Οδύσσεια εικόνες

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδύσσεια εικόνες

https://youtu.be/5bfk6OudntI

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

Ομήρου Οδύσσεια, ραψ. α στίχοι 174-255

file:///C:/Users/lenovo/Desktop/%CE%BF%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%83%CE%B5%CE%B9%CE%B1/%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-2%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%AF%CF%87%CE%BF%CE%B9-26-108.pdf4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου

Οδύσσεια Ομήρου

Α’ Γυμνασίου

Ραψωδία α  – Στίχοι  174-255 – Βασικά σημεία σελ. 32-36

 

Δομή

 

α. στ. 174-196 : Ο Τηλέμαχος εξηγεί την κατάσταση του παλατιού και ζητάει πληρο-

φορίες

β. στ. 197-236 : Η Αθηνά παρουσιάζεται σαν φίλος πατρικός

γ. στ. 237-245 : Η απάντηση του Τηλέμαχου προς την Αθηνά (για το αν είναι γιος

του Οδυσσέα)

δ. στ. 246-255 : Η Αθηνά ζητά πρόσθετες εξηγήσεις για την κατάσταση που επικρα-

τεί στο παλάτι

 

α.  Τυπικά ερωτήματα φιλοξενίας (στ. 188-196)

 

Ο Τηλέμαχος ύστερα από την αυθόρμητη εξομολόγηση επανέρχεται στην εθιμοτυπία της φιλοξενίας, για να μάθει για τον ξένο. Ακολουθούν οι στερεότυπες ερωτήσεις :

– ποιος είσαι;

– από πού είσαι;

– με ποιο καράβι ήρθες;

– έρχεσαι πρώτη φορά στα μέρη μας;

 

Η Αθηνά απαντάει στα ερωτήματα αυτά (στ. 197-216) :

– λέγεται Μέντης

– πατρίδα του Μέντη είναι το νησί Τάφος, όπου είναι βασιλιάς

– είναι γιος του εμπειροπόλεμου Αγχίαλου

– έχει φτάσει στην Ιθάκη με δικό του πλοίο

– σκοπός του ταξιδιού είναι να πάει σε αλλόγλωσσους ανθρώπους για

λόγους εμπορικούς

 

       β. Κλίμα οικειότητας και εμπιστοσύνης ανάμεσα σε Αθηνά – Τηλέμαχο

 

  • με τις πειστικές απαντήσεις στα τυπικά ερωτήματα (στ. 198-206)
  • με την αναφορά στο Λαέρτη (στ. 208-211)
  • με τη διαβεβαίωση ότι είναι φίλος πατρικός (στ.207)
  • με την εντύπωση που έδωσε ότι παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις περιπέτειες του παλατιού (στ. 250-255)
  • με την προφητική διαβεβαίωση ότι ο Οδυσσέας ζει (στ. 217-221)
  • με το θαυμασμό για τις εξαιρετικές ικανότητες του Οδυσσέα (στ. 228)
  • με τους επαίνους για τον ίδιο τον Τηλέμαχο (στ. 230-232)
  • με την προβολή της μορφής και του παραδείγματος του Οδυσσέα ( στ. 231-232

και αργότερα στ. 284-295)

 

γ. Ψυχική διάθεση Τηλέμαχου

Νιώθει αγανάκτηση που οι μνηστήρες κατασπαράζουν τα κάθε λογής αγαθά του σπιτικού του, ενώ αν εμφανιζόταν ο πατέρας του θα έφευγαν τρέχοντας! Νιώθει

θαυμασμό, αλλά κυρίως θλίψη για το θάνατο του πατέρα του, που τον θεωρεί βέβαιο.

Νιώθει απογοήτευση, βρίσκεται σε απόγνωση, επειδή δεν μπορεί να τιμωρήσει τους μνηστήρες. Πριν ακόμα μάθει την ταυτότητα του ξένου, μιλάει για τα βάσανά του. Κυριαρχεί ο νεανικός αυθορμητισμός.

 

δ. Επιβράδυνση  ονομάζεται η καθυστέρηση της εξέλιξης της υπόθεσης με την παρεμβολή μιας άλλης μικρής διήγησης. Η σχετική με το Λαέρτη διήγηση λειτουργεί ως επιβράδυνση (στ. 208-211). Είναι μια τεχνική της αφήγησης, συνηθισμένη στην επική ποίηση. Τέτοιες διηγήσεις ξεκουράζουν τον ακροατή από την ένταση που προκαλεί η κύρια διήγηση.

 

ε. Αναχρονισμός : έχουμε, όταν ο ποιητής μεταφέρει ένα στοιχείο πολιτισμού της δικής του εποχής (γεωμετρικής 8ος αιώνας π.Χ.) στην εποχή, στην οποία αναφέρεται το έπος (μυκηναϊκή 12ος αιώνας π.Χ.). Π.χ. στο στίχο 203 : ν’ ανταλλάξω σίδηρο, οι Δωριείς έφεραν το σίδηρο τον 11ο αι. π.Χ. δηλαδή δεν υπήρχε κατά τη μυκηναϊκή εποχή.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ομήρου Οδύσσεια, ραψ. α στίχοι 174-255

εκπομπή για τους μινωίτες

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

Ταυροκαθάψια

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ταυροκαθάψια

youtube

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο youtube

Μινωικός πολιτισμός

Μινωικό πολιτισμό ονομάζουμε τον πολιτισμό που εμφανίστηκε στην Κρήτη κατά την 3η και 2η χιλιετία π.Χ. Έφτασε σε υψηλό επίπεδο κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης και καλλιτεχνικής παραγωγής.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μινωικός πολιτισμός

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο