Υλικό για Μαθηματικά Γυμνασίου Ειδικής Αγωγής

Το blog αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να βοηθήσει τους Μαθηματικούς και όσους άλλους επιθυμούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε υλικό που σχετίζεται με την Ειδική Αγωγή στο Γυμνάσιο. Το υλικό που θα παρουσιαστεί θα αφορά τη διδασκαλία των Μαθηματικών Γυμνασίου. Στόχος είναι οι μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες να βοηθηθούν με έναν εύληπτο τρόπο δηλ. να κατανοήσουν τις μαθηματικές έννοιες της τάξης τους, να καλύψουν προαπαιτούμενες γνώσεις, να βελτιώσουν την επίδοσή τους, να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους και να κατορθώσουν να συμπορευτούν με το γενικό κλίμα της τάξης τους.

image 3

Συζήτηση για την δυσαριθμησία (video)

Μια συνέντευξη του κ. Χαράλαμπου Λεμονίδη, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα τις μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά και την Δυσαριθμησία. Η συνέντευξη δόθηκε στην εκπομπή “Όλα για το παιδί” του κ. Παναγιώτη Σαμαρά στο Center TV.

 

Περισσότερα για το εκπαιδευτικό υλικό που έχει ετοιμάσει η ομάδα του κ. Λεμονίδη μπορείτε να βρείτε εδώ.

Τι είναι δυσαριθμησία; (video)

Ένα σύντομο video παρουσίαση για την Δυσαριθμησία που εξετάζει

  • τι είναι η δυσαριθμησία,
  • που δυσκολεύονται τα άτομα με δυσαριθμησία,
  • τι δεν είναι η δυσαριθμησία και
  • αν τα άτομα με δυσαριθμησία μπορούν να τα καταφέρουν.

Χρησιμοποιήθηκαν δωρεάν εικόνες από το freepik και δωρεάν μουσική από το bensound.

Τεστ Δυσαριθμησίας

Αναλυτική παρουσίαση για τα σταθμισμένα και άτυπα κριτήρια αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών μπορείτε να βρείτε στο online βιβλίο Μαθησιακές δυσκολίες – διδακτικές παρεμβάσεις της κ. Σ.Τζιβινίκου.

Ακολουθούν links για δωρεάν άτυπα τεστ δυσαριθμησίας:

Προσαρμογές αναλυτικών προγραμμάτων για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο

Ακολουθούν οι σύνδεσμοι για τα προσαρμοσμένα στην ειδική αγωγή για τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο:

Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται η βασική νομοθεσία που αφορά τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρία. Το υλικό του άρθρου προέρχεται από την αντίστοιχη σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που περιέχει και επιπλέον πληροφορίες.

Νόμοι Ειδικής Αγωγής

1981 – Ν. 1143/1981 – ΦΕΚ. 80 -A- 31-3-1981 ‘Περί Ειδ. Αγ., ειδ. επαγγ. εκπ/σης, απασχ. & κοινων. μέριμνας των αποκλιν. εκ του φυσιολ.ατόμων’
1985 – Ν. 1566/1985 – ΦΕΚ. 167 -A- 30-9-1985 ‘Δομή και λειτουργία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και άλλες διατάξεις’
2000 – Ν. 2817/2000 – ΦΕΚ. 78 -A- 14-3-2000 ‘Εκπαίδευση ατόμων με ειδ.εκπ/κές ανάγκες’ 
2008 – N. 3699/2008 – ΦΕΚ. 199 -A- 2-10-2008 ‘Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδ.εκπ/κές ανάγκες’

Νομοθεσία για Σ.Μ.Ε.Α.Ε./Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.(πρώην Σ.Μ.Ε.Α./Κ.Δ.Α.Υ.)

