσείων. Το Μουσείο της τάξης μας- τα Μουσεία της πόλης μας.

Δημιουργούμε κι ένα ποιηματάκι για να σας δελεάσουμε να επισκεφτείτε τα μουσεία της πόλης μας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα

 

Η ημέρα της μητέρας.

Η γιορτή της μητέρας ξεκινάει από τους Έλληνες και την αρχαία Ελλάδα. 

Στην ελληνική μυθολογία συναντάμε την μητέρα Γη, την πρώτη μητέρα, που λατρεύονταν σαν θεότητα. Η μητέρα Γη ήταν για τους αρχαίους Έλληνες η προσωποποίηση της φύσης και μητέρα των πάντων. Η μικρασιατική θεότητα Κυβέλη, γνωστή στους Έλληνες ως Ρέα λατρεύονταν ως θεά της γης, της άγριας φύσης και της γονιμότητας. Σύμφωνα με τη ελληνική μυθολογία ήταν η πρώτη γυναίκα που γέννησε με τοκετό και μεγάλωσε με το μητρικό της γάλα τα παιδιά της.

Πως τιμουσαν τη Μητερα στην Αρχαια ΕλλαδαΦτιάξαμε καρτούλες για τη μανούλα, τις διακοσμήσαμε με καρδούλες και λουλούδια και ζωγραφίσαμε από μέσα.

Παρατηρούμε τον πίνακα του Klimt «Μάνα και Παιδί» και τον ζωγραφίζουμε.
Αποτέλεσμα εικόνας για κλιμτ μανα και παιδι

Ο Όρκος του Ιπποκράτη.

Ο όρκος του Ιπποκράτη είναι ο όρκος που λαμβάνεται από ιατρούς και αναφέρεται στην ηθική εξάσκηση της ιατρικής. Πιστεύεται πως ο όρκος γράφτηκε απο τον Ιπποκράτη τον 4ο αιώνα π.χ ή απο έναν απο τους μαθητές του. Παρ’όλο που είναι περισσότερο ιστορικής και ηθικής αξίας, ο όρκος θεωρείται ως τελετή περάσματος για αυτούς που ασκούν την ιατρική.
Μαθαίνουμε και απαγγέλουμε τον όρκο του Ιπποκράτη.

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

Στο ολοήμερο τμήμα του 23 νηπιαγωγείου Λάρισας, ασχοληθήκαμε με τη σημασία της αρχαίας ρήσης ΄΄Νους υγιής εν σώματι υγιεί».Παρατηρήσαμε εικόνες αγγείων, διακοσμημένες με παραστάσεις αρχαίων  αθλητών ,αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και γνωρίσαμε τα αρχαία αθλήματα . Παρατηρήσαμε το άγαλμα του ΄΄Δισκοβόλου»,επεξεργαστήκαμε την εικόνα,και τα παιδιά προσπάθησαν να το αναπαραστήσουν με το σώμα τους. Δημιούργησαν επίσης αγγεία με παραστάσεις αθλητών και το άθλημα που τους εντυπωσίασε, καθώς  επίσης και σχετική αφίσα.

 

1η Μαϊου.

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου και αποτελεί ημέρα εορτασμού της άνοιξης για πολλές χώρες του βόρειου ημισφαιρίου.

Φτιάχνουμε μόμπιλ με λουλούδια για να υποδεχτούε τον Μάιο και στο απογευματινό τμήμα στεφάνια κι ένα λιβάδι με παπαρούνες.

Πάσχα των Ελλήνων.

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά, τι χαρά……..

Το πρωινό και απογευματινό τμήμα του 23ου Νηπιαγωγείου Λάρισας σας εύχεται χρόνια πολλά και Καλή Ανάσταση!!

Φτιάχνουμε κάρτες με ευχές.

Μαθαίνουμε τα έθιμα, τα θαύματα και τα Πάθη του Χριστού μέσα από δραστηριότητες και κατασκευές και φτιάχνουμε το βιβλίο του Πάσχα, ένα lapbok με όλες τις σκηνές των Παθών κι όλα τα ελληνικά έθιμα.

Λέμε και γράφουμε ευχές, φτιάχνουμε αλλά και βάφουμε αυγά, φτιάχνουμε καλαθάκια, λέμε τον Λάζαρο, ζωγραφίζουμε την Ανάσταση του Λάζάρου και του Χριστού.

.

Διατροφή και Άθληση (συνέχεια).

Μαθαίνουμε τα αρχαία αθλήματα, τους Ολυμπιακούς αγώνες και τα οφέλη της άσκησης.

Παίζουμε σκυταλοδρομίες, αγώνες με στεφάνια και μαθαίνουμε πως

«Με υγιεινή διατροφή και άθληση, έχουμε γερή καρδιά».

Το Φαρμακείο της Φύσης.

O Ιπποκράτης θεωρείται μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στην ιστορία της Ιατρικής. Γνωστός ως «ο πατέρας της Ιατρικής», ήταν ο μέγιστος παθολόγος της εποχής του. Γεννήθηκε στην Κω περίπου το 460 π.Χ. και θεωρείται ο πρώτος παθολόγος… σήμερα οι γιατροί σε ολόκληρο τον κόσμο δίνουν τον «όρκο του Ιπποκράτη» για την απόκτηση του πτυχίου τους. Χρησιμοποιούσε φυτά και βότανα, γιατί πίστευε βαθιά στη δύναμη της φύσης. Μάλιστα από τα περίπου 256 φυτά που είχε επιλέξει, αρκετά αποτελούν τη βάση σύγχρονων φαρμάκων.

Μαθαίνουμε την ονομασία των βοτάνων και που αυτά ωφελούν τον οργανισμό. Φτιάχνουμε το Φυτολόγιό μας και την αφίσα με τα βότανα και τη χρήση τους.

 

Στο απογευματινό τμήμα έφτιαξαν «Το Φαρμακείο της Φύσης», με τα βότανα και τις ονομασίες στους.

Η Φρουτένια και ο Λαχανούλης.

Μετά την ενασχόλησή μας με την υγιεινή διατροφή φτιάξαμε τη Φρουτένια και τον Λαχανούλη και διαβάσαμε τους «Φύλακες της Υγείας», ένα παραμύθι της Κικής Ποιμενίδου.

Η συγγραφέας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μας αφηγήθηκε το λαϊκό παραμύθι «Τα τρία Ρόδια». Τα παιδιά στο τέλος έδωσαν ένα δικό τους τέλος στο παραμύθι.

Διατροφή και άθληση

«Φάρμακο ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας» έλεγε ο Ιπποκράτης ο οποίος πίστευε πως η διατροφή είναι το σπουδαιότερο πράγμα για την σωματική και ψυχική υγεία και πως τα καλύτερα φάρμακα τα προσφέρει η φύση απλόχερα.

Γνωρίζουμε ότι η ισορροπημένη διατροφή είναι ένας ασφαλής δρόμος όχι μόνο για να προλάβουμε την εμφάνιση σύγχρονων σοβαρών ασθενειών αλλά και να διατηρήσουμε μια καλή ποιότητα ζωής.

Σήμερα μάθαμε τις οικογένεις τροφίμων. Έτσι φτιάξαμε τα σπιτάκια με τις ομάδες τροφίμων και τα «υγιεινά» και ¨μη υγιεινά» πιάτα.

Φτιάχνουμε την πυραμίδα της διατροφής και μαθαίνουμε τις αρχές της μεσογειακής διατροφής:

  • καθημερινή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ακατέργαστων δημητριακών, γαλακτοκομικών προϊόντων, ελαιόλαδου και μέτρια κατανάλωση κρασιού
  • εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριών, πουλερικών, αυγών
  • μηνιαία κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Μαθαίνουμε την ρήση του Ιπποκράτη: «Η τροφή και η άσκηση επειδή, έχουν αντίθετες ιδιότητες, συμβάλλουν αμοιβαία στην διατήρηση της υγείας» (Ιπποκράτης, «Περί Διαίτης», παρ. 2). Παίζουμε παιχνίδια και γυμναζόμαστε.

 

Γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό της 25ης Μαρτίου.

»Αυτό το λόγο θα σας πω
δεν έχω άλλον κανένα,
μεθύστε με τ αθάνατο
κρασί του Εικοσιένα!!»
Συγχαρητήρια στα παιδάκια μας! Ντυμένα με παραδοσιακές Ελληνικές στολές είπαν ποιήματα, τραγούδησαν, χόρεψαν και παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα.

Ευχαριστούμε την κα Άρτεμις Παπαδημητρίου για την παρουσία της στην γιορτή μας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και άτομα στέκονται

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στη σκηνή και εσωτερικός χώρος

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στη σκηνή και εσωτερικός χώρος

 

Βραβείο «Σχολείο eTwinning».

Το σχολείο μας, 23o Νηπιαγωγείο Λάρισας, συγκαταλέγεται μεταξύ των σχολείων που βραβεύτηκαν πανευρωπαϊκά ως σχολεία eTwinning, ως υποδειγματικά σχολεία αναφορικά με τη χρήση καινοτόμων και δημιουργικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων, την προώθηση ψηφιακών πρακτικών και της ψηφιακής ασφάλειας, την ενίσχυση της ομαδοσυνεργατικής και της δια βίου μάθησης. Συνεχίζουμε δυναμικά, πάντα με όραμα ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο, ανοικτό στην κοινωνία και τις προκλήσεις του 21ου αιώνα!

