Τις τελευταίες δύο εβδομάδες επισκέφθηκαν το σχολείο μας έξι εργατικές μελισσούλες που μας παραχωρήθηκαν ευγενικά από το γειτονικό 77ο δημοτικό. Οι μελισσούλες είναι τα μικρά ρομποτάκια bee-bot που με απλές εντολές πηγαίνουν όπου τους πεις και χρησιμοποιήθηκαν για την εισαγωγή των μαθητών της Β’ και της Γ’ τάξης στην αλγοριθμική σκέψη (λύση προβλημάτων οργανωμένα και βαθμιαία με εκτέλεση βημάτων) και το χωρικό συλλογισμό (αντίληψη, κατανόηση, αναπαράσταση του χώρου).
Το Σάββατο 5 Μαρτίου το σχολείο μας συμμετείχε με πενταμελή ομάδα παιδιών της Ε’ δημοτικού στον προκριματικό για τα σχολεία της Αττικής, του 2ου Πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής του WRO για παιδιά δημοτικού, με θέμα: “Ο Γαλαξίας μας”
Με αφετηρία την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (10-2-2015), οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν τον τελευταίο καιρό με το θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο, μέσω μιας ιστοεξερεύνησης, συγκεντρώνοντας πληροφορίες, απαντώντας σε quiz, παίζοντας παιχνίδια και δημιουργώντας ψηφιακά κόμικ με τις διαδικτυακές πλατφόρμες Pixtonκαι Toondoo
Το Σάββατο 14 Μαρτίου έγιναν οι προκριματικοί αγώνες της Αττικής για το διαγωνισμό ρομποτικής του WRO Hellas “Η δική μου πόλη”. Ο διαγωνισμός είναι υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και γίνεται για πρώτη φορά για παιδιά δημοτικού. Στους αγώνες συμμετείχε και μια ομάδα 5 παιδιών του σχολείου από την Δ και την Ε τάξη. Μετά από προετοιμασία 2 μηνών με συναντήσεις στο σχολείο μετά το τέλος των μαθημάτων, τα παιδιά κατασκεύασαν ένα μικρό ανελκυστήρα ελεγχόμενο από τον υπολογιστή με τη βοήθεια αισθητήρων ήχου και απόστασης. Αυτό έγινε δυνατό με τη βοήθεια ενός πακέτου LegoWeDo που δωρίστηκε στο σχολείο μας από τους χορηγούς του διαγωνισμού.
Η ομάδα μας δεν προκρίθηκε στους τελικούς, ωστόσο γύρισε γεμάτη εμπειρίες και ιδέες και επιφυλάσσεται για καλύτερες συμμετοχές στο μέλλον.
Με αφορμή τον 12ο εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (10/2/2015), οι μαθητές του σχολείου θα κληθούν να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις σχετικές με τους κανόνες προστασίας και ασφάλειας κατά την χρήση του διαδικτύου. Η ενημέρωση και εξοικείωση των παιδιών με αυτούς τους κανόνες, δεν είναι υπόθεση επετειακή αλλά καθημερινή πρακτική ιδιαίτερα στα πλαίσια του μαθήματος των ΤΠΕ.
Με αφορμή αυτή την ημέρα, παραθέτουμε μερικούς ενδεικτικούς συνδέσμους με συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικές με τις κακοτοπιές του διαδικτύου, και καλούμε τους γονείς να ενημερώνονται συνεχώς για το διαδίκτυο, να συντροφεύουν όσο περισσότερο μπορούν τα παιδιά τους στην περιήγησή τους στο διαδίκτυο και να συζητάνε μαζί τους τα όποια προβλήματα προκύπτουν από αυτή.
Ζούμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας (εργασία, εκπαίδευση, υγεία, εμπόριο, διασκέδαση, επικοινωνία κ.α.) υποστηρίζονται από τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και το Διαδίκτυο.
Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πώς από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της, με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Διαβάστε όλο το άρθρο »
Προς το τέλος της σχολικής χρονιάς τα παιδιά της ΣΤ, δούλεψαν πολύ με το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch. Αξιοποιώντας τις βασικές αρχές του προγραμματισμού δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι λαβυρίνθου στο οποίο σας καλούμε να δοκιμάσετε οι ίδιοι τις ικανότητές σας.
Τι σχέση μπορεί να έχουν οι μέλισσες με τη ρομποτική; Κι όμως τα παιδιά της Γ’ τάξης το ανακάλυψαν προγραμματίζοντας τις μικρές μελισσούλες bee-bot (που είναι μικρά επιδαπέδια ρομπότ) προκειμένου να μεταβούν από μια θέση του επιπέδου σε μια άλλη με συγκεκριμένες επιτρεπτές κινήσεις – εντολές. Δόθηκε έτσι στα παιδιά η δυνατότητα να εξασκήσουν και να οξύνουν την αντίληψη του χώρου αλλά κυρίως να κάνουν τα πρώτα βήματα υπολογιστικής – αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού.
Τα ρομποτάκια bee-bot δάνεισε ευγενικά στο σχολείο μας το 77ο δημοτικό, με τη μεσολάβηση και συμπαράσταση του συμβούλου της 10ης εκπαιδευτικής περιφέρειας κ. Χάρη Παπαδόπουλου.
Σε αυτό το παιχνίδι τα παιδιά της τετάρτης (αλλά και κάποιοι τολμηροί γονείς) χωρισμένα σε ομάδες, προσπάθησαν να αναδημιουργήσουν διατάξεις από ποτηράκια σχεδιασμένες σε χαρτί χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες εντολές-κινήσεις για να κατευθύνουν τα χέρια τους. Τα μέλη της ομάδας κατέγραφαν σε χαρτί τις εντολές-κινήσεις (φάση προγραμματισμού), ενώ ένας από την ομάδα που δεν είχε δει το σχέδιο προσπαθούσε να αναδημιουργήσει τη διάταξη από μια στοίβα ποτηριών (φάση εκτέλεσης του προγράμματος). Κατόπιν όλη η ομάδα ελέγχει και διορθώνει το πρόγραμμα (φάση εκσφαλμάτωσης).