Αποτελέσματα έρευνας για την χρήση της πλαστικής σακούλας και την κατανάλωση του νερού

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Περιβάλλον | , στις 27-03-2019

 

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης διενέργησαν μια έρευνα για τη χρήση της πλαστικής σακούλας καθώς και για την κατανάλωση του νερού. Αρχικά έφτιαξαν σε ομάδες τις ερωτήσεις, που ήθελαν να περιλαμβάνει το ερωτηματολόγιο τους και  στη συνέχεια τις δακτυλογράφησαν  στο μάθημα της Πληροφορικής. Μοίρασαν τα ερωτηματολόγια σε όλες τις τάξεις  του σχολείου μας  και έπειτα σε ομάδες έκαναν συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων. Στο μάθημα της Πληροφορικής  έφτιαξαν γραφήματα, για να απεικονίσουν τα αποτελέσματα της έρευνας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τη χρήση της πλαστικής σακούλας, παρατηρήθηκε ότι: Περισσότεροι από τους μισούς, που συμμετείχαν στην έρευνα, κάνουν χρήση πλαστικής σακούλας μερικές φορές και ανακύκλωση πλαστικών. Σχεδόν όλοι γνωρίζουν ότι κάθε χρόνο εκατομμύρια ζώα πεθαίνουν από πλαστικές σακούλες. Τα 2/3 των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί και πάνινες τσάντες. Οι μισοί περίπου αγοράζουν πλαστικές σακούλες, όταν πηγαίνουν για ψώνια και μαζεύουν πεταμένες σακούλες από το δρόμο.

Όσον αφορά την κατανάλωση του νερού παρατηρήθηκαν τα εξής:  Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων όταν κάνουν μπάνιο, κλείνουν το νερό την ώρα που σαπουνίζονται, επίσης προτιμούν να κάνουν ντους αντί να γεμίσουν την μπανιέρα. Οι περισσότεροι κλείνουν τη βρύση, την ώρα που πλένουν τα δόντια τους και πλένουν το αμάξι τους μια φορά το μήνα. Οι μισοί περίπου ποτίζουν τα λουλούδια τους με λάστιχο και οι άλλοι μισοί με ποτιστήρι, ενώ οι μισοί τα ποτίζουν, όποτε βρουν χρόνο. Σχεδόν όλοι δεν έχουν στο σπίτι τους μειωτήρα νερού. Οι περισσότεροι δεν αφήνουν τη βρύση ανοιχτή, όταν πλένουν τα πιάτα και τα 2/3 των συμμετεχόντων πλένει τα πιάτα στο χέρι. Οι περισσότεροι δεν ανοίγουν τη βρύση στο τέρμα, όταν πλένουν τα χέρια τους. Σχεδόν όλοι γεμίζουν το πλυντήριο με ρούχα, κάθε φορά που βάζουν πλυντήριο και δεν αφήνουν τα παιδιά τους να παίξουν με το λάστιχο.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι όσον αφορά τη χρήση πλαστικής σακούλας, χρειάζεται να υπάρξει σημαντική βελτίωση, ενώ στην περίπτωση της χρήσης του νερού φαίνεται ότι γίνονται αρκετές προσπάθειες εξοικονόμησης, οι οποίες ωστόσο επιδέχονται βελτίωσης. Οι μαθητές των Δ΄και  Ε΄ τάξεων θα δημιουργήσουν ενημερωτικό φυλλάδιο, για να ενημερώσουν τους γονείς του σχολείου μας  και για τα δυο θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε, με στόχο την ευαισθητοποίηση τους.

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας στον παρακάτω σύνδεσμο.

Αποτελέσματα έρευνας για τη χρήση του νερού και την κατανάλωση του νερού

Συμβούλες για ασφαλή χρήση του διαδικτύου

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 14-03-2017

αρχείο λήψης

1. Μην δίνετε σε κανέναν τον κωδικό πρόσβασης του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου. Δημιουργήστε έναν κωδικό που θα είναι δύσκολο να μαντέψει κάποιος.

