Ιθάκη

Ιστορικά

Η Ιθάκη είναι νησί των Επτανήσων και βρίσκεται στα νότια της Λευκάδας.

Πρωτεύουσα της είναι το Βαθύ.

Το νησί στηρίζεται κυρίως από τον τουρισμό και την αλιεία.

Το όνομα της είναι γνωστό από την αρχαιότητα καθώς, ως τόπος, αναφέρεται από τον Όμηρο. Ο μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης Οδυσσέας, είναι ο κυριότερος χαρακτήρας στην Οδύσσεια. το επικό ποίημα του Ομήρου.
Ο Οδυσσέας, γνωστός για την εφευρετικότητά του, την πονηριά του και την αγάπη για την πατρίδα του, δέκα ολόκληρα χρόνια περιπλανήθηκε μέχρι να επιστρέψει στην Ιθάκη, μετά τον Τρωικό πόλεμο, λόγω της προσβολής που διέπραξε κατά των θεών. Η Ιθάκη ήταν ένα από τα νησιά που περιλαμβάνονταν το βασίλειο του, μεταξύ των Ιονίων νησιών της Αρχαίας Ελλάδας.
Το άγαλμα του Οδυσσέα βρίσκεται στην κεντρική πλατεία του λιμανιού.  Από τη μια μεριά ο Οδυσσέα ρωμαλέος και αγέρωχος ατενίζει τη θάλασσα και από την άλλη γερασμένος, κουρασμένος, ταλαιπωρημένος καθώς είχε δύσκολο δρόμο επιστροφής.

Πηνελόπη-Αργαλειός

”Αλλά καλύτερα να πας στην κάμαρη σου,  με τα δικά σου έργα απασχολήσου, του αργαλειού τη ρόκα. Δίνε στις παρακόρες εντολές, για να δουλέψουν με φροντίδα.”(ΟΔΥΣΣΕΙΑ,α397-399). Αυτά ήταν τα αυστηρά λόγια του Τηλεμάχου στη μητέρα του.

Στα δικά μας…

Αναρωτηθήκαμε λοιπόν για το πού είχαν βρεθεί οι ταξιδευτές. Είχαμε να μάθουμε αρκετό καιρό νέα τους. Ο Στάθης μας επισκέφτηκε στο σχολείο και μας ενημέρωσε για τη συνέχεια του ταξιδιού τους…

 Του είχαν στείλει και φωτογραφίες…
 Η Ιθάκη λοιπόν, ήταν ο επόμενος προορισμός τους, η αγαπημένη πατρίδα του πολυμήχανου Οδυσσέα. Εκεί τον περίμενε η πιστή Πηνελόπη όπου ύφαινε το σάβανο του γέρο-Λαέρτη, ανυπομονώντας να γυρίσει ο άντρας της πίσω…
Έτσι κι εμείς αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ένα δικό μας αργαλειό….

Η ετοιμασία…

Οι μαθητές τώρα…

Δεν ήταν τόσο εύκολο όσο το φανταζόμασταν…

Χρειάστηκε να τα ξηλώσουμε αρκετές φορές και να τα πλέξουμε ξανά από την αρχή. Θέλαμε όμως τόσο πολύ να τα ολοκληρώσουμε! Και με τη βοήθεια της κ. Λίας, μπήκαν σε πλαίσιο…

c2

c1

Περιμένουμε τη μέρα που θα μας επισκεφτούν οι ταξιδευτές για να τους τα δείξουμε…

Όταν ήταν έτοιμα τα “υφαντά”, δοκιμάσαμε να πλέξουμε … με χρωματιστά λαστιχάκια στους γεωπίνακες.

(περισσότερα…)

project : “Ταξιδεύοντας” – Γιατί project… και τι σκοπεύουμε να κάνουμε.

Γιατί:

1. Οι μαθητές χρησιμοποιούν ευρεία γκάμα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων

2. Απαιτούνται ανώτερες μορφές μάθησης και νοητικές δεξιότητες,

π.χ.

Σημαντικά πλεονεκτήματα  (περισσότερα…)

Στις ελληνικές θάλασσες….και σε μας… τους μπροστάρηδες της ετερομομφής!!!

Μετά από αυτό λοιπόν σκεφτήκαμε ότι κάτι πρέπει να κάνουμε. Ως σχολείο, τροφοδοτούμαστε από την κοινωνία και την ανατροφοδοτούμε.

Δουλειά μας είναι να προσθέσουμε ένα «κάτι» έτσι ώστε η κοινωνία μας να βελτιωθεί. Να αναλαμβάνει περισσότερες ευθύνες, όχι αυτές που δεν της αναλογούν, αλλά αυτές που έχει «αυτοεκπαιδευτεί» ν’ αρνείται.  Να θεωρήσει τον εαυτό της υπεύθυνο.

Επιπλέον, ζούμε σε μια χώρα με τεράστιο μήκος ακτογραμμής. Οι παραλίες μας γεμίζουν με χιλιάδες ανθρώπους και με τη σειρά τους οι «πολιτισμένοι» άνθρωποι, εκφράζουν μ’ έναν ιδιότυπο τρόπο την ευγνωμοσύνη τους και τα ευχαριστώ τους, γεμίζοντας τις παραλίες με ό,τι θεωρούν άχρηστο….

Γι αυτά συζητώντας, περνούσαν οι ώρες, περνούσαν οι μέρες, περνούσαν οι μήνες, έφτασε το καλοκαίρι.

(περισσότερα…)