1982 – Π.Δ. 603/1982 – ΦΕΚ. 117 -Α- 21-9-1982 ‘Οργάνωση και λειτουργία των μονάδων ειδικής αγωγής’, (1).
1983 – Π.Δ. 137/1983 – ΦΕΚ. 60 -Α- 11-5-1983 ‘Ίδρυση Σχολής Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Ε.Ε.)’, (3).
1988 – Π.Δ. 293/1988 – ΦΕΚ. 136 -Α- 21-6-1988 ‘Μετατροπή των Τεχν. και Επαγγ. Σχολών του Εθνικού Ιδρύμ. Αποκατ. Αναπήρων (Ε.Ι.Α.Α.)’, (2). 
1991 – Π.Δ. 239/1991 – ΦΕΚ. 91 -Α- 21-6-1991 ‘Ίδρυση Τεχν. Επαγγελμ. Σχολής -Τ.Ε.Σ.- Ειδ. Αγ. -Κωφών και Βαρηκόων- στη Θεσ/κη’, (2). 
1996 – Π.Δ. 301/1996 – ΦΕΚ. 208 -Α- 29-8-1996 ‘Αναλυτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής’ 
2000 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1157 -Β- 19-9-2000 ‘Ίδρυση και Προαγωγή Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ)’, (3).
2000 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1258 -Β- 18-10-2000 ‘Προϋποθ. και διαδικ. εκλογής των αιρετών μελών του ΥΣΕΕΠ (Υπηρ. Συμβ. Ειδ. Εκπ. Προσωπ.)’, (1).
2000 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1414 -Β- 21-11-2000 ‘Αύξηση-μείωση θέσεων εκπαιδ. προσωπικού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ)’, (3).
2000 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1567 -Β- 22-12-2000 ‘Καθορ.διαδ.προκήρ.θέσεων Ειδ.Εκπ.Προσ.και Ειδ.Βοηθ.Προσ.ΚΔΑΥ-ΣΜΕΑ, κριτ.επιλ.-τοποθέτ.’, (9).
2001 – Απόφ. – ΦΕΚ. 2 -Β- 4-1-2001 ‘Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης Σχολ. Συμβ. Ειδ. Αγ. για την καθοδήγηση των Εκπ/κών των ΣΜΕΑ’, (1).
2001 – Απόφ. – ΦΕΚ. 527 -Β- 9-5-2001 ‘Καθορισμός εβδ.ωρολογίου προγράμμ./ Κανονισμός λειτουργίας του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Καλλιθέας’, (1)-(2).
2001 – Απόφ. – ΦΕΚ. 766 -Β- 18-6-2001 ‘Προϋποθέσεις και διαδικασία πρόσληψης ως προσωρ. αναπληρ. Εκπ/κού Προσωπικού σε ΣΜΕΑ’, (1).
2001 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1425 -Β- 22-10-2001 ‘Καθορισμός χρόνου και διαδικασίας φοίτησης στην ΠΑΤΕΣ, ΣΕΛΕΤΕ του ΕΕΠ των ΣΜΕΑ’, (4).
2001 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1503 -Β- 8-11-2001 ‘Κανον. λειτουργ. ΚΔΑΥ των ατόμ. με ειδ. αν. και καθορ. καθηκ.-υποχρεώσ. του προσωπ. αυτού’, (1).
2001 – Π.Δ. 56/2001 – ΦΕΚ. 47 -Α- 15-3-2001 ‘Μεταθέσεις ειδ. Εκπ/κού προσωπικού σε ΣΜΕΑ – ΚΔΑΥ’, (2).
2001 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1640 -Β- 10-12-2001 ‘Ίδρυση και Προαγωγή ΣΜΕΑ στην Α/θμια/ Β/θμια. Αύξηση θέσεων Προσωπικού’, (1)-(2).
2002 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1067 -Β- 14-8-2002 ‘Τροπ. απόφ. για το ωρολόγιο πρόγραμμα για τις ΣΜΕΑ Α/θμιας Εκπ/σης’, (9).
2002 – Απόφ. – ΦΕΚ. 117 -Β- 1-2-2002 ‘Καθορισμός διακεκομμένου ωραρίου εργασίας οδηγών αυτοκινήτων και συνοδών μαθητών ΣΜΕΑ’, (11).
2002 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1103 -Β- 23-8-2002 ‘Καθορισμός τύπου απολυτηρίου τίτλου των αποφοιτ. από τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. σύμφ. με διατ. ν.2817/2000’, (3).
2002 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1319 -Β- 10-10-2002 ‘Ένταξη, φοίτηση, αποφοίτηση ατόμων με ειδ. εκπ/κές ανάγκες σε ΣΜΕΑ και Τμήματα Ένταξης’ (5)
2002 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1356 -Β- 21-10-2002 ‘Καθορισμός τρόπου παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι’, (5).
2002 – Απόφ. – ΦΕΚ. 765 -Β- 19-6-2002 ‘Καθορ. εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος ΕΕΕΕΚ’, (4).
2003 – N. 3149/2003 – ΦΕΚ. 141 -A- 10-6-2003, ‘Εθν.Βιβλ.της Ελλ.Δημ.Βιβλ.κ.ά.δ.’, Πρόσλ. Ωρομισθ. Εκπ/κών σε ΣΜΕΑ, Κεφ.Δ’,Άρθ.13,Παρ.13.
2003 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1494 -Β- 10-10-2003 ‘Ιδρύσεις Σχολ. Μον. Ειδ. Αγωγής στη Β/θμια Εκπ/ση. Αύξηση θέσεων Προσωπικού’, (3).
2003 – N. 3194/2003 – ΦΕΚ. 267 -A- 20-11-2003 ‘Ρύθμ.Εκπ.θεμ.’/Θέμ.Ειδ.Αγ./ΚΔΑΥ-ΣΜΕΑ/Αναπλ.-Ωρομ./Σεμιν. Εξειδ./Χαρισματ., Άρθρο 2
2005 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1030 -Β- 21-7-2005 Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρ. και ωρομ. ΕΕΠ και ΕΒΠ για ΚΔΑΥ, ΣΜΕΑ και Τμ. Ένταξης, (2)-(3).  
2005 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1397 -Β- 10-10-2005 ‘Ίδρυση, προαγωγή και κατάργηση ΣΜΕΑ στην Α/θμια – Β/θμια’, (1)-(2).  
2006 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1135 -Β- 22-8-2006 ‘Συμπλήρωση της υπουργικής απόφασης 1030/21-7-2005’, (3).
2006 – Απόφ. – ΦΕΚ. 259 -Β- 1-3-2006 ‘Πρόσβαση στη Γ’θμια Εκπ/ση αποφοίτ. Β/θμιας Εκπ/σης…’- Ειδικές κατηγορίες- ποσοστό εισαγωγής’, (1).
2006 – Απόφ. – ΦΕΚ. 34 -Β- 18-1-2006 ‘Ρύθμιση ορισμένων στρατολογικών θεμάτων’-Δυσλεκτικοί-βεβ. ΚΔΑΥ, Άρθρο 8.
2006 – Απόφ. – ΦΕΚ. 829 -Β- 5-7-2006 -Τροπ.Απ.2005-ΦΕΚ.1030/2005 ‘Πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων σε ΣΜΕΑ και Τμ. Ένταξης’, (5).  
2007 – Απόφ. – ΦΕΚ. 1375 -Β- 3-8-2007 ‘Σύσταση οργ.θέσεων ειδικού εκπ/κού προσωπικού ΚΔΑΥ-ΣΜΕΑ’, (1).  
2007 – Απόφ. – ΦΕΚ. 272 -Β- 1-3-2007 ‘Πρόσβ.στην Γ’θμια Εκπ/ση αποφ.Β/θμιας Εκπ/σης που υπάγ.στις ειδ.κατ.-Ιατροπαιδ.Κέντρα ή ΚΔΑΥ’, Άρθ.6.
2007 – Απόφ. – ΦΕΚ. 373 -Β- 16-3-2007 ‘Καθορισμός διακεκομμένου ωραρίου εργασίας οδηγών αυτοκινήτων και συνοδών μαθητών ΣΜΕΑ’
2007 – Απόφ. – ΦΕΚ. 449 -Β- 3-4-2007 ‘Καθορ.εβδ.ωρ.εργ.προσωπ./καθηκ.-αρμοδ.ΣΜΕΑ/Τροπ.κανον.λειτ.ΚΔΑΥ-Ωρ.εργ.προσωπ.’, Ιατροπαιδ.Υπ. 
2008 – Απόφ. – ΦΕΚ. 148 -Β- 30-1-2008 ‘…Kαθορ. διακεκομμένου ωραρίου οδηγών και συνοδών μαθ.με Ε.Ε.Α.’ 
2008 – N. 3667/2008 – ΦΕΚ. 114 -A- 18-6-2008 ‘Θέμ. ειδ. επιδοτήσεων. ανεργ. κ.ά.δ.’-Πρακτ. άσκηση μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών’, Άρθ.10.

 

Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση