Απρ 02 2014

Αναπτυξιακά Ορόσημα

Συντάκτης:

 

Παρόλο που κάθε παιδί μεγαλώνει και αναπτύσσεται με το δικό του ρυθμό, υπάρχουν κάποιες κοινές αναπτυξιακές παράμετροι-κατακτήσεις για όλα τα παιδιά. Παρακάτω ακολουθεί ένας πίνακας με τα αναπτυξιακά ορόσημα των ηλικίας από 2 έως και 5 ετών.

 

2 ετών

3 ετών

4 ετών

5 ετών

Δεξιότητες ομιλίας
Χρησιμοποιεί γύρω στις 50 λέξεις Χρησιμοποιεί γύρω στις 250 με 500 λέξεις ή και περισσότερες Απαντά σε απλές ερωτήσεις Καταλαβαίνει την ομοιοκαταληξία
Συνδέει 2 λέξεις μεταξύ τους Χρησιμοποιεί προτάσεις με 3 και 4 λέξεις Χρησιμοποιεί ολοκληρωμένες προτάσεις Χρησιμοποιεί σύνθετες προτάσεις
Χρησιμοποιεί ορισμένα επίθετα (μεγάλος, χαρούμενος) Χρησιμοποιεί αντωνυμίες (εγώ, εσύ, αυτός, εμείς, αυτοί) και κάποιους πληθυντικούς Χρησιμοποιεί επιρρήματα (κάτω, δίπλα, μπροστά) Χρησιμοποιεί μελλοντικό χρόνο
Μιλάει αρκετά καθαρά ώστε οι γονείς να μπορούν να καταλαβαίνουν κάποιες λέξεις Λέει το όνομά του Μιλάει αρκετά καθαρά ώστε να μπορούν να καταλαβαίνουν οι ξένοι Λέει το ονοματεπώνυμό και τη διεύθυνσή του
Κοινωνικές δεξιότητες
Καταλαβαίνει την ταυτότητά του ως ξεχωριστό άτομο Μιμείται τους γονείς και άλλα παιδιά που παίζει μαζί τους Συνεργάζεται με άλλα παιδιά που παίζει μαζί τους Θέλει να γίνει σαν τους φίλους του
Μπορεί να γίνει εριστικό Ρισκάρει Προσπαθεί να λύσει προβλήματα Ακολουθεί κανόνες
Ενδιαφέρεται να παίξει με άλλα παιδιά Εκφράζει ανοιχτά τρυφερότητα Μπορεί να έχει καλύτερο φίλο/η Κατανοεί τα φύλα (αγόρι, κορίτσι)
Αρχίζει να μειώνεται αισθητά το άγχος του αποχωρισμού Αποχωρίζεται εύκολα τους γονείς του Γίνεται πιο ανεξάρτητο Θέλει να κάνει πράγματα μόνο του
Γνωστικές δεξιότητες
Ξεκινά να προσποιείται στα παιχνίδια του Ρωτάει «γιατί» Συμμετέχει σε πιο σύνθετα παιχνίδια που εμπλέκουν τη φαντασία του Χρησιμοποιεί τη φαντασίας του για την κατασκευή ιστοριών
Αρχίζει να ξεχωρίζει τα αντικείμενα από το σχήμα και το χρώμα Ονομάζει σωστά κάποια χρώματα Ζωγραφίζει ορισμένα κεφαλαία γράμματα Μετράει σωστά 10 ή περισσότερα αντικείμενα
Μουντζουρώνει Αντιγράφει ένα κύκλο Ζωγραφίζει ένα άτομο με 2 έως και 4 μέλη Αντιγράφει ένα τρίγωνο και άλλα γεωμετρικά σχήματα
Βρίσκει κρυμμένα αντικείμενα Καταλαβαίνει τις έννοιες «ίδιος» και «διαφορετικός» Καταλαβαίνει τις έννοιες «πρωί», «μεσημέρι», «βράδυ» Καταλαβαίνει την έννοια της ώρας και της διαδοχής
Φυσικές δεξιότητες
Περπατά μόνο του και στέκεται στα ακροδάχτυλά του Περπατά πάνω κάτω στις σκάλες εναλλάσσοντας τα πόδια του Στέκεται στο ένα πόδι για τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα Στέκεται στο ένα πόδι για τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα
Σκαρφαλώνει στα έπιπλά και ξεκινά να τρέχει Κλοτσάει, σκαρφαλώνει, τρέχει και ποδηλατεί σε τρίκυκλο Πετάει τη μπάλα με τα χέρια, κλωτσάει τη μπάλα μπροστά και πιάνει μια μπάλα που αναπηδά σχεδόν πάντα Χοροπηδά, κάνει κούνια και τούμπες
Χτίζει πύργο με 6 ή περισσότερους κύβους Χτίζει πύργο με 9 ή περισσότερους κύβους Ντύνεται και ξεντύνεται Μπορεί να μάθει ποδήλατο και κολύμβηση
Αδειάζει το περιεχόμενο ενός δοχείου Χειρίζεται μικρά αντικείμενα και γυρίζει μία μία τις σελίδες βιβλίων Χρησιμοποιεί ψαλίδι Βουρτσίζει μόνο τα δόντια του και φροντίζει για τις άλλες προσωπικές του ανάγκες

Πηγή: MayoClinic

8 Σχόλια




URI Παράθεσης | RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση