Δελτίο τύπου Νικηφορείου 1ου Γυμνασίου Καλύμνου της 3ης κινητικότητας του προγράμματος του 2019
Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ 2019-1-EL01-KA101-061222, Σχολική Εκπαίδευση, Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η τρίτη κινητικότητα της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου μας στη Βαρκελώνη της Ισπανίας 12-17/09/2022.
Στην εν λόγω κινητικότητα συμμετείχαν η κυρία Ειρήνη Μαρίνου, Φιλόλογος, συντονίστρια του προγράμματος Erasmus+, και ο κύριος Βασίλης Καλογεράκης, Φυσικός.
Θέμα της επιμόρφωσής μας ήταν το «Stress Management», «Διαχείριση του άγχους». Συγκεκριμένα, ενημερωθήκαμε για το άγχος, τα συμπτώματά του και τη σχέση–αλληλεπίδρασή του με τη διανοητική λειτουργία, καθώς και τη σχέση άγχους και διατροφής. Παράλληλα, μας παρουσιάστηκαν τεχνικές καταπολέμησης του άγχους και τεχνικές οργάνωσης της μελέτης, ώστε να καθίσταται αποδοτική.
Επιπλέον, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στα οφέλη που προκύπτουν από τις πρακτικές της ενσυναίσθησης στην εκπαίδευση, καθώς και στην αξιοποίηση παιδαγωγικών μεθόδων προσέγγισης έργων τέχνης.
Η επιμόρφωση αυτή ελπίζουμε ότι θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην προσπάθεια αντιμετώπισης του άγχους που χαρακτηρίζει τον σύγχρονο τρόπο ζωής μέσω της ενίσχυσης της ενσυναίσθησης. Στόχος της σχολικής μας μονάδας είναι η υιοθέτηση διδακτικών προσεγγίσεων και τεχνικών: π.χ. τεχνική pomodoro, τεχνικές συναισθηματικής νοημοσύνης, διαδικασίες προσέγγισης έργων τέχνης με βάση την ενσυναίσθηση, οι οποίες καλλιεργούν την αυτογνωσία, τη δημιουργικότητα και τον αλληλοσεβασμό.
Δελτίο Τύπου
Το Νικηφόρειο 1ο Γυμνάσιο Καλύμνου στο Βερολίνο με το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122 του 2022
Τρία μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του Νικηφορείου 1ου Γυμνασίου Καλύμνου, η Άννα Μάγκου μαθηματικός, η Έφη Αρναούτη φιλόλογος, και η Χριστίνα Χριστοδούλου φιλόλογος, συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο στο Βερολίνο της Γερμανίας .
To Εuropass Teacher Academy διοργάνωσε ένα 30ωρο σεμινάριο με τίτλο “Design Thinking for Educators” από τις 08 μέχρι τις 13 Μαΐου 2023. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να ανακαλύψουν στρατηγικές εύρεσης και επίλυσης προβλημάτων της σχολικής τάξης, κατανόησης του μαθητικού κοινού, και δημιουργίας δραστηριοτήτων που προάγουν τη συμμετοχική διδασκαλία και νέες καινοτόμες δράσεις.
Στο σεμινάριο συμμετείχαν τόσο εκπαιδευτικοί, όσο και εργαζόμενοι σε οργανισμούς συμβουλευτικής γονέων και εκπαιδευτικών. Τα μαθήματα αρθρώθηκαν με βάση τρεις άξονες. Αρχικά, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ανιχνεύσουν τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν στη σχολική τάξη. Έπειτα, μέσα από συνεντεύξεις μαθητών και μαθητριών διαφόρων εκπαιδευτικών βαθμίδων, οι εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε δύο ομάδες, συγκέντρωσαν πληροφορίες και εξήγαγαν συμπεράσματα σχετικά με τις ανάγκες και επιθυμίες των παιδιών, τα κενά στη διδασκαλία, και τις ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο τέλος, οι συμμετέχοντες αξιοποιώντας όλο αυτό το υλικό, αφού αφουγκράστηκαν τις ανάγκες των μαθητών και καθόρισαν τα προβλήματα, σχεδίασαν ένα πλάνο διδασκαλίας με καινοτόμες δραστηριότητες, το οποίο προάγει τη συμμετοχή των παιδιών και την ελεύθερη έκφρασή τους, χωρίς να περιθωριοποιεί το πρόγραμμα σπουδών.
Η επικοινωνία με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών, η ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών, οι νέες γνώσεις έκαναν το επιμορφωτικό σεμινάριο πολύ ενδιαφέρον και απαραίτητο εφόδιο για τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας που το παρακολούθησαν. Οι συμμετέχουσες ανυπομονούν να μοιραστούν τη νέα γνώση με όλους τους συναδέλφους μέσω δραστηριοτήτων διάχυσης, προκειμένου να εφαρμοστούν στη σχολική μας μονάδα οι νέες αυτές στρατηγικές στην τάξη, ώστε τα παιδιά να απολαμβάνουν τη μαθησιακή εμπειρία.
Κινητικότητα του Νικηφορείου 1ου Γυμνασίου Καλύμνου στην Ισλανδία – Οκτώβριος 2023