Μια διδακτική προσέγγιση άσκησης του σχολικού βιβλίου Φυσικής Β΄Γυμνασίου: δυνάμεις

Μετά την επεξεργασία της άσκησης να μπορούν οι μαθητές:

  • να υπολογίζουν πόσες δυνάμεις δέχεται ένα σώμα
  • να σχεδιάζουν, υπό κλίμακα, σωστά δυνάμεις
  • να προσδιορίζουν για κάθε δύναμη ποιο σώμα την δέχεται και ποιο την ασκεί
  • να διακρίνουν ποιες από τι δυνάμεις που εμφανίζονται σε ένα σύστημα σωμάτων αποτελούν ζεύγος δράσης-αντίδρασης…

συνέχεια…

Υποδειγματικά λυμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: σύνθεση δυνάμεων

Ονομάζουμε Fδ (δεξιά) τη συνισταμένη των δυνάμεων F1 και F2, Fα (αριστερά) τη συνισταμένη των δυνάμεων F3 και F4 και Fολ (ολική) τη συνισταμένη των δυνάμεων Fδ και Fα

συνέχεια…

Επιλεγμένες Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: κυκλώματα

(Σ, Λ) Το κύκλωμα που φαίνεται στην εικόνα συναρμολογήθηκε κατά λάθος οπότε κινδυνεύει να καταστραφεί:

α. ο λαμπτήρας      β. το αμπερόμετρο        γ. το βολτόμετρο          δ. η μπαταρία  

συνέχεια…

Απαντήσεις στις Επιλεγμένες Ασκήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: συνδέσεις αντιστατών

(Σ) Η ολική αντίσταση του συστήματος των οκτώ αντιστατών, κάθε ένας των οποίων έχει αντίσταση R, είναι:

α. R/2     β. R     γ.2R       δ.4R

συνέχεια…

Σπαζοκεφαλιές Φυσικής για “ανήσυχους” μαθητές Β΄ Γυμνασίου: ο Ατσίδας

Στην κινηματογραφική ταινία “ο Ατσίδας” ο πελάτης Αλέκος, ο αξέχαστος Ντίνος Ηλιόπουλος, παραγγέλνει μια πορτοκαλάδα στο σερβιτόρο Θρασύβουλα, τον αξέχαστο Θανάση Βέγγο. Τί το παράξενο θα συνέβαινε, αν, μόλις ο Θρασύβουλας ήταν έτοιμος να επιστρέψει με την παραγγελία, χανόταν ξαφνικά η τριβή…

συνέχεια…


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων