Educational robotics-Their use

Eddy

   Educational robotics teaches the design, analysis, application and operation of robots. Robots include articulated robots, mobile robots or autonomous vehicles. Educational robotics can be taught from elementary school to graduate programs. Robotics may also be used to motivate and facilitate the instruction other, often foundational, topics such as computer programming, artificial intelligence or engineering design.

Educational robotics can be a useful tool in early and special education. According to a journal on new perspectives in science education, educational robotics can help to develop abilities that promote autonomy and assist their integration into society. Social and personal skills can also be developed through educational robotics. Using Lego Mindstorms NXT, schoolteachers were able to work with middle school aged children in order to develop programs and improve the children’s social and personal skills. Additionally, problem solving skills and creativity were utilized through the creation of artwork and scenery to house the robots. Other studies show the benefits of educational robotics in special education as promoting superior cognitive functions, including executive functions. This can lead to an increased ability in «problem solving, reasoning and planning in typically developing preschool children.»

You can read this article  Educational Robotics Is a Useful Tool in Education, by Abdelrahim el Mouhamad here

 

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Ετικέτες: | Σχολιάστε

FIRST LEGO League HYDRO DYNAMICS teaser – 2017/2018 season

Coming August 2017

On your mark, get set, flow! Drink in the 2017/2018 HYDRO DYNAMICS(SM) season and learn all about water – how we find, transport, use, or dispose of it. In the 2017/2018 FIRST® LEGO® League Challenge, students age 9 to 16* from 80 countries will make a splash with HYDRO DYNAMICS. What might become possible when we understand what happens to our water?

FIRST LEGO League challenges kids to think like scientists and engineers. During the HYDRO DYNAMICS(SM) season, teams will choose and solve a real-world problem in the Project. They will also build, test, and program an autonomous robot using LEGO® MINDSTORMS® technology to solve a set of missions in the Robot Game. Throughout their experience, teams will operate under the FIRST LEGO League signature set of Core Values, celebrating discovery, teamwork, and Gracious Professionalism®.

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

9ος Εθνικός Διαγωνισμός World Robot Olympiad

Ενημερωθείτε εδώ.

9os

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής

Ενημερωθείτε εδώ

ΑΦΙΣΑ

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

Ρομποτετάρτες: Ρομποτική και Φυσική από το Τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ.

Ρομποτική και Φυσική κάθε Τετάρτη από το Τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ. για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και Λυκείου και για εκπαιδευτικούς. Ενημερωθείτε εδώ

images

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

Ανακοίνωση διαγωνισμού ρομποτικής Γυμνασίου: Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου

γυμνάσιο_bannerΕνημερωθείτε εδώ

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

Ακαδημία ρομποτικής στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Πόσοι αλήθεια γνωρίζουν ότι στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας λειτουργεί ακαδημία ρομποτικής για παιδιά και ενηλίκους; Πληροφορίες, τηλέφωνα, δηλώσεις συμμετοχής κ.ά., μπορείτε να βρείτε εδώ Αν κάποιος συνάδελφος έχει σχετική εμπειρία, ας την αναφέρει.

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

3ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ολυμπιάδας Ρομποτικής WRO

ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ-ΑΦΙΣΑ

Διαβάστε το έγγραφο της  Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας εδώ και το πρόγραμμα και τις οδηγίες του 3ου Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ολυμπιάδας Ρομποτικής WRO εδώ

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

FLL Theme 2016-2017, ANIMAL ALLIES

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε

Πρόγραμμα FLL

Το FLL ξεκίνησε! Δείτε το γενικό πρόγραμμα εδώ  και το διαγωνιστικό   εδώ

12744422_568868029941059_6470113603061486107_n 1927893_568648166629712_5955519276842542711_n

Δημοσιεύθηκε στη Νέα Ρομποτικής | Σχολιάστε