Απάντηση στις Σπαζοκεφαλιές Φυσικής για “ανήσυχους” μαθητές Γ΄ Γυμνασίου: “παράξενο” πείραμα

1η πιθανή εξήγηση: το πρώτο καλαμάκι φορτίστηκε αρνητικά λόγω τριβής με το μάλλινο ύφασμα, το δεύτερο καλαμάκι τρίφτηκε στην ίδια περιοχή του υφάσματος και χαλαρά, οπότε και πήρε λίγο αρνητικό φορτίο λόγω τριβής και περισσότερο θετικό λόγω επαφής, άρα βρέθηκε συνολικά με θετικό φορτίο

συνέχεια…

Σπαζοκεφαλιές Φυσικής για “ανήσυχους” μαθητές Γ΄ Γυμνασίου: “παράξενο” πείραμα

παράξενοΚατά τη διάρκεια επιμορφωτικής ημερίδας, ανάμεσα σε αρκετά πειράματα στατικού ηλεκτρισμού, πραγματοποιήθηκε και το παρακάτω: δύο πλαστικά καλαμάκια αφού τρίφτηκαν με μάλλινο ύφασμα κρεμάστηκαν με νήματα από οριζόντια ξύλινη ράβδο και πήραν θέση αυτή, περίπου, που φαίνεται στην εικόνα, δηλαδή

αντί να απωθούνται έλκονταν (!)  

                  συνέχεια…                      

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Β΄Γυμνασίου: δυνάμεις

Να περιγράψετε τη δύναμη που δέχεται το σώμα που φαίνεται στην εικόνα.

Απάντηση

Η δύναμη ασκείται στο σημείο Κτου σώματος, είναι κατακόρυφη, έχει φορά προς τα πάνω και το μέτρο της είναι 90Ν (το συμπεράναμε επειδή η δύναμη φαίνεται να είναι 3cm και η κλίμακα δείχνει ότι κάθε 1cm παριστάνει δύναμη μέτρου 30Ν)

συνέχεια… 

Σπαζοκεφαλιές Φυσικής για “ανήσυχους” μαθητές Α΄ Γυμνασίου: το περιστέρι

Η ζυγαριά που φαίνεται στην εικόνα ισορροπεί έχοντας στον δεξιό της δίσκο ένα περιστέρι που κάθεται πάνω σε έναν μικρό σωρό με στάρι και  στον αριστερό της τα κατάλληλα σταθμά.

Αν το περιστέρι αρχίσει να τρώει τους σπόρους τι θα κάνει η ζυγαριά;

συνέχεια… 

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: η αντιλόπη

Μία αντιλόπη, που βόσκει ήσυχα σε μια περιοχή της ζούγκλας, αλλά “έχει και το νου της”, αντιλαμβάνεται κάποια στιγμή την παρουσία ενός λιονταριού σε μικρή απόσταση από αυτήν, οπότε, φοβούμενη για τη ζωή της, ξεκινά να απομακρύνεται με σταθερή ταχύτητα 19m/s, ενώ ταυτόχρονα το λιοντάρι αρχίζει να την καταδιώκει με σταθερή ταχύτητα 20m/s. Να ερευνήσετε αν γλίτωσε ή όχι η αντιλόπη.

συνέχεια…


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων