ΔΗΜΑ ΕΥΘΥΜΙΑ

"Η εκπαίδευση είναι δύναμη που γιατρεύει την ψυχή"Πλάτων

Συστήματα αναζήτησης: πρόκληση ή πρόσκληση;

Φεβ 201816

Κύριο χαρακτηριστικό της ενσωμάτωσης των συστημάτων αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία είναι η δυναμική/διερευνητική παρέμβαση του εκπαιδευόμενου στη διαχείριση των πληροφοριών σε επίπεδο μη γραμμικής οργάνωσης και στα πλαίσια πολυπαραμετρικού πειραματισμού. Τα συστήματα αναζήτησης πληροφοριών είναι ανεξάντλητη πηγή γνώσης που απευθύνεται σε όλους και ο καθένας μπορεί να βρει οτιδήποτε τον ενδιαφέρει αμέσως. Καλύπτει κενά, εκμηδενίζει τις αποστάσεις και ενισχύει τη συνεργατικότητα, αφού η μάθηση προκύπτει ως αποτέλεσμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης και διαλόγου.

Ωστόσο, η αναζήτηση πολύμορφων πληροφοριών χωρίς όρους και προϋποθέσεις δε συνοδεύεται απαραίτητα από καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Κάποιοι μαθητές μπορεί να είναι συνηθισμένοι στη φυσική επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τον εκπαιδευτικό τους, για το λόγο αυτό θα πρέπει να μην χρησιμοποιούνται σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και σε κάθε φάση της μάθησης. Επίσης, τα παιδιά θα πρέπει να εξοικειωθούν με αυτά, πράγμα χρονοβόρο. Η εξάσκηση σε διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα από την Α΄ κιόλας τάξη με τη διδασκαλία των ΤΠΕ μπορεί να αποτελέσει αντεπιχείρημα στη άποψη πως η συνθετότητα της προσφερόμενης πληροφορίας και η έλλειψη οργάνωσης και δομής της σε κάποιες περιπτώσεις καθιστούν δύσκολη την αναζήτηση και κυρίως την παιδαγωγική αξιοποίηση της πληροφορίας. Με την παράθεση συγκεκριμένων ερωτήσεων-δραστηριοτήτων, την κατηγοριοποίηση των ερωτημάτων που τίθενται από τον εκπαιδευτικό, την ανάθεση εργασιών σε ομάδες αλλά και την εφαρμογή μηχανισμών ελέγχου και εποπτείας του εργαλείου που χρησιμοποιούν οι μαθητές (π.χ. σύνδεση υπολογιστών με το server του εκπαιδευτικού), μπορούν να αποτραπούν τέτοιου είδους προβλήματα. Μάλιστα, η συμπύκνωση πολλών μακροσκελών κειμένων, όπως υπάρχουν στην Ιστορία της ΣΤ΄, σε οπτικοακουστικά μηνύματα με μεγάλη περιεκτικότητα πληροφορίας θα μειώσει τον χρόνο που αφιερώνει ο μαθητής και τον κόπο που καταβάλλει για την αφομοίωση της ύλης. Έχει όμως ιδιαίτερη σημασία και για τη διδασκαλία της Γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, αφού τα συστήματα αναζήτησης πληροφοριών αποτελούν μέσα για γραφή, ανάγνωση και επικοινωνία, δηλαδή πρακτικών γραμματισμού.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συστήματα αναζήτησης: πρόκληση ή πρόσκληση;    

“Ξεσκονίζουμε” ένα βίντεο;;;

Φεβ 201816

 

Ας “ξεσκονίσουμε” ένα διασκαδαστικό βίντεο!

«Φιλαράκια σκόνης»

Δικτυακός τόπος:

https://www.youtube.com/watch?v=41ssrrAUU_Y&list=PLFFnUiv6DT4mGl7tI8YlSrJkGYRsnzovg

Οι μαθητές  με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού μπορούν να αξιοποιήσουν το παραπάνω video στο μάθημα της Γλώσσας.  Βασικός στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι οι μαθητές να βελτιώσουν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο ενισχύοντας την ομόνοια και την σύμπραξη μέσα και έξω από την τάξη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τις κάτωθι δραστηριότητες:

-Αφήγηση της ιστορίας προφορικά απαντώντας στα βασικά ερωτήματα μιας δομημένης αφήγησης (Ποιο;, Πού; Πότε; Τι; Γιατί; Πώς καταλήγει;)

-Δημιουργία διαλόγων των ηρώων. Οι ρόλοι θα μοιραστούν στους μαθητές για εξοικονόμηση χρόνου.

-Δημιουργία εικαστικού έργου. Ποια σκηνή σας άρεσε πιο πολύ; Ποιον ήρωα θαυμάσατε;

– Δημιουργία καταλόγου Επιθέτων-Ουσιαστικών. Γνωρίζω τη διαφορά τους; Μπορώ να τα χρησιμοποιήσω εμπλουτίζοντας την αφήγηση-περιγραφή μου;

-Δραματοποίηση ενός ρόλου. Πώς νιώθει ο ήρωας; Μήπως έχω νιώσει και εγώ έτσι κάποτε (ενσυναίσθηση); Γιατί; Πώς το αντιμετώπισα; Είχα βοήθεια;

-Γίνομαι σκηνοθέτης-σκηνογράφος. Φαντάζομαι τη συνέχεια της ιστορίας και την περιγράφω προφορικά ή γραπτά

-Απαντώ σε φύλλα εργασίας με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου. Ερωτήσεις κατανόησης, εμπέδωσης και κρίσεως, ερωτήσεις Σ-Λ, χρονολογικής ακολουθίας κ.λπ.

-Δημιουργία σταυρόλεξου σχετικού με  την πλοκή του έργου ξεκινώντας

Φ_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ι_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Λ_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Α_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ρ_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Α_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Κ_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ι_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Α_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Αν λύσεις σωστά το σταυρόλεξο, θα ανακαλύψεις τη λέξη-σύνθημα της τάξης μας!

***Πειραματιστείτε λοιπόν….!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ξεσκονίζουμε” ένα βίντεο;;;    

Κανείς δεν είναι τόσο πλούσιος που να μην έχει ανάγκη ένα χαμόγελο….και κανείς τόσο φτωχός που να μην μπορεί να το δώσει!

Φεβ 20189

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων