Ενίσχυση του διαπολιτισμικού διαλόγου μέσα στα Μουσεία

Καλή πρακτική για να ενισχυθεί ο διαπολιτισμικός διάλογος μέσα στα μουσεία

 

Να ενστερνισθούμε μια δυναμική, διαλογική έννοια της κληρονομιάς σαν ένα σύνολο πολιτισμικών αντικειμένων, υλικών και άυλων, που δε θα έπρεπε μόνο να συντηρούνται και να μεταδίδονται αλλά και να τίθενται σε επαναδιαπραγμάτευση και επαναδόμηση της σημασίας τους:

  • Να υιοθετηθούν πλουραλιστικές προσεγγίσεις έκθεσης και ερμηνείας
  • Να αναγνωριστεί ότι οι συλλογές ενδέχεται να είναι φορείς διάφορων εννοιών
  • Να αναγνωριστεί η δύναμη της μάθησης που βασίζεται στα αντικείμενα με διαπολιτισμικό διάλογο και συζήτηση.

Ανταποκρινόμενοι στην αυξανόμενη ποικιλία του κοινού και δουλεύοντας με όλων των τύπων τις συλλογές:

  • Να μην εξαντλούμαστε στην άμεση ή επιφανειακή σχέση των αντικειμένων ή των κάθε είδους τεκμηρίων με συγκεκριμένους πολιτισμούς και κοινότητες
  • Να μην εικάζουμε ότι μια πολιτισμική κοινότητα θα θέλει απαραίτητα να ασχοληθεί με αντικείμενα του «δικού της» πολιτισμού
  • Συγχρόνως, να είμαστε ανοικτοί σε προσεγγίσεις από ομάδες ή άτομα που θα ήθελαν να δουλέψουν με αντικείμενα συγκεκριμένου πολιτισμού με παραδοσιακές ή μη παραδοσιακές μεθόδους.

Να επινοούμε πρότζεκτ και προγράμματα που εστιάζουν στη διαδικασία και τη μεθοδολογία μάλλον παρά σε αποτελέσματα, και τα οποία ενθαρρύνουν διαπολιτισμική συζήτηση, αντιπαράθεση και κατανόηση:

  • Ενεργή έρευνα νέου κοινού ή συμμετεχόντων με το να δομούνται συνεργασίες μέσα στην κοινότητα
  • Να είμαστε ανοικτοί σε προσεγγίσεις από νέο κοινό
  • Να εμπλέκουμε το κοινό σε δραστηριότητες που σχεδιάζουμε
  • Να παράγουμε εκπαιδευτικό υλικό που να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τις ανησυχίες διαφορετικών ομάδων κοινού
  • Να προάγουμε συνεργασία μεταξύ των τμημάτων ή συνεργασία ανάμεσα σε τομείς για να μεγιστοποιήσουμε τον ευρύτερο δυνατό  κοινωνικό αντίκτυπο των προγραμμάτων
  • Να κινούμαστε προς μια μακροπρόθεσμη οργανωτική προσέγγιση συνεργασίας με νέες ομάδες κοινού, π.χ. με το να συμπεριλαμβάνουμε τις κοινότητες στο σχεδιασμό, την ερμηνεία, την τεκμηρίωση και την έκθεση
  • Να ενσωματώνουμε τα αποτελέσματα των διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων στο ιδρυματικό πλαίσιο του μουσείου, διασφαλίζοντας την κληρονομιά, την πρόοδο και την ιδρυματική αλλαγή.

Αναγνωρίζοντας ότι τα κοινά/συμμετέχοντες στα προγράμματα έχουν ένα υπολογίσιμο κεφάλαιο να συνεισφέρουν στη γνώση, την κατανόηση και την ερμηνεία ενός αντικειμένου:

  • Τοπική ή πολιτισμική γνώση από πρώτο χέρι
  • Πολιτισμικές ιστορίες, προσωπικές ή σε σχέση με τα αντικείμενα

Να ενισχύουμε τη μάθηση των συμμετεχόντων και την προσωπική ανάπτυξη μέσα από τη δέσμευση με το μουσείο και τις συλλογές, που ενδέχεται να οδηγήσουν σε:

  • Συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου μάθησης, τυπικά ή άτυπα, μέσα ή έξω από το μουσείο, ή επιστροφή στη μάθηση
  • Ένα μεγαλύτερο αίσθημα πολιτικής συναίνεσης – είτε στο μουσείο είτε στην ευρύτερη κοινότητα
  • Προσωπική ανάπτυξη όπως αυξημένη αυτοπεποίθηση ή άνοιγμα σε νέες εμπειρίες
  • Περαιτέρω έρευνα ή συμμετοχή στις πηγές του μουσείου.Εστιάζοντας στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών στάσεων και δεξιοτήτων ανάμεσα στο προσωπικό, τους εθελοντές και τους επισκέπτες:
    • Να προσφέρουμε εκπαίδευση στο προσωπικό του μουσείου και τους εθελοντές ώστε να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν το διαπολιτισμικό διάλογο και τη διαφορά
    • Να προαγάγουμε διαπολιτισμικές στάσεις και δεξιότητες όπως η ικανότητα να αμφισβητείται η άποψη κάποιου, συνειδητοποίηση των πολλαπλών ταυτοτήτων μας, και ένα άνοιγμα σε άτομα και ομάδες με διαφορετικό πολιτισμικό, εθνοτικό ή θρησκευτικό υπόβαθρο
    • Να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη μεταβιβαζόμενων ικανοτήτων και δεξιοτήτων όπως η διευκόλυνση, η παρουσίαση, η γνώση της συλλογής, η επικοινωνία και πώς να δημιουργείς μια συνεργασία με άλλους οργανισμούς ή διαφορετικές ομάδες.
  •  

     

 

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Γειά σου Κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Γενικά | 1 σχόλιο