2. Δεν συναντάμε ποτέ αγνώστους που γνωρίσαμε στο διαδίκτυο.

3. Όταν συνομιλείς με κάποιον σε chatroom μη δίνεις προσωπικές πληροφορίες, όπως τη διεύθυνση του σπιτιού σου, το τηλέφωνο σου κτλ.

4. Να μην ανοίγεις μηνύματα, που προέρχονται από αγνώστους. Μπορεί να μεταδώσουν ιούς στον υπολογιστή σου.

5. Να είστε επιφυλακτικοί ως προς τις πληροφορίες που διαβάζετε στο διαδίκτυο, δεν είναι απαραίτητο να ισχύουν.

6. Μη χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή.

Χρήσιμα links για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου:

http://www.saferinternet.gr/

http://www.safeline.gr/

 

 

Εθισμός στο διαδίκτυο

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 14-03-2017

Ο εθισμός στο διαδίκτυο παρατηρείται πολύ έντονα στους εφήβους αλλά τα τελευταία χρόνια και στους ενήλικες. Είναι αποτέλεσμα πολύωρης ενασχόλησης με διαδικτυακές δραστηριότητες (παιχνίδια, σελίδες κοινωνικής δικτύωσης κτλ.). Τα άτομα που είναι εθισμένα στο διαδίκτυο εμφανίζουν κάποια  χαρακτηριστικά, όπως  χρήση του διαδικτύου για μεγάλα χρονικά διαστήματα κατα τη διάρκεια της ημέρας, συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης (άγχος, όνειρα για το διαδίκτυο κ. α),  μείωση της λειτουργικότητας τους κ.α.

Το διαδίκτυο, όπως και όλα τα πράγματα καλό είναι να χρησιμοποιούνται με μέτρο.  Πρέπει να αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια μας που θα κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και όχι να γινόμαστε υποχείρια του. Οφείλουμε να ενημερωνόμαστε για το φαινόμενο του εθισμού και να καλλιεργούμε στα παιδιά από πολύ νωρίς ορθές στάσεις αξιοποίησης του.

images

Συνοπτική παρουσίαση έργου eTwinning με τίτλο “ΠαίΖΩ, ΔιασκεδάΖΩ και όλο τον κόσμο ΑλλάΖΩ!!!

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία E- twinning | , στις 30-06-2016

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης αλλά με διάχυση σε όλα τα μαθήματα. Επίσης εκμεταλλευτήκαμε οποιαδήποτε ευκαιρία (παγκόσμιες ημέρες σχολικές γιορτές) και τις ενσωματώσαμε στην πορεία του έργου μας. Επιδιώξαμε οι μαθητές μας να νιώσουν υπεύθυνοι αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, να αναπτύξουν δεξιοτήτων έρευνας, να μάθουν να αναζητούν πληροφορίες και τρόπους αξιοποίησής τους, να αναπτύξουν ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη τους, η παρατηρητικότητα, η φαντασία και η δημιουργικότητα τους, να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τη χρήση των Η/Υ, να ασκηθούν στο να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες και να αναπτύξουν την έννοια της ομαδικότητας και συνεργατικότητας.

Συγκεκριμένα στην πρώτη δραστηριότητα που αφορούσε τη γνωριμία των μαθητών μας, η κάθε τάξη επέλεξε ένα διαδικτυακό εργαλείο για παρουσίαση και στη συνέχεια με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ταχυδρομείων ανταλλάξαμε κάρτ ποστάλ. Έπειτα ακολούθησε παρουσίαση του τόπου μας, όπου δημιουργήσαμε ένα χάρτη στο google maps και το άλλο σχολείο μας έστειλε ένα βιντεάκι από τη συμμετοχή τους στο youth4Greece

Έπειτα ακολούθησε η εφαρμογή της τεχνικής του καταιγισμού ιδεών, η δημιουργία κοινού συννεφόλεξου και συζήτηση για τις δραστηριότητες του έργο μας.

Δημιουργήσαμε το λογότυπο και ένα ποίημα από κοινού ψηφίζωντας για τον τίτλο.

Η επόμενη θεματική ενότητα αφορούσε από κοινού παίξιμο παιχνιδιών. Εκμεταλλευτήκαμε διάφορες παγκόσμιες ημέρες (2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη Φυλετικών Διακρίσεων) και η κάθε τάξη προετοίμαζε παιχνίδια που έπρεπε να λύσουν οι συνεργάτες της.

Έπειτα ακολούθησε η δημιουργία κοινής αφίσας και η καταγραφή παιχνιδιών που μας αρέσουν χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό φελλοπίνακα.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα κάναμε μια ζωντανή τηλεδιάσκεψη με τους συνεργάτες μας, είπαμε τα κάλαντα και ανταλλάξαμε ευχές, αφού είχαμε ανταλλάξει και χριστουγεννιάτικες κάρτες με το ταχυδρομείο.

Στη συνέχεια η κάθε τάξη συγκέντρωσε πληροφορίες για τα παιχνίδια ανάλογα με την ιστορική περίοδο που διδασκόταν. Οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες στη ψηφιακή τάξη και το υλικό έγινε μια κοινή παρουσίαση στη google.

Τις Απόκριες ανταλλάξαμε πληροφορίες για τις δραστηριότητες και τις κατασκευές που κάναμε καθώς και για τα έθιμα μας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές και των δυο σχολείων παρακολούθησαν το υλικό που είχαμε ετοιμάσει από κοινού στις ψηφιακές μας τάξεις και έφτιαξαν ερωτήσεις για τους συνεργαζόμενες τάξεις. Η κάθε τάξη δημιούργησε 10 ερωτήσεις από τις οποίες προέκυψε ένα κοινό ερωτηματολόγιο. Αφού συμπληρώσαμε το ερωτηματολόγιο, μελετήσαμε τα αποτελέσματα και συζητήσαμε τα συμπεράσματα. Μέσα από την online έρευνα που δημιουργήθηκε από τους συνεργάτες του έργου στις φόρμες της google διερευνήσαμε και τον χρόνο που οι μαθητές μας  ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιχνίδια καταλήξαμε σε συμπεράσματα.

Δημιουργήσαμε διάφορα παιχνίδια, τα οποία παίξαμε με τους συμμαθητές μας και από τις άλλες τάξεις του σχολείου μας. Ο γύρος της Αστυπάλαιας” , παιχνίδι γνώσεων με ερωτήσεις από την ύλη της Ε’  τάξης (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Γεωγραφία, Ιστορία), παιχνίδι γνώσεων για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Συμπληρώνοντας την τρισδιάστατη διατροφική μας πυραμίδα σε 2 λεπτά, “Ο γκρινιάρης της Ευρώπης”,  παιχνίδι στρατηγικής με τις σημαίες των κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάποια από αυτά τα παιχνίδια τα στείλαμε τα δανείσαμε στους μαθητές της Δ΄ τάξης και στη συνέχεια τα στείλαμε και στους συνεργάτες μας στον Πειραιά και έπαιξαν κι εκείνοι. Στη συνέχεια οι μαθητές των άλλων τάξεων μας παρουσίασαν κι εκείνοι τα παιχνίδια τους.

Αξιοποιώντας το βιβλίο της Γλώσσας της Ε΄ Δημοτικού και το υλικό από την ψηφιακή μας τάξη συζητάμε για τις διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών .

Είχαμε την τύχη να συμμετέχουμε και τα 3 τμήματα και σε ένα άλλο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα, το Teachers 4 Europe. . Καθ΄όλη τη διάρκεια των δράσεων οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων για μια ακόμα φορά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και παρουσίαζαν την εξέλιξη του προγράμματος.

Και τέλος ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος με τη χρήση padlet, όπου οι μαθητές έγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους για το πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά αφού οι μαθητές φάνηκε ότι το απόλαυσαν, αφού το θέμα τους φάνηκε ευχάριστο, τις περισσότερες δραστηριότητες τις είχαν επιλέξει οι ίδιοι και οι συνεχείς αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης τους έκανε να μη χάνουν το ενδιαφέρον τους.

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βουλή 2016

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 23-06-2016

Η εκπαιδευτική μας εκδρομή στην Αθήνα περιλάμβανε και φέτος επισκέψεις και δραστηριότητες ώστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν νέες εμπειρίες και γνώσεις, να καλλιεργηθεί η παρατηρητικότητα,η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η φαντασία τους.

Ευρωδιατροφή (teachers4Europe 2015-16)

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Teachers4Europe | , στις 05-06-2016

koykles IMG_20151026_110529 IMG_20160408_131220

Το σχέδιο εργασίας αφορούσε τη μεσογειακή διατροφή καθώς και τη διατροφή των κατοίκων των χωρών της Ευρώπης. Απώτερος σκοπός ήταν οι μαθητές να υιοθετήσουν διατροφικές επιλογές που είναι σύμφωνες με τις αρχές της μεσογειακής διατροφής γνωρίζοντας παράλληλα τις διατροφικές συνήθειες των λαών της Ευρώπης, ως μέλη της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας. Η επιλογή του θέματος προέκυψε μετά από συζήτηση με τους μαθητές με αφορμή την κουβέντα για όσα είχαμε ασχοληθεί πέρσι. Καταγράφηκαν αρχικά οι διαστάσεις του θέματος,  οι στόχοι μάθησης και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Το θέμα αναπτύχθηκε διαθεματικά αλλά και διεπιστημονικά. Οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν αφορούσαν τα ενδιαφέροντά  των παιδιών ώστε οι μαθητές με παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο ν΄ ανακαλύψουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής, να τη συνδέσουν  με τις διατροφικές συνήθειες των άλλων χωρών της Ε.Ε, να βρουν πληροφορίες, να μάθουν για τα θεσμικά όργανα, να κατανοήσουν ότι ανήκουν σε αυτήν την κοινότητα αλλά και να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Τα link από τη ψηφιακή μας τάξη (που χρησιμοποίησα εγώ και έφτιαξαν οι μαθητές):

Διατροφή για άριστη απόδοση

Μεσογειακή διατροφή

Ομάδες τροφίμων

Πληροφορίες για τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε

Διατροφικές συνήθειες χωρών Ε.Ε

Κουκλοθέατρο με τις κούκλες που φτιάξαμε:

Ιστορίες φιλίας

Πληροφορίες χωρών Ε.Ε

Επίσκεψη Europe Direct:Επίσκεψη

Τελική παρουσίαση προγράμματος:

Παρουσίαση

 

Στα ίχνη της γραφής….

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία E- twinning, Πολιτιστικά προγράμματα | , στις 25-05-2016

b2f912ec b310854ac

Χρησιμοποιώντας τη μουσειοσκευή στα ‘Ιχνη της γραφής” γνωρίσαμε τη Γραμμική Β΄, τα ιδεογράμματα, τις πλάκες που χρησιμοποιούσαν τα παιδιά για να γράφουν, τα είδη χαρτιού, φτιάξαμε νομίσματα και παίξαμε πολλά παιχνίδια ( Μάντης από χαρτί, Ποιος είμαι; και Πού ‘ν’ το, πού ‘ν ‘το, το δαχτυλίδι;). Τις οδηγίες με τα παιχνίδια που παίξαμε, τις στείλαμε στους συνεργάτες στον Πειραιά (

 

Εορτασμός 25ης Μαρτίου 2016

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 27-03-2016

Την Παρασκευή 25 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αστυπάλαιας εκδήλωση για τον εορτασμό της εθνικής μας εορτής. Στη γιορτή συμμετείχαν οι μαθητές των Δ΄,Ε΄ και Στ΄τάξεων , όπου παρουσίασαν δυο θεατρικά. Τη γιορτή πλαισίωσε η κα Άννα Λασπά με τη χορωδία απο το Γυμνάσιο.

