Επιμόρφωση Β1

Δραστηριότητες της 5ης συνεδρίας

 

Δραστηριότητα 1:

Να δημιουργήσετε ένα online ερωτηματολόγιο με τη χρήση των Φορμών Google. Μπορείτε να αναζητήσετε οδηγίες στο Διαδίκτυο για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα online ερωτηματολόγιο με τη χρήση των Φορμών Google.

https://docs.google.com/forms/d/1HPYLRkJzfedG4ng0tCwrom8W4u3eZxo_yc6N1kkTjus/edit

 

Δραστηριότητα 2:

Να αξιολογήσετε ένα τουλάχιστον ιστολόγιο από αυτά που βρίσκονται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Να τεκμηριώσετε όσο το δυνατόν πληρέστερα τις αξιολογικές σας κρίσεις. Καλό θα είναι το ιστολόγιο να περιέχει κυρίως εκπαιδευτικό προσανατολισμό και περιεχόμενο.

Το ιστολόγιο που θα αξιολογήσω είναι το:

http://akispoul.blogspot.gr

Πρόκειται για ένα προσωπικό ιστολόγιο ενός εκπαιδευτικού Πληροφορικής που προσπαθεί να συγκεντρώσει υλικό γύρω από το μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο. Το blog χρησιμοποιείται από τους μαθητές του σχολείου ως οδηγός στο μάθημα της πληροφορικής. Η δομή του είναι καλή και εύκολα κατανοητή στον χρήστη. Η κατηγοριοποίηση των άρθρων με βάση την ημερομηνία (πιο πρόσφατα πάνω) είναι πολύ χρήσιμη και κάθε άρθρο έχει τη δυνατότητα διαμοιρασμού μέσω κοινωνικών δικτύων, Mail κ.α. Γλωσσικά είναι άρτιο και οι οδηγίες προς τους μαθητές είναι αρκετά κατανοητές και ελκυστικές ώστε ο μαθητής να θέλει ασχοληθεί με το μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό. Αισθητικά είναι αποδεκτό και δεν υπάρχουν διαφημίσεις. Υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού και έχει συχνή ενημέρωση. Επίσης είναι ξεκάθαρος ο σκοπός ύπαρξης του blog και υπάρχουν στοιχεία για τον συγγραφέα του ιστολογίου. Ένα μειονέκτημα του ιστολογίου είναι ότι δεν είναι διαθέσιμο σε άλλες γλώσσες και δεν τροποποιείται κατάλληλα για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Δραστηριότητα 3:

Να δημιουργήσετε ένα ιστολόγιο στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Να αναρτήσετε το υλικό που έχει παραχθεί κατά την 5η Συνεδρία. Θα μπορούσατε να αναρτήσετε ένα σχέδιο υλοποίησης δραστηριοτήτων με βάση τα μικροσενάρια που έχετε στη διάθεσή σας κατά την 5η Συνεδρία.

Ασκηση- έλεγχος προόδου

ελεγχος προοδου

Η δράση eTwinning

Η δράση eTwinning προωθεί τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη, μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες σε μαθητές και καθηγητές, προκειμένου να διευκολύνουν τα σχολεία να διαμορφώσουν βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες συνεργασίες σε οποιοδήποτε μάθημα.


Ξεκινώντας το 2005 ως η κύρια δράση του eLearning Programme της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το eTwinning έχει ενσωματωθεί σταθερά στο Πρόγραμμα της Διά Βίου Μάθησης από το 2007.
Στη Διαδικτυακή Πύλη του eTwinning, που διατίθεται σε είκοσι τρεις γλώσσες, συμμετέχουν περίπου 50.000 μεμονωμένα μέλη και περισσότερα από 4.000 έργα μεταξύ δύο ή περισσότερων σχολείων από ολόκληρη την Ευρώπη.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, επιλέγονται έργα που προωθούν την ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων, συνηθειών, απόψεων μεταξύ μαθητών από διαφορετικές  χώρες διευρύνοντας έτσι τους πολιτιστικούς και γλωσσικούς ορίζοντες των μαθητών.

Εξισώσεις

Εξίσωση στα μαθηματικά ονομάζεται κάθε ισότητα που συνδέει γνωστές π

οσότητες με άγνωστες, τις οποίες θέλουμε να προσδιορίσουμε. Η εξίσωση λοιπόν είναι μια μαθηματική δήλωση που βεβαιώνει την ισότητα των δύο εκφράσεων. Στη σύγχρονη σημειογραφία, αυτό γράφεται τοποθετώντας εκφράσεις και στις δύο πλευρές από το σύμβολο ίσον, για παράδειγμα

{\displaystyle x+3=5\,}x+3=5\, βεβαιώνει ότι x+ 3 είνα

ι ίσο με το 5. Το σύμβολο = επινοήθηκε από τον Ρόμπερτ Ρέκορντ (1512-1558), ο οποίος θεώρησε ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι πιο ίσο από τις παράλληλες ευθείες γραμμές με το ίδιο μήκος.

Λύση μιας εξίσωσης με x αγνώστους είναι μία x-άδα (αριθμώνσυναρτήσεων) που επαληθεύει την εξίσωση: αντικαθιστώντας τους άγνωστους στην εξίσωση με το αντίστοιχο στοιχείο της x-άδας, η ισότητα γίνεται αληθής. Μια εξίσωση που δεν έχει καμία λύση λέγεται αδύνατη. Μια εξίσωση που έχει άπειρες λύσεις λέγεται “ταυτότητα”, για παράδειγμα: 0x=0, όπου για κάθε τιμή του x η εξίσωση αληθεύει.

 

Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Ως φιλοσοφική θεωρία η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι ένας συνολικός τρόπος σκέψης για τους μαθητές, τη διδασκαλία και τη μάθηση με γνώμονα ότι ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστή οντότητα και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα (Tomlinson, 2001). Σύμφωνα με τις αρχές τις διαφοροποιημένης διδασκαλίας, ο μέσος μαθητής δεν υπάρχει, είναι μια αφηρημένη έννοια που δεν αντιστοιχεί σε κανένα συγκεκριμένο μαθητή. Αυτό συνεπάγεται ότι οι μαθητές κατακτούν τη γνώση μέσα από την ενεργητική μάθηση και επίλυση προβλημάτων ενώ παράλληλα διδάσκονται πώς να σκέφτονται και να μαθαίνουν. Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία ανταποκρίνεται στο αίτημα των καιρών για σεβασμό στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του μαθητή, μέρος των οποίων είναι οι διαφορετικοί τρόποι σκέψης και οι διαφορετικοί τρόποι μάθησης των παιδιών (Αργυρόπουλος, 2013).

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ουσία είναι ένα μίγμα διδασκαλίας σε μικρές ομάδες, εξατομικευμένης παρέμβασης και κλασικής συνολικής διδασκαλίας της τάξης. Οι τομείς στους οποίους πραγματοποιείται η διαφοροποίηση είναι το περιεχόμενο, η διαδικασία και τα προϊόντα μάθησης (Tomlinson, 1995). Σε αντίθεση με την παραδοσιακή διδασκαλία, η οποία απευθύνεται σε έναν υποτιθέμενο “μέσο” μαθητή με το ίδιο για όλους υλικό και τον ίδιο τρόπο αξιολόγησης, στη διαφοροποιημένη διδασκαλία χρησιμοποιούνται υλικά διαβαθμισμένης δυσκολίας και οι εκπαιδευτικοί κατά το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων λαμβάνουν υπόψη τους τις πολλαπλές νοημοσύνες του Gardner.

Ασκήσεις Μαθηματικά

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποσκοπεί όχι μόνο στο να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο, αλλά και ένα καλύτερο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη και δημιουργικά.

Με μια παγκόσμια προσέγγιση που βασίζεται στην κοινότητα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 ενθαρρύνει όλο τον κόσμο να συμμετάσχει και να διαδραματίσει το ρόλο του.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνετε αυτό:

  • Παιδιά και νέοι μπορούν να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα καλύτερο διαδίκτυο με το να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους άλλους ψηφιακούς χρήστες, προστατεύοντας την διαδικτυακή τους φήμη (και των υπολοίπων) και εξερευνώντας ευκαιρίες για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά.
  • Γονείς και κηδεμόνες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενδυνάμωση και την υποστήριξη των παιδιών στη χρήση της τεχνολογίας υπεύθυνα, με σεβασμό, κριτικά και δημιουργικά, είτε εξασφαλίζοντας έναν ανοιχτό διάλογο με τα παιδιά τους, εκπαιδεύοντάς τους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με ασφαλή και θετικό τρόπο ή ενεργώντας ως πρότυπο ψηφιακού πολίτη.
  • Δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου εξοπλίζοντας τους μαθητές τους με τις ψηφιακές γνώσεις που απαιτούνται στο σημερινό κόσμο και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη, που θα τους επιτρέψει να πλοηγούνται καλύτερα στον ψηφιακό κόσμο. Μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο, να κάνουν θετικές επιλογές στο διαδίκτυο και να αποτελέσουν ένα παράδειγμα σωστής διαδικτυακής συμπεριφοράς για τους μαθητές τους.
  •  Η βιομηχανία μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου, δημιουργώντας και προωθώντας θετικό περιεχόμενο και ασφαλείς υπηρεσίες, καθώς επίσης δίνοντας την δυνατότητα στους χρήστες να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε θέμα, προσφέροντας ξεκάθαρες συμβουλές και κατανοητά εργαλεία ασφαλείας, καθώς και γρήγορη πρόσβαση σε επαγγελματική υποστήριξη.
  • Ιθύνοντες και πολιτικοί πρέπει να προσφέρουν μια κουλτούρα στην οποία όλοι οι παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν και να ευδοκιμήσουν. Για παράδειγμα, θα πρέπει στη διδακτέα ύλη των παιδιών να υπάρχει υλικό για την εκμάθηση της διαδικτυακής ασφάλειας, οι γονείς θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες και πηγές υποστήριξης, και η βιομηχανία θα πρέπει να ενθαρρύνεται να ρυθμίσει το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες της. Επιπλέον, θα πρέπει να αναλάβουν δράση στην διακυβέρνηση και τη νομοθεσία, και εντέλει, να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών και των νέων ανθρώπων με την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών για την προστασία τους από τους κινδύνους του διαδικτυακού κόσμου.
  • Ο καθένας έχει την ευθύνη να κάνει μια θετική διαφορά στο διαδίκτυο. Μπορούμε όλοι να προωθήσουμε το θετικό, με το να είμαστε ευγενικοί, να δείχνουμε σεβασμό προς τους άλλους και να αναζητούμε θετικές ευκαιρίες δημιουργίας και διασύνδεσης. Μπορούμε όλοι να απαντήσουμε στην αρνητική χρήση του διαδικτύου αναφέροντας οποιοδήποτε ακατάλληλο ή παράνομο περιεχόμενο.

Περισσότερες πληροφορίες για την  Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2018 μπορείτε να βρείτε  στη σελίδα www.saferinternetday.org, όπου συμπεριλαμβάνονται και σύνδεσμοι για τις δράσεις που διεξάγονται σε κάθε χώρα