Απεξάρτηση από τους υπολογιστές

Αναθεματίζετε την ώρα που πήρατε στο παιδί σας το laptop; Για να επικοι­νω­νήσετε μαζί τους, μπαίνετε στο facebook; Μάλλον έφτασε η ώρα να κάνουν «log-out».

Όταν εγώ ήμουν στο δημοτικό και έψαχνα πληροφορίες για κάτι, η απάντηση που θα έπαιρνα θα ήταν: «Φέρε την εγκυκλοπαίδεια να ψάξουμε»! Σήμερα, φαντάζομαι ότι ένα παιδί που θα έκανε την παραπάνω δήλωση στους δικούς του γονείς θα άκουγε: «Μπες στο Google να ψάξουμε… ». Κι αυτό, βέβαια, είναι και το αναμενόμενο, καθώς το Διαδίκτυο είναι ένα ανεκτίμητο εργαλείο ενημέρωσης, γνώσης, ψυχαγωγίας, ακόμη και κοινωνικοποίησης. Ποιος θα φανταζόταν, όμως, ότι θα έφτανε μια ημέρα που οι γονείς θα πίεζαν τα παιδιά τους να βγουν από το Ίντερνετ, που θα διαπραγματεύονταν τις ώρες που θα τα άφηναν να «σερφάρουν» και που θα έφταναν ακόμη και να ανησυχούν, επειδή παραμελούν όλα τα υπόλοιπα για να παίζουν ένα παιχνίδι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο; Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ημέρα αυτή έχει φτάσει προ πολλού, καθώς πολλά παιδιά -κυρίως αγόρια- στην εφηβεία ή και λίγο μετά τα 20 παρουσιάζουν σημάδια υπερβολικής ενασχόλησης, ακόμη και «εθισμού», με το Διαδίκτυο. Μάλιστα, στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (M.E.Y.) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού», παρακολουθούνται ήδη 40 έφηβοι που παρουσιάζουν σημάδια «εθισμού» στο Διαδίκτυο.

Δείτε το στο slideshare.net

Νούμερα που σοκάρουν
Διεθνή ερευνητικά στοιχεία δείχνουν ότι στην Ελλάδα το 1% των εφήβων έχει εθιστεί στη χρήση του Διαδικτύου, ενώ στη Νορβηγία το 1,98%, στην Κίνα το 2,4% και στην Κορέα το 14%. Στη χώρα μας ειδικά, η έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (M.E.Y.) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» το 2007 σε δείγμα 897 εφήβων, ηλικίας κατά μέσο όρο 15 ετών, που ζούσαν στην Αττική, έδειξε τα εξής:
› Το 12,8% παρουσίαζε περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση του Διαδικτύου και το 1% ήταν «εθισμένο» στο Διαδίκτυο.
› Ο πιο συχνός λόγος χρήσης του Διαδικτύου ήταν τα διάφορα παιχνίδια.
› Το 4,2% του δείγματος είχε δεχθεί απειλές μέσω του Διαδικτύου.
› Το 53,4% χρησιμοποιούσε ήδη το Διαδίκτυο για διάστημα μεγαλύτερο του έτους.
› Το 26% το χρησιμοποιούσε καθημερινά και το 8% για περισσότερες από 20 ώρες εβδομαδιαίως.
› Τα αγόρια χρησιμοποιούσαν το Διαδίκτυο σημαντικά περισσότερο από τα κορίτσια.



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απεξάρτηση από τους υπολογιστές

Ο πιθανός αντίκτυπος του COVID-19 στις εκπαίδευση

Τα παγκόσμια εκπαιδευτικά ιδρύματα αποφάσισαν να αναστείλουν προσωρινά την κλασική αυτοπρόσωπη διδασκαλία και να μεταβούν σε ένα μοντέλο απομακρυσμένης παράδοσης και μάθησης. Σύμφωνα με την UNESCO, στα τέλη Απριλίου 2020, 186 χώρες έκλεισαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, επηρεάζοντας περίπου το 74% των συνολικών εγγεγραμμένων μαθητών στον πλανήτη.

Σε πολλές χώρες, τα σχολεία είναι κλειστά από αρχές Μαρτίου 2020, ενώ σε άλλες (π.χ. το μεγαλύτερο μέρος της Κίνας και Νότιας Κορέας) η τηλεκπαίδευση είχε ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Ιανουάριο του 2020

Αρκετές χώρες (π.χ. Μάλτα, Πορτογαλία, Ιρλανδία) ανακοίνωσαν ότι βαθμίδες του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος δεν θα ανοίξουν ξανά αυτό το ακαδημαϊκό έτος, ενώ σε άλλες (π.χ. Δανία, Γερμανία, Γαλλία, Ελλάδα, Πολωνία) βαθμίδες του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος άνοιξαν σταδιακά τον Απρίλιο / Μάιο για να διευκολύνουν την αξιολόγηση και την πιστοποίηση, ανάλογα σχετικά με τις ιατρικές οδηγίες για την απομόνωση του πληθυσμού στα σπίτια.

Ποια να είναι η πιθανή επίδραση του μακροχρόνιου κλεισίματος που χρησιμοποιείται από το COVID-19 στην εκπαίδευση των παιδιών στο κοντινό μέλλον; Ή θα υπάρχουν επιπτώσεις μακροπρόθεσμα; Η τρέχουσα κατάσταση δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά και αυτό καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη του αποτελέσματος που θα επιφέρει στους μαθητές. Ελλείψει σχετικών δεδομένων, μια πρακτική ενέργεια είναι να δούμε την βιβλιογραφία της οικονομικής και κοινωνικής επιστήμης σε μια προσπάθεια να πετύχουμε την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο ιός και το κλείσιμο των σχολείων μπορούν να επηρεάσουν την εκπαίδευση και τη μάθηση.

Σε αυτό το blog θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να διατυπώνουμε διάφορες σκέψεις ώστε να δούμε ποιες ηλικιακές ομάδες επηρεάζονται περισσότερο και γιατί.

Οι σκέψεις μας μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικών στη διαμόρφωση παρεμβάσεων και στρατηγικών αντιμετώπισης των συνεπειών της κρίσης. Πράγματι, μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους δασκάλους και τους γονείς πώς να υποστηρίξουμε καλύτερα τους μαθητές κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από αυτήν την περίοδο έκτακτης ανάγκης.

Θα μπορούσαμε να εξετάσουμε την επίδραση του κλεισίματος των φυσικών σχολείων στην εκπαίδευση και τις γνώσεις των μαθητών, επισημαίνοντας τον σημαντικό ρόλο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε αυτές τις περιπτώσεις. Μπορούμε επίσης να εξετάσουμε τις επιπτώσεις της κρίσης με τον COVID-19 στην εκπαιδευτική ανισότητα που προκαλείται. Τέλος θα μπορούσαμε να προτείνουμε ορισμένες πολιτικές επιλογές για τον μετριασμό των αρνητικών επιπτώσεων που έχει ο COVID-19 στην εκπαίδευση.

Δείτε για επιπρόσθετες πληροφορίες:

sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο πιθανός αντίκτυπος του COVID-19 στις εκπαίδευση