Το πρώτο θεατρικό με τίτλο “Ο Χορός Του Ζαλόγγου” ανφέρεται σε  μια ομάδα από γυναικόπαιδα και ελάχιστους άντρες, οι οποίοι είχαν αποκλειστεί από τους  Αρβανίτες του Αλή Πασά στο Ζάλογγο. Το δεύτερο θεατρικό με τίτλο “Ο Κανάρης” αναφέρεται στην σπουδαία μορφή της Ελληνικής Επανάστασης και στο μπουρλότο που έβαλε στη ναυαρχίδα του Καρά Αλή.

DSC_0758 pizap.com14726554828961 pizap.com14726558584581 pizap.com14726561678601 pizap.com14726566681591 pizap.com14726570533271 pizap.com14726571213452 pizap.com14726573651421 pizap.com14726577450081pizap.com14726577450081 pizap.com14726573651421 pizap.com14726571213452 pizap.com14726570533271 pizap.com14726566681591 pizap.com14726561678601 pizap.com14726558584581 pizap.com14726554828961 DSC_0758

Δράσεις στα πλαίσια του εθελοντισμού

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Πρόγραμμα εθελοντισμού "Νοιάζομαι και δρω" | , στις 08-02-2016

Συνεχίζουμε τις δράσεις μας στα πλαίσια του προγράμματος εθελοντισμού. Συγκεκριμένα  κάναμε τη δραστηριότητα: “το ποτάμι της ζωής μου”,  όπου ο κάθε μαθητής ζωγράφισε ένα ποταμάκι με τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής του και τα παρουσίασε στους συμμαθητές του  και τη δραστηριότητα “περιγράφω το αγαπημένο μου αντικείμενο” ,ο κάθε μαθητής έφερε στο σχολείο το αγαπημένο του αντικείμενο και μίλησε γι΄ αυτό στους συμμαθητές του.

IMG_20160205_103602 IMG_20160202_121827 IMG_20160202_121934 IMG_20160202_122107 IMG_20160202_122207 IMG_20160203_101934Ήταν δυο πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζονται καλύτερα και πραγματικά τις απολαμβάνουν. Κάναμε παιχνίδι ρόλων για τα δικαιώματα του ανθρώπου με αφορμή τη σχετική ενότητα από το βιβλίο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Και τέλος υποστηρίζοντας την εθελοντική δράση των μαθητών του Γυμνασίου Αστυπάλαιας συγκεντρώσαμε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες.

Επίσκεψη στο Δημαρχείο

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία Πρόγραμμα εθελοντισμού "Νοιάζομαι και δρω" | , στις 02-02-2016

Επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο του νησιού μας όπου συναντήσαμε το Δήμαρχο και μέλη του Δημοτικού συμβουλίου. Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με το Δήμαρχο για τη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης και για τη σημασία του εθελοντισμού, ιδίως στην εποχή που ζούμε, στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας και του χαρακτήρα μας. Οι μαθητές στη συνέχεια εκδηλώνοντας τη διάθεση τους για προσφορά, ζήτησαν την άδεια και τη συνδρομή του Δήμου για τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης στο αλσύλλιο που υπάρχει δίπλα στο σχολείο μας, ώστε να μετατραπεί σε επισκέψιμο και καλαίσθητο χώρο τόσο για τους ίδιους όσο και για τους μεγάλους. Ο Δήμαρχος και οι παριστάμενοι δημοτικοί σύμβουλοι δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για την πρωτοβουλία των μαθητών μας και υποσχέθηκαν την αμέριστη συμπαράσταση τους σ΄ αυτή την πρωτοβουλία.IMG_20160129_102744 IMG_20160129_103015 IMG_20160129_103207

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση