Δημοσιεύθηκε στην Έλληνες Φωτογράφοι

Ασπρόμαυρη Φωτογραφία

EklimissPhotography

Η φόρμα η σύνθεση η απουσία κορεσμού στο χρώμα . Άσπρο και μαύρο συνθέτουν την εικόνα , τον πίνακα , το κάδρο .

Η ιδέα πως μια φωτογραφία μπορεί να αιχμαλωτίσει μια στιγμή μέσα στο χρόνο είναι συνυφασμένη με τη Δυτική κουλτούρα των αντιλήψεων σχετικά με την παρουσίαση της εικόνας. Αυτό φέρνει στην επιφάνεια τον παρατηρητή και το παρατηρούμενο καθώς και την σχέση της κάμερας με την πραγματικότητα. Ή αλλιώς, τα διαφορετικά επίπεδα που αντιπαρέρχονται στην ανάλυση μιας φωτογραφίας. Για παράδειγμα, σε πρώτο επίπεδο περιγράφουμε ό,τι βλέπουμε στη φωτογραφία. Αναφερόμαστε στο θέμα, στην παρουσίαση του, στο χρώμα, στην τεχνική, στις γωνίες λήψης, πάντα ανάλογα με τις γνώσεις μας και το ενδιαφέρον που παρουσιάζει για μας η συγκεκριμένη φωτογραφία. Στη συνέχεια προχωράμε στην αποκωδικοποίηση των συμβόλων που συνθέτουν την φωτογραφία, ανάλογα με τις γνώσεις μας, τις εμπειρίες μας και την διάθεση μας. Για παράδειγμα, στην φωτογραφία του Μελετζη “Μάνα και Γιος Αντάρτες (1943)”, με εντυπωσιάζει η αμεσότητα στη ματιά των μοντέλων του. Μου θυμίζει την αναφορά των Kress and van Leeuwen στις εικόνες που απαιτούν από τον θεατή να τις κοιτάξει και είναι αυτές που ‘ make contact” – επιδιώκουν επαφή, αυτές που οι άνθρωποι που απεικονίζονται σε κοιτάζουν στα μάτια σαν να ζητούν επιτακτικά να τους δώσεις τη σημασία που τους αξίζει”.

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΡΧΕΙΟ PDF  ΜΕ  ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΒΓΑΛΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

6o_ds_katerinis_istories_se_fotografies_

ΚΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