Thanks eTwinning!

Read more and find the list of schools here: https://www.etwinning.net/…/2019–2020-etwinning-school-.htm

 

Οι ήρωες της Επανάστασης του ΄21

Μαθαίνουμε για την επανάσταση του 1821 και τους ήρωες.

Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση την οποία διεξήγαγαν επαναστατημένοι Έλληνες εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους.

«Μόνο ένας Έλληνας να μείνει, πάντα θα πολεμούμε και μην ελπίζεις πως την γην μας θα την κάνεις δική σου, βγάλ’ ντο από τον νου σου» είχε γράψει ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης προς τον Ιμπραήμ Πασά στις 15 Ιουνίου 1822, στο Σαραβάλι λίγο πριν ο «Γέρος του Μοριά» επιτεθεί στην Πάτρα.

Μαθαίνουμε για το κρυφό σχολειό.

Διαβάζουμε τα Ελληνάκια και μαθαίνουμε για τη λαϊκή παράδοση.

Φτιάχνουμε τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας.

 

Απόκριες 2019 με κέφι και χαρά!

Μαθαίνουμε για τα ήθη και τα έθιμα των Απόκρεων και την ιστορία του Αρλεκίνου και φτιάχνουμε τον Αρλεκίνο του Πικάσο και μάσκες Αρλεκίνου την Τσικνοπέμπτη.

Φτιάχνουμε μάσκες spinderman και πασχαλίτσας, ντυνόμαστε ελέφαντες διαφορετικοί σαν τον Έλμερ τον διαφορετικό και γιορτάζουμε την ημέρα κατά της βίας με ένα στοπ στο χεράκι μας. Γινόμαστε πορτοκάλια.

Φτιάχνουμε χαρταετούς και κλόουν.

Χορεύουμε το γαϊτανάκι, τραγουδάμε τον Χαραλάμπη και περνάμε πολύ όμορφα.

Μετά την Καθαρά Δευτέρα φτιάχνουμε την κυρά Σαρακοστή και το Σαρακοστιανό τραπέζι.

 

«Αποκριάτικα Παιχνιδίσματα» στο Λαογραφικό Μουσείο

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο.

Γνωρίζουμε όλοι άραγε τι είναι οι Απόκριες και γιατί ονομάστηκαν έτσι; Ποιο είναι το γνώρισμα τους; Γιατί μεταμφιεζόμαστε; Τι σχέση έχουν, ένα Λαογραφικό Μουσείο, η παράδοση και οι Απόκριες; Όλα τα ερωτήματα απαντήθηκαν κατά την διάρκεια του προγράμματος.

Τα παιδιά έμαθαν για τα ήθη και τα έθιμα της Αποκριάς, χόρεψαν γαϊτανάκι,  διασκέδασαν παίζοντας την παραδοσιακή χάσκα με χαλβά και έφτιαξαν καπέλα αποκριάτικα από εφημερίδα.

Η Μάγια.

 

Μιλάμε για την ημέρα και τη νύχτα, τις δραστηριότητες που κάνουμε τις χρονικές αυτές περιόδους. Τα παιδιά εκφράζονται λεκτικά και εικαστικά.

Μιλώντας για το φεγγάρι και τον ήλιο, τη μέρα και τη νύχτα ασχοληθήκκαμε με δύο ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη.

Τη Μάγια και τον Ήλιο τον Ηλιάτορα στο απογευματινό τμήμα.

Αρχικά ακούμε τη Μάγια στο youtube:

Στη συνέχεια δραματοποιούμε το ποιήμα. Χωριζόμαστε σε ομάδες και γινόμαστε αστεράκια, Πούλια, Μάγια και ο ποιητής.

Μαθαίνουμε το νούμερο 7 και ζωγραφίζουμε τα επτά παιδιάς της Πούλιας και το ποιήμα.

Στο απογευματινό τμήμα κάνουμε τον Ήλιο τον Ηλιάτορα. Αφού τον ακούσουμε, τον επεξεργαζόμαστε και ζωγραφίζουμε το ποιήμα.

Μαθαίνουμε και το γράμμα Η,η και το κυκλώνουμε.

Μαθαίνουμε όλους τους πλανήτες παίζοντας ένα παιχνίδι με καρτέλες και φτιάχνουμε το ηλιακό μας σύστημα με πλαστελίνη.

Ζωγραφίζουμε τον πίνακα του Βαν Γκογκ «Έναστρη νύχτα».