↑ Επιστροφή σε Α’ Γυμνασίου

Κεφ 6: Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας

Τι είναι το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (ΓΠΕ);

Δείτε μια παρουσίαση του μαθήματος εδώ.

Δραστηρότητα 1: Χρησιμοποιώντας την τεχνική «σύρε & άφησε» μετακινήστε τα εικονίδια της επιφάνειας εργασίας του υπολογιστή σας έτσι ώστε να «ανακατευτούν». Κατόπιν ξαναβάλτε τα σε τάξη.

Δραστηριότητα 2: Πειραματιστείτε με την εφαρμογή «Συστατικά στοιχεία παραθύρου», αλλάξτε τον τύπο του παραθύρου και ξεκλειδώστε τη θέση των στοιχείων του παραθύρου.         

* Πώς μπορούμε να μεταβάλουμε τις διαστάσεις ενός παραθύρου;
* Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο κλείσιμο του παραθύρου και στην ελαχιστοποίηση του;

Δραστηριότητα 3: Ανοίξτε στην οθόνη το παράθυρο Ο Υπολογιστής μου (My Computer).  Εντοπίστε τη γραμμή τίτλου, τη γραμμή μενού, τη γραμμή εργαλείων, τη γραμμή κατάστασης, τη γραμμή κύλισης (scroll bar), τα κουμπιά μεγιστοποίησης, ελαχιστοποίησης και κλεισίματος του παράθυρου.
Τι άλλο βλέπετε στο παράθυρο;

Δραστηριότητα  4: Ανοίξτε στην οθόνη δύο παράθυρα (π.χ. Ο Υπολογιστής μου, Η Αριθμομηχανή). Αναφέρετε δύο τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε ενεργά εναλλάξ τα παράθυρα αυτά. Υπάρχει και άλλος τρόπος;

Δραστηριότητα  5: Περιγράψτε τη διαδικασία εξόδου από το ΓΠΕ του υπολογιστή σας.

Δραστηρότητα 6: Ας δούμε λίγο και την ιστορία… Δείτε την εξέλιξη των γραφικών περιβαλλόντων επικοινωνίας. Τι αλλαγές παρατηρείτε στο πέρασμα του χρόνου;

* Γιατί πιστεύετε ότι τα γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας βοήθησαν στην μεγάλη εξάπλωση των υπολογιστών;

Πηγή:
http://pliroforiki-2.blogspot.gr & http://www.demsym.com.


Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων